طرز تهیه سالاد قارچ و جعفری

در این مقاله از بخش آشپزی وبسایت نیمه شب به آموزش و طرز تهیه سالاد قارچ و جعفری خواهیم پرداخت. همانطور که می دانید سالاد یک غذای ساده، سبک ورژیمی بوده که از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است و می شود آن را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی تهیه نمود ، فلذا سالاد قارچ و جعفری هم یکی دیگر از انواع سالادهاست که به علت آنکه ظاهری شیک و مجلسی دارد ، می‌توانید آن را برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه سالاد قارچ و جعفری

مواد لازم برای تهیه سالاد قارچ و جعفری

قارچ: نیم کیلو

قوطی کنسرو نخود فرنگی و یا ذرت : نصف پیمانه

گوجه فرنگی:1 عدد

گرم کنسرو ذرت

پیازچه: 2 عدد

خیار:1 عدد

جعفری خرد شده: 3قاشق غذاخوری

لیموترش: 1عدد

ساقه کرفس: 3 عدد ترد و خرد شده

نمک و فلفل سیاه:به مقدار لازم

روغن زیتون: به مقدار لازم

پنیر پارمزان رنده شده: نصف پیمانه

طرز تهیه سالاد قارچ و جعفری

مرحله اول

در ابتدا قارچ‌ها را شسته  و آبکشی کنید که برای این منظور ، بهتر است که قارچ‌ها را دانه دانه شسته و با پارچه نخی و تمیز خشک کنید تا رطوبتی جذب قارچ‌ها نشود ، سپس به خرد نمودن آن بپردازید و در کنار آن ، ساقه های ترد کرفس ، خیار ، پیازچه و جعفری را پس از شستشو و آبکشی نیز در اندازه های دلخواهتان خرد کنید.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ‌های خشک شده را خرد کنید و داخل کاسه‌ای بریزید سپس کرفس ، خیار و پیاز چه خرد جعفری شسته‌شده را هم که در اندازه متوسط خرد نموده شده است را به قارچ‌ها اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد قارچ و جعفری

مرحله سوم

حال پنیر پارمزان، روغن زیتون، لیمو، نمک و فلفل را نیز به مواد داخل کاسه اضافه کنید و بخوبی مخلوط کنید ، سپس در صورت تمایل ، مقداری نمک و فلفل را به سالاد اضافه کنید و با قاشق بزرگ آن را زیرو رو کنید تا طعم تمامی مواد ، به خورد یکدیگر رود و خوشمزه تر شود.

نکات سالاد قارچ و جعفری

–  بهتر است برای زیباتر شدن ظاهر سالاد؛ از قارچ‌های بزرگتری استفاده کنید.

– بهتر است برای  بهتر شدن طعم سالاد از آبلیموی تازه استفاده کنید.

– اگر دوست داشتید و یا اگر رژیم ندارید می توانید کمی سس مایونزرا نیز با دو سه قاشق ماست مخلوط نموده و هنگام سرو ، همراه با سالاد نوش جان کنید.

 سخن پایانی

ماده اولیه اصلی در سالاد قارچ و جعفری، قارچ است که به صورت خام در آن به کار می‌رود. بهتر است بدانید قارچ دارای مقدار اندکی کربوهیدرات و فاقد کلسترول و چربی است، بنابراین بدن با خوردن آن مقدار زیادی پروتئین کم چرب دریافت می‌کند که با این تفاسیر ، این سالاد، یک غذای مقوی و کامل محسوب می گردد که گزینه‌ای عالی برای گنجاندن در رژیم‌های لاغری نیز محسوب می‌شود.

همراه ما باشید با طرز تهیه انواع سالاد :

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *