طرز تهیه ترشی گیلاس خانگی

گیلاس یکی از پر خاصیت‌ترین میوه‌های تابستانی است که طعم خوشمزه و رنگ زیبایی دارد. این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، در کاهش التهاب بدن، درمان بی‌خوابی و سلامت قلب بسیار مفید بوده همچنین در تقویت استخوان‌بندی کودکان و افزایش میزان هوش آنها نیز بسیار موثر می‌باشد.
حالا که با چند مورد از خاصیت‌های گیلاس یا بهتر است بگوییم عروس میوه‌های بهاری آشنا شدید، به سراغ طرز تهیه ترشی گیلاس می‌رویم.

طرز تهیه ترشی گیلاس خانگی
مواد لازم برای تهیه ترشی گیلاس:

گیلاس تازه: ۴ پیمانه
شکر: ۳ پیمانه
سرکه سفید: ۲ پیمانه
چوب دارچین : ۱ عدد
برگ بو: ۲ عدد

نکته: اگر پیمانه آشپزی ندارید، از لیوان دسته‌دار فرانسوی برای پیمانه زدن مواد استفاده کنید.

طرز تهیه ترشی گیلاس

چطور با گیلاس ترشی درست کنیم؟

مرحله اول:

در ابتدا ساقه‌ها و برگ‌های اضافی گیلاس‌ها را به طور کامل جدا کنید و سپس گیلاس‌ها را بدون له شدن، تمیز بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

مرحله دوم:

حالا شکر، سرکه و چوب دارچین را داخل ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشند و آنها را در حین جوشیدن مدام هم بزنید تا مواد کاملا حل شوند. سپس زیر شعله را خاموش کنید تا سرکه جوشیده کمی خنک شود.

مرحله سوم:

در ادامه گیلاس‌های شسته شده را داخل شیشه‌ای تمیز و خشک بریزید و وقتی که شیشه پر شد، سرکه جوشانده شده را طوری روی گیلاس‌ها بریزید که به تمامی گیلاس‌ها برسد و روی آنها را بپوشاند. سپس برگ بو را هم روی گیلاس‌ها بریزید و در نهایت درب شیشه را ببندید و سپس آن را برعکس کنید تا هوا اضافی داخل آن خالی شود. دو دقیقه بعد دوباره شیشه را به حالت اول برگردانده و آن را در جای خنکی قرار دهید. بعد از گذشت یک الی دو هفته ترشی گیلاش شما کاملا آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید. البته دقت داشته باشید که بعد از هر بار استفاده درب شیشه را محکم ببندید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

همراه ما باشید با طرز تهیه انواع ترشی :

همچنین ببینید

طرز تهیه چند غذای ساده با تخم مرغ

تخم مرغ یکی از پرکاربردترین مواد غذایی در کل دنیاست که از ارزش غذایی بالایی …

دیدگاهتان را بنویسید