بهترین غذاهای ایرانی برای مهمانان خارجی

ایران یکی از کشور هایی است که هرساله توریست های زیادی را به خود جذب می کند چرا که این کشور از لحاظ منابع توریستی و سایت های گردشگری بسیار غنی است و شاید در میان توریست ها ما هم مهمانانی خارجی داشته باشیم و بخواهیم بهترین غذاهای ایرانی برای مهمانان خارجی خود را ارائه دهیم.

به همین منظور ما در اینجا به گردآوری لیستی پرداخته ایم که محبوب ترین غذاهای ایرانیان را از نظر توریست های خارجی نشان می دهد و همچنین شما می توانید از این نوع غذاهای ایرانی برای پذیرایی مهمانان خارجی خود استفاده کنید و در واقع مهمان نوازی کنید:

بهترین غذاهای ایرانی برای مهمانان خارجی

بهترین غذاهای ایرانی برای مهمانان خارجی

کباب (بره-مرغ-جگر گوسفند-گوشت چرخ کرده)

کباب بیشتر از آن‌که فکر کنید در ایران تنوع دارد.

نوع اول آن کباب کوبیده است که از گوشت چرخ کرده به همراه پیاز خرد شده، نمک و فلفل درست می‌شود. ساده به نظر می‌رسد اما طعم آن عالی است. کباب برگ نوع دیگری از کباب است که از تکه‌های گوشت بره یا گوساله درست می‌شود که برای خوش طعم شدن گوشت را در آبلیمو و پیاز خوابانده به آن زعفران و کره اضافه می‌کنند.

مرغ کبابی که به آن جوجه می‌گویند، از کباب کردن مرغ کامل با همه‌ی استخوان‌ها تهیه می‌شود (البته در رستوران‌های آمریکایی از سینه‌ی بدون پوست مرغ برای تهیه‌ی جوجه استفاده می‌شود) و برای خوش طعم شدن در آبلیمو و پیاز خوابانده می‌شود و سطح آن را با زعفران و کره می‌پوشانند. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید جگر نیز بخورید. جگر، کبد کباب شده‌ی بره است که به همراه ریحان تازه و لیمو سرو می‌شود.

خورشت فسنجان

فسنجان خورشت نمادین و جزء جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی در عروس ها و مهمانی هاست، که ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک است. پیاز و گردو در رب غلیظی از انار به آرامی با یکدیگر پخته می‌شوند و سس غلیظی را به دست می دهند. گاهی برای طعم دار کردن این خورشت از زعفران و دارچین استفاده می‌کنند و بعضی اوقات برای ایجاد تعادل در طعم خورشت، کمی شکر به آن می‌افزایند.

جالب است بدانید که خورشت فسنجان داستان و پیشینه دور و درازی دارد. باستان شناسان کتیبه ها و سنگ نوشته هایی در بقایای پرسپولیس و تخت جمشید، پایتخت باستانی امپراتوری هخامنشیان یافته اند که تعدادی از این کتیبه ها مربوط به مواد اولیه آشپزخانه امپراتوری بوده است. بر روی یکی از این کتیبه ها مواردی چون: انار، گوشت مرغ و گردو دیده می شود که هر سه مواد اصلی پخت خورشت فسنجان اند.

قرمه سبزی

این غذا که از سبزیجات قرمه سبزی، لوبیا قرمز و گوشت بره درست می‌شود، ترش و پر از سبزی است. سبزی‌های پخته شده با لیموی خشک که به آن لیمو عمانی می‌گویند، طعم دار می‌شود.

این لیمو‌ها ترش هستند و با مزه‌ای تلخ و شیرین، طعمی متفاوت به سبزی می‌دهند. شنبلیله دیگر سبزی مورد استفاده در قرمه سبزی است که مزه‌اش برای آمریکایی‌ها نا‌آشنا است. از دیگر سبزی‌های استفاده شده در قرمه سبزی می‌توان از جعفری، گشنیز و پیازچه نام برد.

بهترین غذاهای ایرانی برای مهمانان خارجی

باقالی پلو (گوشت-ماهیچه-مرغ)

در آشپزی ایرانی برنج را می‌توان به همراه کره و زعفران طبخ کرد که به آن چلو گفته می‌شود و همچنین می‌توان آن را همراه با دیگر سبزیجات پخت که به آن پلو می‌گویند.

پلو می‌تواند به همراه گیاهان، سبزیجات، لوبیاها، انواع مغز‌ها، میوه‌های خشک شده، گوشت و حتی رشته پخته شده و بخش اصلی غذا را تشکیل دهد.

بهترین زمان برای پختن باقالی‌پلو بهار است که در این فصل باقالی‌ها جوان هستند و شوید نیز تازه است. این غذا پر از شوید و باقالی است و معمولا به همراه تکه‌های نازک گوشت بره سرو می‌شود. و حتی به همراه گوشت بره‌ی استخوان‌دار نیز سرو می‌شود. برنج باید به وسیله‌ی زعفرانی که درست قبل از سرو شدن به آن اضافه شده، طعم زعفران داشته باشد.

خورشت بادمجان

خورشت بادمجان با رنگ قرمز و طلایی براقش که با گوجه فرنگی و زردچوبه پخته شده است، یکی از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان است. بر روی خورشت لایه ی براقی از روغن و آب خورشت به چشم می‌خورد که نشانگر آن است خورشت در روغن و باقی مواد ساعت ها و به آرامی بر روی گاز پخته شده است.

بهترین غذاهای ایرانی برای مهمانان خارجی

پیش از همه اندکی مزه ترش و تیز گوجه فرنگی، آب لیمو و گاهی مزه آبغوره را حس می‌کنید. برای پخت بادمجان ابتدا خودش را در روغن سرخ یا گریل می‌کنند و سپس با گوشت گوسفند، پیاز، گوجه فرنگی و ادیه جات می‌پزند. بادمجان نیز مانند تمام خورشت های ایرانی غلیظ است و همراه با برنج و قاشق صرف می‌شود.

مرصع پلو

مرصع پلو نوعی برنج است که مغز‌ها و میوه‌های مختلف روی آن مانند جواهر می‌درخشند. غذایی شیرین و خوش طعم است که در پخت آن از انواع مغز‌ها و میوه‌های ایرانی مثل پسته، بادام، پوست پرتقال شیرین، زرشک، هویج و زعفران استفاده شده است.

از مرصع پلو برای مراسم‌های خاص استفاده می‌شود. خصوصا استفاده از این غذای شیرین در مراسم عروسی نشانه‌ای برای زندگی شیرین در آینده برای عروس و داماد است. مرصع پلو به طور سنتی به همراه مرغ سرو می‌شود که با شیرینی برنج مغایرت دارد.

زرشک پلو

بهترین غذاهای ایرانی برای مهمانان خارجی

این غذای خوشمزه ایرانی ترکیبی از برنج و زرشک است که در کنار مرغ سرو می شود این غذای مجلسی که خوراک عزا و عروسی است در ایران و بین مردمان کشور نیز طرفداران زیادی دارد .

جواهر پلو

یک پلوی لذیذ ایرانی که ترکیبی از برنج ایرانی به همراه خلال پسته، خلال بادام، هویج، پوست پرتغال، زرشک و زعفران ایرانی است. ایرانی ها برای تعادل در طعم این غذا زرشک را به همراه مقدار کمی شکر تفت میدهند.

دیزی|بهترین غذاهای ایرانی برای مهمانان خارجی

دیزی که به نام آبگوشت هم نامیده می شود یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی است. اگر می خواهید دوست خارجی تان را کاملا با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید او را به رستوران سنتی ببرید و دیزی سفارش بدهید! گوشت گوسفند را با حبوبات و سیب زمینی و گاهی گوجه می پزند تا حسابی جا بیفتد. بعد آن را با نان سنگک، سبزی خوردن، دوغ و پیاز نوش جان می کنند.

سخن پایانی

در لیست غذاهای محبوب ایرانی بین گردشگران خارجی جای بسیاری از غذاهای محلی کشورمان خالی است. وقت آن است که سرآشپزان ایرانی دست جنبانده و منوی رستوران ها را با غذاهای ناب محلی پر و پیمان کنند و از آن طرف در جشنواره های آشپزی عطر غذای ایرانی را به مشام دنیا برسانند.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *