راهنمای خرید لوازم آرایش برای پوست چرب

راهنمای خرید لوازم آرایش برای پوست چرب

انتخاب لوازم آرایشی برای پوست های چرب با حساسیت های زیادی همراه است؛ چرا که این افراد باید از محصولاتی برای میکاپ صورت استفاده کنند که باعث تشدید چربی یا بروز جوش و آکنه نشوند و در عین حال پوشش مناسبی نیز روی پوست ایجاد نمایند.

اگر پوست چربی دارید و به دنبال بهترین مارک لوازم آرایشی برای پوست چرب هستید پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید. چرا که قصد داریم تعدادی از بهترین برندهای عرضه کننده محصولات آرایشی مرغوب برای پوست چرب را به شما معرفی کنیم.

ویژگی های لوازم آرایش مناسب پوست چرب

با توجه به تولید زیاد چربی توسط پوست، نباید از محصولات حاوی چربی و مواد کمدوژن زا برای میکاپ صورت پوست های چرب استفاده کنید. به همین دلیل بسیاری از متخصصین به معرفی دی دی کرم لافارر برای این افراد می پردازند که در ادامه درباره آن صحبت می کنیم.

مهم ترین لوازم آرایش مناسب پوست چرب عبارتند از:

پرایمر مناسب برای پوست چرب

یکی از واجب ترین لوازم آرایشی برای پوست های چرب پرایمر است؛ چرا که این محصول پوستتان را برای استفاده از کرم پودر آماده می کند. توصیه می کنیم از یک پرایمر سبک و فاقد چربی استفاده کنید تا ضمن جلوگیری از تعریق پوست، ترشح سبوم را نیز کاهش دهد.

علاوه بر آن با توجه به بزرگ بودن منافذ در پوست چرب، بهتر است از محصولی استفاده کنید که بتواند به خوبی منافذ را بپوشاند و سطحی مات، صاف و یکدست ایجاد نماید.

کرم پودر مناسب برای پوست چرب

اگر به دنبال بهترین لوازم آرایش برای پوست چرب هستید، توصیه می کنیم از یک کرم پودر مات، سبک و بدون چربی استفاده کنید. به عنوان مثال برای آرایش روزانه می توانید از دی دی کرم لافارر که فوق العاده سبک و مات است نیز به جای کرم پودر استفاده نمایید.

موس صورت نیز بهترین لوازم آرایش برای پوست چرب است که با داشتن بافت بسیار سبک، پوشانندگی بالا، فرمولاسیون مناسب و قدرت مات کنندگی بسیار خوب برای استفاده روزمره و حتی مهمانی ها ایده آل می باشد.

رژگونه مناسب پوست چرب

در میان انواع لوازم آرایشی برای پوست های چرب رژگونه ای مناسب است که پودری و ضد آب باشد. به خطر داشته باشید که رژگونه های مایع و کرمی اصلاً برای پوست چرب مناسب نیستند؛ چرا که با گذشت مدت زمان کمی روی پوست برق می اندازند و علاوه بر آن باعث نمایش بیشتر منافذ باز خواهند شد.

سایه چشم برای پوست های چرب

پوست پلک ناحیه ای است که در صورت چرب شدن می تواند تمام آرایش چشم شما را خراب کند و بهم بریزد؛ اما چگونه می توان چربی این ناحیه را با لوازم آرایش کنترل کرد؟ خوشبختانه امروز سایه چشم های مات با کیفیت در رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده اند که می توانید با استفاده از آن ها تا ساعت های طولانی میکاپ چشمتان را ثابت نگه دارید.

ریمل مناسب برای پوست چرب

جالب است بدانید ریمل های ضد آب برای اکثر افراد ماندگاری بالایی دارند؛ اما افراد دارای پوست چرب از این قاعده مستثنا هستند. ریمل ضد آب با روغن ترشح شده از پوست ترکیب شده و به سرعت زیر چشمتان را سیاه خواهد کرد. پس بهتر است از یک ریمل مرغوب با ماندگاری بالا اما فاقد قابلیت ضد آب استفاده کنید.

ضروری ترین لوازم آرایش مناسب پوست چرب کدامند؟

علاوه بر موارد فوق، استفاده از پنکیک و فیکساتور صورت یکی از اصول میکاپ کردن پوست های چرب به شمار می آید. برای آرایش روزانه می توانید به کمک یک پنکیک، چربی پوستتان را کنترل کرده و آن را برای ساعات طولانی تری مات نگه دارید.

اما اگر قصد حضور در مهمانی و مجالس را دارید، پودر بیک و فیکساتور بهتر از پنکیک می توانند صورت شما را مات نمایند. این محصولات بدون ایجاد آسیب به پوست، چربی پوست و لوازم آرایشی شما را به خود جذب کرده و موجب افزایش ماندگاری میکاپ شما خواهند شد.

بهترین مارک لوازم آرایشی برای پوست چرب

حالا که می دانید بهترین لوازم آرایش برای پوست چرب چه محصولاتی هستند و هنگام خرید آن ها باید چه معیارهایی را مد نظر قرار دهید؛ احتمالاً با این سوال موجه می شوید که کدام برندها محصولات آرایشی پوست چرب را تولید می کنند.

در میان برندهای ایرانی بهترین مارک لوازم آرایشی برای پوست چرب عبارتند از:

  • لافارر: دی دی کرم
  • ژنوبایوتیک: پرایمر
  • کالیستا: کرم پودر
  • این لی: رژگونه
  • ایفسن: سایه چشم
  • مای: ریمل چشم

بهترین مارک لوازم آرایشی برای پوست چرب در میان برندهای خارجی نیز به شرح زیر هستند:

  • میبلین: کرم پودر سوپر استی
  • بنفیت: پرایمر
  • شنل: رژگونه
  • رولوشن: سایه چشم
  • اسنس: ریمل حجم دهنده

نکات مهم برای آرایش کردن پوست چرب

  • قبل از شروع میکاپ، حتماً صورتتان را به خوبی بشویید و تمیز کنید؛ چرا که آرایش کردن روی پوست چرب و آلوده نه تنها ظاهر شما را بهتر نمی کند، بلکه ماندگاری آرایش را نیز به شدت کاهش خواهد داد.
  • بر خلاف تصور عموم، پوست های چرب هم نیاز به کرم مرطوب کننده دارند. پس قبل از مصرف پرایمر از یک کرم مرطوب کننده یا آبرسان فاقد چربی استفاده کنید.
  • لایه برداری منظم پوست تاثیر بسزایی در کاهش چربی آن و افزایش ماندگاری میکاپ دارد؛ بنابراین بهتر است هفته ای یک بار از اسکراب صورت استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که وجود لایه های سنگین لوازم آرایشی روی پوست باعث می شود در مدت زمان بسیار کوتاهی پوستتان چرب شود.
  • درصورتیکه می خواهید از کانتور صورت استفاده کنید، محصولات پودری انتخاب بهتری برای پوست های چرب به نظر می رسند.

نتیجه گیری

در این مطلب درباره انواع لوازم آرایشی برای پوست های چرب صحبت کردیم و ضمن ذکر ویژگی های مهم این محصولات، بهترین برندهای ارائه دهنده لوازم آرایش برای پوست های چرب را نیز معرفی نمودیم. امیدواریم با مطالعه آن بتوانید یک میکاپ شیک و ماندگار روی پوستتان انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که برای آرایش کردن پوست چرب مهم ترین نکته استفاده از محصولات مات و فاقد چربی است و علاوه بر آن، فیکس کردن آرایش و عدم استفاده از محصولات کرمی و براق نیز اهمیت ویژه ای دارد.

درباره‌ی زهره موحدی

همچنین ببینید

معرفی 4 تا از بهترین تونرهای پوستی (قاتلان منافذ باز پوست)

چکیده : در این مقاله به معرفی بهترین تونرهای پوست و خواص بینظیرشان برای پوست و …

یک نظر

  1. شما حتی اگه از بهترین لوازم آرایشی برای پوست چرب هم استفاده کنیده بهتره که بعدش با پودر فیکس آرایشون رو ثابت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *