چگونه برای امتحانات پایانی درس بخوانیم تا موفق شویم؟

چند نکته مهم در زمینه مطالعه به شما کمک می کند تا برای امتحانات نهایی آمادگی بیشتری داشته باشید و بهتر درس بخوانید.

امتحانات نهایی در هر ترم از چالش برانگیزترین جنبه های تجربه دانشگاه است. در فصل امتحانات چیزهای زیادی برای یادگیری ، سازماندهی و یادآوری وجود دارد. رعایت نکات موثر در مطالعه می تواند به کاهش استرس و افزایش معدل شما کمک کند.

درس خواندن در امتحان نهایی

هر تکنیک مطالعه برای هر دانش آموز مفید نیست ، بنابراین با چند مورد از این نکات مهم مطالعه آزمایش کنید تا بفهمید کدام یک برای شما بهتر است.

1. از وقت کلاس بیشترین استفاده را ببرید.

در تمام جلسات کلاس شرکت کنید ، به درس دادن استاد به خوبی توجه کنید و یادداشت برداری کنید. هدف از اینکار این است که بتوانید یادداشت های خود را بعداً مرور کنید.

الیور ، دانشجوی بین المللی چینی در دانشگاه کانزاس ، می گوید: “یادداشت برداری خوب به این معنی است که شما در طول کلاس توجه بیشتری می کنید.” “هنگامی که برای آزمون آماده می شوید ، واقعاً مفید خواهد بود.” و اگر چیزی منطقی نیست ، دست خود را بلند کنید و بپرسید ، یا یادداشت کنید تا بعد از کلاس از استاد خود بپرسید.

2. با همکلاسی ها درس بخوانید.

علاوه بر دوست یابی ، تشکیل گروه های مطالعه در هر یک از کلاس های شما یک روش ارزشمند – و سرگرم کننده – برای بررسی تست ها است. همکاری با یکدیگر به ایجاد عادت های خوب مطالعه کمک می کند ، همکاری در پروژه های گروهی را افزایش می دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. الیور می افزاید: “شریکی برای مقایسه یادداشت برداری های خود با او پیدا کنید.” “شما می توانید با هم کار کنید ، با هم درس بخوانید ، به یکدیگر کمک کنید و یکدیگر را برای بهتر شدن تحت فشار قرار دهید.”

3. از ساعات اداری استفاده کنید.

اگر در یک مفهوم یا موضوع مشکل دارید ، اساتید شما می توانند کمک کنند. در ساعات اداری بایستید یا از استاد خود سوال کنید تا مطالب کلاس را بهتر بفهمید ، نکات مفیدی درباره نحوه آمادگی برای امتحانات یا نوشتن مقاله بهتر به دست آورید. شما همچنین می توانید با استاد خود رابطه ای ایجاد کنید که می تواند منجر به یک مشاوره ارزشمند شود.

نکته: اگر مطلبی روی تابلو نوشته شده است ، آن را به یادداشت های خود اضافه کنید. زیرا ممکن است در امتحان از انها سوال بیایبد.

4.فلش کارت درست کنید.

یکی از برترین نکات مطالعه برای دانشجویان شامل بازنویسی حقایق ، مفاهیم و تعاریف مهم در کارت ها می باشد. اینکار به شما امکان می دهد بدون کمک دیگران خودتان را امتحان کنید.

5. یک نقطه خوب برای مطالعه پیدا کنید.

برخی از افراد سکوت کامل محیط کتابخانه را دوست دارند و برخی دیگر تحریک یک کافه شلوغ را دوست دارند. برخی از دانش آموزان ترجیح می دهند پشت میز خود بنشینند و به مطالعه بپردازند ، برخی دیگر محل مطالعه را در بیرون و در آفتاب دوست دارند.

الیور ، یک مکان ساکت و دور از حواس پرتی را ترجیح می دهد. وی گفت: “در خانه ، شما می خواهید بخوابید یا بازی های رایانه ای انجام دهید.” “بنابراین ، برای مطالعه به کتابخانه می روم.” بهترین محیط مطالعه برای شما محیطی است که بیشترین بهره وری را داشته باشد ، بنابراین چند مکان را امتحان کنید تا ببینید کدام یک از آنها بهتر کار می کند.


درس خواندن6. تمرکز خود را حفظ کنید.

با اختصاص دادن زمان زیاد روی یک موضوع تمرکز خود را از دست میدهید. یکی از مهمترین نکات مطالعه برای امتحانات دانشگاه تغییر موضوعات هر 30 دقیقه یا همین حدود برای جلوگیری از خستگی ناشی از یادگیری است. هنگامی که به مغز خود استراحت دادید ، از موضوعات چالش برانگیز استفاده کنید.

7. بخوانید و مرور کنید.

طبق اصل منحنی فراموش شدن ابینگهاوس ، ما 70 درصد از آموخته های خود را طی 24 ساعت فراموش می کنیم. استفاده از ایده های جدید یک روز پس از کلاس به افزایش ماندگاری و درک مطلب کمک می کند . بنابراین هر شب وقت خود را برای مرور سریع اختصاص دهید. فصل ها را به بخشهایی تقسیم کنید و قبل از ادامه کار ، مطالب را در انتهای هر قسمت مرور کنید. با جمع بندی جنبه های مهم خواندن ، یادداشت برداری کنید تا بتوانید بدون نیاز به بازخوانی کل فصل ها ، آنها را به راحتی مرور کنید. بخشهای دشوار را علامت گذاری کنید تا بعداً دوباره بخوانید.

8. منظم بمانید.

برنامه ریزی جلسات کلاس ، تکالیف ، پروژه ها و جلسات مطالعه برای سازماندهی بسیار مهم است. برای پیگیری مهلت ها ، تاریخ ها و زمان ها از برنامه ریز استفاده کنید تا موارد مهمی را فراموش نکنید. برنامه درسی کلاس خود را برای تاریخ های مهم بررسی کنید و زمان برنامه ریزی مطالعه را که برای شما مناسب است برنامه ریزی کنید.

9. نکات مهم را مشخص کنید‌.

با متراکم کردن مطالب و زیر خط کشیدن یا برجسته سازی کلمات و مفاهیم کلیدی ، روی مهمترین قسمتهای یادداشت های کلاس خود تمرکز کنید. طرفدار یادداشت های نوشتاری سنتی نیستید؟ سعی کنید آنها را به نمودارها ،  نقشه های ذهنی یا رئوس مطالب تبدیل کنید و تصاویری ایجاد کنید که به شما کمک می کند مفاهیم پیچیده را درک کنید.

10. یک معلم خصوصی پیدا کنید.

استادان در بیشتر دانشگاه ها در دسترس هستند و یا میتوانید به صورت انلاین به دنبال استاد خصوصی خود برگردید و او را به سادگی پیدا کنید.

11. روی درک متمرکز شوید

حفظ یعنی یافتن راه هایی برای به خاطر سپردن و تکرار واقعیت ها. درک کمی عمیق تر است ، و به این معنی است که شما می توانید دانش جدیدی را در سناریوهای مختلف به کار بگیرید و بدانید که چگونه با سایر مفاهیم ارتباط دارد. امتحانات دانشگاهی اغلب تستی هستند و سوالات آن بیشتر مفهومی است.

برای تسلط بیشتر میتوانید به کورس های انلاین و رایگان کشورهای مختلف دسترسی پیدا کنید برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

شخصیت رمزآلود مردان بتا که باید بدانید!

شخصیت هر فرد او را از دیگران متمایز می‌کند و به همین خاطر، تیپ‌های شخصیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *