معرفی ۱٠ شهر محبوب برای سفر داخلی در عید نوروز ۱۴٠۱

اگر گرد و خاک نشسته بر روی وسایل خانه را حسابی تکانده‌اید و رخت و لباس نو را فراهم کرده‌اید، وقت آن رسیده که مقصد سفر داخلی عید ۱۴٠۱ را نیز انتخاب کنید. چرا که هیچ چیز مثل یک گشت و گذار نوروزی نمی‌تواند اتفاقات ناگوار یا خستگی‌هایی که در سال کهنه بر تن نشسته‌اند را از بین ببرد. خوشبختانه کشور چهار فصل ما از لحاظ گردشگری بسیار جذاب بوده و گوشه گوشه خود را به میزبانی از مردمان خونگرم ایران زمین اختصاص داده است. پس اگر دوست دارید که با ۱٠ شهر محبوب برای سفر داخلی عید نوروز ۱۴٠۱ خود آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید.

10شهر محبوب برای سفر داخلی عید نوروز

معرفی ۱٠ شهر محبوب برای سفر داخلی در عید نوروز ۱۴٠۱

۱_سفر داخلی عید ۱۴٠۱ به کیش:

سفر نوروزی داخلی به کیش

اگر عاشق مقاصد ساحلی و خوش آب و هوا هستید، با سفر به کیش به این حس علاقه در خود پاسخ بدهید. کیش در اوایل بهار آب و هوای دل‌انگیزی داشته و به خاطر شیک و مدرن بودن، هیچ دست کمی از شهرهای خارج از کشور ندارد. پارک ساحلی میرمیهنا، شهر باستانی حریره، کشتی‌های پهلو گرفته در لب ساحل، روستای باغو، آکواریوم و باغ پرندگان کیش و… از جذاب‌ترین اماکن تفریحی کیش هستند که از بازدید آنها پشیمان نخواهید شد. شما می‌توانید روزهای سفر خود در کیش را با اقامت در هتل، ویلا یا سوئیت‌ها بگذرانید و لذت کشت و گذار خود را با خوردن غذاهای محلی و خوشمزه تکمیل‌تر کنید. مجبوس لحم، محمر، مرگوگ یا مرقوق چند نمونه از غذاهایی هستند که در رستوران‌های محلی کیش پیدا می‌شوند. این غذاهای خوشمزه، مزه‌ای بیاد ماندنی را در زیر زبانتان برجای می‌گذارند.

۲_سفر به اصفهان، نصف جهان ایران:

سفر داخلی عید ۱۴٠۱ به اصفهان

اصفهان جزو توریستی‌ترین شهرهای ایران است و این نکته نیازی به یادآوری ندارد. این شهر در مرکز ایران قرار گرفته و به خاطر آب و هوای گرم و خشک خود، به یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای بهاری تبدیل شده است. جاذبه‌های گردشگری اصفهان آنقدر زیاد و بی‌نظیر هستند که تعریف زیبایی آنها از عهده زبان خارج است. پس بهترین کار این است که قدم بر میدان نقش جهان بگذارید و لذت درشکه سواری یا گشت و گذار در بازار سنتی این میدان را با تمام وجود لمس کنید. سی و سه پل، مسجد شاه، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله. عمارت عالی قاپو، عمارت هشت بهشت، کاخ چهل ستون. منار جنبان و آتشگاه اصفهان، مشتاقانه منتظر هستند که خاطره خوشی از سفر داخلی عید ۱۴٠۱ را برایتان رقم بزنند.

بیشتر بخوانید : بهترین و معروف ترین مراکز خرید اصفهان

شما می‌توانید برای روزهای سفر به اصفهان اقامتگاه‌ مستقلی مثل ویلا یا سوئیت را اجاره کنید. در شرایطی دیگر، می‌توانید از لذت هم صحبت شدن با سایر مسافران در اقامتگاه‌های بومگردی اصفهان نهایت لذت را ببرید.

۳_مشهد، مقصدی بی‌نظیر به سوی ضامن آهو:

سفر عید نوروز ۱۴٠۱ به مشهد

بارگاه مقدس امام رضا (ع) در عید نوروز از سرتاسر ایران پذیرای زائران بی‌شماری است. پس چه از این بهتر که شما هم مشهد را به عنوان مقصد سفر داخلی عید ۱۴٠۱ انتخاب کنید و چند شبی را در بارگاه ملکوتی این امام معصوم بگذارنید؟ بازارهای اطراف حرم، موزه آستان قدس، آرامگاه فردوسی. پارک ملت مشهد، مناطق خوش آب و هوای شاندیز و طرقبه و مراکز خرید متنوع مشهد دست شما را برای یک زیارت و سیاحت درست و حسابی کاملا باز می‌گذارند. پس کافیست که چمدان‌ها را ببندید و با رزرو بلیط قطار، هواپیما، اتوبوس و یا تور، دلچسب‌ترین سفر عمر خود را در سال نو رقم بزنید.

۴_سفر به یزد، شهر بادگیرهای دیدنی:

سفر داخلی عید 1401 به یزد

اگر عاشق بوی کاهگل و قدم زدن در کوچه‌ پس کوچه‌هایی با بافت قدیمی و تاریخی هستید، به هیچ وجه یزد را از لیست مقاصد سفر نوروزی خود خط نزنید. یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی یزد، مجموعه امیر چخماق است که در دوره تیموری ساخته شده و قسمت‌های مختلفی مثل مسجد. آب انبار، بادگیرهای یزد و بازار را در دل خود جای داده است. باغ دولت آباد، مسجد جامع یزد با مناره‌های زیبا، آتشکده یزد یا بهرام و محله فهدان چند نمونه دیگر از جاذبه‌های گردشگری یزد هستند که توجهتان را به سوی خود جلب خواهند کرد. کویرهای کاراکال، ریگ زرین، درانجیر و هفت سنگ نیز جرو بهترین مقاصد گردشگری یزد برای عاشقان کویرگردی محسوب می‌شوند.

در نهایت شما می‌توانید چند روزی را در اقامتگاه‌های بومگردی یا آپارتمان‌های مبله یزد بگذرانید و خاطره سفر خود را با خوردن قیمه و کوفته یزدی، خورشت به آلو و آش شولی تکمیل‌تر کنید.

۵_سفر داخلی عید ۱۴٠۱ به قشم، شهر عجایب هفت گانه:

سفر داخلی عید ۱۴۰۱ به قشم

بی‌دلیل نیست که لقب جزایز هفت‌گانه را به قشم اختصاص داده‌اند. می‌پرسید چرا؟ چون که این شهر با جاذبه‌هایی گردشگری بی‌نظیر خود، تمام ظرفیت چشمان شما را از زیبایی خالص پر خواهد کرد. برای مثال غار خربس از قرار گرفتن حفره‌های کوچک در دل کوه تشکیل شده و زمانی به عنوان محل زندگی برخی از افراد بوده است. از طرفی دیگر، دره ستارگان که در نتیجه فرسایش به وجود آمده، یک جاذبه گردشگری عالی برای بازدید به شمار می‌رود. همچنین جزیره هنگام، شما را به دیدن ساحل نقره‌ای، آکواریوم طبیعی و دلفین‌های زیبا دعوت می‌کند. علاوه بر این من به شما توصیه می‌کنم که لذت رفتن به جزیره هرمز رنگارنگ، جنگل حراست و بندر لافت را نیز از دست ندهید.

برای اقامت در کیش راه‌های مختلفی مثل اجازه سوئیت یا اقامتگاه‌های بومگردی وجود دارد. در نهایت سعی کنید که در هنگام سفر به این شهر، تک تک مزه‌های خاص و لذیذی که با خوردن غذاهای دریایی، ماهی برشته، کلمبا و زیبون در زیر زبان چشیده می‌شوند را از دست ندهید.

۶_سفر به تهران، پایتخت اقوام ایرانی:

سفر نوروزی به تهران

اگر سیر و سیاحت خود در شهرهای تاریخی ایران را تکمیل کرده‌اید، وقت آن رسیده که به تهران یا پایخت اقوام ایرانی سفر کنید. چرا که این شهر تمام اقلیت‌های ایرانی اعم از ترک و کرد و لر و فارس را دور هم جمع کرده و یک مقصد عالی برای سفر محسوب می‌شود. این درست است که تهران یک شهر تاریخی نیست، اما آنقدر جاذبه گردشگری دارد که شما را به سوی خود جذب کند. برج میلاد، برج آزادی، کاخ موزه سعد آباد، باغ موزه قصر، موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران، موزه ملی، موزه فرش. دربند، درکه، بام تهران، پل طبیعت، بوستان آب و آتش و پل طبیعت و… جزو جاذبه‌های طبیعی و گردشگری تهران هستند که برای خاطره‌سازی حسابی مناسب هستند.

شاید تهران سوغاتی خاصی نداشته باشد، اما شما می‌توانید سوغات شهرهای مختلف ایران را در این شهر بخرید و به شهر خود ببرید. اسکان در تهران نیز هیچگونه محدودیتی نداشته و دست شما برای انتخاب اقامتگاه‌های مختلفی مثل هتل، مسافرخانه، سوئیت یا… کاملا باز است.

۷_سفر داخلی عید ۱۴٠۱ به شهر شیراز، آرامگاه حافظ و سعدی:

سفر داخلی عید ۱۴٠۱ به شیراز
حتم دارم که لذت گرفتن فال حافظ در پای سفره هفت سین و در شهر شیراز دوچندان‌تر از قبل می‌شود. چرا که این شهر تاریخی به عنوان نگین شهرهای توریستی ایران شناخته شده و هزار و یک جاذبه چشم نواز را در دل خود جای داده است. بعد از اینکه قدمی بر آرامگاه حافظ و سعدی گذاشتید، به سوی مسجد نصیرالملک بروید تا با یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر شیراز روبه‌رو شوید. علاوه بر این، باغ ارم با سروهای سر به فلک کشیده، شاهچراغ شیراز، بازار وکیل، خانه زینت الملوک، جهان نما، حافظیه. آرامگاه سعدی، باغ عفیف آباد. سرای مشیر، ‌دروازه قرآن، عمارت شاپوری و نارنجستان جاذبه‌های گردشگری دیگری هستند که هیچ توریستی به راحتی از کنار آنها گذر نمی‌کند.

فالوده‌های شیرازی و کلم پلوی شیراز هم نیازی به تعریف ندارند و هر توریستی را وسوسه می‌کنند.

۸_چابهار، بهشت گمشده ایران:

چابهار، بهشت گمشده ایران

آب و هوای متعادل چابهار، باعث شده است که به لقب چهار بهار شهرت پیدا کند. چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این بندر در مجاورت دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته و به همین دلیل، شما را به میل کردن انواع و اقسام غذاهای دریایی لذیذ دعوت می‌کند. وجود تپه‌های گل فشان، پدیده موج فشان دریا، رودخانه باهو کلات و گاندو، کوه‌های تاریخی شهبازبند و گورستان جن، قلعه پرتغالی‌ها. درختان انجیر معابد، اسكله كنارک، ساحل صخره‌ای پزم و تلگرافخانه انگلیسی‌ها، باعث شده است که این شهر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر داخلی تبدیل شود. خوراک خرما، ماهی و غذاهای دریایی جزو خوراکی‌های اصلی چابهار به شمار می‌روند.

۹_سفر داخلی عید ۱۴۰۱ به رامسر، عروس مازندران:

سفر به رامسر، عروس مازندران

دوست دارید که ترکیبی بی‌نظیر از کوه، دریا، جنگل و چشم انداز طبیعی را در یک نگاه مشاهده کنید؟ پس اصلا درنگ نکرده و بار و بندیل خود را برای سفر به رامسر ببندید. آب و هوای دل انگیز این شهر، به شما اجازه می‌دهد که در طی سفر نوروزی خود به کاخ مرمر و هتل قدیمی و تاریخی رامسر، تله کابین رامسر، بوستان جنگلی صفارود. جنگل دالخانی و چشمه‌های آب گرم سری بزنید و از تفریحات مهیج دیگری مثل پینت بال، کارتینگ نیز نهایت لذت را ببرید. شما می‌توانید برای اقامت در رامسر یک محل دلخواه مثل ویلا یا کلبه چوبی در جنگل، ویلاهای ساحلی یا ویلاهای استخردار رامسر را اجاره کنید. در نهایت نیز لذت اسکان در این اقامتگاه‌ها را با خوردن غذاهای محلی رامسر مثل مالابیج، آغوز مسما و مرغ شکم پر تکمیل‌تر کنید.

۱٠_اهواز، دومین شهر گرم ایران زمین:

سفر عیدانه به اهواز

چه بهتر از این که سال جدید خود را با قدم زدن در کنار طولانی‌ترین و پرآب‌ترین رود ایران بگذرانید؟ بازار معروف فلافل اهواز، هر گردشگری را به خود جذب می‌کند تا مزه فلافل اهوازی و سمبوسه‌های بی‌نظیر خود را به رخ آنها بکشد. علاوه بر این، با سفر به اهواز از دیدن اولین پل معلق ایران یا همان پل سفید، پل سیاه به عنوان قدیمی‌ترین پل اهواز، عمارت سه گوش، سرای معین التجار و آبشار اهواز بهره‌مند خواهید شد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *