بهترین اقامتگاه های اصفهان

اصفهان یکی از 10 شهر زیبای جهان و از پرگردشگرین شهرهای کشور محسوب می‌شود. اصفهان موزه‌ای به وسعت یک شهر است. در جای جای این شهر، جاذبه‌های تاریخی و هنری شگفت‌انگیزی به چشم می‌خورد؛ که حتی مسافران قدیمی را به وجد می‌آورد، چه برسد به مسافران جدید که اولین سفرشان به اصفهان را تجربه می‌کنند. اگر قصد سفر به این به موزه همیشه زنده تاریخی و طبیعی را دارید؛ بهتر است از قبل با بهترین اقامتگاه های اصفهان آشنا شوید، تا بدون دغدغه، فقط از زیبایی‌های آن لذت ببرید. برای اقامت در اصفهان لیست بلند بالایی برای همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها، وجود دارد. در این مقاله، به معرفی بهترین اقامتگاه های اصفهان می‌پردازیم. ابتدا به معرفی بهترین هتل‌های اصفهان می‌پردازیم، سپس بهترین بوتیک هتل‌ها و در نهایت بهترین اقامتگاه‌های بومگردی این شهر را معرفی می‌کنیم. با مجله نیمه شب همراه باشید.

بهترین اقامتگاه های اصفهان؛ هتل‌ها

در ابتدا بهتر است با بهترین هتل‌های شهر اصفهان آشنا شوید.

  • هتل عباسی

لوکس‌ترین هتل اصفهان، هتل 5 ستاره و بین‌المللی عباسی است. معماری این هتل از معماری صفویان الهام گرفته شده است. این هتل زیبا با وجود معماری سنتی و چشم‌نوازش، امکانات و خدمات بسیار مدرن و مطابق با استاندارهای جهانی دارد. به همین دلیل این هتل همیشه انتخاب اول گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. هتل عباسی در مرکز شهر و نزدیک به اماکن تاریخی اصفهان مانند سی و سه پل، عمارت چهلستون و میدان نقش جهان قرار دارد.

آدرس: اصفهان، چهار باغ عباسی، خیابان آمادگاه

بهترین اقامتگاه های اصفهان

  • هتل پارسیان کوثر

 

هتل پارسیان کوثر یکی دیگر از هتل‌های 5 ستاره و از بهترین اقامتگاه های اصفهان است. این هتل در سال 1347 و به نام هتل کوروش، تحت برند هتل‌های زنجیره‌ای شرایتون ساخته شد. هتل پارسیان کوثر، دو ساختمان قدیمی و جدید، با 194 اتاق و امکانات کاملی دارد. اگر به دنبال اقامت در هتلی لوکس نزدیک به مراکز گردشگری اصفهان هستید، هتل پارسیان کوثر انتخاب مناسبی است.

آدرس: اصفهان، جنب سی و سه پل، ابتدای خیابان چهارباغ بالا

بهترین اقامتگاه های اصفهان

  • هتل آسمان

هتل 4 ستاره آسمان، از بلندترین ساختمان‌های اصفهان و از مجموعه هتل‌های آریا است. و در لیست بهترین اقامتگاه های اصفهان قرار می‌گیرد. این هتل مدرن و لوکس، 100 اتاق و سوییت به همراه  خدمات و امکانات رفاهی بین‌المللی و عالی دارد. همچنین دسترسی مناسبی به مراکز تجاری، تفریحی و بناهای تاریخی داخل شهر دارد. اگر این هتل زیبا  با چشم‌انداز درختان و فضای سبز حاشیه زاینده رود را انتخاب کردید، تجربه جذاب صرف غذا در رستوران گردان آن را از دست ندهید.

آدرس: اصفهان، خیابان مطهری، روبه روی پل فلزی

بهترین اقامتگاه های اصفهان

  • هتل پیروزی

هتل 4 ستاره پیروزی یا داریوش سابق، از هتل‌های با سابقه اصفهان است. هتل پیروزی به سبب موقعیت خوب خود در مرکز شهر و در خیابان چهارباغ، به بسیاری از آثار تاریخی شهر نزدیک است. این هتل با 96 اتاق و امکانات کامل، مورد رضایت بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. چرا که تورهای گردشگری بسیار متنوعی نیز برای مسافران خود ترتیب می‌دهد.

آدرس: اصفهان، میدان امام حسین، ابتدای چهار باغ پایین

بهترین اقامتگاه های اصفهان

  • هتل زهره

هتل زهره اصفهان یک هتل 3 ستاره، و در لیست بهترین اقامتگاه های اصفهان است. این هتل تلفیقی از معماری سنتی و مدرن دارد. هتل زهره 58 اتاق با امکانات و خدمات بسیار خوبی دارد. همچنین، برای دسترسی به مراکز گردشگری و تفریحی، از موقعیت جغرافیایی خوبی نیز برخوردار است.

آدرس: اصفهان، خیابان فردوسی، روبه روی مسجد رضوی

هتل زهره اصفهان

  • هتل سنتی ابن سینا

از بهترین اقامتگاه های اصفهان، هتل سنتی ابن سینا است. این هتل سنتی، یک مجموعه نوساز در یک عمارت سنتی قدیمی احیا شده در مرکز شهر است و برای مشتاقان اقامت در هتل‌های سنتی گزینه مناسبی است. هتل ابن سینا 60 اتاق و یک کافی شاپ روباز روی پشت بام دارد؛ و از زمان افتتاح انتخاب بسیاری از گردشگران خارجی بوده است.

آدرس: اصفهان، خیابان ابن سینا، کوچه 37

هتل-سنتی-ابن-سینا

از دیگر هتل‌های مدرن و سنتی اصفهان که می‌توان به عنوان بهترین اقامتگاه های اصفهان نام برد، عبارتند از: هتل سنتی عتیق، هتل سنتی طاها ، هتل عالی قاپو، هتل سفیر، هتل خواجو و…

بهترین اقامتگاه های اصفهان؛ بوتیک هتل‌ها

بوتیک هتل از سال 1980 معرفی شد. بوتیک هتل نوعی هتل کوچک (حداکثر دارای 100 اتاق) است که هویت مستقلی دارد. به عبارتی، بوتیک هتل‌ها تم خاصی در سبک معماری، دکوراسیون و حتی پذیرایی دارند؛ که اغلب مرتبط با همان منطقه است. برخورد مهمان‌نوازانه و صمیمی با مسافران، از بارزترین ویژگی‌های بوتیک هتل است. در ادامه بهترین و معروف‌ترین بوتیک هتل‌های اصفهان را معرفی می‌کنیم:

  • بوتیک هتل جویبار

از خاطره‌انگیزترین و بهترین اقامتگاه های اصفهان، می‌توان بوتیک هتل مینیمال جویبار را نام برد. این بوتیک هتل، قدمتی حدود 300 سال (دوره قاجار) دارد. بوتیک هتل جویبار در کنار معماری تاریخی و سنتی، سبک مینیمال بسیار زیبایی دارد. به طوریکه در سال 1398 جایزه معمار را از آن خود کرده است. ساختمان تاریخی این بوتیک هتل، همراه با دکوراسیون مدرن و امکانات کامل، فضایی آرامش‌بخش و دلنشین ایجاد کرده است. علاوه بر این، دسترسی راحت و نزدیکی آن به اماکن دیدنی اصفهان (فقط 10 دقیقه پیاده‌روی تا میدان نقش جان) آن را تبدیل به بهترین و به صرفه‌ترین اقامتگاه کرده است.

نکته جالب دیگری که جویبار را به یکی از انتخاب‌های اصلی گردشگران و مسافران طبیعت دوست تبدیل می‌کند، رعایت مسائل زیست محیطی و استفاده از مواد و وسایل ارگانیک، طبیعی و دست‌ساز در روند پذیرایی و ارائه خدمات است.

آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه مقزی، کوچه میرزا کوچک خان (پاغله)، بن بست طلایی پور، بن بست آل یاسین، پلاک 31

بوتیک-هتل-جویبار

  • بوتیک هتل کریاس

ساختمان بوتیک هتل کریاس، یک عمارت 150 ساله مربوط به دوران قاجار است. تا قبل از تغییر کاربری، نام این بوتیک هتل که جزء بهترین اقامتگاه های اصفهان است؛ خانه تاریخی نظام‌الاسلام بوده است. کریاس دو طبقه دارد که ایوان طبقه دوم، روبه‌روی حوض آب وسط حیاط عمارت قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با اقامت در این بوتیک هتل تاریخی و زبیا، تجربه‌ای متفاوت داشته باشید. از داخل حیاط این بوتیک هتل، منظره زیبای گنبد مسجد امام پیداست. در واقع کریاس تقریبا پشت میدان نقش جهان و نزدیک به عمارت عالی قاپو، چهلستون و هشت بهشت قرار دارد؛ که امتیاز بسیار خوبی برای مسافران خواهد بود.

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، کوچه شهید عمرانی، سمت راست پارکینگ پشت مطبخ، پلاک 39

  • بوتیک هتل خانه بخردی

بوتیک هتل دو ستاره خانه بخردی، از بهترین اقامتگاه‌ های اصفهان برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری است. خانه بخردی با قدمتی 400 ساله، در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های اصفهان قرار دارد. این بنا در سال 1379 توسط استاد مرتضی بخردی به بهترین شکل مرمت و بازسازی شد. از امکانات جالب این بوتیک هتل، امکان گذراندن شب در حیاط است. همچنین، خانه بخردی فاصله چندانی با چهارباغ و سی و سه پل ندارد.

آدرس: اصفهان، خیابان شهدا، خیابان ابن سینا، پلاک 56

  • بوتیک هتل خانه کشیش

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های اصفهان، بوتیک هتل سنتی خانه کشیش است. این اقامتگاه 3 طبقه و 12 اتاق دارد. این بوتیک هتل به سبک و سیاق قاجار و مربوط به همان دوره است. ایوان بلند، درب‌های چوبی، پنجره‌های مشبک و دکوراسیون قجری خانه کشیش، شما را به 200 سال پیش می‌برد. معماری زیبا و دلنشین خانه کشیش، اقامت دل‌انگیزی برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگتراش‌ها، بن بست زیتون (شماره 10)

  • بوتیک هتل قصر منشی

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های اصفهان، بوتیک هتل قصر منشی است؛ که ساختمان آن از دوران صفویه و اوایل دوران قاجار به یادگار مانده است. این بوتیک هتل منسوب به فتحعلی شاه قاجار است و شکوه خاصی دارد. معماری زیبا و قجری این بوتیک هتل شما را مجذوب خودش خواهد کرد.

آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه شماره 10

از دیگر بوتیک هتل‌های اصفهان که می‌توان به عنوان بهترین اقامتگاه های اصفهان نام برد:

بوتیک هتل سرای اردیبهشت، بوتیک هتل سرای هاتف، بوتیک هتل طاها و…

 

بهترین اقامتگاه های اصفهان؛ اقامتگاه‌های بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی، خانه‌ای محلی است که با حفظ ارزش‌های معماری، سنتی و بومی خود، به یک اقامتگاه برای مسافران تبدیل شده است. به همین دلیل سبک اقامتگاه‌های بوم‌گردی در هر شهر و منطقه‌ای متفاوت است. اقامت در بوم‌گردی‌ها بهترین راه برای آشنایی با فرهنگ بومی هر منطقه است. در شهر تاریخی اصفهان نیز خانه‌های قدیمی و تاریخی احیا شده برای این منظور به وفور یافت می‌شود. در ادامه بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ اصفهان را آورده‌ایم.

  • اقامتگاه بومگردی اصفهان

اقامتگاه بومگردی اصفهان، یک هتل سنتی سه ستاره نیز هست. معماری این اقامتگاه بوم گردی متعلق به 400 سال پیش و زمان صفویان است. اقامت در این اقامتگاه برای دوستداران تاریخ و سنت صفویان بسیار لذت‌بخش است. این اقامتگاه، دسترسی نزدیکی به کاخ چهلستون، موزه تاریخ طبیعی و میدان نقش جهان دارد. همچنین اقامت کودکان زیر6 سال رایگان است (به جز دریافت سرویس اضافه‌).

آدرس: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه باغ قلندرها (شماره 7)

 

  • اقامتگاه بومگردی خان نشین

خان نشین یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی اصفهان است. این اقامتگاه به 250 سال پیش (دوره صفویان و اوایل قاجار) تعلق دارد؛ و از بهترین اقامتگاه های اصفهان برای عاشقان تاریخ و معماری کهن محسوب می‌شود. خان نشین، عمارتی دو طبقه و بلندترین خانه تاریخی اصفهان (17 متر) است. معماری فوق‌العاده این بنا باعث می‌شود به سختی از آن دل بکنید.

آدرس: اصفهان، خیابان ولی عصر، کوچه شماره 9، بن بست اژه ای‌ها، بن بست نسترن

  • اقامتگاه بوم گردی آریو

اقامتگاه بوم گردی آریو، از خانه‌های دوران پهلوی است؛ که به همان سبک و سیاق باقی مانده و پذیرای مسافران خوش سلیقه در انتخاب مکان است. ساختمانی آجری با پنجره‌هایی از شیشه‌های رنگی و کاشی‌کاری‌های زیبای حیاط، شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آریو تا سی و سه پل، چهلستون، عمارت هشت بهشت و میدان نقش جهان، فاصله کمی دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان جهاد، کوی 7، انتهای بن بست آسیاب

  • اقامتگاه بوم گردی شیخ لطف‌الله

قدمت این اقامتگاه بوم گردی به دوره پهلوی اول باز می‌گردد. این اقامتگاه بوم‌گردی زیبا و دلنشین، در دل بازار شیخ لطف‌الله و در همسایگی میدان نقش جهان قرار دارد. اقامتگاه دنج و آرامش‌بخش شیخ لطف الله، دارای 4 اتاق زیبا با امکانات کامل است.

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان، بازار شیخ لطف‌الله، کوچه نادعلی، پلاک 22

  • اقامتگاه بوم گردی ملک التجار

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های اصفهان، اقامتگاه‌ بوم گردی ملک التجار است. هم از نظر فضای تاریخی و سنتی آن و هم به دلیل نزدیکی آن به قدیمی‌ترین بازارهای اصفهان. این اقامتگاه با فضای صمیمی، متعلق به دوران قاجار بوده و با همان سبک و سیاق بازسازی شده است. اقامتگاه ملک التجار در محله قدیمی ابن سینا، نزدیک به مسجد جامع عتیق و بازار تاریخی اصفهان قرار دارد. به طوری که می‌توانید با پیاده‌روی داخل بازار و لذت از بازارگردی، به میدان نقش جهان برسید.

آدرس: خیابان ابن سینا، کوچه شهشهان (شماره 43)، به طرف مسجد جامع، کنار پارکینگ علامه مجلسی، کوچه ابو اسحاقیه

  • اقامتگاه بوم گردی نارگل

اقامتگاه بوم گردی نارگل، با قدمت 300 ساله، خانه‌ای تاریخی از زمان قاجار است. اگر از جمله افرادی هستید که با قوانین ساده‌تر و راحت‌تری محل اقامت خود را انتخاب می‌کنید، نارگل می‌تواند برای شما یکی از گزینه‌های جالب در بین اقامتگاه های اصفهان باشد. محیطی صمصمی، دلنشین و گیرا، که تنها 5 اتاق دارد و البته سرویس بهداشتی و یخچال همه آن‌ها مشترک و در حیاط است.

آدرس: اصفهان، خیابان کاشانی، خیابان نواب صفوی، کوچه خرازی‌ها، پلاک 26

از دیگر اماکن بوم گردی که از جمله بهترین اقامتگاه های اصفهان هستند عبارتند از: اقامتگاه بوم گردی سهروردی، اقامتگاه بوم گردی  هورشید، اقامتگاه بوم گردی کارما، اقامتگاه بوم گردی صالحی، اقامتگاه بوم گردی راتا، اقامتگاه بوم گردی میناس و…

همچنین شهرهای اطراف اصفهان نیز اقامتگاه‌های بوم گردی بی‌نظیری دارند. مانند هتل های بوم گردی کاشان، ورزنه، نایین و…

 

 

کلام آخر

اصفهان بهترین مقصد سفر برای عاشقان تاریخ و طبیعت است. وجود بیش از شش هزار آثار تاریخی در این شهر، تنوع صنایع دستی، جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی اطراف اصفهان ، آن را به واقع تبدیل به نصف جهان کرده است. همچنین غذاهای سنتی و متنوع این شهر، مانند خورشت ماست، بهانه خوبی برای مزه‌گردی در نصف جهان به دست می‌دهد.

اما مهم‌ترین نکته برای هر سفر راحت و بدون دغدغه، انتخاب محل اقامت مناسب است. چه اقامتگاه‌های سنتی و یا هتل‌های لوکس را بپسنید و چه نوع جدید و جذاب آنها یعنی بوتیک هتل‌ها، فرقی نمی‌کند. در این شهر برای همه انواع سلیقه و بودجه محل اقامت ایده‌آل وجود دارد.

در این مطلب، سعی کردیم بهترین اقامتگاه های اصفهان در زمینه هتل، بوتک هتل و بومگردی را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز تجربه اقامت دلپذیری در اصفهان داشته‌اید؛ محل اقامت خود را در بخش نظرات برای ما و خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارید.

 

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *