بهترین جاهای تفریحی،گردشگری یزد درنوروز

.یزد، شهر جذابیت های تاریخی بی حد و حصر، شهری که حالا نه یک اثر آن بلکه تماما ثبت جهانی شده است .ما دراین مقاله بهترین و برترین جاهای گردشگری یزد معرفی خواهیم کرد. ضمنا مکان های معرفی شده از فضای باز و دنج طبیعی جهت کاهش انتقال ویروس بیان شده است.

با هم می خواهیم به شهر بادگیرها برویم همراه ما باشید باسفر مجازی به جاهای گردشگری یزد

خانه لاری های یزد

خانه لاری‌ های یزد که درواقع از آن به عنوان نماد شهر یزد نام می‌برند، یکی از بناهای قدیمی و باشکوه دوران قاجار است که در یک دوره زمانی به عنوان خانقاه نعمت‌اللهی مورد استفاده قرار می‌گرفت. این خانه متشکل از چندین بخش است. حیاط اصلی، ایوان و بادگیر، سرداب، فضاهای بسته، حیاط میانی، حیاط سوم و غروب نشین از بخش‌های خانه لاری های یزد است که با پیروی از اصول معماری خاص یزد ساخته شده است. به جرات می‌توان خانه لاری ها یزد را یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر که به عنوان نخستین شهر جهانی ایران هم شهرت دارد، معرفی کرد. با حضور در خانه لاری های یزد به دوران گذشته و حال و هوای زندگی در آن سفر می‌کنید.

خانه لاری

پارک کوهستان یزد

در ابتدا شهر یزد، پارک کوهستان قرار دارد. در این پارک علاوه بر تمام امکانات تفریحی آن، امکان تماشای تلفیق سرسبزی آن با طبیعت کویری شهر یزد، امکان پذیر می باشد.

دریاچه مصنوعی پارک کوهستان شهر یزد

از امکانات تفریحی پارک کوهستان یزد، می توان به شهر بازی، دریاچه مصنوعی با قایق های پدالی، آبراهه میانی پارک و همچنین ارتفاعات این پارک با چشم انداز زیبا از شهر یزد اشاره کرد. اگر با خودرو شخصی خود به یزد می روید، این پارک مکان مناسبی برای رفع خستگی راه می باشد.

پارک یزد

میدان وقت الساعت مهم ترین جاهای گردشگری یزد

از دیگر جاذبه های شهر یزد میدان وقت الساعت است. در این میدان یکی از قدیمی ترین برج های ساعت ایران و جهان قرار دارد و اولین ساعت شهری ایران به شمار می رود. ساخت این برج ساعت به زمان قاجار باز می گردد و طاق و قوس ها، تزیینات آجری و کاشی کاری های منقوش به خطوط آیات و … به آن جلوه ای خاص داده اند. ساخت این برج ساعت توسط ابوبکر یکی از ساعت سازهای ماهر یزدی انجام شده و امروز به عنوان یکی از جاذبه های ارزشمند ایران مطرح است.

این ساعت در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس: استان یزد، شهر یزد، خیابان امام خمینی

میدان امیر چخماق

یکی از نمادهای شهر یزد که کمتر کسی نام آن ها را نشنیده است میدان امیرچخماق است. در این میدان مجموعه ای از بناهای تاریخی و ارزشمند جلوه گری می کنند. یکی از شاخص ترین این جاذبه ها تکیه ای است با مناره های بلند که به عنوان اصیل ترین قسمت این شهر به یادگار مانده است. قدمت این میدان به قرن نهم هجری و زمان حکومت تیموریان باز می گردد و توسط فردی با همین نام امیر جلال الدین چخماق ساخته شده است. میدان امیرچخماق یا به گویش مردم یزد میرچخماق محلی برای گردهمایی مردم یزد می باشد.

 باغ دولت آباد

خوب بریم سراغ جاذبه هایی که شهر یزد را جهانی کرده است؛ باغ دولت آباد! این باغ جزء یکی از ۹ باغ ایرانی است که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. عمارت بلند این باغ بلندترین بادگیرهای جهان را دارد و از نظر معماری بسیار ارزشمند است. این باغ یکی از قدیمی ترین باغ های ایرانی است که ۲۶۰ سال قدمت دارد و در وسعت ۶.۴ هکتاری خود، نشانه هایی از بهشت را جای داده است تا بیننده را به دنیایی دیگر ببرد. زمانی وارد این باغ می شوید احساس نمی کنید که در شهر کویری یزد هستید و بوی گل و گیاهان شما را مدهوش خواهند کرد.

ساعات بازدید: ۸:۰۰ تا ۲۱:۰۰

آدرس: استان یزد، شهر یزد، خیابان شهید رجایی

آبشار دامگاهان محشرترین جاهای گردشگری یزد

آبشار دامگاهان در منطقه ای بکر و کوهستانی و در چند قدمی کویر واقع شده و با داشتن چشمه های خروشان، هوای بهاری و لطیفی را برای این منطقه به ارمغان آورده است. دره دامگاهان در 12 کیلومتری جنوب غربی مهریز قرار دارد. چشمه دامگاهان مهریز از ارتفاعات شیرکوه سرچشمه گرفته و منبع تغذیه آن، برف های زمستانی ارتفاعات این کوه بوده و میزان آب چشمه شدیداً وابسته به میزان برف زمستانی ارتفاعات آن می باشد. البته آب این چشمه از اوایل بهار تا مرداد ماه، نسبتاً زیاد است؛ خصوصاً در ماه های فروردین و اردیبهشت.

شهرشادی

شهربازی شادی شهر یکی از اولین مراکز تفریحی یزد است و آن‌را اولین شهربازی این شهر محسوب می‌شود. این مرکز تفریحی در حال حاضر۱۷ دستگاه بازی برقی مختلف ویژه استفاده کودکان و نوجوانان دارد. این شهربازی به دلیل ارائه‌ی بازی‌های ارزان قیمت طرفدران بسیاری دارد. در کنار وسایل بازی برقی، زمین بازی، بوفه، فضای سبز و… در نظر گرفته شده‌اند.

آدرس بلوار دانشجونزدیک دبیرستان پسرانه افشار

پینت بال از مهیج ترین جاهای گردشگری یزد

پینت بال بازی هیجان‌انگیزی است که هواداران خاص خود را دارد. اگر در بین مراکز تفریحی یزد به دنبال تجربه‌ای پر تحرک هستید به باشگاه پینت بال تکاور سربزنید.

آدرس: یزد – صفاییه -انتهای بلوار شهید متری – جنب محتمع

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *