نکات کلیدی برای انتخاب اندازه فرش مناسب در دکوراسیون

اندازه های مختلف فرش در دسترس است ، اما چگونه می دانید که کدام اندازه با فضای شما متناسب است؟ چیدمان تک تک اتاق ها و نکات بی عیب و نقص ما در اینجا به شما کمک می کند تا سایز درست فرش خود را انتخاب کنید.

در این مقاله با بررسی انواع مختلف اتاق های خانه در سایز های مختلف به شما میگوییم مناسب ترین فرش برای اتاق های مختلف خانه شما کدام است؟

فرش مناسب برای یک اتاق نشیمن کوچک

سایز درست فرش

اینکه شما فضای محدودی دارید به این معنی نیست که گزینه های پیش روی شما برای انتخاب فرش به همان اندازه محدود است. برعکس ، شما بین فرش های کوچکتر گزینه های زیادی دارید.

قانون خوب: اندازه ای را انتخاب کنید که کاملاً زیر دو پایه جلویی مبلمان شما باشد. به طوری که وقتی روی مبل می‌نشینید پا روی فرش قرار گیرد. این به شما کمک می کند تا محل نشستن خود را مشخص کنید در حالی که هنوز فضای کافی برای راه رفتن در اطراف خود باقی گذاشته اید.

 

سایز درست فرش برای نشیمن کوچک: 6×4 تا 8×5

در نیمه شب بخوانید:معرفی بهترین اپلیکیشن های طراحی دکوراسیون Ios و اندروید

برای یک اتاق نشیمن بزرگ

سایز درست فرش

در صورت داشتن اتاق نشیمنی بزرگ ، دو چالش پیشرو دارید :

  1. شما فرشی را نمی خواهید که آنقدر بزرگ باشد که فضا را به طور کامل اشغال کند
  2. همچنین فرشی را نمیخواهید که خیلی کوچک‌ باشد.

بهترین مکان برای شروع کجاست؟

در ابتدا در مورد چیدمان صندلی های خود تصمیم بگیرید و به دنبال فرشی باشید که کاملاً آنها را قاب کند.

یک قاعده خوب: فرشی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا پایه های جلویی همه مبلمان شما کاملاً در بالای آن قرار گیرند و در بین آنها فضای کافی وجود داشته باشد. با انجام این کار ، تعادل مناسب را در جایی ایجاد می کنید که فرش به نقطه کانونی تبدیل می شود اما توجه کنید فرش شما سرتاسر اتاق شما را تحت پوشش قرار ندهد.

سایز درست فرش برای اتاق نشیمن بزرگ : 9 در 12 اینچ یا بیشتر

برای غذاخوری کوچک

فرش برای انواع اتاق های خانه

حتی فشرده ترین فضاهای غذاخوری نیز می توانند از فرش استفاده کنند. بسیاری از افراد فکر میکنند در فضاهای دارای ناهار خوری کوچک بهتر است از فرش استفاده نشود! اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم اشتباه میکنید!

قاعده خوب: با جستجو برای یافتن فرشی که زیر میز ناهارخوری شما قرار بگیرد و دارای فضای کمی در اطراف باشد شروع کنید. فرش باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا زمانی که صندلی های ناهار خوری شما به داخل میز کشیده می شوند کاملاً روی آن قرار بگیرند.

سایز درست فرش: 6×4 تا 8×5

برای غذا خوری بزرگ

سایز درست فرش

اگر خانه شما دارای یک اتاق ناهار خوری رسمی است که فضای بسیاری برای داشتن یک میز بزرگ و مجموعه ای از صندلی دارد ، گزینه ها برای اندازه مناسب فرش شما بی پایان است. فقط به یاد داشته باشید که فرش شما هنوز باید فضای کافی را در اطراف اتاق باقی بگذارد و کف را به طور کامل نپوشاند.

یک قاعده خوب: سعی کنید میز ناهار خوری و صندلی های شما همه روی فرش باشد حتی در زمانیکه صندلی های شما کنار کشیده میشوند. این بدان معناست که مطمئن شوید فرش به اندازه کافی به بیرون و در سراسر میز کشیده شده است ، که ما می گوییم بهتر است تقریباً 24 اینچ یا بیشتر باشد.

سایز درست فرش: 8 در 10 اینچ یا بیشتر

برای آشپزخانه

تصور اولیه درباره مناطق پر رفت و آمد مانند آشپزخانه این است که جایی برای انداختن فرش در آنها نیست. دوباره فکر کنید! آشپزخانه دارای اندازه و شکل اغلب باریک است ، و بهترین مکان برای انداختن فرش های رانر است.

یک قاعده خوب: دو روش برای انداختن فرش به داخل آشپزخانه شما وجود دارد. یا یک فرش رانر را انتخاب کنید که در طول کابینت های آشپزخانه قرار گیرد و با جزیره شما متناسب باشد و یا فقط یک فرش رانر یا فرشی با ابعاد کوچکتر در جلوی سینک ظرفشویی قرار دهید.

سایز درست فرش: 2 در 8 اینچ یا بیشتر

سایز درست فرش برای دفتر خانگی

سایز درست فرش

اگر یک دفتر کوچک یا منطقه اختصاصی برای کار در خانه خود دارید ، یک فرش مناسب می تواند به شما کمک کند. برای انجام این کار ، شما فرشی را می خواهید که نسبتاً متناسب با ابعاد میز شما باشد.

یک قاعده خوب: با اتاق خود مانند یک ناهار خوری کوچک رفتار کنید و مطمئن شوید که میز کار و صندلی رومیزی شما کاملاً روی فرشی که انتخاب می کنید قرار گرفته است. شما می خواهید میز کار خود را روی فرش قرار دهید و مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف وجود دارد تا صندلی شما هنگام بیرون کشیدن روی فرش باقی بماند.

سایز درست فرش: 6×4 تا 8×5

در نیمه شب بخوانید:چگونه منزلمان را مانند یک طراح دکوراسیون طراحی کنیم؟

برای اتاق خواب کوچک

انتخاب فرش مناسب اتاق خواب

در یک اتاق خواب کوچک ، فرشی که به شکل استراتژیک قرار داده شده باشد ، به افزایش فضا و جلوه بیشتر اتاق کمک می کند. در عین حال ، شما فرشی را نمی خواهید آنقدر بزرگ باشد که تمام اتاق را بپوشاند.

یک قاعده خوب: فرشی را انتخاب کنید که 10 تا 12 اینچ فراتر از کناره های تخت شما قرار گیرد. دقت کنید که آن را طوری زیر تخت خود قرار دهید تا بیشتر فرش از تخت شما بیرون زده شود ، با این روش به افزایش بصری فضا کمک میکنید.

محدوده اندازه خوب فرش: 6×4 تا 10×8

سایز درست فرش برای اتاق خواب بزرگ

اگر اتاق خواب بزرگی دارید ، فرشی را انتخاب کنید که حس تقارن و تعادل را ایجاد کند. یک چیدمان ایده آل می تواند فرشی باشد که عرض تختخواب و روتختی های شما را بپوشاند تا فضا را کاملاً قاب کند.

یک قاعده خوب: فرشی را در نظر بگیرید که تقریباً 36 اینچ از همه طرف تخت شما بیرون زده شده باشد تا از توزیع یکنواخت بصری اطمینان حاصل کنید. فرش را تا انتها زیر تخت بکشید. این به شما این امکان را می دهد که زمانی که روی رختخواب میروید و از آن خارج شوید پاهای خود را روی فرش قرار دهید.

سایز درست فرش: 8 اینچ 10 اینچ و 9 اینچ 12 اینچ

در نیمه شب بخوانید:ایده های ارزان قیمت برای تغییر دکوراسیون

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ایده دکوراسیون فرانسوی

ایده‌های خلاقانه برای سبک دکوراسیون فرانسوی در خانه

دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک‌های دکور مطرح اروپایی است که از شاخصه‌های لوکس و اشرافی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *