بهترین ایده های طراحی دکوراسیون با دیوار پوش فومی

المان‌های مورد استفاده در طراحی فضای داخلی باید به گونه‌ای باشد که به آن فضا روح بخشد. یکی از این المان‌ها، دیوارپوش فومی است که جلوه‌ای خاص به دیوارها می‌دهد و فضایی شیک به وجود می‌آورد.

دیوار پوش فومی به صورت تایل در طرح و رنگ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود و اکثر سلایق را در بر می‌گیرد. شما می‌توانید از این محصول برای سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، حمام، فضاهای اداری و تجاری و … استفاده نمایید. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله ابتدا به بررسی مفهوم دیوار پوش فومی پرداخته و سپس کاربرد‌های آن را ارائه نماییم. ایده‌های طراحی دکوراسیون با دیوار پوش فومی به شما کمک کند تا با کمترین هزینه، بهترین تصمیم را برای دیزاین و طراحی داخلی و بیرونی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی بگیرید. اگر شما هم در فکر بازسازی یا تغییر دکوراسیون هستید، تا آخر مطالب این مقاله ما را همراهی کنید.

 

دیوارپوش فومی چیست ؟

دیوار پوش فومی یکی از پرطرفدارترین محصولات در طراحی دکوراسیون داخلی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. به گونه‌ای که در دهه‌های گذشته، این محصول موفق شده تا جای پوشش‌های قدیمی مانند کاشی و کاغذ دیواری را بگیرد.

امروزه دیوار پوش فومی به صورت تایل با ضخامت‌ها و طرح‌های مختلف به صورت پشت چسبدار طراحی و تولید می‌شود و دارای قابلیت‌های آنتی باکتریال، عایق صدا، عایق سرما و گرما است. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای دیوارهای پشت تلویزیون، دیوار مهدکودک، سالن‌های ورزشی، سالن‌های بازی، استودیو‌های موسیقی، سالن اجتماعات، هتل‌ها، تالارها، سالن‌های آرایشی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، مراکز خرید، تالارها، شرکت‌ها و محیط‌های اداری و … خواهد بود.

مزایای دیوارپوش فومی

مزایای استفاده از دیوارپوش فومی به شرح زیر است :

  • قابلیت شستشو با مواد شوینده
  • جدیدترین و مدرن‌ترین انواع دیوار پوش
  • عایق صدا، گرما، سرما و رطوبت
  • نصب آسان و سریع
  • انعطاف پذیری بالا
  • آنتی باکتریال
  • سبک و کم وزن

علاوه بر موارد فوق، قیمت دیوار پوش فومی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و شما می‌توانید با خرید دیوارپوش فومی با حداقل هزینه، تغییراتی قابل قبول در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد نمایید.

استفاده از دیوارپوش فومی در رستوران

 معایب دیوارپوش فومی

معایب دیوارپوش فومی به شرح زیر است :

  • دیوارپوش فومی شباهت زیادی به یونولیت فشرده دارد؛ لذا ناخن و سایر اجسام تیز و برنده می‌تواند به راحتی به آن‌ها آسیب بزند.
  • این دسته از محصولات قابل رنگ‌ آمیزی نیستند. پس در هنگام خرید، نهایت دقت خود را برای انتخاب داشته باشید تا بعد از خرید از انتخاب خود پشیمان نشوید.
  • با وجود آنکه دیوارپوش فومی، عایق حرارتی است، نباید آن‌ها را در معرض شعله مستقیم آتش و گرمای شدید قرار دهید.

استفاده از دیوار پوش فومی در حمام

کاربردهای دیوارپوش فومی

با توجه به مزایا و معایبی که برای دیوارپوش‌های فومی وجود دارید می‌توان به این نتیجه رسید که این محصول کاربردهای فراوانی صنعت ساخت و ساز دارد. از اصلی‌ترین موارد استفاده از دیوارپوش فومی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

1.      نصب دیوارپوش فومی برای آشپزخانه

فضای خالی بین کابینت‌ها در آشپزخانه یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب دیوارپوش فومی است. این محصول می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آشپزخانه و جلوه ظاهری آن داشته باشید. اما نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که دیوارپوش فومی مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما ندارد. به همین دلیل اگر قصد استفاده از آن را برای طراحی آشپرخانه دارید، سعی کنید تا این محصول را با فاصله از گاز و فر نصب نمایید.

2.      نصب دیوارپوش فومی در سقف خانه

سوالی که اغلب ذهن طرفداران دیوارپوش فومی را به خود مشعول می‌کند این است که آیا می‌توان از این محصول در سقف خانه استفاده کرد؟ در جواب باید بگوییم که ” بله “. شما می‌توانید از این محصول در دیوار و سقف ساختمان نیز استفاده نمایید.

3.      نصب دیوار پوش فومی در اتاق کودکان

برای بسیاری از والدین مهم است که اتاق فرزندانشان ایمن و زیبا باشد. استفاده از دیوارپوش فومی علاوه بر زیبایی، بسیار نرم و ایمن است و از وارد شدن آسیب به کودکان جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، یک فضای آرام و ساکت برای استراحت کودکان فراهم می‌سازد.

علاوه بر موارد فوق، شما می‌توانید از این محصول برای محیط‌های دیگر مانند اتاق سالمندان، سالن‌های کنفرانس، آمفی تئاتر و سالن‌های بازی استفاده نمایید.

طراحی دکور اتاق خواب با دیوارپوش فومی

4.      نصب دیوار پوش فومی در دکوراسیون کلاسیک

خوشبختانه دیوارپوش فومی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. اگر به دنبال طراحی محیط داخلی مانند اتاق خواب و سالن‌های پذیرایی با سبک کلاسیک هستید، می‌توانید دیوارپوش مورد نظرتان را متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی تهیه نمایید تا جلوه‌ای منحصر به فرد در محیط داخلی به ارمغان بیاورد.

5.      نصب دیوار پوش فومی در محیط‌های اداری

به طور معمول افراد ترجیح می‌دهند تا هزینه کمی برای طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی محیط‌های کاری و اداری صرف کنند؛ زیرا در بسیاری از مواقع، ملک استیجاری است و استفاده از المان‌های گران قیمت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. یکی از انتخاب‌های عالی و اقتصادی برای ایجاد تغییر در محیط‌های اداری مانند اتاق مدیران و کارمندان و زیبا سازی راهروها خرید دیوارپوش پی وی سی و فومی است. این دیوار پوش، عیب‌ها و نواقص دیوار را می‌پوشاند و جلوه‌ای زیبا به محیط داخلی می‌دهد. همچنین، نصب آن آسان و سریع است و به دلیل عایق صدا بودن می‌تواند یک محیط آرام و ساکت برای کارکنان فراهم سازد.

سخن پایانی :

در مطالب فوق تلاش کردیم تا دیوارپوش فومی و مزایا و معایب آن را به شما، همراهان همیشگی معرفی نماییم. امیدواریم که از مطالب فوق لذت برده باشید و به ایده‌هایی ارزنده در این زمینه دست یافته باشید.

از آن جهت که کیفیت محصولات رابطه مستقیمی با ماندگاری آن‌ها دارد، باید آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. فروشگاه فرتاک دیزاین، یکی از معتبرترین و بزرگترین پخش کننده المان‌های طراحی دکوراسیون است و شما می‌توانید محصولات باکیفیت را به صورت آنلاین خریداری کنید و در اسرع وقت، درب منزل، تحویل بگیرید.

 

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

کاردستی برای دکور خانه

۱۱ مدل کاردستی برای دکور خانه

می‌توانید با انواع کاردستی برای دکور خانه، جایی که در آن زندگی می‌کنید را زیباتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *