چگونه منزلمان را مانند یک طراح دکوراسیون طراحی کنیم؟

همه ی افراد توانایی استخدام مالی یک طراح داخلی را ندارد. امروزه و با توجه به گسترش فضای مجازی بسیاری از افراد علاقه دارند خانه ی خود را به تنهایی و بدون کمک گرفتن از طرح داخلی طراحی کنند. اما همه ی آن ها به این فکر میکنند که چگونه می توانیم بدون اختصاص دادن هزینه به طراح دکوراسیون از مکان های مختلف الهام بگیریم.  و فضای داخلی خانه خود را از محیطی کسل کننده به فضایی زیبا و آرام مانند یک طراح حرفه ای طراحی کنیم؟ امیدوارم این مقاله بتواند سوالات موجود در ذهن شما را، برطرف کند.

1. مجلات و وب سایت ها پر از عکس های الهام بخش برای طراحی داخلی خانه هستند.

طراحی داخلی

همانطور که اکثر ما میدانیم، وب سایت های دکوراسیون می توانند شعله ای از خلاقیت را تحریک کنند که ما هرگز نمی دانستیم داریم.

اگر قبلاً از عکس های الهام بخش موجود در سایت ها و مجلات در تزیین منزل خود استفاده  نمیکردید، اکنون شروع کنید. استفاده از این ایده ها اولین قدم برای ایجاد خانه ی مورد نظر شماست. برای جستجوی سبک های خانگی مورد علاقه تان، میتوانید از شبکه اجتماعی پینترست و یا وب سایت های طراحی دکوراسیون استفاده کنید.  تلاش کنید عکس های مورد علاقه خود را در جایی ذخیره کنید. و از بین آنها، بهترین عکس را انتخاب کنید و از آن الهام بگیرید.

2. طرح های رنگی: از سه رنگ یا سایه استفاده کنید

طراحی داخلی

اکنون که ایده خوبی از سبک ها دریافت کرده اید، باید رنگی را انتخاب کنید. و این قسمت سخت است. ما به شما نمی گوییم چه رنگ هایی را انتخاب کنید، اما به شما پیشنهاد میکنیم که ترکیبی از سه رنگ یا سایه را امتحان کنید. یک رنگ اصلی برای دیوارها، یک رنگ دیگر برای چیزهای اساسی مانند کاناپه و صندلی، و سپس یک رنگ سوم که در لوازم جانبی کوچکتر مانند گل،کوسن و… انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که رنگ تحت تأثیر میزان نوری است که به خانه وارد می شود. پنجره های از کف تا سقف را در نظر بگیرید تا فضای داخلی شما را بزرگ تر نشان داده و رنگها را به نمایش بگذارد.

برای مثال شما ترکیبی از رنگ قهوه ای، سبز آبی و نارنجی را انتخاب کرده اید.  سایه ای از رنگ قهوه ای احتمالاً رنگ دیوار خواهد بود، ممکن است رنگ سبز آبی رنگی باشد که برای صندلی ها یا یک دیوار برجسته انتخاب می کنید و نارنجی می تواند رنگی باشد که در بالش و لوازم جانبی استفاده میکنید. این فرمول سه رنگ در هر ترکیبی کار می کند. فقط بخاطر داشته باشید، سه رنگ از یک یا دو رنگ بهتر است، زیرا خانه ایی که یک رنگ دارد خسته کننده است.

3. به خانه خود بافت اضافه کنید

طراحی خانه

به همان اندازه که رنگ آمیزی مهم است، بافت نیز مهم است مخصوصاً اگر شما به یک طرح رنگی مانند تمام سفید یا خاکستری علاقه دارید. یک اتاق در نگاه اول به نظر می رسد یک طرح تک رنگ باشد، اما اگر خوب نگاه کنید سایه هایی با همان رنگ و بافت فراوان از طریق پارچه / منسوجات مشاهده خواهید کرد.

در یک اتاق کاملاً سفید ممکن است پارچه های، صندلی مخملی، کوسن های ابریشمی براق، صندلی هایی با پایه های چوبی و سبدهای بافته شده و یک مبل پنبه ایی با پتوی خز مصنوعی که در کنار آن گذاشته شده باشد بیابید. همه این عناصر باعث ایجاد بافت می شوند و یک محیط گرم و غنی ایجاد می کنند.

4. از سینی ، کاسه های تزئینی و سبد استفاده کنید.

طراحان دوست دارند از سینی ها، کاسه های تزئینی و بعضاً سبدها برای چیدمان استفاده کنند. سعی کنید برای داشتن جلوه ای از زرق و برق ، یک سینی طلایی براق به میز قهوه ایی یا میز عسلی خود اضافه کنید. روی سینی، یک شمع زیبا، چند کتاب و یک کاسه کوچک سنگی رنگی قرار دهید. چشم اندازهای کوچکی از این دست به نظر ناآگاهانه می رسند، اما برای زیبایی های لایه ای و تزئین شده ضروری هستند.

اگر می خواهید رویکردی سنتی تر داشته باشید، از سبد های سنتی و بافته شده در خانه خود استفاده کنید. سبدها ابزار تزئینی خارق العاده ای هستند.

5. به هر اتاق گل اضافه کنید

بهترین طراحی خانه

نگاهی به عکس های الهام آمیز خود بیاندازید. چه میبینید؟ شرط میبندم در تمام عکس ها گل و گیاه میبینید.

به نظر می رسد این نکته ایی ساده است، اما افزودن گل و گیاهان زنده و اقلام طبیعی مانند گلدان های پوسته ای یا سنگی می تواند نهایت زیبایی را به طراحی داخلی خانه شما ببخشد.      گیاهان بسیاری وجود دارد که می توانید برای خانه خود خریداری کنید که در صورت تغذیه مناسب و آبیاری آنها سالها عمر میکنند.

اگر گل یا گیاه مورد نظر شما نیستند، سایر عناصر طبیعی مانند شاخه ها یا پرهایی را که در یک گلدان بزرگ قرار داده شده اند را امتحان کنید.

6. کابینت ها و پیشخوان ها را ارزیابی کنید.

تغییر پیشخوان های آشپزخانه کار سختی نیست ، اما تغییر حالت از یک ماده ارزان قیمت به یک ماده لوکس، مانند سنگ مرمر، گرانیت یا کوارتزیت، می تواند به طور قابل توجهی ظاهر کلی آشپزخانه یا حمام را تغییر دهد.

اگر کابینت آشپزخانه و کابینت دستشویی حمام ساده و خوش فرم هستند، اغلب می توان برای جلوه ای متفاوت آنها را با رنگ جدیدی رنگ کرد. اگر طرح درب های کابینت قدیمی به نظر می رسد، گاهی می توانید درون کابینت و قفسه های موجود را نگه دارید و فقط درها را تعویض کنید.

7. به جزئیات توجه کنید.

جایگزین کردن دسته های کابینت با دستگیره های جدید می تواند ظاهر آشپزخانه را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز باید حتما تعویض شوند زیرا شما هرروز با آنها سروکار دارید، بنابراین مدل هایی را انتخاب کنید که نه تنها خوب به نظر برسند، بلکه دارای دسته هایی باشند که هنگام چرخاندن آنها احساس آرامش کنید.

اگر دستشویی یا کف آشپزخانه خود را دوست ندارید، اما نمی خواهید برای آن هزینه کنید، می توانید آن را با یک فرش بپوشانید.

اگر از نتیجه نهایی یا ترتیباتی که انجام داده اید مطمئن نیستید ، پس از آن یک عکس بگیرید. تصاویر یک اتاق به شما امکان می دهد از منظر دیگری طرح را ببینید.

به یاد داشته باشید ، این خانه شما است و شما هستید که باید در آن زندگی کنید، بنابراین خانه ای را ایجاد کنید که دوست دارید.

چند عکس برای الهام گرفتن:

 

طراحی فضای خانه

طراحی

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ایده دکوراسیون فرانسوی

ایده‌های خلاقانه برای سبک دکوراسیون فرانسوی در خانه

دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک‌های دکور مطرح اروپایی است که از شاخصه‌های لوکس و اشرافی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *