ایده های ارزان قیمت برای تغییر دکوراسیون

ثابت شده که یک سندرم جدید وجود دارد که روانپزشکان وجود آن را تایید کرده و به درمان آن در بسیاری از افراد میپردازند. اگر وقت زیادی را صرف خواندن مجلات دکوراسیون یا تماشای فیلم های مرتبط با طراحی داخلی می کنید، در معرض خطر این بیماری هستید. اولین علامت این است که از دیدن اتاق هایی که به زیبایی دکوراسیون شده اند و با مبلمان و لوازم جانبی جدید به ارزش هزاران دلار ساخته شده اند، خوشتان می آید. پس از آن، وقتی می فهمید که با بودجه شخصی و ناچیز خود هرگز نمی توانید این نوع تغییر را ایجاد کنید، احساس عدم کفایت میکنید. با این تصور که می خواهید تا ابد به دیوارها و مبلمان کهنه خود خیره شوید، افسرده می شوید.

بهترین درمان برای این سندرم، کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه طراحی مجدد با بودجه کم است.

ما در این مقاله به این موضوع میپردازیم.

روش های طراحی با بودجه کم:

اگر می خواهید خانه خود را بدون صرف هزینه زیاد زیبا و شگفت انگیز جلوه بدهید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که هر چیزی را که در تلویزیون و مجلات دیده اید فراموش کنید.          زمانیکه طراحان در تلویزیون یا مجلات فضایی را ایجاد می کنند، تقریباً همیشه این کار را به گران ترین شکل ممکن انجام می دهند. آنها همه چیز خانه را دور میریزند، وسایلی همگام با ترند روز را خریداری کرده و پیمانکارانی را برای نصب آنها استخدام می کنند.

1. خودتان این کار را انجام دهید.

دکوراسیون

تقریباً هر نوع کار بازسازی یا دکوراسیون مجدد وقتی که خودتان این کار را به جای استخدام یک فرد حرفه ایی انجام دهید ارزان تر است .

مطالعه ای در سال 2012 در هاروارد نشان داد که افراد به طور مداوم برای چیزهایی که خودشان ساخته اند ارزش بالاتری قائل می شوند و آنها را از نظر ارزش با کار متخصصان برابر می دانند. به همین ترتیب، شما احتمالاً برای یک میز 100 دلاری که خودتان آن را نو کرده اید بیش از یک میز غذاخوری 1000 دلاری که تازه در یک فروشگاه انتخاب کرده اید، ارزش قائلید.

 

2. چیدمان مبلمان خود را عوض کنید.

دکوراسیون

فقط با مرتب کردن مجدد مبلمان می توانید ظاهر و فضای خانه خود را به طرز چشمگیری تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر اولین چیزی که هنگام ورود به اتاق نشیمن می بینید پشت کاناپه است، به راحتی میتوانید مبل را  به دیوار مقابل انتقال دهید این تغییر می تواند یک نقطه کانونی جدید ایجاد کند  و اتاق را جذاب تر نشان دهد، در عین حال. و از همه مهمتر اینکه هیچ هزینه ای ندارد.

اگر نمی توانید راهی مناسب برای چیدمان راحت مبلمان در اتاق پیدا کنید، این لزوما به این معنی نیست که به مبلمان جدیدی نیاز دارید. قبل از ورود به فروشگاه ها، در اتاق دیگری بنشینید و برای چیدمان بهتر تصمیم گیری کنید اگر نمیخواهید اینکار را کنید میتوانید روکش مبل های خود را تعویض کنید.

 

3. مبلمان و لوازم جانبی خود را تعمیر کنید.

مبلمان

اگر تمام خانه خود را جستجو کرده اید و نمی توانید یک مبلمان مناسب برای اتاق خود پیدا کنید،  تسلیم نشوید. بعضی اوقات می توانید با تبدیل یک قطعه قدیمی به یک قطعه جدید آنچه را که می خواهید بسازید.

تغییر کاربری مبلمان اغلب شامل تغییر شکل ظاهری آن است. به عنوان مثال، می توانید یک میز چوبی را قبل از تبدیل آن به میز کار رنگ آمیزی کنید یا می توانید یک قطعه کامل را جدا کنید و از قسمتهای مختلف آن به روش های جدید استفاده کنید.

در اینجا چند نمونه از قطعات قدیمی که برای استفاده های جدید استفاده شده اند آورده شده است:

یک قفسه کتاب از کشوهای کمد: آپارتمان درمانی نشان می دهد که چگونه یک زوج در شیکاگو مجموعه ای از کمد های دست دوم رایگان را به یک کتابخانه سفارشی تبدیل کرده اند. آنها تمام کشوها را از کمدها برداشته، به رنگ سفید درآورده و روی دیوار نصب کردند. کتاب های آنها بر اساس رنگ در این “قفسه ها” دسته بندی شده است.

قفسه بندی از کمد: اگر کشوهای کمد خود را به قفسه کتاب تبدیل کرده اید، بقیه کمد هنوز هم می تواند مفید باشد می توانید تخته های چوبی موجود در کشو ها را به ابزاری برای طبقه بندی کتاب ها تبدیل کنید.

4. اجناس دست دوم بخرید.

مبلمان

گاهی اوقات، استفاده از مبلمان امکان پذیر نیست و مبلمان شما به شدت کهنه و غیر قابل استفاده اند. اما حتی اگر مجبور باشید یک قطعه جدید بخرید، به این معنی نیست که آن قطعه باید کاملاً جدید باشد. مکان های زیادی برای یافتن مبلمان دست دوم با هزینه ای بسیار کم وجود دارند که میتوانید از آنها مبلمان جدید خود را تهیه کنید.

5. از رنگ استفاده کنید.

مبلمان
یکی از ارزان ترین روش های تغییر دکوراسیون اتاق استفاده از رنگ است. در عرض چند ساعت، می توانید دیوارهای رنگ و رو رفته را دوباره نو و تازه کنید.

با ترکیب رنگ های مختلف، می توانید انواع مختلفی از جلوه های جالب مانند موارد زیر را ایجاد کنید:

ایجاد خطوط راه راه: راه راه کردن بخشهایی از دیوار توسط نوار چسب. با استفاده از چسباندن نوار چسب به صورت عمودی یا افقی می توانید راه راههای افقی یا عمودی ایجاد کنید. ساده ترین راه برای این کار کشیدن راه راه های رنگی روی یک دیوار سفید است.

ایجاد سایه: ابتدا تمام دیوار را به رنگ روشن رنگ کنید و بگذارید خشک شود. سپس سایه تیره تر از همان رنگ را فقط روی دو سوم پایین دیوار قرار دهید. بعد از خشک شدن، قسمت پایین را با تیره ترین رنگ رنگ کنید.

 از شابلون استفاده کنید. می توانید شابلون های آماده را از فروشگاه های خانگی خریداری کنید یا خودتان مقوای سفت تهیه کنید. فقط الگوی مورد نظر خود را روی مقوا بکشید و آن را ببرید.  برای تکرار الگو به دلخواه می توانید از همان شابلون بارها و بارها استفاده کنید. به این ترتیب می توانید یک حاشیه در اطراف اتاق ایجاد کنید یا حتی تمام دیوار را بپوشانید. استفاده از شابلون روش خوبی برای بدست آوردن نمای کاغذ دیواری طرح دار با هزینه کمتر است.

ایجاد جزئیات با رنگ
سقف ها را بلندتر نشان دهید. در بسیاری از خانه ها، سقف به رنگ سفید رنگ آمیزی می شود تا بلندتر به نظر برسد. با این حال، اگر هنوز احساس می کنید سقف هایتان خیلی پایین به نظر می رسد، می توانید با گسترش رنگ سقف بر روی دیوار، توهم ارتفاع بیشتری ایجاد کنید.

اتاق های کوچک را بزرگتر کنید. در یک اتاق کوچک، سقف بلند مطلوب نیست. بلندتر به نظر رسیدن سقف اتاق توجه انسان به باریک بودن اتاق را جلب می کند. بنابراین ، برای ایجاد فضای بیشتر در اتاق، می توانید رنگ سقف را تیره تر کنید .

6. روی جزئیات تمرکز کنید.

شگفت آور است که یک تغییر کوچک در یک اتاق چقدر می تواند تفاوت ایجاد کند.

به عنوان مثال ، شما می توانید:

تعویض دستگیره های در کابینت: دستگیره های کابینت می تواند حال و هوای کاملاً متفاوتی به آشپزخانه شما ببخشد و بسیار ارزان تر و آسان تر از تعویض کامل کابینت است.

شیر آب خود را جایگزین کنید. طراحان شیر آب را “جواهر” آشپزخانه می نامند. و درست مثل جفت شدن یک لباس مشکی با یک گردنبند خیره کننده، تغییر یک شیر ساده می تواند کل آشپزخانه را بسیار ظریف تر نشان دهد. شیرهای مختلف سبک های متنوعی دارند  از مدل های قدیمی و آراسته، گرفته تا براق و مدرن بنابراین می توانید یکی از آنها را متناسب با هر آشپزخانه ای پیدا کنید.

روشنایی را تنظیم کنید. اگر صحبت از لامپ ها شود، حتی اگر نور کافی برای دیدن وجود نداشته باشد، اتاق با تزئینات عالی نیز خوب نخواهد بود. اغلب اوقات، برای رفع این مشکل تنها لامپ های با ولتاژ بالاتر میتواند کار ساز باشد. در موارد دیگر، می توانید لامپ های خود را به اطراف منتقل کنید تا توزیع نور در اتاق بهبود یابد.

لوازم جانبی اضافه کنید. از قدرت لوازم جانبی غافل نشوید. یک گلدان با گلهای تازه، یک گیاه سبز، یک کاسه میوه ای رنگارنگ یا چند عدد شمع می توانند اتاق را زیباتر کنند. عکسهای خانوادگی همچنین می توانند دکوراسیون خوبی ایجاد کنند، اما وقتی همه آنها را در قابهای مشابه قرار دهید بهتر است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ایده دکوراسیون فرانسوی

ایده‌های خلاقانه برای سبک دکوراسیون فرانسوی در خانه

دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک‌های دکور مطرح اروپایی است که از شاخصه‌های لوکس و اشرافی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *