چگونه با دیدن فیلم و سریال زبانمان را تقویت کنیم؟

تاثیر گذارترین روش های یادگیری و تقویت زبان انگلیسی با دیدن فیلم های زبان اصلی با لهجه های آن هاست. شاید یکی از بهترین و پرطرفدارترین هاست. برای برخی افراد یادگیری زبان انگلیسی می تواند دشوار و کسل کننده باشد. قوانین دستوری بسیار زیادی وجود دارد ، موارد استثنا در قوانین ، افعال عبارتی ، اصطلاحات ، لهجه ها و… چگونه می توان همه اینها را به سرعت یاد گرفت؟ آیا مطالعه زبان انگلیسی می تواند جالب و در عین حال موثر باشد؟ البته که می تواند! امروز یک روش برای تبدیل مطالعه و یادگیری خسته کننده زبان انگلیسی به یک تمرین جذاب را با شما به اشتراک می گذاریم.

احتمالاً از افراد مختلف شنیده اید که دیدن فیلم ها ، مجموعه های تلویزیونی و فیلم های مختلف و همچنین گوش دادن به پادکست های صوتی به شما کمک می کند مهارت مکالمه و درک شنیدن به زبان انگلیسی را بهبود ببخشید. بنابراین امروز به شما می گوییم که چگونه می توانید زبان انگلیسی را به کمک فیلم ها و سریالها به طور موثر بیاموزید.

بهترین راه برای بهبود زبان انگلیسی خود با فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی استفاده از زیرنویس انگلیسی است. زیرنویس به شما کمک می کند تا اتفاقات فیلم یا سریال را بهتر بفهمید ، این کار به شما کمک می کند تا لغات و دانش خود را در مورد دستور زبان بیشتر کنید.

زبان انگلیسی

اگر معنی یک کلمه یا عبارت خاص را نمی فهمید ، همیشه می توانید ویدیو یا فیلم را پاوز یا استاپ کرده و معنی کلمه یا عبارت ناآشنا را در فرهنگ لغت جستجو کنید. همچنین می توانید یادداشت کنید (یا درون تلفن همراه خود یا روی یک کاغذ) و سپس بعداً معنی کلمات و عباراتی را که نمی دانید یا برای شما ناآشنا هستند بررسی کنید.

بهترین روش برای یادگیری انگلیسی با استفاده از تلویزیون چیست؟

ما از باب کانادایی مشاوره تخصصی گرفتیم. اگر او را نمی شناسید ، باب یک معلم دبیرستان از انتاریو است که برای کسانی که انگلیسی می آموزند فیلم های عالی YouTube میسازد. کانال وی بیش از 460،000 سابسکرایب دارد! این چیزی است که باب پاسخ داد:

“یک کاری که من به شما توصیه می کنم انجام دهید این است که سرعت هر ویدیویی را که مشاهده می کنید کم کنید. اگر در یوتیوب یا یک وب سایت پخش آنلاین تماشا می کنید و 10٪ سرعت آن را کاهش دهید ، ممکن است از درک آسان تر تعجب کنید. ”  برای کسی که در حال یادگیری زبان دوم است این یک ایده عالی است!

پیشنهاد سردبیر : برنامه چت با خارجی ها برای تقویت زبان خارجی 

سریالها را با زیرنویس انگلیسی مشاهده کنیم یا بدون زیرنویس؟

سریالها را با زیرنویس تماشا کنید ، زمانی که سریال را با زیرنویس تماشا میکنید مممکن است احساس کنید مهارت گوش دادن در شما تقویت نمی شود ، اما زمانی که سریالی را بدون زیرنویس نگاه میکنید درک اینکه چه اتفاقی در داستان یا خط سریال میفتد دشوار است.

همچنین باب گفت:

“وقتی تازه شروع به زبان انگلیسی میکنید ، بعضی از افراد فکر می كنند كه نباید با زیرنویس فیلم را تماشا کنند ، توصیه من این است که چیزی را یک بار با زیرنویس تماشا کردید دوباره بدون زیرنویس تماشا کنید بدین وسیله علاوه بر فهمیدن خط داستانی فیلم یا سریال زبان و گوش دادن خود را تقویت میکنید. “

اگر شروع به تماشای یک سریال ، فیلم یا ویدئو کردید و از نظر شما این فیلم یا سریال کسل کننده است ، وقت خود را برای آن تلف نکنید. شما انگلیسی را از این طریق یاد نخواهید گرفت.

مغز ما توانایی دارد که فقط میتواند اطلاعاتی را که برای ما جالب و فوق العاده است را با جزئیات به خاطر بسپارد .

فیلم و سریالی را انتخاب کنید که با سطح مهارت شما مطابقت داشته باشد شما می توانید با دیدن هر مجموعه تلویزیونی یا برنامه گفتگوی انگلیسی زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید ، اما سعی کنید آنهایی را که با سطح انگلیسی شما مطابقت دارند تماشا کنید. اگر به تازگی مطالعه انگلیسی را شروع کرده اید ، مجموعه هایی با خط داستانی ساده و کلمات ساده و روزمره را انتخاب کنید.

کار خود را با سریالهایی مانند The Big Bang Theory یا Game of Thrones آغاز نکنید ، طنزهای ساده مانند Friends بهترین راه برای شروع است.

زبان انگلیسی

تماشای فیلم ها و برنامه های گفتگوی تلویزیونی که قبلاً به زبان خودتان دیده اید (یعنی دوبله شده) نیز ایده بسیار خوبی است. تماشای یک نمایش به زبان مادری خود با زیرنویس انگلیسی حتی می تواند برای مهارت درک مطلب شما مفید باشد. خواندن زیرنویس با صدای بلند می تواند به شما در ایجاد مهارت گفتاری نیز کمک کند.

همچنین ، لهجه ها را در ذهن داشته باشید. اگر در انگلیس زندگی می کنید ، تماشای سریال ها با لهجه بریتیش ممکن است مفید باشد. اگر در نیویورک زندگی می کنید ، ممکن است بخواهید یک سریال با لهجه امریکن را تماشا کنید.

در اخر سعی کنید جملات را همراه با فیلم تکرار کنید.

در این مرحله بدون متوقف کردن فیلم، جمله ها را با صدای بلند همراه با بازیگران تکرار کنید. کمی تاخیر ایرادی ندارد اما سعی کتید به هیچ وجه فیلم را متوقف نکنید. سعی کنید علاوه بر تلفظ، لحن و بیان بازیگران را هم حفظ کنید. با این تکرار و همراهی شما حس هر جمله را بهتر درک می کنید و در موقعیت های مشابه جمله‌ها و کلمه‌های مرتبط را بهتر به یاد می آورید.

ممکن است با این روش دیدن یک فیلم بسیار طولانی شود اما مهم نیست! شما فیلم را برای تقویت زبان می بینید. پس صبور باشید. پس از چند ماه مشاهده میکنید که توانایی شنیداری و گفتاری‌تان بسیار پیشرفت کرده‌و بهتر شده.

مزیت یادگیری زبان با فیلم و سریال نسبت به کتاب:

مزیت یاد گرفتن زبان از فیلم و سریال نسبت به کتاب این است که شما زبان واقعی را یاد می گیرید یعنی زبانی که به واقعیت نزدیک است. در صورتی که زبانی که در کتاب های زبان یاد می گیرید به واقعیت و زبان محاوره نزدیک نیست. اگر شما مکالمه تان را با دیدن فیلم انگلیسی تقویت کنید، هنگام صحبت کردن با انگلیسی زبان ها دچار مشکل نخواهید شد و شوخی های آن ها و اصطلاحات را به خوبی متوجه خواهید شد و درک خواهید کرد. بنابراین از این طریق راحت تر با انگلیسی زبان ها ارتباط برقرار خواهید کرد.

بهترین مجموعه تلویزیونی برای یادگیری انگلیسی:

ما لیستی از گسترده ترین ، محبوب ترین و نسبتاً جدیدترین برنامه های گفتگو را تهیه کرده ایم که به شما کمک می کند زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید و همچنین شما را در جریان آخرین اتفاقات فرهنگ مردم قرار دهد. بسیاری از این سریال ها در Netflix موجود است.

سعی کنید این سریال ها و نمایش های تلویزیونی را به زبان انگلیسی با زیرنویس تماشا کنید:

Friends, Modern Family , Breaking Bad, Game of Thrones, Sherlock, The Walking Dead

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

شخصیت رمزآلود مردان بتا که باید بدانید!

شخصیت هر فرد او را از دیگران متمایز می‌کند و به همین خاطر، تیپ‌های شخصیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *