روش های تقویت ابرو

تقویت ابروها با چند روش ساده:

شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی مداد ، ژل و سایر محصولاتی را به بازار عرضه می کنند که می تواند به ضخیم شدن ابروهای شما کمک کند. اما آیا راهی وجود دارد که بدون تکیه بر آرایش ، ابروهای پرپشت تری داشته باشید؟

چه ریزش مو داشته باشید و چه ابروهای شما به طور طبیعی نازک باشند ، درمان های خانگی بی شماری وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید ابرو های پرپشتی داشته باشید.

تقویت ابرو

نکاتی برای رشد ابرو:

1. غذاهای سالم و قرص بیوتین بخورید.
بیوتین یک ویتامین است که به رشد مو کمک می کند. برای درمان طبیعی ریزش مو باید تخم مرغ ، آووکادو ، ماهی قزل آلا و بادام زمینی بخورید.

2.از سرم ابرو و مژه استفاده کنید.
سرم ابرو محصولی است که برای تحریک رشد فولیکول های مو در بالای چشم ساخته می شود. برخی از بهترین سرم ها حاوی پپتیدها یا موادی هستند که باعث رشد سریع مو می شوند.

3.از آرایش خودداری کنید‌.
آرایش می تواند رشد ابروهای شما را کند کند.

4.از استفاده از لوسیون و کرم خودداری کنید.
لوسیون ها و کرم ها فولیکول های مو را مسدود می کنند. این از روند طبیعی تنفس مو جلوگیری می کند و از رشد و سلامت ابروهای شما جلوگیری می کند.

5.ابروهای خود را ماساژ دهید.
ابروهای خود را به طور منظم ماساژ دهید. ماساژ درمانی گردش خون اطراف ناحیه ابرو را بهبود می بخشد. این امر باعث تامین مواد مغذی می شود.

6.برای تحریک رشد موها آنها را شانه بزنید.
برس کشیدن مو فواید خاص خود را دارد. مسواک زدن به تحریک مویرگهای خون کمک می کند ، در نتیجه باعث افزایش گردش خون و انتقال مواد مغذی و اکسیژن به ساقه ، ریشه و پیاز مو می شود.

7.آب بنوشید.
آب برای سلامت کلی شما مفید است. این کمک می کند تا تمام مواد سمی از طریق ادرار از بدن شما خارج شود. حداقل 8-10 لیوان آب را هر روز بنوشید. این سیستم بدن شما و رشد موی شما را بهبود می بخشد.

8.ویتامین های B و D را به بدن خود وارد کنید.
استفاده از ویتامین ها مهم است زیرا بر اندام های داخلی و ظاهر فیزیکی شما تأثیر می گذارد. برای بهبود رشد مو از غذاهای غنی از ویتامین B و D استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا مژه ها و ابروهایی قوی داشته باشید که قادر به مقابله با اثرات مضر محصولات شیمیایی مانند ریمل و خط چشم باشند.

تقویت ابرو ها

9.از برداشتن زیاد ابروها پرهیز کنید.
کندن و اپیلاسیون ابروهای شما به فولیکول موی آن آسیب می رساند و از رشد مجدد مو جلوگیری می کند ، بنابراین پیشنهاد می شود که از برداشتن زیاد خودداری کنید.

درمان های خانگی برای پرپشت شدن و تقویت ابروهای شما:

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک روغن پخت و پز و یک مکمل غذایی در حال افزایش محبوبیت است. همچنین این محصول برای مو و پوست مفید است.

در حالی که این روغن به طور گسترده برای نگرانی های عمومی بهداشتی ، مانند کاهش وزن و زوال عقل مورد مطالعه قرار گرفته است ، هیچ اطلاعات علمی گسترده ای در مورد استفاده از روغن نارگیل برای افزایش ضخامت مو وجود ندارد.

هنوز هم سروصدای مربوط به روغن نارگیل برای سلامت مو در بازار سلامت طبیعی همچنان ادامه دارد. برای استفاده از روغن نارگیل روی ابروها ، کافی است مقدار کمی روغن را در دستان خود بریزید و در ناحیه ابرو ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شب روی ابروها بگذارید و صبح آن را بشویید.

2. روغن درخت چای

همانند روغن نارگیل ، روغن درخت چای می تواند رشد و ضخامت ابرو را تحریک کند و همچنین از نظر تاریخی برای بریدگی ها و سایر آسیب ها ، روغن درخت چای به عنوان درمان پوستی استفاده می شود. این محصول در بسیاری از داروخانه ها موجود است و میتوانید آنرا بدون نسخه دریافت کنید ، اما می توانید عصاره های روغن درخت چای را نیز بیابید که مستقیماً روی ابروهایتان مالیده شود.

برای استفاده از آن ، هر روز روی ابروهای خود بمالید و یک شب بگذارید بماند. این روغن ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک به نام درماتیت ایجاد کند. قبل از استفاده از روغن درخت چای بر روی ابروها ، این محصول را روی ناحیه کوچکی از پوست ، مانند بازو ، آزمایش کنید.

اگرچه ممکن است روغن درخت چای به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای پرپشت شدن ابرو مورد استفاده قرار گیرد ، اما هیچ مطالعه علمی در مورد این ادعا وجود ندارد.

3. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس بیشتر به دلیل اثرات آرام بخشی که دارد شناخته میشود. همچنین برای مبارزه با ریزش مو نیز استفاده می شود

عصاره های اسطوخودوس را روزانه در ابروها ماساژ دهید.  به یاد داشته باشید هرگز نباید اسطوخودوس را به صورت خوراکی مصرف کنید ، زیرا ممکن است سمی باشد. اگر آلرژی دارید ، باید روغن را روی قسمت دیگری از پوست خود نیز آزمایش کنید. این محصول می تواند در برخی افراد بثورات ایجاد کند.

4. نظافت ابروها

در برخی موارد ، دستیابی به ابروهای پرپشت ممکن است به سادگی به تکنیک های مناسب نظافت بستگی داشته باشد. حتماً این نکات را دنبال کنید:

از شلوغ کردن بیش از حد ابروها خودداری کنید. همیشه موهای زاید را فقط در روشنایی کم اصلاح کنید. کار در روشنایی روشن منجر به اصلاح بیش از حد می شود. از فشار دادن زیاد بر روی ناحیه ابرو با مداد ابرو خودداری کنید. روزانه ابروهای خود را با برس ابرو بشویید. بعد از چندین هفته ، عادت های خوب آراستگی به احتمال زیاد نتیجه می دهند. اگر هنوز نتیجه ای نمی بینید ، با متخصص پوست در مورد مشکلات شدیدتر صحبت کنید.

خط آخر:

نازکی ابرو های شما، می تواند نشان دهنده یک بیماری پزشکی زمینه ای باشد که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. در صورت مشاهده ناگهانی ریزش مو یا ایجاد جوش در اطراف ابروهای خود ، به پزشک مراجعه کنید.

ژل ابرو بهتر است یا صابون ابرو؟ هرکدام چه ویژگیهایی دارند و کدام یک بهتر است؟ برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

آبرسان صورت

بهترین محصولات برند نوتروژینا برای انواع پوست‌ها

توجه به برند لوازم آرایشی در زمان خرید یکی از مهمترین نکاتی است که حتما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *