اگر صبح ها بعد از بیدار شدن احساس خستگی می کنی، این ۶ تمرین رو انجام بده.

انرژی ندارید؟ اشکالی ندارد. این حرکات کششی و ورزشی آسان باعث می شود که در مدت زمان کوتاهی احساس هوشیاری کنید.  با این فعالیت های مورد تایید متخصصان ، ذهن و بدن خود را با چند حرکت ساده و بدون استفاده از قهوه بیدار کنید.

هوشیاری در صبح

ممکن است اینطور به نظر برسد که ورزش کردن در ابتدای روز و زمانی که هنوز خواب و یا خیلی خسته هستید یک کار غیرممکن است. با این حال ، لازم نیست از رختخواب بیرون بیایید و شروع به دویدن کنید تا احساس انرژی کنید. حتی اندكی حركت نيز تا حد زيادي به شما كمک می كند.

جنیفر جاکوبز ، مربی شخصی معتبر و بنیانگذار The J Method ، می گوید: “حرکت بدن هنگام بیدار شدن از خواب به گردش خون در بدن شما کمک می کند و سیستم لنفاوی شما را تحریک می کند.” “در نتیجه ، شما احساس انرژی بیشتری می کنید.”

ما از متخصصان خواسته ایم تا بهترین حرکات برای افزایش انرژی را به شما نشان دهند که به شما کمک می کند صبح خود را هوشیار شروع کنید.

در اینجا موارد موثر را برای شما ذکر میکنیم:

1. حرکت سگ رو به پایین:

صبح خود را با حرکت معروف سگ رو به پایین شروع کنید تا جریان خون شما افزایش یابد و میزان هوشیاری شما افزایش یابد.

یکی از دلایلی که ممکن است نخواهید خود را از رختخواب بیرون بکشید این است که بدن شما در طول خواب شب سفت شده است. مگان روپ ، بنیانگذار انجمن مجسمه سازی گفت: این حالت یوگا یک راه عالی برای شروع جریان خون و بیدار شدن است.

بصورت چهار دست و پا شوید. آرنج دستان خود را کشیده و قسمت بالای کمر بین دو شانه را آزاد کنید.

زانو ها را بالا آورده و در این حالت پشت خود را از لگن خاصره به سمت عقب بکشید. در این حالت بازوها و کمر شما در یک خط قرار می گیرد.

پاها را بکشید . در این حالت شما احساس می کنید که شخصی از عقب ، پشت شما را گرفته و می کشد.سر خود را بین بازوها قرار دهید.

ورزش برای هوشیاری در صبح

روپ می گوید: “برای فعال تر شدن این کشش ، می توانید پاها را پدال کنید در حالی که به طور فعال به زمین فشار می دهید یا هر دو پا را خم و راست کنید.” این حالت را به مدت 15 ثانیه نگه دارید و سه تا چهار دور آن را تکرار کنید.

2. حرکت نخ همسترینگ:

ترزا مارکو ، متخصص بالینی ارتوپدی دارای مجوز در این زمینه می گوید: “این کشش پویا موثرتر از انجام کشش ایستایی به شل شدن همسترینگ و کمرتان کمک می کند ، که اگر بدن شما به درستی گرم نشود ممکن است باعث اسپاسم عضلات شود.” فیزیوتراپی و مالک فیزیوتراپی مارکو.

برای انجام این حرکت ، با دراز کشیدن روی زمین در حالی که زانوها خم شده و پاها صاف است شروع کنید. به آرامی پشت یکی از ران های خود را بگیرید پای خود را بالاتر بیاورید و زانو را مکرر صاف و خم کنید (فقط مطمئن شوید که زانو را بیش از حد خم نکنید). این حرکت به عضله همسترینگ شما احساس کشش و رهاسازی می دهد. 10 بار در هر طرف به مدت دو تا سه دور انجام دهید.

3. رقص برای هوشیاری در صبح

کاردیو و انرژی گرفتن از رقص را دست کم نگیرید.

افزایش هوشیاری در صبح

جیکوبز گفت: “این حرکت صبحگاهی من است که واقعاً بیدارم می کند.” “آهنگی را انتخاب کنید که تقریباً سه تا پنج دقیقه طول بکشد و در این مدت سعی کنید بدن خود را حرکت دهید. شما شروع به افزایش جریان خون خواهید کرد و ممکن است بعد از اتمام آهنگ متوجه شوید روحیه تان بهبود یافته است. ”

4. حرکات گردن و ستون مهره

ممکن است بی نتیجه به نظر برسد که یکی از حرکت هایی که شما را از خواب بیدار می کند شبیه حرکتی است که به نظر می رسد در خواب هستید ، اما خلیل جونز ، مربی شخصی معتبر که در رامبل بوکس در فیلادلفیا نیز تمرین می کند ، گفت که این حرکت برای افراد خوابالو بسیار عالی است. این امر به این دلیل است که می تواند ستون فقرات را پس از خواب طولانی در تمام طول شب تنظیم کند. (و کاهش سفتی کمر به شما امکان می دهد آزادتر حرکت کنید و احساس انرژی بیشتری کنید.)

روی زمین زانو بزنید ، زانوها را به اندازه عرض باسن باز کنید و به جلو خم شوید تا تنه بین ران ها قرار گیرد. استخوان دنبالچه خود را بلند کرده و دستان خود را به طرفین قرار دهید. به مدت سه تا چهار دور به مدت 15 ثانیه نگه دارید. وقتی از حالت کودک بیرون می آیید ، یک خم کناری انجام دهید: یکی از آرنج ها را با دست مخالف روی سر بگیرید و از آرنج خم شوید. این کار باعث می شود کمر و عضلات سه سر شما کشیده شود و تحرک بالاتنه شما افزایش یابد.

5. کشش خم کننده مفصل ران:

کشش عضله خم کننده ران میتواند سفتی را در قسمت های مختلف بدن شما کاهش دهد.

مارکو گفت: “خم کننده های مفصل ران عضله هایی مهم هستند.” سفت شدن همسترینگ می تواند ستون فقرات کمری شما را از بین ببرد و این می تواند باعث درد شود. ”

افزایش هوشیاری در صبح

ابتدا روی زمین دراز بکشید ، زانوها را خم کرده و پاها را صاف کنید. زانوها را کنار هم نگه دارید. سپس هر دو مفصل ران را خم کرده تا ران ها به حالت عمود بر زمین قرار گیرند. پس از چند ثانیه پاها را دوباره به حالت اول برگردانید. هر بار 15 ثانیه در این حالت بمانید و سپس حرکت کششی خم کننده ران را دوباره امتحان کنید.

6. تنفس جانبی برای هوشیاری در صبح

اگر نمی توانید خود را از رختخواب بیرون بیاورید تا قبل از نیاز به بهره وری کشیده و حرکت کنید ، عرق نکنید. نیکی کریسستومو ، درمانگر حرکتی دارای مجوز و بنیانگذار جنبش یکپارچه سازی ، گفت که می توانید این حرکت کششی را در هر مکانی – در ماشین ، روی میز یا حتی روی تخت خود تمرین کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دم و بازدم را عمیقاً انجام دهید و ذهن خود را متمرکز کنید تا نفس را به پهلوها وارد کنید. در صورت مفید بودن ، می توانید دستان خود را روی قفسه سینه خود قرار دهید تا به شما در نظارت بر مسیر تنفس کمک کند.

کریسوستومو گفت: “تنفس جانبی به تحریک ذهن کمک می کند.” “برای انجام این کار ، بر روی نفس کشیدن از معده کار کنید. ”

همچنین در نیمه شب بخوانید: این ۱۰ اشتباه را صبح ها انجام ندهید!

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان مصرف قرص ها و ویتامین ها از جمله ویتامین ث، دی، آ و… بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *