خنده شما چه چیزهایی را درباره ی شما افشا می‌کند؟

همه ما در زندگی خود واکنش‌هایی مانند خنده، گریه، استرس و … را در شرایط مختلف ابراز می‌کنیم. ممکن است که این واکنش‌ها همیشه به یک معنا نباشند و در موقعیت‌های مختلف معنای‌های مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال اشک ریختن می‌تواند نشانی از ناراحتی یا حتی شادی بیش از حد باشد. خندیدن نیز یکی دیگر از این واکنش‌ها است که همه ما روزانه چند بار آن را نشان می‌دهیم. اما همانطور که می‌‌دانید هر خنده می‌تواند معنای متفاوتی به دنبال داشته باشد و همیشه به معنای ابراز شادی نیست. ما امروز در این مقاله از سایت نیمه شب با یک مقاله دیگر به سراغ شما آمده‌ایم تا با شخصیت شناسی خندیدن بیشتر آشنایتان کنیم. تا به راحتی بتوانید معنای هر خنده را تشخیص دهید. پس اگر می‌خواهید دید وسیع‌تری نسبت به خندیدن افراد در اطراف خود داشته باشید این مقاله را از دست ندهید و  با ما همراه باشید.

شخصیت شناسی خنده

خندیدن چگونه صورت می‌گیرد؟

یک ماهیچه خنده یا عضله خنده در گوشه دهان وجود دارد که پهن و نازک است و با کمک این ماهیچه گوشه لب به عقب کشیده می‌شود. این نیام روی ماهیچه جوشی masseter  قرار دارد. پیوند آن در پوشت گوشه دهان، عصب گیری آن از شاخه دهانی buccal  و عصب چهره‌ای facial  است که وظیفه آن کشیدن گوشه دهان به سمت جانبی می ‌باشد. خندیدن یک انفجار سیستم لذت در مغز محسوب می‌شود. جالب است بدانید که پدیده خندیدن را می‌توان از سه لایه عصب شناسی، شاختی، زبان شناختی و جامعه شناسی قابل بررسی است. هنگامی که شما می‌خندید 44 واحد حرکتیتان فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید : سفید کردن دندان ها 

بخش پیش پیشانی مغز نقش مهمی در خندیدن دارد، زیرا بخش پیش پیشانی مغز در یادگیری از اهمیت خاصی برخوردا است. در نتیجه تولید خنده نوعی یادگیری محسوب می‌شود که همه انسان‌ها توانایی تولید آن را دارند. نکته قابل توجه این است که خنده مسری است و حتی ممکن است یک خنده غیر‌طبیعی به دیگران منتقل شود. از طرفی دیگر به دلیل مفید بودن خنده برای سلامتی انسان، توصیه می‌کنیم در هر فرصتی که می‌توانید بخندید.

فرق خندیدن و لبخند در چیست؟

تفاوت لبخند با خندیدن این است که در خنده عضلات به صورت فعال منقبض می‌شوند اما در لبخند این اتفاق نمی‌افتد.

شخصیت شناسی خنده

شخصیت شناسی خنده همواره یکی از موضوعات پر بحث در علم روانشناسی بوده است. شما با تماشا و دقت کردن در صورت یک شخص متوجه شوید که آن شخص شاد پر انرژی است، احساسات خودش را پنهان می‌کند یا حتی دروغ می‌گوید. از همین رو می‌خواهیم معنای خنده‌های مختلف را برای شما فاش کنیم.

معنای خنده‌های مختلف در شخصیت شناسی خنده چیست؟

– خنده با لب‌های بسته

لبخند

این نوع خنده، خنده مورد علاقه سیاسمتداران است و نشان دهنده این است که آن شخص از یک موضوعی با خبر است که برای شما از جایگاه والایی برخوردا است، اما او نمی‌خواهد این راز را برای شما فاش کند. تشخیص ای نوع خنده کار چندان دشواری نیست، زیرا به احساسی که پشت آن قرار دارد شباهت دارد. این خنده همانطور که از نامش مشخص است لب‌ها بسته هستند و دندان‌ها مشاهده نمی‌شوند.

– خنده کج

شخصیت شناسی خنده

این خنده زمانی اتفاق می‌افتد که شخص مورد نظر متعجب و سرگردان می‌باشد و این موضوع در خندیدن او کاملا مشخص است. اگر در این خنده به دنبال معنای مثبت می‌گردید باید بگوییم که متاسفانه این شرایط آنقدر‌ها هم معنای خوبی ندارد. در این نوع خنده لب‌ها به سمت بالا کج می‌شود.

– خنده زورکی

شخصیت شناسی خنده

معمولا در زندگی همه انسان‌ها شرایطی وجود می‌آید که حس و حال خندیدن را ندارند اما با توجه به شرایط خود مجبور به لبخند زدن هستند. این اتفاق در شرایط دیگری که شخصی برای شما لطیفه‌ای تعریف می‌کند که شاید برایتان چندان با مزه نباشد اما شما برای اینکه طرف مقابلتان دلخور نشود به اجبار لبخند می‌زنید. این نوع لبخند سرد و بی روح است و شخص مورد نظر گرچه تلاش می‌کند که شاد به نظر برسد اما چشم‌هایش احساس واقعی‌اش را لو می‌دهد.

– خنده واقعی

خنده واقعی

حال نوبت به خنده واقعی می‌رسد. در خنده واقعی، خنده به صورت پهن است و دور چشم ها خطوطی ایجاد می‌شوند. همانطور که می‌دانید این خنده نشانه شادی است. همچنین خنده‌های واقعی مسری بوده وبا خندیدن شادی به اطرافیان‌تان سرایت پیدا می‌کند.

– پوزخند

شخصیت شناسی خنده

بی شک بار‌ها نام این خنده به گوشتان خورده است یا حتی خودتان نیست در جواب به یک اتفاق پوزخنده زده‌اید. پوزخند یک نوع خنده تمسخر آمیز و تقریبا خود پسندانه محسوب می‌شود که برای به تمسخر گرفتن دیگران استفاده می‌شود. پوزخند خنده مورد علاقه افراد خودشیفته است. با این خنده لب‌ها کمی به سمت بالا کج شده و دشمنی از چشمان طرف مقابل مشخص می‌باشد.

– شخصیت شناسی خنده با دهان باز

خنده بعدی خنده با دهان باز است که معمولا مناسب عکس و سلفی گرفتن است اما ممکن است استفاده آن خیلی هم خوب و مثبت نباشد. اما این نوع خنده نشانه‌ای از شادی و هیجان بسیار است.

– خنده به سبک مهمانداران هواپیما

مهماندارای هواپیما

این خنده ساختگی‌ترین نوع خنده محسوب می‌شود و علت نامگذاری آن به این دلیل است که مهمانداران هواپیما آموزش می‌بینند تا به مسافران لبخند بزنند. در خنده به سبک مهمانداران هواپیما دندان‌ها دیده می‌شوند اما در چشمان شخص مقابل هیچ احساسی دیده نمی‌شود و تنها دلیل آن انجام وظیفه است.

– خنده‌های عصبی

خنده عصبی

خنده‌های عصبی به صورت ناخودآگاه و درنتیجه فشار‌ها و تنش‌های عصبی و هیجانی پدید می‌آیند که کاملا غیر قابل کنترل هستند. درواقع این نوع خنده یک نوع واکنش بای تخلیه هیجانات منفی محسوب می‌شود. صدا دار بودن و سازگار دفاعی دو ویژگی خنده عصبی است. در این موقعیت فرد عصبی قصد دارید به خود و اطرافیان خود بفهماند که موقعیت وحشتناکی که در آن قرار گرفته است، چندان هم ترسناک و سخت نیست. خنده‌های عصبی درواقع جایگزی هیجانات عصبی و فشار‌های درونی که راهی برای تخلیه ندارند، هستند. برای مثال درمورد یک سیاستمداری که احساس ترس به واکنش و اعتراضات مردم ندارد و واپس زده می‌شود، به صورت خنده‌های عصبی بروز می‌کند. همچنین این نوع خنده از عصبانیت شدید اتفاق می‌افتد.

سه تا از فواید مهم خندیدن در شخصیت شناسی خنده

– رابرت پرووین استاد روانشناسی در دانشگاه مریلند معتقد است، هنگامی که ما با دیگران صحبت می‌کنیم، احتمال خندیدنمان 30 برابر افزایش می‌یابد.

– بر اساس تحقیقاتی که روی زوج های مختلف انجام شده است، نشان می‌دهد که زوج‌هایی که درمورد شریک زندگی خود صحبت می‌کنند، دائما در حال لبخند زدن بودند.

– اگر دوستتان یا یک کمدین مشهور، یا هر کسی که او را می‌ شناسید برای شما جوک تعریف کند آن جوک بامزه‌تر خواهد بود.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ذهن پویا چیست؟ راه‌های رسیدن به آن

اکثر ما از قدرت ذهن بی‌خبر هستیم و کمتر برای پرورش آن وقت می‌گذاریم. ذهن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *