سفید کردن دندان | روش های خانگی موثر سفید کردن دندان

همانطور که می‌دانید زیبایی دندان‌ها در چهره ما تاثیر بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد به خاطر تاثیر زیادی که دندان‌ها روی چهره دارند‚ برای داشتن دندان‌های زیبا اقدام به انجام درمان‌هایی مانند کامپوزیت یا لمینت می‌کنند. دندان‌ها همچنین در داشتن لبخند زیبا نیز تاثیر قابل توجهی دارند. سفیدی دندان‌ها یکی از مواردی است که در چهره شما بسیار مورد توحه قرار می‌گیرد. باید بدانید که روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید توسط آن‌ها به صورت خانگی اقدام به سفید کردن دندا‌ن‌های خود بکنید. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به معرفی چند روش برای سفید کردن دندان ها می‌پردازیم.

سفید کردن دندان
سفید کردن دندان

علل زرد شدن دندان ها

باید بدانید که عوامل بسیاری وجود دارد که باعث زرد شدن دندان ها در افراد می‌شود. البته که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از دلایل زرد شدن دندان است. اما ممکن است این افراد حتی با دقت خیلی زیادی روی بهداشت و دهان و دندان خود حساسیت به خرج بدهند. اما زرد شدن دندان‌ها ناشی از دلایل دیگری هستند. برخی از مواردی که باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود شامل موارد زیر می‌شود.

  • بالا رفتن سن
  • دلایل ژنتیکی
  • مصرف دخانیات مانند سیگار, قلیان و …
  • ابتلا به برخی بیماری‌ها
  • مصرف داروهایی مانند آنتی بیوتیک تتراسایکلین و دوکسی سایکلین برای کودکان زیر ۸ سال
  • وارد شدن ضربه به دندان‌ها
  • مصرف نوشابه, قهوه, چای, غذاهای پر ادویه و …

روش‌های سفید کردن دندان ها

حال که با عوامل زرد شدن دندان‌ها آشنا شدید توصیه می‌شود که اگر دلیل زرد شدن دندان‌هایتان را پیدا کردید در اولین قدم آن را از بین ببرید و بعد اقدامات مربوط به سفید شدن دندان‌ها را انجام دهید. به عنوان مثال حذف دخانیات, حذف مصرف نوشابه و… . اما اگر زردی دندان‌ها ناشی از عواملی مانند افزایش سن و یا دلایل ژنتیکی است برای از بین بردن زردی آن‌ها باید اقدامات دیگری انجام دهید. برخی اقدامات برای سفید کردن دندان ها شامل موارد زیر می‌باشد.

  • مسواک زدن دندان‌ها و کشیدن نخ دندان به صورت درست
  • کاهش مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌های موثر در زرد شدن دندان
  • استفاده از مواد سفید کننده دندان در صورت تجویز دندان پزشک
  • سفید کردن دندان، بلیچینگ و جرم گیری دندان توسط دندان پزشک
  • مصرف مواد سفید کننده دندان در صورت تجویز دندان پزشک
  • باندینگ دندان
  • روکش کردن دندان
  • نوشیدن مرتب آب و گرداندن آن در دهان بعد از خوردن و یا آشامیدن مواد غذایی مضر برای رنگ دندان

اما همانطور که گفته شد روش‌های خانگی نیز برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که در ادامه به شرح برخی از آن‌ها می‌پردازیم. البته به یاد داشته باشید که سفیدی دندان ها به معنی سالم بودن آن‌ها نیست. پوسیدگی و التهاب لثه با سفید شدن دندان بهبود پیدا نمی‌کند. توصیه می‌کنیم که حتما در بازه‌های زمانی مشخص به دندان پزشک مراجعه نمایید.

استفاده از سرکه سیب برای سفید کردن دندان

استفاده از سرکه سیب برای سفید کردن دندان یک روش متداول است. سرکه سیب به این علت که یک آنتی باکتریال طبیعی است باعث از بین رفتن لکه‌های زرد روی دندان می‌شود. البته برای تاثیر گذاری بهتر سرکه سیب بهتر است که آن را دو مرتبه در هفته به مدت یک ماه استفاده نمایید. باید بدانید که به این علت که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد استفاده زیاد از آن ممکن است به مینای دندان آسیب وارد کند. 

برای این کار باید دهان خود را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به مدت یک دقیقه شستشو دهید. سپس مسواک خود را در سرکه سیب فرو کرده و و به دندان‌های خود بکشید. بهد از این کار با مسواک و خمیر دندان مسواک بزنید تا آثار سرکه سیب از روی دندان‌های شما از بین برود.

سفید کردن دندان
سفید کردن دندان

جوش شیرین و آب لیمو

یکی دیگر از روش‌های خانگی برای سفید کردن دندان ها استفاده از جوش شیرین و آبلیمو است. آبلیمو یک ضد عفونی کننده طبیعی است و به حذف رنگ پوست دندان لکه های سطحی روی دندان ها کمک می کند. برای این کار ابتدا یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. سپس آن را توسط یک مسواک روی دندان‌های خود قرار دهید و پس از دو تا سه دقیقه آن را با آب بشویید. این کار را در ابتدا به مدت دو بار در هفته و سپس یک بار در هر ده روز انجام دهید.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل از دیگر مواردی است که شما می‌توانید از آن در جهت سفید کردن دندان‌های خود بهره ببرید. روغن نارگیل دارای خاصیت ضد میکروبی است و استفاده از آن از لثه‌های شما محافظت می‌کند و در سفید شدن دندان ها نیز تاثیر گذار است. برای استفاده از این روش باید روغن نارگیل طبیعی را توسط مسواک و یا انگشت به مدت دو دقیقه روی دندان‌های خود بکشید. بعد از دو دقیقه آن را بشویید. می‌توانید این کار را هر روز صبح انجام دهید.

استفاده از پوست موز یا پوست پرتغال

همانطور که می‌دانید پوست پرتغال حالت اسیدی دارد و می‌تواند به عنوان یک ضد میکروب عمل کند. برای استفاده از آن در جهت سفید کردن دندان ها باید آن را یک یا دو بار روی دندان های خود بمالید و سپس دندان ها را با مسواک و خمیر دندان بشویید. می‌توانید این کار را به مدت یک تا دو هفته هر روز انجام دهید. همچنین می‌توانید یک تکه پوست موز را به مدت دو دقیقه روی دندان های خود بمالید. بعد از این کار هم برای از بین بردن آثار پوست موز از روی دندان باید دندان های خود را با مسواک و خمیر دندان بشویید.

غذاهایی که می توانند به سفید شدن طبیعی دندان ها کمک کنند:

برای بسیاری از افراد ، یکی از ملاک های روتین زیبایی آنها سفید بودن دندان هاست.

اما همیشه به جای مراجعه به دندانپزشک برای انجام عمل های گران قیمت یا استفاده از سفید کننده هایی که مینای دندان را از بین می برند ، راه حل های ارزان تر و سالم تری برای ایجاد یک لبخند سفید مرواریدی وجود دارد.

یکی از این راه حل ها خوردن مواد غذایی است که به سفیدی دندان ها کمک می کند از خوردن آجیل و دانه های خام گرفته تا خوردن توت فرنگی و هندوانه که همگی غنی از اسید مالیک اند.

بنابرین بیش از یک داروی خانگی برای سفید شدن دندان ها وجود دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

جوش شیرین را با پنیر عوض کنید (بله ، درست خواندید)

در حالی که نوشابه ها مینای دندان را تضعیف می کنند ، پنیر تأثیر معکوس دارد!

به گفته لیسترین ، “پنیرها حاوی اسید لاکتیک و کلسیم معدنی تقویت کننده مینای دندان هستند که دندان ها را تقویت کرده و همچنین آنها را سفید می کند.”

جویدن پنیر همچنین باعث تولید بزاق می شود که این خود باعث می شود که لکه های ذرات غذا از بین بروند.

اگر می خواهید کمک کنید تا لبخند شما سفید شود ، وقت آن است که بر روی میز آشپزخانه ، پنیرهای بیشتری را به بشقاب خود اضافه کنید.

قارچ شیتاکه حاوی قند کشنده باکتری است

شکر برای سلامت دهان و دندان و سفید کردن دندان ها گزینه ای عالی نیست ، زیرا باعث رشد باکتری ها مانند قارچها می شود.

قارچ شیتاکه نوع خاصی از انواع قارچ است که حاوی نوعی قند ضد باکتری ،بنام لنتینان است.

در حالی که بیشتر، قندها باعث رشد باکتری ها می شوند ، لنتینان اثر معکوس دارد.

در واقع رشد باکتری ها در هر نقطه ای که لنتینان را لمس کنند بسیار مشکل است.

در نتیجه ، قارچ شیتاکه با جلوگیری از ایجاد باکتری های پلاک ساز ، سلامت دهان و دندان و لبخند سفیدتر را تضمین می کند!

آب

نوشیدن آب تا حد زیادی به بهبود بهداشت دهان و دندان از جمله سفید شدن دندان ها کمک می کند.

به گفته دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایلینوی شیکاگو ، “آب یک دهان شویه عالی است زیرا باقی مانده مواد غذایی که باکتری های ایجاد کننده حفره دوست دارند بخورند را شستشو می دهد و از بین می برد.

آب همچنین اسیدهای تولید شده توسط باکتری های دهان شما را رقیق می کند. ” و باکتری کمتر دهانی مساوی است با ایجاد لبخند با دندان های سفیدتر !

روغن نارگیل

استفاده از روغن روشی ساده ، ایمن و موثر برای سفید شدن دندان ها است.

برای شروع ، مقداری روغن نارگیل یا روغن دلخواه انتخاب کنید و حدود یک قاشق غذاخوری در دهان خود بریزید. سپس ، روغن را به مدت 15-20 دقیقه بچرخانید.

این “روش” فواید بسیاری دارد ، از جمله کاهش حفره ها ، کمک به لثه های سالم ، تنفس بهتر ، کاهش حساسیت لثه ها و کاهش پلاک و باکتری ها که همه ی این عوامل به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان ها و سفیدی آنها کمک می کند.

توت فرنگی

بسیار زیباست که گاهی اغذیه های خوشمزه به یک روال زیبایی نیز کمک می کنند.

در این مورد ، یکی از این اغذیه ها ،توت فرنگی آبدار است که به سفید شدن دندان ها کمک می کند!

و این به دلیل وجود اسید مالیک است ، ترکیبی که در محصولات تجاری مختلف یافت می شود و گفته می شود که به سفید شدن دندان ها کمک می کند.

البته ، خوردن یک عدد توت فرنگی ممکن است موثرترین و یا سریع ترین راه برای درخشندگی لبخند نباشد اما با این حال یکی از گزینه های خوشمزه است.

سرکه سیب و مقداری جوش شیرین

در حالی که گفته می شود سیب دارای خواصی است که به سفید شدن دندان ها کمک می کند ، یک استراتژی بهتر این است که میوه را کنار بگذارید و به سراغ سرکه آن بروید.

سرکه سیب که یک سفید کننده طبیعی و پاک کننده درجه یک است ، به حذف باکتری ها از دهان کمک می کند و دندان ها را به رنگ سفید طبیعی خود باز می گرداند.

بهتر است برای تمیز کردن بهتر ، کمی جوش شیرین را به آن بیافزایید .

این عامل ، عامل مهمی است که به پاکسازی هرگونه لکه ، اعم از لکه های چای ، قهوه و دخانیات و… کمک می کند.

پوست پرتقال 

پوست پرتقال سفید کننده طبیعی دندان است.

پس از خوردن پرتقال ، پوست آن را سریع دور نیندازید.

پوست پرتقال در واقع حاوی چند خاصیت مختلف است که به سلامت دهان و دندان و سفید شدن دندان ها کمک می کند.

به گفته دندانپزشکی لبخند تیکن ، این ویتامین C ، پکتین ، لیمونن ، گلوکونات و فیبر محلول موجود در قسمت سفید پوست پرتقال است که به سفید شدن دندان ها کمک می کند.

شیر

شیر احتمال لکه دار شدن دندان ها را کاهش می دهد.

شیر سرشار از کلسیم و اسید لاکتیک است و ثابت شده است که یک سفید کننده طبیعی است.

همچنین کاهش لکه دار شدن دندان ها به دلیل وجود پروتئینی در شیر به نام کازئین است.

آزمایش رنگ آمیزی چای در مقابل شیر که توسط دکتر کریگ کاردون انجام شد نشان داد، “شیر قابلیت تیره شدن دندان ها بر اثر مصرف چای را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و حتی در محافظت از رنگ دندان ها از سفیدکننده های موجود در خمیر دندان ها موثرتر عمل می کند.”

گل کلم

گل کلم به تولید بزاق اضافی کمک می کند.

خبر خوب برای علاقه مندان به سلامتی: گل کلم ، سالم و مغذی و راهی طبیعی برای از بین بردن لکه های سرسخت دندان است.

این سبزی به حذف لکه های سطحی از دندان ها کمک می کند و بزاق اضافی تولید می کند تا با باکتری های بد مبارزه کند و پلاک ها را از بین ببرد.

به گفته لیزا کان ، متخصص تغذیه ، گل کلم باعث می شود که دهان شما بزاق بیشتری تولید کند و به واسطه این تولید بزاق بیشتر ،مواد زائد و باکتری ها و پلاک ها را از بین ببرد.

پاپایا

پاپایا میوه دیگری است که می تواند به ارتقاء سلامت دهان و دندان و سفید شدن دندان ها کمک کند.

این میوه خاص حاوی یک آنزیم مفید از آنزیم های پروتئولیتیک به نام پاپائین است ، ترکیبی که قادر است پروتئین های بد رنگ آمیزی کننده سطح دندان ها را تجزیه کند.

بر اساس مطالعه مجله دندانپزشکی بالینی و تجربی ، “آنزیم پاپائین در مقایسه با افرادی که با این آنزیم تماس نداشته اند توانسته به از بین بردن لکه های سطحی روی دندان آنها کمک کند.”

هویج

هویج مانند یک مسواک کوچک عمل می کند و در بهداشت دهان و دندان بسیار مفید است.

این سبزی نه تنها سرشار از ویتامین A است ، بلکه باعث تقویت مینای دندان نیز می شود و این یک ویژگی عالی است ، زیرا مینای دندان ضعیف می تواند دندان ها را مستعد حفره و حساس کند.

اما ، خاصیت “سفید کنندگی” هویج به دلیل عامل “تردی” آن است که باعث می شود سبزی مانند یک مسواک عمل کرده ، باکتری ها و سایر لکه ها را از بین ببرد و دندانهای فرد را از سفیدی مروارید مانندی سرشار کند.

هندوانه

هندوانه مملو از اسید مالیک است و به همین جهت به سفید شدن دندان ها نیز کمک می کند!

هندوانه آبدار ، گوارا و یکی از  میوه های تابستانی در برخی نقاط است .

خوردن هندوانه ترد نه تنها عامل سفید کننده ای را آزاد می کند ، بلکه به تولید بزاق نیز کمک می کند و تولید بزاق بیشتر به شستشوی پلاک ها و باکتری ها کمک می کند.

ناگفته نماند ، این میوه عملا یک آب طعم دار و یک پاک کننده طبیعی است که با شستن ذرات غذا به دندان ها کمک می کند تا سالم ، قوی و سفید بمانند و اگر در غیر این صورت بود باعث ایجاد حفره و پوسیدگی می شد.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یک غذای فوق العاده است که به سلامت دهان و دندان ها کمک می کند!

این ماهی سرشار از کلسیم و ویتامین D است و به حفظ سلامت لثه ها و دندان ها کمک می کند و بدن را سرشار از مواد مغذی می نماید.

ویتامین خاصی که در ماهی سالمون وجود دارد ، به جذب کلسیم و فسفر که دو ماده مغذی اند کمک می کند و در حفظ یک لبخند زیبا و دندان های قوی و سفید اثر می گذارد.

این ماهی یک غذای فوق العاده است که باید حداقل یک بار در هفته در منوی غذایی شما باشد.

کرفس 

کرفس یک پاک کننده طبیعی است.

کرفس به عنوان سفید کننده دندان ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما در واقع کرفس راهی برای افزایش میزان بزاق تولید شده در دهان و یک عامل طبیعی تمیز کنندگی است.

علاوه بر این ، ویژگی ترد کرفس راهی برای مسواک زدن باکتری های مزاحم روی دندان ها است و تقریباً مانند یک مسواک خوراکی عمل می کند.

ناگفته نماند ، کرفس به مبارزه با بوی بد دهان نیز کمک می کند و در همه جا ، کرفس به عنوان یک عامل موثر در بهداشت دهان و دندان شناخته شده است .

کرم بروکلی

کرم بروکلی را خام بخورید.

غذاهای ساینده مانند کلم بروکلی تازه، مغذی و فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان دارند ، از جمله از بین بردن باکتری های مزاحم و درخشندگی دندان ها و تبدیل رنگ آنها به رنگ سفید طبیعی.

علاوه بر “ترد شدن و اسکراب” کلم بروکلی که به بهداشت دهان و دندان کمک می کند ، این سبزی نیز بسیار غنی از آهن است.

آهن به محافظت از مینای دندان کمک می کند ، آن را تقویت کرده و دندانها را کمتر مستعد عوارضی مانند حفره می کند.

آناناس

آناناس حاوی پاک کننده طبیعی لک های دندانی است.

دفعه بعد که به یک آناناس گاز زدید ، به یاد داشته باشید که دندان های شما از شما تشکر می کنند! این به این دلیل است که آناناس حاوی یک پاک کننده طبیعی لکه بنام آنزیم بروملین است.

این آنزیم خاص در واقع در برخی مارک های تجاری خمیر دندان وجود دارد ، زیرا به حذف پلاک و پروتئین از سطح دندان کمک می کند.

در نتیجه ، آناناس از حفره و فرسایش دندان جلوگیری می کند و در عین حال به فرد در حفظ لبخند سالم و دندان های سفید نیز کمک می کند.

ریحان

برای سلامتی دندان ها ریحان را می توان از طریق خمیر دندان خانگی استفاده کرد.

همچنین از ریحان می توان برای تهیه یک سس ماکارونی خوشمزه و معطر استفاده کرد.

از این گیاه می توان برای سفید شدن دندان ها استفاده کرد!

ریحان خواص آنتی بیوتیکی زیادی است و در مبارزه با باکتری های مضر که می توانند باعث ایجاد حفره و لکه شوند ، عالی عمل می کند.

نکته جالب این است که ریحان را می توان خشک یا آسیاب کرد و برای استفاده آسان به خمیر دندان اضافه کرد.

کافی است دو تا سه بار در روز دندان های خود را با مخلوط خمیر دندان و ریحان مسواک بزنید و شاهد درخشانی لبخند خود باشید.

جوش شیرین

جوش شیرین ساینده است و برای پاکسازی باکتری ها مفید است.

یک دلیل وجود دارد که انواع شرکت های تولیدی خمیر دندان ، از جوش شیرین در ترکیبات خود استفاده می کنند و آن به این دلیل است که جوش شیرین به طور طبیعی بسیار ساینده است و به عنوان یک ابزار طبیعی برای پاک کردن باکتری های مزاحم از سطح دندان ها عمل می کند.

مطالعه ای که توسط موسسه ملی بهداشت انجام شد نشان داد که جوش شیرین می تواند با گذشت زمان “رنگ زرد” دندان ها را روشن کند!

همچنین با توجه به خاصیت قلیایی و شور بودن محصول ، جوش شیرین می تواند به روشن شدن لکه های اسیدی مانند قهوه، چای و … کمک کند.

ماست

ماست با باکتری های بد مبارزه می کند.

گفته می شود که ماست سرشار از کلسیم و اسید لاکتیک است و به دندان ها در مبارزه با باکتری های بد کمک می کند که در نهایت می تواند منجر به کاهش پوسیدگی دندان شود و اگر چیزی مخالف لبخند سفید باشد ، آن پوسیدگی است.

بر اساس مطالعه ای که در مجله علمی آکادمیک دندانپزشکی منتشر شده است ، “کودکانی که چهار بار در هفته ماست می خوردند نسبت به بچه هایی که ماست نمی خوردند پوسیدگی دندان کمتری دارند.”

علم ثابت کرده است ؛ ماست بخورید تا لبخند سفیدتر و دندان های سالم تری داشته باشید.

پیاز

پیاز حاوی ترکیبات مبتنی بر گوگرد است که باکتری ها را از بین می برد.

متأسفانه ، کلید باز کردن قوای سفیدکننده دندان، در خام خوردن پیاز است.

گرچه خوردن پیاز خام ممکن است برای بسیاری از افراد جالب به نظر نرسد ، اما مصرف آن دارای مزایای سلامتی دهانی  درجه یک است.

یکی از این مزایا ، ترشح ترکیبات کاهنده باکتری است که باعث کاهش تولید پلاک icky می شود.

بنابراین ، با خوردن پیاز خام ، فرد ممکن است دهان خود را با بوی بد به خطر بیندازد ، اما دندانهایش درخشندگی سفید خوبی پیدا خواهند نمود.

آجیل ها

دفعه بعد که در مغازه خواربار فروشی قرار گرفتید ، به فکر گرفتن مقداری بادام زمینی ، بادام هندی، گردو یا حتی بادام کوهی و … باشید. در واقع می توانید فقط آجیل مورد علاقه خود را بگیرید ، به شرطی که خام باشد! طبیعت خام آجیل راهی عالی برای سفید کردن طبیعی دندان ها است.

ساینده بودن یک آجیل خام به عنوان یک بافر طبیعی عمل می کند و لکه های سطحی و هرگونه تغییر رنگ عجیب روی دندان ها را از بین می برد و دهان شما را با سفیدی مرواریدی دندانهایتان مزین می کند.

کشمش 

کشمش چسبناک و شیرین به سفید شدن دندان ها کمک می کند.

شاید شنیدن اینکه “کشمش به سفید شدن دندان ها کمک می کند” احمقانه به نظر برسد ، زیرا هم چسبناک است و هم شیرین.

در مورد سلامت دهان و دندان معمولاً این دو مورد منفی است. نکته مهم این است که این دو ویژگی است که در بازی سفید کنندگی دندان ها عالی عمل می کنند!

قندهای طبیعی موجود در این میان وعده ،جایگزین سالمی برای سایر میان وعده های فرآوری شده است .

طبیعت چسبناک کشمش بزاق زیادی تولید می کند.

به گفته True Dentistry ، “بزاق زیاد می تواند به خنثی سازی اسیدهای دهان و حذف ذرات ایجاد کننده لکه کمک کند.”

گریپ فروت

گریپ فروت به بهترین شکل ممکن اسیدی است.

گریپ فروت ، خوشمزه ، ترش و در عین حال به طرز عجیبی شیرین و غذایی عالی برای افرادی است که به دنبال سفید کردن لبخند و افزایش بهداشت دهان و دندان هستند.

طبیعت اسیدی میوه باعث افزایش بزاق که یک ماده پاک کننده طبیعی است می شود .

گریپ فروت علاوه بر تولید بزاق خود نیز سرشار از آب است!

آب یکی از بهترین گزینه ها برای دندان ها است ، زیرا باکتری های بد دهان ، بین دندان ها و لثه ها را از بین می برد.

پوست لیمو

پوست لیمو یک عامل سفید کننده طبیعی عالی است.

قبل از دور ریختن پوست لیمویی که آب آن را بیرون کشیده اید ابتدا “باقی مانده” لیمو را از پوست جدا کنید و از پوست آن به عنوان راهی برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید!

پوست در واقع حاوی سطح بالایی از اسید است و عاملی است که به عنوان سفید کننده طبیعی در نظر گرفته می شود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوست را برای چند دقیقه روی دندان های خود بمالید.

نکته : به خاطر داشته باشید که به دلیل سطح اسیدی پوست ، این روش نباید بیش از دو بار در هفته انجام شود.

سیر

سیر دارای خواص کشنده باکتری است.

در حالی که گاز گرفتن یک حبه سیر خام بهترین چیز در جهان به نظر نمی رسد ، به سفیدهای مرواریدی کمک می کند تا درخشندگی خود را حفظ کنند. این به این دلیل است که سیر ، مانند پیاز ، حاوی ترکیبات مبتنی بر گوگرد تیوسولفینات و تیوسولفونات است.

این دو ترکیب با باکتری های بد مبارزه می کنند و هنگامی که فرد پیاز سیر را به صورت خام گاز می گیرد آزاد می شود. خبر خوب این است که اگرچه ممکن است این روند جذاب نباشد ، اما لبخند سفیدتری به دنبال خواهد داشت.

سیب 

اسید مالیک موجود در سیب باعث افزایش بزاق دهان می شود.

سیب های ترد بیش از اندازه خوشمزه هستند و همچنین می توانند به سفید شدن طبیعی دندان ها کمک کنند!

غلظت بالای اسید مالیک در سیب باعث ترشح بزاق بیش از حد معمول می شود و  در حالی که به طور طبیعی لکه ها را از دندان ها پاک می کند به مبارزه با باکتری ها نیز کمک می کند.

طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه گرانادا در اسپانیا ، “اسید مالیک با افزایش بزاق ، دندان های شما را تمیز می کند و به از بین بردن لکه ها کمک می کند.”

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان یک بافر طبیعی است .

تخمه آفتابگردان چیزی فراتر از یک میان وعده سرگرم کننده در سفر یا تماشای بازی هاست.

آن یک عامل تمیز کننده عالی است که باعث سفید شدن دندان ها می شود.

ماهیت ساینده دانه های آفتابگردان ، یا هر دانه ی دیگری ، به طور واقعی به عنوان یک بافر طبیعی برای هرگونه تغییر رنگ در سطح دندان ها عمل می کند.

بنابراین ، در حالی که شکستن و جویدن تخمه آفتابگردان بسیار لذتبخش است به پاکسازی لکه های دندانی نیز کمک می کند و دندان های شما را سالم تر و کمی سفیدتر از قبل می کند.

گلابی

گلابی می تواند به کاهش پوسیدگی دندان کمک کند

گلابی آبدار نه تنها خوشمزه است، بلکه می تواند به سفید شدن دندان ها نیز کمک کند.

این میوه خاص می تواند اسید موجود در دهان را خنثی کرده و خطر پوسیدگی را کاهش دهد ، همچنین لکه ها را از بین ببرد و دندانها را سفیدتر کند.

به گفته دندانپزشک زیبایی دکتر کوروش مداحی ، “گلابی دندان ها را سفید می کند زیرا با تماس با لایه بالای مینای دندان کمک می کند تا لکه ها از بین بروند.”

هیچ چیز مانند یک بافر طبیعی  قدیمی برای از بین بردن لکه ها موثر نیست در عین اینکه که لبخند را دوباره درخشان می کند!

پوست موز 

پس از خوردن موز ، اکثر مردم تمایل دارند پوست را مستقیماً در سطل زباله بیندازند.

چه کسی به جرم گیری نیاز دارد؟ پاسخ: هرکسی که می خواهد به طور طبیعی دندان های خود را سفید کند!

نکته جالب آن است که، فقط میوه موز نیست که حاوی ترکیبات مفید است بلکه پوست موز حاوی سطح بالایی از منگنز ، منیزیم و همچنین پتاسیم است که همه آنها ترکیبات طبیعی هستند و به از بین بردن لکه های دندان کمک کرده و به طور طبیعی آنها را سفید می کنند تا لبخندی زیبا و سالم داشته باشیم.

ترکیب آب لیموترش با کمی جوش شیرین

لیموترش منبع عالی اسید سیتریک است که عاملی سفید کننده و دوست داشتنی است برای کسانی که به دنبال سفید کردن طبیعی دندان های خود هستند

برای ایجاد یک ترکیب سفیدکننده مفیدتر ، به مخلوط کردن مقداری آب لیمو با کمی جوش شیرین فکر کنید که پس از آن مخلوط اسیدی ایجاد می شود که نه تنها به سفید شدن دندان ها کمک می کند ، بلکه یک بافر طبیعی نیز تولید می کند ، که قادر به از بین بردن لکه های سطحی مزاحم است.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان مصرف قرص ها و ویتامین ها از جمله ویتامین ث، دی، آ و… بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *