دلایل زودانزالی و روشهای درمان

دلایل زودانزالی و روشهای درمان

هرچند زود انزالی به‌خودی‌خود مایه نگرانی نیست، تأثیر آن بر رابطه جنسی ممکن است رابطه عاطفی و زناشویی را دچار مشکل کند. زود انزالی به‌معنی خروج زودتر از حد معمولِ مایع منی در رابطه جنسی است، به‌عبارتی، رسیدن به ارگاسم پیش از زمان دلخواه مرد یا شریک جنسی‌اش. اگر این مسئله کیفیت زندگی جنسی‌تان را تحت‌تأثیر قرار داده است، بدانید که راه‌حل دارد. در این مطلب، از علت زود انزالی و روش‌ درمان آن می‌گوییم.

علایم انزال زودرس:

نشانه ی اصلی زود انزالی، ناتوانی در به تعویق انداختن انزال برای بیش از یک دقیقه پس از نزدیکی است. اگرچه این مشکل ممکن است در تمام تحریکات جنسی، از جمله خود ارضایی، بروز پیدا کند.

اختلال زود انزالی را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • اولیه یا مادام العمر: در این نوع فرد همیشه و در همه روابط جنسی خود این مشکل را داشته است.

  • ثانویه یا اکتسابی: این نوع از انزال زودرس زمانی رخ می دهد که شما تجربه ی روابط جنسی بدون مشکل را در گذشته داشته اید.

بسیاری از مردان فکر می کنند که نشانه های این اختلال را دارند اما نشانه هایشان در سطح شاخص های تشخیصی اختلال انزال زودرس نیست. برخی از مردان و شریک جنسی آنها انتظار دارند انزال دیرتر از حالت طبیعی رخ دهد و به همین دلیل فکر می کنند مشکل انزال زودرس دارند.

علل زود انزالی:

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. قبلا تصور می شد که دلیل آن فقط عوامل روانی است، اما امروزه سکس تراپیست ها می دانند که مجموعه ای از عوامل جسمی و روانی منجر به ایجاد این اختلال می شوند.

عوامل روانی ای که ممکن است در این اختلال موثر باشند:

  • تجربیات جنسی گذشته

  • سو استفاده جنسی

  • تصویر بدنی ضعیف

  • افسردگی

  • نگرانی درمورد زود انزالی

  • احساس گناه که تمایل شما برای تمام کردن رابطه جنسی را بیشتر کند

عواملی دیگری که ممکن است موثر باشند شامل:

  • اختلال نعوظ: مردانی که درمورد رسیدن به نعوظ و حفظ آن در رابطه ی جنسی نگران هستند ممکن است دچار انزال زودرس شوند.

  • اضطراب: بسیاری از مردانی که مشکل انزال زودرس دارند، با اضطراب درمورد رابطه ی جنسی و یا مسائل دیگر درگیر هستند.

  • مشکلات رابطه: ممکن است مشکلات عاطفی رابطه ی کنونی منجر به بروز نشانه های زود انزالی در شما شده باشد.

علل زیستی انزال زودرس:

عوامل زیستی متعددی می توانند منجر به انزال زودرس شوند

  • سطح غیر عادی هورمون ها

  • سطح غیر عادی انتقال دهنده های عصبی در مغز

  • التهاب و عفونت پروستات یا مجاری ادرار

  • ژنتیک

درمان زود انزالی:

روش های مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارد. که سکس تراپیست با بررسی شرایط شما یک یا چند روش درمانی را به شما پیشنهاد می کند. درمان های رایج موجود برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری ، بی حسی موضعی، دارو درمانی و روان درمانی است.

تحقیقات نشان می دهد در اکثر افراد ترکیب دارو درمانی و تکنیک های رفتاری موثرترین روش برای درمان انزال زودرس هستند. اما در شرایط خاص که علل روانشناختی و ناخودآگاه وجود داشته باشد روان درمانی باید انجام شود.

تکنیک های رفتاری درمان زود انزالی:

یکی از اقدامات ساده برای درمان زود انزالی انجام خود ارضایی، یک یا دو ساعت قبل از رابطه ی جنسی است. انجام این کار باعث می شود بتوانید در حین رابطه انزال را به تعویق بیاندازید.

راه حل ساده دیگر داشتن رابطه جنسی بدون دخول است. رابطه جنسی بدون دخول فشار روانی انزال زودرس را در شما کم می کند.

داروهای زود انزالی:

بی حس کننده های موضعی

کاندوم،کرم ها و اسپری های بی حس کننده حاوی مواد بی حس کننده ای مثل بنزوکایین و لیدوکایین و پریلکایین هستند. این مواد میزان حساسیت آلت تناسلی را کمتر می کنند. معمولا بهتر است ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قبل از رابطه ی جنسی از آنها استفاده شود. میزان استفاده هم با توجه به افراد مختلف متفاوت است و با چند بار سعی و خطا می توانید میزان مناسب استفاده را تشخیص دهید.

کرم تاخیری پرولانگ:

کرم تأخیری پرولانگ یکی از پرطرفدارترین محصولات تاخیری به شمار می رود. ویژگی بارز این محصول ایجاد تأخیر در انزال بدون ایجاد کرختی و بی حسی است. این کرم تأخیری برای افرادی که زود انزالی شدید دارند گزینه ایده آلی است. همچنین ماده تأخیری این کرم گیاهی بوده و فاقد عوارض است. کرم تأخیری پرولانگ دارای ویتامین E نیز هست. جهت در دسترس داشتن کنترل رابطه کرم تاخیری می تواند برای شما مناسب تر باشد. اکثریت آقایان استفاده از کرم را فرآیندی طبیعی تر و موثرتر از اسپری کردن می دانند. راه دیگری که میتوانید با آلت تناسلی خود بیشتر آشنا شوید استفاده از این کرم است.

کاندوم نوبل ناچ کدکس:

کاندوم تاخیری نوبل کدکس با طراحی فوق‌العاده هوشمندی که دارد تحریک بسیار زیادی را به واژن القا می‌کند. این محصول شاهکاری در امر هماهنگی روابط جنسی است. کاندوم نوبل با مواد تاخیری موثر از انزال زودرس جلوگیری نموده و همزمان بودن ارگاسم زن و مرد را فراهم می‌کند. این محصول برای کسانی توصیه می‌شود که برایشان لذت دو طرفه مهم بوده و به عبارتی کیفیت رابطه برایشان مهم است. همانطور که می‌دانید کاندوم‌های تاخیری یکی از پرطرفدارترین محصولات جنسی هستند. درون کاندوم تحریک کننده و تاخیری کدکس مواد مایع یا نسبتا جامدی وجود دارد که معمولا در کمتر از ده دقیقه بعد از گذاشتن کاندوم بر روی آلت ایجاد بی حسی می‌کنند. این بی حسی تا نیم ساعت موثر بوده و برای مردانی که دچار زودانزالی هستند کاربرد دارند.

ژل روان کننده و تاخیری کدکس:

ژل تاخیری کدکس، از بهترین و پرفروش ترین ژل های تاخیری بازار بوده و برای آقایانی که زودانزالی با درجه متوسط دارند، توصیه میگردد. این لوبریکانت همچنین برای بانوانی که درد زیادی در رابطه جنسی خود احساس میکنند یا مایل به رابطه مقعدی هستند اما درد آن بسیار آزاد دهنده است، مناسب میباشد. چون سبب بی حسی اندام جنسی میشود.

ویژگی های ژل تاخیری کدکس:

طولانی شدن زمان رابطه جنسیامکان استفاده همراه کاندوم
بدون آلرژی و حساسیت
استفاده سریع و آسان
میزان روان کنندگی خوب
افزایش اعتماد بنفس در آقایان
افزایش حس رضایت و لذت در خانم و آقا
دارای مجوز از سازمان بهداشت

درباره‌ی صبا رنجبر

همچنین ببینید

درمان بیماری پروستات با گیاهان دارویی

چگونه در خانه بیماری پروستات را درمان کنیم؟

پروستات غده‌ایست در بدن که اندازه‌ی آن همچون گردو است و در زیر مثانه آقایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *