جاهای دیدنی اطراف اصفهان در بهار

در این مقاله  به جاذبه های دیدنی اصفهان در فصل بهار برای مسافران و طبیعت گردان اشاره کرده ایم. اصفهان، یکی از پایتخت های فرهنگ و هنر ایران زمین است. درضمن این مطلب هم خاطر نشان میکنیم ما اماکنی دنج و روباز  معرفی می کنیم که مناسب با حال هوای این روزهای کرونایی باشد.

 

معرفی جاهای دیدنی اطراف اصفهان در بهار و ایام عید

محله جلفا از جاهای دیدنی اطراف اصفهان

کمتر کسی یا بهتر بگوییم تقریبا مسافری نیست که اصفهان برود و یک روز یا حتی چند ساعت را برای رفتن به جلفا اختصاص ندهد. محله جلفا بعد از جاذبه های گردشگری اصفهان مثل میدان نقش جهان که میتوان سوار بر درشکه ها دور میدان را چرخید یا زاینده رود که میتوان روی پل‌هایش قدم زد و شب ها در زیر پل خواجویش به آواز دلنشین اصفهانی‌ها گوش داد، خواستنی ترین جای اصفهان است. جلفا، خیابان سنگفرشی است که قدم زدن در آن حال آدم را میتواند از این رو به آن رو کند. میتوان رفت و در یکی از کافه هایش نشست یا مجذوب نقاشی های دیواری کلیسای وانک آن شد. در جلفا، کافه هایی مثل شربتخانه فیروز، کافه آنی و قدیمی ترین ساندویچی های اصفهان مثل آرابو، گارنی و کارن نیز قرار گرفته.

 

جلفااصفهان

پارک جنگلی ناژوان

اگر در اصفهان میخواهید به منطقه خوش آب و هوایی بروید و بساط کباب را علم کنید، پارک جنگلی ناژوان میتواند مقصدتان باشد. پارک جنگلی ناژوان که به خاطر درختان ناز و صنوبرش به این نام خوانده می‌شود، یکی از مراکز تفریحی در اصفهان است و بعد از زاینده رود، دومین جاذبه طبیعی نصف جهان. فقط آب و هوای خوش ناژوان نیست که مردم را راهی آن می‌کند. ناژوان پر از سرگرمی‌هایی مثل تله سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری و قایق‌رانی است. البته که از همه اینها گذشته باغ پرندگان، باغ خزندگان، پروانه‌ها، باغ گل‌های زینتی و از همه مهمتر امکان چادر زدن در این منطقه، هوس رفتن به ناژوان را در دل می‌اندازد. خوردن آش دوغ در این منطقه را از دست ندهید. پارک جنگلی ناژوان در جنوب غربی اصفهان قرار گرفته. آکواریوم این پارک و شهربازی آن که هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد باز است و انواع و اقسام وسایل بازی هیجان‌انگیز را دارد، به عقیده بسیاری یکی از جذاب ترین جاهایش است.

بارک اصفهان

 

باغ پرندگان

از مراکز تفریحی در اصفهان باغ پرندگان است. باغ پرندگان اصفهان در حدود ۴ کیلومتری غرب پل وحید و امتداد مجموعه تفریحی ناژوان قرار گرفته. باغی که به خصوص برای بچه‌ها فضای مناسبی دارد و با پرندگان رنگ و وارنگش می‌تواند آنها را سرذوق بیاورد. باغ پرندگان اصفهان در سال ۱۳۷۵ ساخته شده و ۴ هزار پرنده در ۱۳۰ گونه مختلف دارد. پرندگانی که بعضی‌هایشان مثل اردک و قوها در چهار برکه باغ زندگی می‌کنند و بعضی‌هایشان مثل کبک‌ها در صخره‌های باغ و بعضی‌ها مثل قرقاول‌ها لابه لای درختان باغ. بعضی‌ها هم گرفتار قفسه‌های فلزی و شیشه‌ای هستند.

باغ گلها از جاهای دیدنی اطراف اصفهان

یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف اصفهان باغ بزرگ گلها است و جای جای آن باغ در باغ، اما این پروژه معظم واسطه عقد پارکهای شهر به شمار می‌رود. ویژگی و امتیاز منحصر به فرد این باغ را باید در وجوه چندگانه تفریحی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقی آن جستجو کرد که امید می‌رود با جذابیتهای چشمگیر خود، استعدادهای توریستی شهر اصفهان را بیش از پیش افزایش دهد و تقویت کند.

 

اصفهان از نظر سیاحت ، جهانگردی و گردشگری ، چون نگینی در میان شهرهای ایران ،بلکه جهان می درخشد و به یقین می توان گفت از نظر جذابیت- های گوناگون تفریحی ، هنری ، تاریخی ، سرآمد شهرهای ایران بوده و به جرات می توان آن را از نظر جاذبه های تاریخی جزو چند شهر مهم جهان به شمار آورد . از این روست که تاکنون جهانگردان زیادی از این شهر دیدن کرده اند .آنچه اصفهان را جهانی کرده ، روح ایمان ، فلسفه ، اندیشه و هنر بزرگ ایرانی – اسلامی است که در اجزای هر بنای این شهر تبلور یافته و ذره ذره ی آن را عطرآگین نموده است .
اصفهان با همه ی این جذابیت ها ، سزاوار است جایگاه والاتری در صنعت گردشگری داشته باشد . با توجه به موقعیت بسیار مهم گردشگری اصفهان در جهان ، که هفتمین شهر گردشگری جهان می باشد ،بر آن دانستیم که ۱۰۰ جای دیدنی این شهر را در یک مطلب بیاوریم.

 

پونه زار

آبشار پونه زار از بهترین جاذبه های طبیعی این استان محسوب می شود که آب خودش را از رشته کوه های زاگرس تامین میی کند، این مکان دیدنی در فاصله 5 کیلومتری از فریدون شهر واقع شده است که با رسیدن به روستای چیقورت و ادامه مسیر تا ده کیلومتر با این مکان دیدنی روبرو خواهید شد، همراه داشتن تجهیزات پیک نیک در این سفر الزامیست.

 

طامه

ابشار طامه یکی دیگر از جاذبه های طبیعی مهم ایران در استان اصفهان قرار دارد، این مکان از توابع شهرستان نطنز می باشد که در روستایی با همین نام ( طامه ) واقع شده است، برای رسیدن به این محل کافیست وارد اتوبان اصفهان به نطنز شوید، با مشاهده دانشگاه آزاد این شهر وارد فرعی امیریه شوید تا با ادامه دادن مسیر وارد فرعی این دهکده شوید، رسیدن به آبشار با کمک مردم این روستا آسان تر می شود.

 

لادر

آبشار لادر یکی از جاذبه های تفریحی خمینی شهر محسوب می شود، از ویژگی های این آبشار پرتاب آب از دل کوه به پایین می باشد، همانطرو که در تصاویر مشاهده می کنید، نمونه چنین جای طبیعی ، در کمتر نقطه ای از ایران دیده می شود، باید دقت کنید رسیدن به این محل کمی نیاز به استقامت بدنی مناسب در کنار همراه داشتن تجهیزات خوب پیک نیک است.

 

پارک ملی کلاه قاضی

در ادامه معرفی جاهای دیدنی اطراف اصفهان در بهار به پارک ملی کلاه قاضی می رسیم، این منطقه بکر و دست نخورده که تحت حفاظت سازمان محیط زیست است در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان واقع شده است و در آن شاهد گونه های نادر گیاهی و جانوری خواهید بود.

 

جهنم سفیدکجاست؟

جهنم سفید، در جنوبی ترین بخش استان اصفهان قرارداشته و منطقه ای است وسیع در دامنه کوه دنا.

این منطقه در میان کوهنوردان و طبیعت گردان، نامی آشنا و البته هیجان انگیز است.

جهنم سفید در واقع، شهرت روستای خفر از توابع شهرستان سمیرم بوده و مرز میان استان اصفهان کهگیلویه و بویر احمر است.

گردشگران و مسافران این روستا را معمولا افرادی تشکیل می دهند که قصد دارند از این مسیر به اصفهان و یا کهگیلویه و بویراحمر سفر کنند.

ویژگی های طبیعی و اکوسیستم خاص جهنم سفید و برخورداری آن از چشم انداز های زیبا و حیرت بر انگیز سبب شده تا این محل به یکی از محبوب- ترین مقاصد طبیعت گردها و کوهنوردان بدل شود.

پوشش خاص گیاهی، آب و هوای ییلاقی و چشم اندازهای بی نظیر، از ویژگی های منحصر به فرد جهنم سفید بوده که نگاه هر بیننده ای را مات و مبهوت خود می کنند.

در کنار طبیعت خیره کننده، وجود آبشارهای روان، رودهای جاری و پرواز پرندگانی که بر فراز دامنه سرسبز کوه دنا آواز زندگی سر می دهند، خاطره ای فراموش نشدنی را برای هر مسافر و گردشگری به یادگار می گذارد.

دلیل نام عجیب که بر روی این روستا گذاشته اند، تغییر فصل و زمستان های وحشتناک سرد و پر برف آن است.

شدت بارش برف در این منطقه به نوعی است که تمام منطقه را رخت سفید پوشانده و سرمایی طاغت فرسا را بر این محل حاکم کرده و به عبارتی جهنمی سفید به راه می اندازد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *