کاریزما چیست و 10 اصل برتر کاریزماتیک بودن

کاریزما کیفیتی است که می توانید اطرافیان خود را جذب ، و بر آنها تأثیر بگذارید. تشخیص اینکه شخصی کاریزماتیک است معمولاً آسان است. با این حال ، اغلب دشوار است که دقیقاً بگوییم آن افراد دارای چه مهارت ها یا ویژگی هایی هستند که افراد دیگر ، کمتر کاریزماتیک ، ندارند. در ادامه ی مطلب همراه شما هستیم با پرداختن به دو موضوع مهم کاریزما چیست و 10 اصل برتر کاریزماتیک بودن

راه های کاریزماتیک بودن

کاریزما چیست؟

کاریزما کلمه ای نیست که معنی واحد و یکسانی داشته باشد. اگر به چند نفر بگویید کاریزما چیست هیچکدام پاسخ مشخص و یکسانی به شما نمی دهند. اما به صورت خیلی کلی می توانیم کاریزما را به واژه شعور و جذابیت نزدیک بدانیم. اگر فردی کاریزما داشته باشد به سرعت همه ی ما می توانیم ویژگی های کاریزما را در آن پیدا کنیم. اما نمی توانیم بگویم همه افراد کاریزماتیک این ویژگی ها را دارند.
کاریزما نشانه های قابل مشاهده و بسیار واضحی دارد. همچنین این افراد دارای قدرت رهبری فوق العاده ای هستند. برای پیچیده تر کردن کارها، انواع مختلفی از افراد کاریزماتیک وجود دارد. برخی ممکن است ساکت تر باشند، شاید بیش از سخنان خود برای تأثیرگذاری بر دیگران به جذابیت شخصی خود اعتماد کنند. دیگران ارتباطی پرشور دارند و همه را در کنار اشتیاق خود جارو می کنند.

در نهایت ، کاریزما نتیجه ارتباطات عالی و مهارت های بین فردی است. بنابراین می توان کاریزمای خود را توسعه داد و بهبود بخشید.

ویژگی های افراد کاریزماتیک

محققان دانشگاه تورنتو تحقیقی گسترده در مورد کاریزما انجام دادند که بیش از 1000 نفر در آن شرکت داشتند. و نتایج تحقیقات آنها به قرار زیر بود:

آنها دریافتند كه كاریسما از آمیزه ای از آنچه آنها “احساس” و “تأثیر” می نامند ، تشکیل شده است.

نفوذ به عنوان توانایی رهبری و قدرت “حضور” تعریف شده است.
استعداد در دسترس بودن و خوشایند بودن تعریف شده است.
به نظر می رسد که می توان کاریزما را کمی تعیین کرد . همچنین به نظر می رسد که سطح کاریزمای خود رتبه بندی شده در مقایسه با رتبه بندی توسط افراد دیگر ، به طور شگفت انگیزی دقیق است.

تعدادی مهارت وجود دارد که تأثیر و توانایی را ایجاد می کند که با توجه به وقت و تلاش هر یک از اینها قابل توسعه است.

عبارات مورد استفاده برای ارزیابی کاریزما نشان می دهد که نفوذ به طور کلی دارای سه بخش اصلی است:

حضور ،
توانایی تأثیرگذاری
توانایی هدایت

تعریف و تعیین دقیق حضور ممکن است دشوارترین باشد. با این حال ، به طور کلی می توان گفت کسانی که حضور دارند اعتماد به نفس دارند و خود را باور دارند و همچنین در برابر عقب نشینی ها خوش بین و مقاوم هستند.

 

بیشتر بخوانید: مردان جذاب دلتا که هر زنی را شیفته می‌کنند!

 

افراد کاریزماتیک افرادی با اعتماد به نفس هستند – یا حداقل توانایی نشان دادن اعتماد به نفس را دارند.

داشتن اعتماد به نفس برای برقراری ارتباط در شرایط مختلف ، یک به یک ، در گروه ها و در مقابل مخاطبان مهارتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. یک فرد کاریزماتیک نه تنها می تواند در برقراری ارتباط مطمئن باشد ، بلکه می تواند به دیگران نیز کمک کند تا اعتماد به نفس داشته باشند ، بنابراین به روند ارتباطات کمک و تقویت می کند. افراد کاریزماتیک بدون اینکه خودستایی و خودخواهی داشته باشند از طریق مثبت اعتماد به نفس دارند.

همانند اعتماد به نفس ، افراد کاریزماتیک خوش بین هستند یا توانایی ظاهر شدن دارند.

این بدان معنی است که آنها سعی می کنند بهترین ها را در سایر افراد ، موقعیت ها و حوادث مشاهده کنند. آنها معمولاً سرحال و شاد باقی می مانند و از عقب نشینی برگشت می کنند ، زیرا مقاومت خوبی دارند. افراد کاریزماتیک این توانایی را دارند که دیگران را ترغیب کنند تا چیزها را مانند آنچه که در گذشته مشاهده می کنند ، ببینند ، بنابراین می توانند دیگران را شیفته و احساس خوش بینی بیشتری کنند.

مثبت اندیشی و خوش بینی می توانند نیروهایی قدرتمند برای موفقیت در مذاکره و حل مسئله باشند.

ویژگی افرادکاریزماتیک

افراد کاریزماتیک همچنین از قدرت اقناع و تأثیرگذاری بسیار خوبی برخوردار هستند.

آنها اغلب می توانند مردم را به خواسته های خود وادار کنند و آنها را در یک هدف مشترک متحد سازند و از این توانایی می توان هم برای خوب و هم برای بد استفاده کرد. رهبران کاریزماتیک ممکن است بتوانند پیروان خود را تحت تأثیر قرار دهند و آنها را تشویق به انجام کارهایی کنند که حتی ممکن است غیرممکن به نظر برسد. آنها می توانند افراد را برای انجام مشاغل سخت ترغیب کنند. با این حال ، یک کلاهبردار اعتماد به نفس کاریزماتیک ممکن است قبل از اخاذی پول یا سایر اشیا با ارزش ، بتواند از مهارت های خود برای جلب اعتماد و احترام قربانیان خود استفاده کند.

ویژگی نهایی که به عنوان بخشی از “نفوذ” طبقه بندی می شود این است که:

افراد کاریزماتیک اغلب مهارت های رهبری بسیار خوبی دارند.

آنها ممکن است به عنوان “رهبران طبیعی” دیده شوند ، حتی اگر آنها اغلب سالها وقت خود را برای تکمیل مهارتهای رهبری خود صرف کرده باشند. آنها قادر به استفاده از سبک های مختلف رهبری متناسب با شرایط و شرایط پیش رو هستند. آنها همچنین معمولاً در ایجاد و سپس برقراری ارتباط بینایی جذاب بسیار خوب هستند و مهارت های ارتباطی عمومی آنها اغلب بسیار قوی است.

افراد کاریزماتیک در حال توسعه توانایی هستند

زمینه های اصلی احساس توانایی ، برقراری ارتباط با مردم ، لبخند زدن غالباً – و واقعی – و ایجاد احساس راحتی در افراد است. شاید مهمترین عنصر این هوش احساسی خوب باشد.

 

بیشتر بخوانید: خصوصیات زنان دلتا که شیفته آن می شوید!

 

افراد کاریزماتیک در حال توسعه هوش هیجانی هستند

توانایی اعتماد به نفس و یا خوش بین بودن در صورت عدم نیاز به اقدام که این مساله مستلزم این است که شما احساسات خود را کنترل کنید.

همچنین باید بتوانید احساسات خود و دیگران را به طور مثبت مهار کنید تا به خواسته خود برسید.

افراد کاریزماتیک در نشان دادن احساسات واقعی خود بسیار خوب عمل می کنند ، این به نفع آنها است. آنها معمولاً در نقاب زدن یا عمل به گونه ای مهارت دارند که دیگران آنچه را می بینند باور کنند.

کاریزماتیک بودن افراد

افراد کاریزماتیک جالب هستند

دیگران می خواهند به صحبت هایشان گوش دهند و این تا حدی به این دلیل است که آنها چیزهای جالبی برای گفتن دارند آنها اغلب قصه گویان خوبی هستند ، هنگام صحبت کردن و توضیح دادن، شیوه ای جذاب دارند. آنها می توانند پیام خود را به طور واضح و کوتاه بیان کنند ، جدی باشند و در صورت لزوم شوخ طبعی تزریق کنند تا مخاطب خود را متمرکز و متمرکزتر نگه دارند. وقتی افراد کاریزماتیک در موقعیت های یک به یک یا گروهی کوچک قرار می گیرند ، از زبان بدن باز ، آرام و از جمله تماس چشمی زیادی استفاده می کنند. آنها منتظر بازخورد مخاطبان خود خواهند بود و بر این اساس موقعیت خود را روشن می کنند و وقتی در گروه های بزرگتر هستند یا برای دیگران سخنرانی می کنند ، در تلاش برای درگیر کردن همه افراد ، با استفاده از زبان بدن اغراق آمیزخود خواهند بود.

افراد کاریزماتیک نیز علاقه مند هستند

آنها واقعاً می خواهند به صحبت های دیگران گوش دهند و احتمالاً برای کمک به درک دیدگاه ها ، عقاید و احساسات دیگران سوالهای باز می پرسند و به دلیل توانایی آنها در ایجاد آرامش در دیگران ، اغلب پاسخ های صادقانه و صمیمانه می گیرند. افراد کاریزماتیک تمایل دارند که نسبت به دیگران همدل و قابل ملاحظه باشند ، جزئیات مکالمات قبلی را به خاطر بسپارند و به همین دلیل احترام و اعتماد کسب می کنند.

افراد کاریزماتیک در ایجاد رابطه با دیگران مهارت دارند

لبخند صادقانه ، حفظ ارتباط چشمی ، مودب بودن و خوش برخورد بودن روشی بسیار موثر برای جلب افراد اطراف شماست و اگر با آنها خوب رفتار شود و با آنها خوش برخورد باشید ، احتمال انجام کارها برای شما بسیار بیشتر است.

اصول

خوشبختانه ، کاریزما لزوما چیزی نیست که شما با آن متولد شده باشید بلکه مانند اکثر مهارت ها ، این مهارت را نیز می توانید از طریق تمرین روزانه توسعه دهید و این تمرین ها می بایست از طریق تقلید اصولی خاص صورت گیرد که در ادامه ی مطلب با 10 اصل برتر کاریزماتیک بودن که از نظر 10 صاحب نظر موفق است آشنا خواهید شد.

1. اعصاب خود را مدیریت کنید

وقتی افراد کاریزماتیک صحبت می کنند ، متوجه می شوید که به نظر نمی رسد عصبی باشند. مدیریت اعصاب کار آسانی نیست ، اما نکته اساسی که در اینجا وجود دارد این است که اقداماتی نمایید تا با اطمینان و کاریزماتیک به نظر برسید. به عنوان مثال ، هنگامی که صحبت می کنید از وسایل جانبی استفاده کنید تا فشار را از خود دور کنید و علاوه بر آن سعی نمایید کلمات مناسب را بیان کنید.

– کریستوفر جونز ، LSEO.com

2. با قصد گوش دهید

وقتی اکثر مردم به افراد کاریزماتیک فکر می کنند ، به توانایی آنها در گفتگو یا تعامل با دیگران فکر می کنند. آنچه مرا تحت تأثیر قرار می دهد شخصی است که شنونده است. من فکر می کنم خوب بودن در این کار دشوار است و با دنیای پرشتابی که در آن زندگی می کنیم ، شنوندگان خوب به سختی به دست می آیند. بنابراین از نظر من ، یک فرد کاریزماتیک کسی است که با قصد گوش می دهد و به شما احساسی می دهد که شما بطور واقعی حس کنید که افکار شما ارزشمند هستند.

– کلسی مایر ، نفوذ و شرکت

3. گفتگویتان قابل تعویض باشد

مکالمات خود را با کسانی که با آنها صحبت می کنید قابل تعویض کنید. از داستانهایی استفاده کنید که شما را به عنوان یک فرد متوسط ​​قرار می دهد که دیگران می توانند خود را در آنها ببینند. از تکنیک های آینه کاری مانند استفاده از همان کلمات و اصطلاحاتی که شخص دیگر استفاده می کند استفاده کنید و سعی کنید با پرسیدن نوع صحیح سوالات ، با همه کسانی که صحبت می کنید اشتراکات را پیدا کنید.

– نیکول مونوز ، اکنون رتبه بندی را شروع کنید

 

بیشتر بخوانید: مردان جنجالی آلفا را بهتر بشناسید!

 

4- درباره احساسات خود صحبت کنید

موضوع مناسب می تواند به صدای شما قدرت دهد. وقتی فکر می کنید چیزی خسته کننده است ، سطح انرژی شما پایین خواهد بود و بالعکس وقتی در مورد یک اشتیاق صحبت می کنید – چالشی که شب شما را بیدار نگه می دارد ، افرادی که به آنها اهمیت می دهید ، اینکه چگونه می خواهید روی جهان تأثیر بهتری بگذارید – انرژی شما تأمین خواهد شد. اشتیاق شما اعصاب یا ترس را از بین می برد ، صدای شما را قانع می کند و دیگران را ترغیب می کند تا از شما حمایت کنند.

– آلن کارنیول ، فرمول موفقیت در مصاحبه

5. بیشتر از آنچه می گیرید بدهید

افراد کاریزماتیک زندگی اطرافیان خود را تقویت و غنی می کنند. وقتی شما واقعاً پیشنهاد کمک به شخص دیگری را بدهید ، او علاقه خاصی به شما نشان می دهد. ما از خودخواهی به سمت کسانی که قبل از خودشان قبل از دیگران به دیگران خدمت می کنند ، کشیده شده ایم. بیشتر از آنچه می گیرید بدهید و در مسیر کاریزماتیک شدن قرار خواهید گرفت.

– اریک ماتیوز ، استارت شرکت

کاریزما چیست؟ و 10 اصل برتر کاریزماتیک بودن

6. شوخ طبعی داشته باشید

شوخ طبعی ، شوخ طبعی ، شوخ طبعی. اگر اعتماد به نفس دارید که بخواهید طرف مقابل را بخندانید (و موفق شوید) ، او را در جیب خود همواره دارید. دو ویژگی خنده رویی و کاریزماتیک از ابتدای زمان تا کنون دست به دست هم داده اند.

– یوآو ویلنر ، رنکی

7. با شرایط سازگار باشید

اکثر مردم می گویند اعتماد به نفس به شما کاریزما می بخشد ، اما من می گویم این توانایی سازگاری با هر موقعیت یا محیط خاصی است که به شما کاریزما می بخشد چطور؟ با اخبار و روندهای صنعت همراه باشید و مایل باشید وقتی چیزی را نمی فهمید سوال کنید و یا بیشتر اوقات ، مردم خوشحال می شوند که تخصص خود را برای شما توضیح دهند بعد از مدتی خواهید فهمید چقدر به کاریزماتیک بودن نزدیک شده اید.

روابط عمومی – Bryanne Lawless ، BLND

8. اسامی را به خاطر بسپارید

به یاد آوردن نام یک شخص می تواند توجه او را فوراً جلب کند. به آنها احساس مهم بودن می دهد و به شما کمک می کند مورد پسند واقع شوید. همانطور که دیل کارنگی معروف گفت: “نام یک شخص برای آن شخص شیرین ترین صدای جهان است.” چه در شرایط کاری و چه در شرایط شخصی ، سعی کنید نام افرادی را که ملاقات کرده اید به خاطر بسپارید.

– دیگو اورجولا ، کابل ها و سنسورها

9. علاقه واقعی داشته باشید

یک فرد کاریزماتیک جذابیتی شخصی از خود بروز می دهد و من دریافتم که افراد کاریزماتیک واقعاً به دیگران علاقه مند هستند. نکته اصلی این است که وقتی شخص درگیر مکالمه است ، شخصاً علاقه و اشتیاق را نشان دهد. قبل از طرح سوالاتی که عمق و اطلاعات بیشتری را به شما جلب می کنند ، با دقت به صحبت های افراد گوش دهید و همواره این کار را انجام دهید تا بعدها متوجه شوید به “عامل کاریزمای” خود چه کمک بزرگی نموده اید.

– آجیت ناوالخا ، میندوالی

10. سوالات بیشتری بپرسید

مردم دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند. بنابراین ، اگر بیشتر بپرسید و فعالانه بیشتر گوش دهید ، به مراتب جذاب تر خواهید بود. من توصیه می کنم یک بازی را در ذهن خود انجام دهید: سعی کنید ببینید چقدر در واقع می توانید صحبت کنید و سوال کردن و سوالات را تمرین کنید. به عنوان مثال ، “این یک سوال عالی است. چرا شما علاقه مند به دانستن آن هستید؟ ” را در مکالمات خود جای دهید و در کنار آن، واژگان خود را با کلمات زیباتری گسترش دهید.

-آنتونی رابینز- رازهای موفقیت

 

بیشتر بخوانید: راز جذابیت زنان گاما را مخفیانه بفهمید!

 

سوالات متداول

 

آیا افراد به صورت مادرزادی کاریزماتیک هستند؟

خیر. هرکس که اراده کند می توانند کاریزماتیک باشند. کاریزماتیک بودن نوعی شخصیت اکتسابی است که می توانید با یادگیری و تمرین کردن و فهمیدن ویژگی های این افراد، شما نیز فرد کاریزماتیکی شوید. یا اگر کاریزماتیک هستید می توانید با تمرین های بیشتر این ویژگی را در خود افزایش دهید و بهوبد بخشید. در مواردی ممکن است شخصی به صورت ذاتی کاریزماتیک باشد اما این مورد بسیار نادر است.

افراد کاریزماتیک دنیا چه کسانی هستند؟

افراد کاریزماتیک بسیار انگشت شمار هستند. این افراد زیاد نیستند اما تاثیر فوق العاده ای روی دیگران یا حتی یک جهان می گذارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این افراد اصولا نباید آدم های خوبی باشند یا همیشه در بین مردم محبوب باشند. برخی از این افراد کاریزماتیک به معنی جذاب بودن و تاثیر گذار بودن، آدم های منفی در دنبا بودند و یا حتی از آنها همیشه به بدی یاد می شود. برخی از این افراد کاریزماتیک عباتند از :
آدولف هیتلر، گاندی، نلسون ماندلا، مارتین لوتر کینگ و… همه این افراد، در تاریخ بسیار تاثیر گذار بودند.

سخن پایانی

کاریزما بودن یا شخصیت کاریزماتیک داشتن، به صورت کاملا اکنتسابی است و هرکس می تواند با یادگیری ویژگی ها همراه با تمرین به این شخصیت برسد و در نظر مردم جذاب و تاثیر گذار به نظر برسید. افراد کاریزماتیک در هر جمعی که حضور داشته باشد می توانند به خوبی جمع را به سمت هدف خاصی رهبری کنند.
این افراد دسته بسیار کمی از افراد جامعه هستند و به رقم زدن بهترین زندگی برای خودشان می رسند.کاریزماتیک ها با احساس امید و عشق و توجه به دیگران زندگی میکنند. شخصیت های کاریزما همیشه در لحظه حضور دارند و در گذشته نمی مانند.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

ذهن پویا چیست؟ راه‌های رسیدن به آن

اکثر ما از قدرت ذهن بی‌خبر هستیم و کمتر برای پرورش آن وقت می‌گذاریم. ذهن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *