چند برنامه و سایت که با توجه به مواد اولیه به شما دستور غذایی میدهند

آیا تا به حال به یخچال خود نگاه کرده و فکر کرده اید چه چیزی میتوانید با مواد اولیه ای که دارید درست کنید؟ چندین برنامه و سایت اشپزی وجود دارند که در چنین مواقعی به شما کمک میکنند!

اپلیکیشن پیشنهاد غذا با مواد اولیه خانه

1. SuperCook | سایت اشپزی

سایت upSuperCook به شما کمک می کند مواد کمتری را هدر دهید و وعده های غذایی خارق العاده بخورید. این وب سایت ساده و موثر است و نیازی به بارگیری یا نصب هر چیزی روی تلفن شما نیست.
با انتخاب موادی که دارید از چند دسته (مانند گوشت، ادویه و لبنیات) شروع کنید.
همانطور که مواد موجود را اضافه می کنید، SuperCook دستورالعمل هایی را ارائه می دهد؛ و نتایج را برای هر مورد جدیدی که اضافه می کنید به روز می کند.
از آنجا می توانید با انتخاب نوع غذایی که می خواهید درست کنید (مانند سوپ ها، سالادها و…) نتایج را محدود کنید. همچنین اگر می خواهید مواد اولیه و دستور العمل های مورد علاقه خود را ذخیره کنید، می توانید یک نمایه ایجاد کنید.

پیشنهاد غذا با دستورالعمل

2. Allrecipes Dinner Spinner | برنامه تهیه غذا

اپ recAllrecipes در چندین پلتفرم از جمله دسکتاپ و تلفن هوشمند ایفون و اندروید موجود است. با انتخاب دسته هایی مانند محدودیت های رژیم غذایی، مواد اولیه، نوع آشپزی، نوع غذا، فصل و روش پخت و پز می توانید دستورالعمل ها را پیدا کنید.
جستجو بر اساس عنصر به شما امکان می دهد غذاهای خود را بر اساس آنچه در دسترس دارید پیدا کنید.
ساده ترین جستجو با “چرخنده شام” است، ابزاری که به شما امکان می دهد تا به راحتی ترکیبی از گزینه ها را با توجه به نوع ظرف، مواد موجود در غذا و مدت زمان آماده شدن آن انتخاب کنید.
در واقع، این برنامه اشپزی به شما اجازه می دهد تا مواد تشکیل دهنده ای را که در نتایج دستور العمل ها نمایش داده می شوند، فهرست کنید. به این ترتیب، اگر مرغ در یخچال ندارید، برنامه هیچ دستور العمل حاوی مرغ را نشان نمی دهد. حتی اگر تمام مواد لازم دیگر برای یک غذای خاص را داشته باشید.
دستورالعمل ها و مواد اولیه خود را با ایجاد یک حساب ذخیره کنید. برای ورود به حساب کاربری خود میتوانید از هر وسیله ای استفاده کنید؛ از جمله تلفن همراه، تبلت، یا کامپیوتر.

بیشتر بخوانید : اگر اشپزی دوست دارید کلی خوراکی های خوشمزه براتون اماده کردیم

اپلیکیشن اشپزی

3. BigOven | سایت اشپزی

با بیش از 500000 دستور العمل در پایگاه داده خود، BigOven مطمئناً به شما کمک خواهد کرد.
مثلا برای ایده گرفتن در وعده های غذایی، میتوانید به بخش ایده ها مراجعه کنید. در آنجا دسته هایی مانند “Use Up Leftovers” را پیدا خواهید کرد که دستور العمل های مبتنی بر استفاده مجدد از مواد را ارائه می دهد.
منطقه مجموعه ها شامل ایده هایی برای تهیه صبحانه ها و میان وعده های سالم، بدون گوشت، سوپ ها، کربوهیدرات کم و غیره است. بیشتر دستورها با حقایق تغذیه ای همراه است که شامل تعداد کالری در هر وعده است که تمام این ها در سایت اشپزی امکان پذیر است.
بخش Grocery List به شما امکان می دهد تا مواد تشکیل دهنده را مرتب کرده و آنچه برای تهیه یک وعده غذایی خاص نیاز دارید، به شما نشان میدهد تا برای خرید آسان دفعه دیگر که بیرون هستید، از این لیست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : تاهینی چیه و چطور درست میشه؟

مواد ، دستورالعمل

4. Epicurious | برنامه اشپزی

Epicurious برنامه اشپزی است که هم زیبا به نظر می رسد و هم استفاده از آن آسان است. شما می توانید برای یافتن ایده های مربوط به دستور العمل ها، مواد اولیه را اضافه کنید، که در بسیاری از آنها عکس هایی از ظرف آماده شده و فیلم های آموزشی برای کمک به شما در این راه وجود دارد.
با افزودن فیلترهایی مانند “مواد باقی مانده” ، “شام” و هرگونه محدودیت در رژیم غذایی مانند “بدون گلوتن” ، “بدون لبنیات” ، “کتو” و … به سرعت دستورالعمل ها را پیدا می کنید.
در مرحله بعد، ماده اصلی مورد نظر را جستجو کنید و سپس لیست خود را بر اساس دستورالعمل های دارای بالاترین رتبه، درصد کاربرانی که دوباره آن را تهیه می کنند و سایر معیارها مرتب کنید.
این برنامه همچنین دارای یک تایمر آشپزخانه است که به شما کمک می کند حتی بدون دستور العمل مواد اولیه را کاملاً بپزید؛ و همچنین ابزاری که مواد محلی و فصلی را پیدا می کند.

بیشتر بخوانید : اموزش مرحله به مرحله ی چوروس

برنامه اشپزی

5. Cookpad | تنها سایت و برنامه اشپزی با انواع زبان های دنیا

در Cookpad می توانید دستورالعمل ها را براساس مواد تشکیل دهنده جستجو کنید و آنچه را که درست می کنید به اشتراک بگذارید.
دستور العمل خارق العاده ای اختراع کرده اید و میخواهید آن را به اشتراک بگذارید؟ آن را به همراه یک تصویر در برنامه آپلود کنید تا کاربران دیگر بتوانند آن را امتحان کنند. اگر کاربران آنچه را که شما پست می کنید دوست داشته باشند، می توانند شما را دنبال کنند.
شما همچنین می توانید افرادی را که دستورالعمل های مطابق با علایق شما درست می کنند دنبال کنید و حتی از آنها سوال کنید.
برای شروع مکالمه، به قسمت گپ بروید و اعلان ها را روشن کنید تا بتوانید بفهمید دیگران چه موقع پاسختان را می دهند. همچنین می توانید موضوع هایی را سرچ کنید تا ببینید دیگران در مورد چه چیزی صحبت می کنند و به آنها بپیوندید.
این برنامه بیش از 20 سال پیش در ژاپن ساخته شد و بیش از 100 میلیون کاربر در 23 کشور دارد. Cookpad علاوه بر انگلیسی به زبان های اسپانیایی، فارسی، فرانسوی، ایتالیایی و  20 زبان دیگر نیز موجود است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

غذاهای نونی برای شام

برای مهمانی و دورهمی ها شام چی درست کنم که همه راضی باشند؟

زمانی که نام مهمانی و دورهمی به گوش می رسد، یک مادر ایرانی به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *