سفر به مناطق خنک | ده مقصد با هوای خنک برای تابستان

فصل تابستان برای ما همیشه پر از خاطرات خوش مسافرت‌ها است. آغاز این فصل بسیاری از ما را به سفر رفتن و کسب تجربه‌های جدید ترغیب می‌کند. این فصل به علت تعطیلی مدارس و داشتن یک استراحت طولانی همیشه با خاطرات خوش همراه بوده است. اما یکی از معایب فصل تابستان که بر هیچ کس پوشیده نیست گرمای آن است. باید به یاد داشته باشیم که بسیاری از افراد به خاطر فرار از گرمای هوای شهر محل زندگیشان در این فصل به مسافرت می‌روند. همانطور که می‌دانید بسیاری از شهرهای ایران در فصل تابستان گرمای طاقت فرسایی دارند. این یعنی ساکنین دیگر شهرها نیز در فصل تابستان نمی‌توانند به آن شهرها سفر کنند. پس با توجه به آب و هوای این فصل در مناطق مختلف کدام شهرها برای سفرهای تابستانی مناسب هستند؟ در این مقاله از وب سایت نیمه شب به معرفی ده شهر برای سفر به مناطق خنک می‌پردازیم.

سفر به مناطق خنک

همانطور که می‌دانید کشور ایران دارای مناطق بسیار جذاب و دیدنی است. این مناطق در همه استان‌ها و شهرها وجود دارند. به طوری که هر شهری دارای جذابیت‌های خاص خود می‌باشد. ولی ممکن است بسیاری از این مناطق زیاد شناخته شده نباشند. به همین دلیل بسیاری از ما برای بازدید مناطق دیدنی به سفرهای خارجی روی می‌آوریم. اما باید بدانیم که کشور ما غنی از مناطق بسیار زیبا و بکر است. اما در فصل تابستان برای سفر به مناطق خنک به کدام شهرها سفر کنیم؟ در ادامه چند شهر با آب و هوای بسیار مناسب برای مسافرت در فصل تابستان را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسوله

یکی از مکان‌هایی که به خاطر داشتن آب و هوای خنک برای سفر در فصل تابستان بسیار مناسب است ماسوله است. ماسوله در استان گیلان و در ۳۶ کیلومتری شهر فومن واقع شده است که توصیه می‌کنیم حداقل یک بار به آنجا سفر کنید. آب و هوای خوب و زیبایی این منطقه بسیار جذاب است و یک خاطره بی نظیر برای شما رقم خواهد زد. ماسوله یکی از توریستی‌ترین مناطق شمال کشور است و به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی متعدد‚ تحت حفاظت میراث فرهنگی و منابع طبیعی قرار دارد. ماسوله علاوه بر جنگل و ییلاقات دارای کوهستان‌های مرتفع نیز هست. به همین دلیل می‌تواند یک منطقه جذاب برای کوهنوردان نیز باشد. نحوه قرار گرفتن خانه‌ها در شهر ماسوله از نکاتی است که این شهر را منحصربفرد کرده است. خانه‌ها در این شهر به صورت پلکانی ساخته شده‌اند. به طوری که انگار پلکان بزرگی از کوه به دره کشیده شده است. در این شهر خانه‌ها بدون حیاط ساخته شده‌اند به صورتی که سقف خانه پایینی حیاط خانه بالایی است.

سفر به مناطق خنک
سفر به مناطق خنک

آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و تمامی محدوده این استان را کوه‌ها و ارتفاعات تشکیل داده‌اند. شهر تبریز مرکز این استان زیباست و دارای مکان‌های دیدنی بسیاری است و هر کسی باید به این استان سفر کند. این استان محل اتصال دو رشته کوه البرز و زاگرس است که بلندترین نقطه آن، قله سهند می‌باشد. از مکان‌های دیدنی واقع در این استان می‌توان به روستای کندوان اشاره کرد که دارای قدمت هفت هزار ساله است و در دامنه‌های سهند قرار دارد. معماری این روستا به صورت صخره‌ای است و اغلب خانه‌ها در دل کوه حفر شده‌اند. از دیگر دیدنی‌های استان آذربایجان شرقی نیز می‌توان به موزه تاریخ طبیعی‚ ارگ تبریز‚ مسجد کبود‚ کلیسای هوانس‚ کاخ شهرداری‚ جزیره شاهی‚ تالاب قوری گل و… اشاره کرد.

بجنورد

شهر بجنورد که مرکز استان خراسان شمالی است یکی از شهرهایی است که در تابستان آب و هوای خنک دارد. به همین دلیل می‌تواند یک مقصد مناسب برای سفر در تابستان باشد. علاوه بر آب و هوای خوش‚ این شهر جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی نیز دارد که برای بازدید از این‌ها می‌توانید در بهار یا تابستان به این شهر سفر کنید و یک خاطره خوش بسازید.

اردبیل

استان اردبیل به عنوان یکی از مناطق سردسیر ایران شناخته می‌شود. این یعنی یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای سفرهای تابستانی و سفر به مناطق خنک است. این استان دارای پیشینه و قدمت بسیار غنی است و در تاریخ ایران شهر بسیار مهمی می‌باشد. به همین دلیل دارای جاذبه‌های تاریخی فراوان برای علاقمندان به تاریخ است. همچنین طبیعت زیبای این استان سالانه گردشگران بسیاری به سمت خود جذب می‌کند. برخی از مکان‌های دیدنی استان اردبیل می‌توان به خانه تاریخی ارشادی‚ مسجد جامع اردبیل‚ بقعه شیخ صفی الدین‚ محل دفن شهدای جنگ چالدران و شیروان‚ جمعه مسجد‚ پل هزار چشمه‚ مجسمه شاه اسماعیل‚ میدان جانبازان‚ گرمابه‌های دوره‌های قبل از صفویه و قاجاریه‚ شهر یثربی‚ دریاچه شورابیل و… اشاره کرد.

همدان

یکی از شهرهایی که می‌تواند مقصد یک سفر بسیار خاطره انگیز در فصل تابستان باشد شهر همدان است. این شهر در دامنه کوه الوند واقع شده و از شهرهای سرد سیر کشور به شمار می‌رود. همدان در دیگر فصل‌ها بسیار سرد است. ولی از اواسط بهار تا تابستان آب و هوای بسیار مناسب و خنکی دارد که سفر برای همه افراد دلنشین می‌کند. علاوه بر آب و هوای خوب این شهر دارای مکان‌های دیدنی بسیاری است. همانطور که می‌دانید این شهر دارای قدمت و پیشینه بسیار قدیمی و غنی است و آثار تاریخی بسیاری در آن وجود دارد. گنجنامه‚ آرامگاه بوعلی‚ آرامگاه باباطاهر‚ گنبد علویان‚ دشت میشان‚ تپه هگمتانه‚ برج قربان‚ موزه تاریخ طبیعی‚ غار علیصدر‚ سراب گیان‚ حمام قلعه و … از مکان‌های دیدنی استان همدان می‌باشند.

سفر به شهرهای خنک
سفر به شهرهای خنک

گیلان

یکی از استان‌های ایران با طبیعت بکر و زیبا استان گیلان است. این استان پوشیده از جنگل و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است و شامل مناطق سرسبز شمال غربی رشته کوه البرز و بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای کاسپین می‌باشد. تالاب انزلی‚ قلعه گردن‚ قلعه رودخان‚ پارک جنگلی سراوان‚ دریاجه سد سقالکسار‚ جواهردشت‚ آرامگاه میرزا کوچک خان‚ آبشار میلاش و… برخی از مکان‌های دیدنی استان گیلان می‌باشند.

ارومیه

برای سفر به مناطق خنک ارومیه یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مناسب است. این شهر در شمال غربی و در استان آذربایجان غربی واقع شده و مرکز این استان می‌باشد. شهر ارومیه در غرب دریاچه ارومیه، در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه قرار گرفته است. دریاچه ارومیه، معروف‌ترین جاذبه این شهر است که متاسفانه در سال های گذشته بر اثر کم آبی و کاهش بارندگی سالیانه، تقریبا خشک شده بود. این مساله روی گرم‌تر شدن آب و هوای این شهر نیز تاثیر گذار بوده است. مناره شمس تبریزی‚ دروازه سنگی‚ دریاچه مارمیشو‚ آبشار شملکان‚ مسجد جامع ارومیه‚ عمارت کلاه فرنگی‚ پارک جنگلی شیخ تپه و… از مکان‌‌های دیدنی ارومیه می‌باشند.

مازندران

استان مازندران یکی از استان‌هایی است که همیشه مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند. طبیعت زیبای این استان همیشه برای همه ما جذابیت دارد. دریا‚ جنگل و کوه از مواردی هستند که هرگز برای هیچ کسی تکراری نمی‌شوند. علاوه بر این مکان‌های دیدنی بسیاری مانند کاخ مرمر‚ تله کابین رامسر‚ آبشار شاهاندشت‚ برج لالجیم و… در این استان وجود دارد که جذابیت آن را برای مسافران دو چندان می‌کند.

سفر به مناطق خنک
سفر به مناطق خنک

زنجان

شهر زنجان نیز یکی از شهرهای خنک ایران در تابستان است و برای سفر به مناطق خنک بسیار مناسب است. این شهر نیز از نظر داشتن مکان‌های دیدنی بسیار غنی است. موزه مردان نمکی‚ بنای رختشوی خانه‚ گنبد سلطانیه‚ بازار سنتی زنجان و… برخی از مکان‌های دیدنی ارزشمندی هستند که در این استان واقع شده‌اند. شهر زنجان یکی از شهرهای شمال غربی کشور است که در مسیر شاهراه تهران به تبریز واقع شده و از شهرهای بسیار دیدنی ایران می‌باشد.

جهان نما استان گلستان برای سفر به مناطق خنک

منطقه‌ حفاظت‌شده‌ جهان‌نما در استان گلستان و در ۶۰ کیلومتری شهر کردکوی قرار دارد. این منطقه تا شهر گرگان ۸۵ کیلومتر فاصله دارد. جهان نما یک منطقه حفاظت شده بسیار جذاب است که با پوشش جنگل‌های هیرکانی از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا به شمار می‌رود. این منطقه بعد از پارک ملی گلستان، وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده استان گلستان می‌باشد. همچنبین جهان نما در ایران است که زیستگاه قابل سکونت برای ببر محسوب می‌شود.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *