جاهای دیدنی تبریز درفصل بهار

در این مقاله 10تااز بهترین جاهای دیدنی تبریزدربهار که  میتوان دید را معرفی کردیم. جاذبه های دیدنی تبریز معرفی شده متفاوت تراز مکان های دیدنی تبریز است که تا حالا شنیده اید. تبریز، یکی از آن شهرهایی است که اتفاقات تاریخی زیادی را به چشم دیده است، تبریز همچنان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته می شود که همین دلیلی شد برای این که این بار در اینجا جاذبه های گردشگری تبریز را به شما معرفی کنیم تا اگر خواستید برای تعطیلات بعدی به تبریز سفر کنید بدانید که به چه مکان های دیدنی سر بزنید. حتی در بعضی از موارد برای علاقه مندان به گردشگری اماکن نام برده شده با آدرس محل آن قید شده است.ناگفته نماند که اماکن معرفی شده طبیعتی دنج و وفضایی روباز میباشند که مناسب حال و هوای این روز های کرونایی است.

حال باهم به سراغ 10لیست جاهای زیبای تبریز میرویم

کویر تبریز

1. کویر قوم تپه تبریز

آدرس: شمال شرقی تبریز، صوفیان

شاید برای تان عجیب باشد اما تبریز که تقریبا همه معتقد هستند جزو یکی از شهر هایی است که مناطق سرسبز و طبیعتی جذاب دارد، دارای یکی از زیباترین کویرهای ایران به نام کویر قوم تپه است. بافت این منطقه با دیگر مناطق تبریز تفاوت زیادی دارد. این منطقه به صورت طبیعی و به علت وزش بادهای منطقه و تجمیع خاک ها و گردو غبار منطقه به صورت تپه های شنی در آمده است. کویر قره تپه یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که حتما باید از آن دیدن کنید.

باغ ائلی تبریز

2.باغ ائلی گلی از جاهای دیدنی تبریزدربهار

نمی‌شود تبریز رفت و به باغ ائل گلی یا استخر شاه سر نزد. ائل گلی که یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین جاهای گردشگری تبریز است، مخصوصا در شب مشتاقان زیادی را به وسی خود جلب می‌کند. این باغ در حقیقت کاخی است که وسط استخری بزرگ قرار گرفته و به شکل جزیره درآمده است. ساخت اولیه استخر به دوران آقا قویونلوها برمی‌گردد و در دوره های بعد به تدریج تکمیل و به شکل باصفای امروزی درآمده.

آدرس: جنوب شرقی شهر قرار گرفته و ۷ کیلومتر با مرکز شهر فاصله

3. پارک ملی کنتال

آدرس: جاده جلفا به خدافرین بعد از شهر سیه رود

پارک ملی کنتال یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که در آن جا می توانید عناصر جذابی از قبیل بقایای آسیاب های سنگی را مشاهده کنید. در اوایل بهار رویش لاله های رنگارنگ در دامنه های کنتال و قلعه علی بیگ به صورت مزرعه های لاله درمی آیند. برای دسترسی به این منطقه پس از گذر از شهر سیه رود و در امتداد رودخانه مرزی ارس در موازات نوار مرزی ارمنستان و آذربایجان و در دره کنتال پاسگاه محیط بانی کنتال قابل مشاهده است.

4. جنگل ارسباران

آدرس: شمال کوه های قوشا داغ

جنگل ارسباران یکی از مناطق بکر و دست نخورده تبریز است. جنگلی سرسبز که انواع گونه های جانوری و گیاهی را در دل خود جای داده است. این جنگل به نام های ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ هم شناخته می شود. جنگل های ارسباران با طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر دارد در واقع این چنگل یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که هواداران زیادی دارد. از جمله آثار تاریخی این منطقه می توان به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر اشاره کرد.

5. قبرستان تاریخی پینه شلوار

آدرس: ۶ کیلومتری جنوب تبریز، روستای شادآباد مشایخ

به نظر من که دیدن از این قبرستان را از دست ندهید. این قبرستان یکی از قدیمی ترین قبرستان هایی است که تقریبا قبل از اسلام به وجود آمده است. وجود سه دوره سنگ قبر در این قبرستان آن را به یکی از جاذبه های گردشگری پر طرفدار تبریز بدل کرده است. دوره اول سنگ قبر هایی هستند که با سنگ قبر های قبرستان خالد نبی چه از نظر دوره و چه از نظر شکل ظاهری یکی هستند، دوره دوم سنگ هایی هستند از جنس سنگ خارا و یک شکل با قبرستان ننه مارلان و دوره سوم سنگ قبرهایی هستند که با خط کوفی روی آن ها تاریخ وفات فرد دفن شده ذکر شده است.

 

 

6.تله کابین کوه عون ابن علی

تله کابین کوه عون ابن علی یکی از بزرگترین و طولانی ترین تله کابین های کشور است و می توان سوار بر آن از بین کوه های عینالی گذشت و طبیعت کوهستانی اطراف را دید. به شما قول می دهیم این بخش از سفر می تواند هیجان بسیار زیادی را برای شما شما ایجاد کرده و تجربه ای لذت بخش از سفر به شهر تبریز داشته باشید.

 

7.روستای کندوان از فوق العاده ترین جاهای دیدنی تبریزدربهار

 

کندوان به‌عنوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان و تنها روستای صخره‌ای در جهان که در حال حاضر سکنه دارد، از خاص‌ترین جاهای دیدنی تبریز محسوب می‌شود. روستایی با ارتفاع ۲۲۰۰ متر از سطح دریا که در ایام گرم سال از آب‌وهوای خنک و دل‌چسبی برخوردار است و به همین سبب جزو مقاصد پرطرفدار در سفر به تبریز است.

 

روستایی با خانه‌های صخره‌ای در دل کوه که قدمت آن را بیش از ۶ هزار سال تخمین زده‌اند. آنچه کندوان را برای گردشگران جذاب‌تر کرده است هتل صخره‌ای لاله کندوان است. هتل لاله کندوان که فرصت اقامت در دل صخره‌ها و تجربه زندگی مردمان کندوان را برای مسافران فراهم کرده است و از زیباترین و متفاوت‌ترین هتل‌های ایران می‌باشد.

8.باغ گلستان از دلنشین ترین جاهای دیدنی تبریزدربهار

باغ گلستان (به ترکی گولیستان باغی) یا باغ فجر، قدیمی‌ترین و  نخستين گردشگاه عمومی شهر تبريز محسوب می‌شود که در سال‌های نخستین سده سیصد خورشیدی به همت محمدعلی تربیت، رئیس وقت بلدیه تبریز، در زمین‌های گورستان گجیل احداث شده است. این گردشگاه قدیمی در غرب شهر تبریز، در جوار خیابان‌های منجم، ملل متحد، نادری و قونقاباشی واقع شده است.

 

9پارک ولیعصر (پارک موزیکال تبریز)

پارک ولیعصر یکی دیگر از پارک‌های شهر تبریز است که طراحی آن بر اساس معماری اصیل ایرانی انجام شده است. در این پارک در حدود ۴۰ آبرو و حوض میان راهی وجود دارد که در نهایت به استخری بزرگ در وسط پارک سرازیر می‌شوند. گفتنی است این استخر مجهز به آب‌نمای هوشمند و موزیکال است که جلوه زیبایی بویژه در شب به محیط می‌بخشد. در اطراف استخر نیز نشمین‌گاه‌ها و آلاچیق‌های آجری با سقف‌های کروی مسی برای استراحت و صرف غذا احداث شده است. این پارک زیبا در ضلع شرقی شهر تبریز، در کوی ولیعصر و در کنار پارک باغلارباغی واقع است.

 

10.پارک مینیاتور از جذابترین جاهای دیدنی تبریزدربهار

پارک مینیاتور واقع در خیابان گلکار اولین پارک موضوعی شهر تبریز است که در آن می‌توان آثار تاریخی و منحصربه‌فرد شهر تبریز نظیر عمارت ائل گلی ، کاخ شهرداری ، ارک علیشاه ، مقبره الشعرا ، برج خلعت پوشان ، مسجد کبود ، برج یانقین ، کلیسای مریم مقدس، ساختمان بانک ملی ، ساختمان ایستگاه راه‌آهن ، پل کابلی و کاخ استانداری را در ابعاد کوچک‌تر مشاهده کرد.

 

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *