بهترین مکان های گردشگری،تفریحی اردبیل و سرعین

در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین و زیباترین جاذبه های اردبیل وسرعین آشنا کنیم تا این مقصد جذاب را برای سفر آینده خود انتخاب کنید.استان اردبیل، دیاری سرسبز و جذاب در شمال غربی ایران است که جاذبه های طبیعی باورنکردنی و بناهای تاریخی بی نظیری را در خود جای داده است. به همین خاطر است که می تواند در فهرست اولویت های سفر بوم گردها و طبیعت دوستان ایران قرار بگیرد.ناگفته نماندمناطقی که ذکر شده  از فضای باز ودنج طبیعت بهره مند می باشند تا از انتقال ویروس کرونا وکاهش بیماری برای عزیزانی که قصد سفر دارند اطمینان حاصل شود.

بامادراین سفرمجازی به لیست بهترین جاذبه های اردبیل وسرعین بمانید.

دریاچه شورابیل معروف ترین جاذبه های اردبیل وسرعین

یکی از معروف ترین جاذبه گردشگری اردبیل که هر مسافری در سفر به سمت این شهر باید از آن دیدن کند، دریاچه شورابیل است. این دریاچه دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی متنوعی نظیر قایق رانی، پیست دو و میدانی، دوچرخه سواری، باغ وحش، هتل های مجهز و زیبا، مجموعه شهر بازی برای بچه ها، رستوران در وسط دریاچه است. برای دسترسی به این دریاچه باید به ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل بروید.

دریاچه شورابیل

آبشاراردبیل

استان اردبیل نه نوشتنی است و نه خواندنی؛ این استان بکر و زیبا، دیدنی است؛ به‌خصوص آبشار و چشمه‌ آب‌گرم «سردابه» که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اردبیل به‌حساب می‌آید. این آبشار در روستایی به همین نام قرار دارد که در ۲۴ کیلومتری غرب اردبیل و در ارتفاع حدود ۱۸۴۰ متری از سطح دریا و در دامنه‌ شرقی سبلان واقع است. آبشار سردابه از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرد و از کوهی کم‌ارتفاع در حاشیه‌ آب‌گرم سردابه فرو می‌ریزد.

سردابه

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر احداث شده، ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد. سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است.

اگر از طرفداران ورزش‌های زمستانی و اسکی سواری هستید، پیست آلوارس استان اردبیل، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. پیست آلوارس در روستای آلوارس و در ۳۰ کیلومتری سرعین در کوه‌های سبلان قرار دارد که جزو هیجان‌انگیزترین مراکز تفریحی اردبیل به حساب می‌آید.

حتما اسم سرعین بارها به گوشتان خورده، شهرچشمه‌های آبگرم. حالا به سراغ این بهشت پنهان شده میرویم.

1- چشمه آب گرم سبلان، معروف ترین چشمه آب گرم در ایران

یکی از جذاب ترین ویژگی های سرعین داشتن چشمه های آب گرم فراوان است که مردم برای درمان کمر درد، زانو درد و پا درد از آن استفاده می کند. چشمه های آبگرم سرعین به عنوان معروف ترین و جذاب ترین ویژگی این شهر به حساب می آیند چرا که بسیاری از مردم تنها برای استفاده از این چشمه ها قصد سفر به سرعین می کنند.

2- دره گلستان سرعین یا همان غزل گل لر

اگر از دیدن روستای آلوارس هنوز در شگفت اید باید این نوید را به شما بدهیم که در فاصله کمی با آلوارس می توانید با یک صحنه خیره کننده دیگر به نام «دره گلستان» به این شگفتی و هیجان ادامه دهید.

دره گلستان یا همان غزل گل لر، یکی از خوش رنگ و لعاب ترین مکان های دیدنی سرعین به حساب می آید که تا آن را از نزدیک نبینید نمی توانید عمق جذابیتش را به درستی درک کنید. این دره زیستگاه حیواناتی مانند بز، کبک و قوچ است چرا که به دلیل چمنزارها و شرایط مناسب کوهپایه ای دره گلستان، زندگی برای حیواناتی از این قبیل را در آنجا راحت تر کرده است.

3-دهکده سنگی کلخوران

دهکده سنگی ویند کلخوران در پنج کیلومتری جنوب غربی سرعین واقع شده است. با گروهی از خانه‌های سنگی که اغلب زیر تپه‌ای به نام چله خانه قرار گرفته‌اند، این دهکده سنگی به‌صورت یک پدیده معماری و باستانی شناخته می‌شود. چگونگی ساخت این منازل در زیر تپه‌های سنگی در نوع خود کم نظیر است. با یافت آثار سفالی مربوط به دوره‌های اشکانی و ساسانیان و همچنین آثار و علائمی مربوط به دوران اسلامی مانند سلجوقی، تیموری و صفوی، به‌نظر می‌رسد در طول این دوره‌ها، خانه‌های سنگی ویند کلخوران محل زندگی افراد بوده است.

4-روستای تاریخی کنزق

روستای تاریخی کنزق در دو کیلومتری شرق شهر سرعین وجود دارد که دارای دره های متعددی است ، نام معروف ترین دره در این روستا ساری دره (دره زرد) است. ساری دره دارای تعدادی چشمه طبیعی بوده و با درختان گلابی و گیاه گیلیدیک و آب روانی که از میان دره می گذرد یکی از مناطق دیدنی و زیبای روستای کنزق است.

– از دیگر جاذبه های اردبیل وسرعین چشمه های آبگرم:

آبگرم سبلان

کسب درآمد از گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در گوشه گوشه شهر سرعین استخرهای سرپوشیده ای برای شنا و آبتنی وجود دارد. یکی از این استخرها مجتمع سبلان است. این مجموعه 8 استخر برای مردان و زنان دارد و مجهز به سونای خشک و سونای بخار و حوض آب سرد و جکوزی است.  این مجتمع دارای امکانات بوفه و رستوران نیز میباشد. کیفیت استخر از نظر تجهیزات و امکانات و نظافت آب درحد بهترین استخر های تهران است.

آبگرم گاومیش گلی

استخر گاومیش گلی استخری روباز است و دارای مواد معدنی کلسیوم و سدیمی فراوانی است که به کاهش دردهای رماتیسمی کمک می کند. با افزایش مواد معدنی در آب شناوری بدن در آب بیشتر شده و در طب سنتی معتقدند این شناوری به بازسازی سیستم ایمنی و عصبی بدن کمک زیادی می کند. از این رو مسافرت و گردشگری درمانی به سرعین نیز بسیار رواج دارد

آبگرم پنج خواهر

استخر پنج خواهر استخری بزرگ است که آب آن از پنج چشمه جوشان و چشمه گاومیش گلی تامین میشود. آبگرم پنج خواهر دارای مواد معدنی فراوان و حرارت مناسب برای بهبود درد های عصبی و مفصلی است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *