چگونه انگیزه خود را در کار افزایش دهیم

انگیزه به شرایط شما بستگی دارد اینطور نیست؟
بعضی روزها آن را احساس می کنید و روزهای دیگر هر چقدر تلاش کنید نمی توانید ذره ایی از آن را بدست آورید.
به صفحه رایانه خیره می شوید، مایلید تایپ کنید، توسعه دهید و در عوض متوجه می شوید که به سختی حرکات را انجام می دهید و کار میکنید. نیازی به گفتن نیست. شما کاملاً بی حوصله هستید و نمی دانید چگونه احساس دیگری داشته باشید.

در ادامه چند نکته و ترفند را بخوانید که به شما انگیزه می دهد.

1. به آن به عنوان کار سخت فکر نکنید.
فقط یک راه وجود دارد که می توانید به خودتان انگیزه دهید تا سخت کار کنید: من به آن به عنوان یک کار سخت فکر نمی
کنم. من در مورد آن به عنوان بخشی از ایجاد آنچه که میخواهم باشم، فکر می کنم.
هنگامی که تصمیم به انجام کاری را گرفتم، سعی می کنم خیلی به این فکر نکنم که این ممکن است دشوار یا ناامیدکننده یا غیرممکن باشد. من فقط به این فکر می کنم که احساس چنین چیزی چقدر خوب است، یا اینکه چقدر افتخار می کنم که چنین کاری انجام داده ام. ظاهر سخت را آسان کنید.
انگیزه کاری
ماری استین
به این فکر کنید: پروژه ای که با آن روبرو هستید به عنوان کاری سخت گیرانه تلقی نمی شود، بلکه به عنوان بخشی از معمایی است که به شما در ادامه مسیر شغلی شما کمک می کند، شاید در این صورت دستیابی به انرژی مورد نیاز برای انجام آن آسان تر باشد.

2. اهداف کوچک ایجاد کنید
یکی از دلایلی پیراشکی ها خیلی دوست داشتنی هستند سوراخ کوچک وسط آنها است. خوردن آنها آسان است.
اهداف نیز باید اینگونه باشد. مطمئناً شما باید یک هدف واقعاً بزرگ و جسورانه داشته باشید. اما اطمینان حاصل کنید که آن هدف را به اهداف لقمه ای و قابل مصرف تقسیم می کنید. به این ترتیب احساس خواهید کرد که در سفر خود پیشرفت می کنید و همچنین هنگامی که اهداف کوچکتر را به پایان برسانید احساس موفقیت خواهید کرد. احساس پیشرفت و موفقیت ترکیبی زیباست.

نلسون وانگ
شما بدون شک این توصیه را قبلاً شنیده اید، اما آیا آن را برای انگیزه استفاده کرده اید؟ وقتی نمی دانید از کجا شروع کنید، انجام یک پروژه بزرگ دلهره آور است. زمانی که حتی نمی دانید از کجا شروع کنید چگونه می توانید کار را تمام کنید؟
بنابراین، به جای تمرکز روی یک هدف بزرگ و ترسناک، هر بار یک چیز را در نظر بگیرید و هدف بزرگ را به ایده هایی کوچک تبدیل کنید.

انگیزه
مطمئن شوید که در روز وقت خود را برای مطالعه اختصاص می دهید. (من صبح زود را قبل از بیدار شدن از خواب همه توصیه می کنم.) حداقل روزی یک ساعت بخوانید. اگر این خیلی زیاد است ، با 20 دقیقه [در روز] شروع کنید و آن را به مدت یک ماه انجام دهید (عادت). این باور را ایجاد کنید که مطالعه سریعترین راه موفقیت است.
موفق ترین افراد در جهان موفقیت خود را ناشی از خواندن بسیاری از کتابها می دانند (وارن بوفه ، بیل گیتس ، ایلان ماسک).

کورتیس بلک مور
ایجاد عادت روزانه مطالعه یکی از مواردی است که احتمالاً تأثیر طولانی مدتی در روند تفکر شما خواهد داشت و در نهایت شما را در همه زمینه های زندگی تحریک می کند.

4- از اهمیت دادن به چیزهایی که مهم نیستند دست بکشید
انجام کارهایی که به هیچ وجه معنی ندارد یک تن انرژی فکری برای ما هزینه دارند. به لیست کارهای جمع شده خود نگاه کنید، مواردی را که می دانید برایتان مهم نیست پیدا کنید و تا آنجا که ممکن است از این فعالیت ها خلاص شوید. اگر روی فعالیت هایی کار کنید که ذاتاً معنی دار باشند یا بخشی از یک مأموریت بزرگتر باشند، انگیزه شما بیشتر میشود.

نیک میلر
با دقت به لیست خود نگاه کنید و هر آنچه را که واقعاً افزایش دهنده انگیزه نیست و انجام آن غیر ضروری است،حذف کنید. همیشه خوب نیست آنچه را که شروع کرده اید به پایان برسانید، در صورتی که در وهله اول، حتی نمی توانید دلیل کار را به خاطر بیاورید.
عوامل ایجاد انگیزه
5- زمان ترک را تنظیم کنید
کارآفرینان معمولاً از 8 تا 5 روز کاری دور می مانند و دسترسی جهانی از طریق ایمیل و Skype داشتن یک روز کاری 24 ساعته را بیش از حد آسان می کند. اما مهم است که تشخیص دهیم کافی است برای خود یک زمان ترک واقع بینانه تعیین کنید و در بیشتر روزهای هفته به آن پایبند باشید. پس از 8 ساعت پاسخ گویی به ایمیل ها را متوقف کنید، یا یکشنبه ها را تعطیل کنید. وقتی به خودتان وقت کمتری بدهید، احساس طراوت و بهره وری بیشتری خواهید داشت.

مت هولمز
شما باید به خودتان استراحت دهید. این بدان معنی است که برای تعیین وقت و زمان مشخص از خواسته های شغل خود به خودتان وقت بدهید، آن را انجام دهید. به احتمال زیاد به شما کمک می کند در ساعاتی که برای کار اختصاص می دهید سخت تر و دقیق عمل کنید.

6. فقط آن را انجام دهید
برای داشتن انگیزه برای شروع به انجام کاری، از تجربه خودم، موثرترین ترفند برای من این است که فقط آن را انجام دهم (ساده به نظر می رسد ، اما کار می کند). به محض اینکه فکر کردید کاری باید انجام شود، سریعاً به آن بپردازید (البته به شرطی که شرایط عملی شود). شما نباید به چیز دیگری فکر کنید، همه افکار دیگر را سرکوب کنید، ذهن خود را خالی نگه دارید ، مانند یک ربات رفتار کنید. بله، عجیب به نظر می رسد ، اما کار می کند! در غیر این صورت ، شما بحث خواهید کرد که آیا اکنون باید این کار را انجام دهید یا مشکلات زیادی در انجام آن وجود داشته است، یا کارهای لذت بخش و هیجان انگیز دیگری نیز برای انجام این کار خسته کننده وجود دارد.

باب وین
اکنون در اینجا چند توصیه ارزشمند آورده شده است: به جای اینکه منتظر بمانید ، خودتان را مایل به داشتن انگیزه کنید ، اگر فقط جلو بروید و کارهایی را که می دانید باید انجام دهید شروع کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ذهن پویا چیست؟ راه‌های رسیدن به آن

اکثر ما از قدرت ذهن بی‌خبر هستیم و کمتر برای پرورش آن وقت می‌گذاریم. ذهن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *