طبیعت گردی چه تاثیری بر روح و روان دارد؟

طبیعت چگونه می تواند برای سلامت روان من مفید باشد؟
گذراندن وقت در فضای سبز یا آوردن طبیعت به زندگی روزمره می تواند به نفع روح و روان شما باشد. به عنوان مثال، انجام کارهایی مانند پرورش غذا یا گل، ورزش در فضای باز یا حضور در کنار حیوانات می تواند تأثیرات مثبت زیادی داشته باشد. این می تواند:

طبیعت گردی

روحیه شما را بهبود میبخشد.
احساس استرس یا عصبانیت را کاهش میدهد.
به شما کمک میکند که آرام باشید.
سلامت جسمی شما را بهبود میبخشد.
اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بهبود میبخشد.
به شما کمک می کند تا بیشتر فعال باشید.
به شما کمک می کند ارتباطات جدید برقرار کنید.

فواید شناختی:

گذراندن وقت در طبیعت می تواند به عنوان مرهمی برای مغزهای مشغول ما عمل کند. تحقیقات تجربی نشان داده اند که تعامل با طبیعت دارای مزایای شناختی است. روانشناس دانشگاه شیکاگو در یک بررسی در سال 2019 بررسی کرد. كه فضاهای سبز در نزدیكی مدارس باعث رشد شناختی در كودكان میشود. بزرگسالانی که در واحدهای مسکونی عمومی در محله هایی با فضای سبز زندگی میکردند عملکرد بهتری نسبت به واحدهای دارای دسترسی کمتر به محیط های طبیعی نشان می دهند.

از آنجا که اجداد ما در محیط های وحشی تکامل یافته و برای بقا به محیط زیست متکی بوده اند، ما نیز یک انگیزه ذاتی برای ارتباط با طبیعت داریم. فرضیه کاهش استرس این است که گذراندن اوقات در طبیعت باعث پاسخ فیزیولوژیکی می شود که سطح استرس را کاهش می دهد. ایده سوم ، نظریه بازگرداندن توجه است که معتقد است که طبیعت منابع شناختی فرد را دوباره پر می کند و توانایی تمرکز و توجه را بازیابی می کند.

یافته های تجربی نشان می دهد قدرت شفابخشی طبیعت چقدر چشمگیر است تماشای فقط چند لحظه فضای سبز می تواند مغز خسته را تغییر دهد و دوباره مشتاق به کار کند.

طبیعت گردی

طبیعت و خوشبختی:

سینتیا فرانتز، استاد روانشناسی و مطالعات زیست محیطی در کالج اوبرلین در اوهایو می گوید، “گذران وقت در طبیعت دارای مزایای شناختی است، اما همچنین دارای مزایای احساسی و وجودی است.

در مروری بر این تحقیق ، گریگوری براتمن ، PhD ، استادیار دانشگاه واشنگتن و همكارانش شواهدی را به اشتراک گذاشتند كه طبیعت با افزایش شادی، بهزیستی ذهنی، تأثیر مثبت، تعاملات اجتماعی مثبت ارتباط دارد. همچنین طبیعت با معنی و هدف در زندگی، و همچنین کاهش پریشانی های ذهنی نیز مرتبط است.

پیاده روی در فضای باز مزایای زیادی دارد: چشم انداز زیبا ، هوای تازه و صدا و بوی طبیعت.

 همچنین پیاده روی یک تمرین قلبی قدرتمند است که می تواند:

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
فشار خون و سطح قند خون خود را بهبود بخشد.
تراکم استخوان را افزایش دهد.
در لگن، عضلات چهار سر ران، عضلات همسترینگ و عضلات باسن و پایین پاها قدرت ایجاد کند.
تعادل را بهبود ببخشد.
به کنترل وزن شما کمک کند.
روحیه خود را تقویت کنید. گرگوری میلر ، دکترای دکترای انجمن پیاده روی آمریکا می گوید: “تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی تأثیر مثبتی در مقابله با علائم استرس و اضطراب دارد.” “بودن در طبیعت در DNA ما ریشه دوانده است، و ما گاهی اوقات این را فراموش می کنیم.”
تمرین پیاده روی خود را افزایش دهید.

طبیعت گردی

با این استراتژی های تقویت تناسب اندام می توانید از پیاده روی خود بیشتر بهره مند شوید. آهسته شروع کنید. یک پیاده روی کوتاه و محلی برای مبتدیان بهترین است. به تدریج تا مسیرهای برروی تپه ها یا زمین های ناهموار کار کنید.

فواید طبیعت‌گردی برای کاهش اضطراب و استرس

محققان نمونه‌های بزاق داوطلبان را قبل و بعد از هر تجربه حضور در طبیعت جمع‌آوری کردند. با استفاده از نمونه‌های به دست آمده، محققان قادر به اندازه‌گیری و مقایسه سطح دو هورمون کورتیزول و آلفا-آمیلاز به عنوان شاخصه‌های بیولوژیک اضطراب شدند. محققان دریافتند که هر دو شاخص، در واکنش به تجربه طبیعت‌گردی به شدت کاهش می‌یابند. آن­ها همچنین متوجه شدند که تجربه طبیعت‌گردی به هر میزانی که باشد، مزایای خودش را به همراه دارد؛ اما طبق تحقیقات بهترین زمان ممکن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ در روز است.

به نزدیک‌ترین پارک خود بروید و ۲۰ دقیقه را در آنجا سپری کنید. و نتیجه را در روح و جسم خود مشاهده کنید. علاوه بر طبیعت‌گردی راه‌حل‌های مختلف دیگری برای مقابله با استرس و اضطراب وجود دارد که از جمله آن‌ها تمرین ‌ذهن‌آگاهی و تنفس شکمی است.

اگر استرس زیادی دارید و میخواهید از راه های مختلف بر آن غلبه کنید اینجا کلیک کنید.

 

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

آموزش نقاشی در تهران

۷ باور اشتباه در ارتباط با نقاشی که مانعی برای پیشرفت یادگیری است

بسیاری از ما نقاشی را دوست داریم و از آن با عنوان یک سرگرمی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *