آب کردن چربی شکم در کوتاه ترین زمان ممکن | چگونه از ناحیه شکم لاغر شویم؟

آب کردن چریی‌های شکم برای افرادی که شکم بزرگی دارند خیلی کار سختی به نظر می‌رسد. اما چاقی در بسیاری از افراد متاسفانه به خاطر سبک نادرست زندگی است. نداشتن تحرک کافی و تغذیه نادرست از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین دلایل چاقی در افراد است. اما به خاطر مضرات چاقی باید قبل از این که دیر شود به فکر سبک زندگی سالم بود. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به موضوع آب کردن چربی شکم در زمان کوتاه می‌پردازیم.

آب کردن چربی شکم

در بسیاری از افراد چاقی فقط از ناحیه شکم اتفاق می‌افتد. آن‌ها پس از مدتی که شاید از ورزش دور می‌شوند و یا تغذیه ناسالم دارند متوجه جلو آمدن شکم‌شان می‌شوند. معمولا شکم و پهلو اولین جایی هستند که چاق می‌شوند. در برخی افراد ممکن است به سختی آب شوند. در ادامه این مقاله نیمه شب‚ راهکارهایی را برای آب کردن چربی‌های شکم در کوتاه مدت به شما آموزش خواهیم داد.

آب کردن چربی شکم
آب کردن چربی شکم

مصرف فیبر را کاهش دهید

باید بدانید که دلیل بزرگ شدن سایز شکم، در بسیاری از افراد سیستم گوارشی آهسته و مشکلات هضم است که منجر به نفخ در افراد می‌شود. اگر شما از آن دسته از افراد هستید که به خاطر مصرف فیبر بالا دچار چاقی و ورم شکم شده‚ راهکار بسیار ساده‌ای پیش روی شماست. مصرف مواد غذایی فیبردار را کاهش دهید. موادی مانند کلم بروکلی‚ لوبیا و گل کلم از مواد غذایی سرشار از فیبر هستند که مصرف زیاد آن‌ها موجب بروز نفخ در افراد و چربی سازی می‌شود. البته که این سبزیجات برای بدن بسیار مفید هستند. اما زیاده روی در مصرف آن‌ها ممکن است تناسب اندام شما را از بین ببرد.

مصرف سدیم را کاهش دهید

مصرف غذاهای نمکی و حاوی سدیم را به حداقل برسانید. سدیم موجود در نمک، منجر به نفخ شکم و تجمع آب در بدن شده و در نتیجه شکم را بزرگ می کند. این در حالی است که سدیم مصرفی اکثر ما بیشتر از دو برابر مقداری است که بدن ما بدان نیاز دارد. سعی کنید مصرف غذاهای آماده، مانند فست فودها را کاهش دهید.

به یاد داشته باشید که مواد افزودنی در بیشتر محصولات حاوی سدیم است.

پتاسیم مصرف کنید

پتاسیم باعث می‌شود که بدن فرد آب اضافی را تخلیه کند و آب بدن را متعادل می‌کند. این کار باعث می‌شود که ورم معده از بین برود. در واقع مایعات اضافی بدن تحت تاثیر پتاسیم و سدیم قرار دارند. عدم تعادل این دو ماده معدنی در بدن، تعادل مایعات بدن به هم می‌زند. افزایش سطح سدیم در بدن موجب تجمع آب در بدن می‌شود. به همین دلیل است که گفته شد میزان نمک مصرفی را کاهش دهید تا بتوان تعادل بین پتاسیم و سدبم را برقرار کرد. پس توصیه می‌شود که برای حفظ تعادل سدیم و پتاسیم، از مواد غذایی سرشار از پتاسیم استفاده کرد. میوه‌ها و سبزیجاتی مانند موز، طالبی، آووکادو، انبه، اسفناج، نعناع، پاپایا، گوجه فرنگی، گردو، سیب زمینی سرشار از پتاسیم هستند. این مواد به بدن کمک می کنند تا آب اضافی را تخلیه شود.

آب کردن چربی شکم
آب کردن چربی شکم

کاهش مصرف مواد نفخ آور

سعی کنید که مصرف موادی که باعث ورود هوا به بدن می‌شود را به حداقل برسانید. چون مصرف این مواد باعث می‌شود که هوا وارد دستگاه گوارش شود و با تولید گاز باعث نفخ می‌شود. مصرف نوشابه‚ آبنبات و جویدن آدامس و نوشیدن مایعات از طریق نی، باعث ورود ھوا به داخل دستگاه گوارش می‌شوند.

حتی خوردن و نوشیدن که با سرعت انجام شود باعث ورود هوا به داخل دستگاه گوارش می‌شود. پس همیشه سعی کنید که غذا را با آرامش و با دھان بسته بجوید.

مصرف درست میوه و سبزیجات

به یاد داشته باشید که با وجود فواید زیاد مصرف میوه و سبزیجات بهتر است که برنامه منظم برای مصرف آن‌ها در طول روز داشته باشیم. چون مصرف زیاد میوه و سبزیجات خام اگر به صورت یکباره انجام شود حجم زیادی از معده را اشغال کرده و باعث متورم شدن معده می‌شود. پس حتما مصرف آن‌ها را در طول روز تقسیم کنید. ولی هرگز مصرف آن‌ها را ترک نکنید.

برای آب کردن چربی شکم آب کافی مصرف کنید

مصرف آب و مایعات کافی نکته بسیار مهم برای رفع مشکلاتی است که منجر به چاقی می‌شوند. این کار تاثیر قابل توجهی در از بین بردن نفخ و یبوست دارد. مصرف روزانه تقریبا ٨ لیوان آب و مایعات بسیار مهم است. همچنین می‌توانید از مواد غذایی سرشار از مایعات مثل میوه‌ھا و سبزیجات نیز استفاده نمایید.

کاهش استرس

استرس در بسیاری از افراد منجر به تولید هورمون کورتیزول می‌شود. این هورمون باعث افزایش اشتها شده و چربی شکم را بالا می‌برد. پس سعی کنید از اخبار‚ موقعیت‌ها و … استرس زا دوری کنید. همچنین می‌توانید از یوگا، مدیتیشن، نوشیدن چای و دمنوش‌های آرامش بخش برای کنترل استرس کمک بگیرید. حتما در طول روز به میزان کافی استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید.

چگونه از ناحیه شکم لاغر شویم؟
چگونه از ناحیه شکم لاغر شویم؟

ورزش برای آب کردن شکم

ورزش کردن یکی از بهترین راه حل‌ها برای آب کردن و کاهش حجم شکم است. این کار علاوه بر این باعث می‌شود که احساس آرامش و شادابی بیشتری داشته باشید. ورزش‌هایی که بیشتر به عضلات شکم فشار می‌آورند مواردی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای آب کردن شکم خود بهره ببرید. به یاد داشته باشید که ورزش را باید  به صورت مداوم انجام دهید. حتما درست ورزش کنید چون تمرینات ورزشی در صورتی که به درستی انجام نگیرند، به بدن شما آسیب می‌زنند.

ورزش‌هایی مانند دراز نشست‚ حرکت کرانچ‚ اسکات وزن بدن‚ حرکت پیلاتس‚ حرکت دوچرخه و … از جمله مواردی هستند که به آب کردن چربی شکم کمک می‌کنند.

از مصرف پروتئین غافل نشوید

مصرف پروتئین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. چون بدن برای هضم آن‌ها به انرژی بیشتری نیاز دارد. این کار منجر به ساخت ماهیچه و سوزاندن چربی در بدن نیز می‌شود. سفیده تخم مرغ، ماهی، مرغ، تکه گوشت قرمز با چربی کم از جمله مواد حاوی پروتئین کم چرب می‌باشند.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به ارائه لیست قله‌های طرح سیمرغ برای کوهنوردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *