کیش کجا بریم؛ مکانهای تفریح و دیدنی کیش

کیش جاذبه‌های دیدنی سرگرم کننده و گردشگری زیادی دارد. مکان‌های دیدنی کیش می‌تواند تعطیلات خوب و سرشار از نشاط و شادی را برای شما به ارمغان بیاورد که در جای دیگری تجربه نکرده اید. برای اینکه بدانیم کیش کجا بریم خوش بگذره تا آخر مقاله همراه ما باشید.

جزیره کیش جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از طبیعت زیبا و منحصر به فرد این جزیره گرفته تا جاذبه‌های توریستی ساخته دست بشر که در اثر جذب سرمایه‌گذران متعدد در سال‌های اخیر در این مروارید خلیج فارس ساخته شده‌اند.

در نیمه شب بخوانید: بهترین هتل های کیش

کیش کجا بریم خوش بگذره؟

تم پارک آبی اوشن Ocean water park

کیش کجا بریم

این پارک آبی، اولین و بزرگ ترین پارک آبی رو باز ایران، مخصوص بانوان و آقایان است. در این پارک رایدهای جذاب و هیجانی وجود دارد که برای شما خاطره ای ماندگار و بی نظیر می سازد.

یکی از رایدهای جذاب این پارک رودخانه مصنوعی است که گرداگرد پارک آبی در جریان است و شما با سوار شدن یک تیوب با جریان آب میتوانید کل پارک را دور بزنید. با آفتاب گرفتن و ریلکس کردن در هوای گرم و مطبوع کیش خود را برای رایدهای هیجانی پارک آماده کنید.

همچنین علاوه بر رایدهای هیحانی مثل سقوط آزاد و آدرنالین برای بزرگسالان، فضایی اختصاصی هم مخصوص کودکان با سرسره های مختلف طراحی شده است.

پارک دلفین‌ها

کیش کجا بریم

یکی از پرطرفدار ترین مکان‌های دیدنی کیش پارک دلفین کیش است که شامل بخش‌های مختلفی از جمله پارک دلفین، آمفی تئاتر، باغ پرندگان و گونه‌های جانوری مختلفی می‌باشد. در دلفیناریوم این پارک می‌توانید نمایش و رقص و همچنین نقاشی کشیدن دلفین‌های آموزش دیده را ببینید و همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه برای دقایقی با آن ها شنا کرده و عکس یادگاری بگیرید.

بیشتر بخوانید : بهترین و ارزان‌ترین مرکز خرید‌های کیش 

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یکی از بخش‌های مجموعه دلفیناریوم کیش است. برای دسترسی به این مکان باید به قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین ها بروید. در این آکواریوم می‌توانید کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ و انواع ماهی‌های تزئینی کمیاب و نایاب آب‌ شیرین را در آکواریوم مشاهده کنید.

تفریحات آبی کیش

گر به تفریحات آبی هیجان انگیز و ترشح آدرنالین در بدنتان علاقه دارید بهترین گزینه تفریحات آبی کیش است. این تفریحات در چند بخش مختلف جزیره وجود دارد. تفریحاتی مانند اسکی روی آب و غواصی که امروزه میان ورزشکاران حرفه‌ای محبوب شده و همچنین تفریحات خانوادگی دیگری مثل:

  • پاراسل: پاراسل سواری یکی از تفریحات پروازی و هوای می‌باشد. به دلیل اینکه بر فراز آب‌های خلیج فارس صورت می‌گیرد جزو تفریحات آبی در کیش محسوب می‌شود. افراد به راحتی می‌توانند به صورت خانوادگی یا به همراه دوستان خود، از این تفریح فوق العاده لذت ببرند و تجربه پرواز و تفریح آبی را در کنار عزیزان خود داشته باشند. هزینه پاراسل کیش: نفری 280 هزار تومان محسوب می‌شود.
  • شاتل: شاتل سواری جزو مهیج ترین و ابتدایی ترین تفریحات آبی در کیش محسوب می‌شود که امروزه در جزیره کیش به صورت حرفه ای برای مسافران این جزیره ارائه داده می‌شود. هزینه شاتل سواری در کیش: 100 هزار تومان برای هر نفر 15 دقیقه صورت می‌گیرد.
  • بنانا: بنانا همان طور که از نامش پیداست با یک موز بزرگ و زرد رنگ شباهت دارد که در روی آب شناور است. بنانا سواری، مانند نشستن روی صندلی است که پاهای افراد قد بلند در آب شناور است. در بنانا سواری محدودیت سنی وجود ندارد و همه افراد می‌توانند از آن لذت ببرند. به راحتی می‌توان گفت که بنانا سواری از شاتل امن تر و کم خطر تر محسوب می‌شود.

ورزش آبی کیش بنانا

  • فلای برد: می‌توان گفت که فلای بورد سواری هم آب بازی و هم پرواز کردن روی آب محسوب می‌شود که هرکسی بدون آموزش نمی‌تواند آن‌را به خوبی انجام دهد. اگر در فلای برد سواری حرکات آن به درستی انجام نشود احتمال سقوط در آب زیاد است. این وسیله یک شلنگ حدودا 20 متری دارد که در انتحای آن کفش‌های مخصوص وجود دارد که به پای فرد وصل می‌شود و با فشار زیاد آب فردا را بلند می‌کند و یا به گونه‌ای روی آب پرواز می‌نماید. برای انجام آن عضلات فرد باید ورزیده باشد تا به راحتی بتواند از پس حرکات فلای بورد بر بیاید. هزینه فلای بوردسواری: نفری 400 هزار تومان محسوب می‌شود.
  • کشتی‌های تفریحی: کشتی های غول پیکر در کیش، گشت دریایی را برای بیشتری از گردشگران در جزیره کیش فراهم می‌نماید و بسیار سرگرم کننده است. کشتی‌ها برنامه‌های متنوعی مانند کمدی و صرف شام، جنگ و استندآپ را در داخل عرشه ارائه می‌نماید. اکثر کشتی‌ها برای سرو نهار و مخصوصا شام و حتی جشنی یک یا دو ساعته برای گردشگران فراهم می‌کند که جزو برنامه‌های همیشگی کشتی سواری در کیش است. هزینه کشتی‌های تفریحی در کیش متفاوت است و بسته به نوع کشتی محسوب می‌شود : حدودا بین  95 الی 250 است.
  • سایر تفریحات: کایت بوردینگ، پدل برد، کنسرت‌های کیش، بیگ بال، اسکی روی آب، اسکوتر زیر دریایی، غواصی و بسیار موارد دیگر…
در نیمه شب بخوانید: معرفی بهترین و زیباترین مکان های غواصی در ایران

پلاژ کیش

یکی از ثابت ترین تفریحات در جزیره کیش شنا در جزیره است. شاید برای شما هم سوال باشد که برای شنا کردن در جزیره کیش کجا بریم؟ برای یک شنای مطمعن و راحت بهترین گزینه رفتن به پلاژ است. این پلاژ ها در دو فضای کاملا مجزا مخصوص بانوان و آقایان طراحی شده است. شامل امکاناتی مثل تخت آفتاب، ماساژ، حمام آب شیرین، نجات غریق، رستوران و کافی شاپ است. شما می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر از پلاژ استفاده کنید.

دوچرخه سواری دور جزیره

اگر قصد رفتن به جزیره کیش دارید، حتما این تجربه ی جذاب را از دست ندهید. اگر از لحاظ بدنی آمادگی دارید می‌توانید یک دور کامل جزیره را رکاب بزنید.

برای اجاره دوچرخه در کیش کجا بریم؟ برای اجاره دوچرخه به یکی از ایستگاه‌های اجاره دوچرخه مراجعه کنید.  دوچرخه‌ها در انواع متنوعی مثل تک‌نفره، دونفره،‌ سه‌چرخه، اسکوتر و دوچرخه برقی و انداز‌ه‌های مختلفی برای همه سنین موجود است.

در حین دوچرخه سواری می‌توانید دیدنی‌های مختلف جزیره را نیز دیدن کنید.

اسکله تفریحی کیش

زمانی که شما روی اسکله ی چوبی و معروف زیبای کیش راه می‌روید در دو طرف خود منظره‌ی زیبای دریا را می‌بینید و در واقع حرکت موج های دریا را زیر پاهای خود حس می کنید. یکی از جاهای دیدنی و جذاب جزیره ایت اسکله است که حتما باید در برنامه ی هر توریستی که به کیش سفر می‌کند باشد. آرامشی فوق العاده که با نگاه کردن به دریا می‌گیرید فراموش نشدنی است.

همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای گرفتن عکس‌های زیبا است.

شهر قدیمی حریره

شهر باستانی حریره با قدمت 800 ساله از توابع شهرستان بندرلنگه است. وسعت این شهر باستانی 120 هکتار است. بقایایی که در ساحل شمال جزیره دیده‌شده است متعلق به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی است. در فضای این شهر تاریخی، مسجد، قنات‌ها، حمام و خانه اعیانی درنتیجه جستجوهای باستان‌شناسی کشف‌شده است.این شهر زیرزمینی در میدان المپیک جزیره کیش قرار دارد.

?✈️ ارزانترین نرخ تور کیش رو از لحظه آخر بخواهید ✈️ ?
? نگران زمان نباش، تا لحظه آخر وقت داری، در لحظه سفر کن ?

 

کشتی یونانی

کیش کجا بریم خوش بگذره (مکانهای تفریح و دیدنی کیش)

یکی از پربازدید ترین جاذبه‌های کیش، کشتی یونانی است. کشتی یونانی که توسط ویلیام همیلتون در بندر گلاسکو در اسکاتلند ساخته‌ شده است در سال 1345 در ساحل کیش در روستای باغو گیر کرد. این کشتی که وزن آن بیش از 7 هزار تن و دارای طول 136 متری است نماد جزیره کیش است و بانام‌های ” کولا اف “، ” نچرالیست “، ” امپایر ترومپت “، ” کوروش پارسی ” و ” همدان ” شناخته می‌شود.

آدرس کشتی یونانی: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش

این شهر اسرارآمیز که در عمق 16 متری زمین قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی کیش است که هر گردشگری از آن بازدید می‌کند، دارای ساختمان‌ها با معماری بسیار زیبا به همراه قنات است که منبع تأمین آب شیرین ساکنین جزیره به شمار می‌آید. سقف آن با انواع صدف‌ها و مرجان‌ها با قدمت طولانی تزئین شده است. شهر کاریز کیش دارای حمام‌های سنتی است که توسط هنرمندان ایرانی حفاری‌شده‌اند.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار المپیک، خیابان میرمهنا

شرایط آب و هوایی جزیره کیش

به خاطر موقعیت جغرافیایی که کیش دارد تغییرات دمای شبانه‌روزی جزیره کیش اندک است به‌گونه‌ای که در سردترین روزهای سال دمای هوا در این منطقه به صفر نمی‌رسد. دمای هوا در ماه‌های مهر تا اواخر فروردین بسیار مطبوع و مناسب برای سفر و بازدید از جاهای دیدنی کیش است.

ممنون که تا پایان مقاله کیش کجا بریم خوش بگذره همراه ما بودید. نیمه شب سفر خوبی را برای شما آرزو میکنه.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

تور طبیعت گردی گیلار

پرطرفدارترین تورهای پاییزی در بین ایرانیان کدام است؟

سفر به دریا، ساحل، جنگل، کوهستان، کویر، آبشار، چشمه‌های آب معدنی و هرجایی که بخشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *