چگونه در یک هفته صورتمان را لاغر و استخوانی کنیم؟

کاهش وزن می تواند به تنهایی یک چالش باشد ، چه برسد به کاهش وزن در ناحیه خاصی از بدن. به خصوص ، چربی اضافی در صورت می تواند یک مشکل حل نشدنی و ناراحت کننده ای باشد. اما چگونه میتوانیم صورت خود را لاغر کنیم؟

خوشبختانه ، بسیاری از استراتژی ها می توانند چربی سوزی را افزایش داده و به داشتن صورت لاغر کمک کنند.

در اینجا 8 روش موثر برای از بین بردن چربی صورت  و داشتن صورت لاغر را به شما معرفی میکنیم.

صورت لاغر

1. تمرینات صورت را انجام دهید.

از تمرینات صورت می توان برای بهبود ظاهر صورت ، مبارزه با پیری و بهبود قدرت ماهیچه ها استفاده کرد.
افزودن تمرینات صورت به روال عادی مراقب های پوستی شما کمک ویژه میکند و باعث میشود پوست بهتری داشته باشید. همچنین می تواند عضلات صورت را تقویت کرده و صورت شما را لاغرتر نشان دهد.

برخی از رایج ترین تمرینات شامل باد کردن گونه ها و فشار دادن هوا به دو طرف صورت ، جمع شدن لب ها به جلو و نگه داشتن لبخند در حالی که دندان های خود را برای چندین ثانیه در حال فشردن نگه می دارید هستند.

همچنین انجام تمرینات عضلانی صورت دو بار در روز به مدت 8 هفته باعث افزایش ضخامت عضلات و کمک به جوانسازی صورت می شود.

 

2. ورزش های کاردیو را به روال روزانه ی خود اضافه کنید.

اغلب ، چربی اضافی در صورت شما نتیجه چربی اضافی بدن است. کاهش وزن می تواند چربی سوزی را افزایش داده و به لاغری بدن و صورت شما کمک کند.

کاردیو، ورزش ‌هوازی یا هر نوع فعالیت بدنی است که ضربان قلب شما را افزایش می دهد. به طور گسترده ای یکی از موثرترین روش ها برای کاهش وزن محسوب می شود.

تمرینات کاردیو می توانند به افزایش چربی سوزی کمک کنند. علاوه بر این ، زنان مبتلا به چاقی با مقادیر بیشتری از تمرینات کاردیو ، کاهش چربی بیشتری را تجربه میکنند.

سعی کنید هر هفته 150 تا 300 دقیقه ورزش متوسط ​​تا سخت انجام دهید که این شامل تقریباً 20 تا 40 دقیقه تمرینات کاردیو در روز میشود.

برخی از نمونه های متداول تمرینات کاردیو عبارتند از دویدن ، رقصیدن ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و شنا.

در نیمه شب بخوانید: ورزشهای خانگی برای لاغری

3. آب بیشتری بنوشید.

نوشیدن آب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است و اگر به دنبال از دست دادن چربی صورت هستید ، می تواند بسیار مهم و کارآمد باشد.

در واقع آب احساس سیری را در شما حفظ کرده و کاهش وزن را افزایش میدهد.  نوشیدن آب قبل از غذا به طور قابل توجهی تعداد کالری مصرفی در طول غذا را کاهش می دهد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن آب ممکن است متابولیسم را به طور موقت افزایش دهد. افزایش تعداد کالری های سوزانده شده در طول روز می تواند به کاهش وزن کمک کند.

صورت لاغر

4- مصرف الکل را محدود کنید

افراط در مصرف الکل می تواند یکی از بزرگترین عوامل تجمع چربی صورت و نفخ باشد. الکل کالری بالا و مواد مغذی کمی دارد و ممکن است با افزایش خطرِ افزایش وزن مرتبط باشد.

کنترل مصرف الکل بهترین راه برای کنترل نفخ و افزایش وزن ناشی از الکل است.

5- مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده را کاهش دهید

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند کلوچه ، کراکر و ماکارونی از عوامل اصلی افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی هستند. این کربوهیدراتها به شدت پردازش شده اند و مواد مغذی مفید آنها را از بین برده و علاوه بر قند و کالری ، مقدار کمی چربی از خود به جا گذاشته اند.

از آنجا که مواد حاوی فیبر  ، به سرعت هضم می شوند و منجر به افزایش و پایین امدن سطح قند خون و افزایش خطر پرخوری می شوند. مصرف بیشتر کربوهیدرات تصفیه شده با خطر بیشتر چاقی و مقدار بیشتری چربی شکم مرتبط است.

جایگزینی آنها با غلات کامل می تواند به کاهش کلی وزن کمک کند ، که ممکن است به کاهش چربی صورت نیز کمک کند.

6. برنامه خواب خود را تغییر دهید

داشتن خواب کافی یک استراتژی کلی برای کاهش وزن است. همچنین ممکن است به شما در از بین بردن چربی صورت کمک کند. محرومیت از خواب می تواند باعث افزایش سطح کورتیزول شود ، در نتیجه هورمون استرس که دارای لیست طولانی عوارض جانبی بالقوه از جمله افزایش وزن است افزایش میابد.

سطح بالای کورتیزول می تواند اشتها را افزایش دهد و میزان متابولیسم را نیز تغییر دهد و در نتیجه ذخیره چربی را افزایش دهد. علاوه بر این ، فشار بیشتر در خواب می تواند به کاهش وزن اضافی شما کمک کند.

کیفیت بهتر خواب با حفظ موفقیت آمیز کاهش وزن همراه است.

برعکس، کم خوابی می تواند مصرف غذا را افزایش دهد ، باعث افزایش وزن شود و متابولیسم را کاهش دهد. در حالت ایده آل ، حداقل 8 ساعت خواب در شب را هدف قرار دهید تا به کنترل وزن و کاهش چربی صورت کمک کند.

7. مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید

یکی از مشخصه های مصرف بیش از حد سدیم نفخ است و ممکن است باعث پف و تورم صورت شود. این به این دلیل است که سدیم باعث می شود بدن شما آب اضافی را در خود نگه دارد و در نتیجه احتباس مایعات را در پی دارد.

مصرف بیشتر سدیم می تواند احتباس مایعات را افزایش دهد ، به ویژه در افرادی که نسبت به اثرات نمک حساس تر هستند.

غذاهای فرآوری شده بیش از 75 درصد سدیم دریافتی را در رژیم غذایی معمولی تشکیل می دهند ، بنابراین حذف غذاهای راحت ، میان وعده های خوش طعم و گوشت های فرآوری شده می تواند راهی آسان و موثر برای کاهش مصرف سدیم باشد.

مصرف سدیم خود را در نظر بگیرید تا صورت شما لاغر به نظر برسد.

8. فیبر بیشتری مصرف کنید.

یکی از رایج ترین توصیه ها برای لاغری صورت و از بین بردن چربی گونه افزایش مصرف فیبر است.
فیبر ترکیبی در غذاهای گیاهی است که به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می کند و برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و اشتها را کاهش میدهد
مصرف بیشتر فیبر با افزایش وزن و پیروی بهتر از رژیم غذایی کم کالری همراه است.
خوردن فیبرهای محلول بیشتر ، که نوعی فیبر است که وقتی با آب مخلوط می شود ، ترکیبی ژله مانند ایجاد می کند ، ممکن است وزن بدن و دور کمر را حتی بدون محدودیت کالری کاهش دهد.
فیبر به طور طبیعی در انواع غذاها از جمله میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، دانه ها ، غلات کامل و حبوبات یافت می شود.
در حالت ایده آل ، شما باید حداقل 25 تا 38 گرم فیبر در روز از این منابع غذایی مصرف کنید.

چند تمرین برای داشتن صورت لاغر:

1. Simha Mudra یا Lose Pose تمام ماهیچه های صورت را تحریک و تقویت می کند.

نحوه اجرا: به راحتی روی زمین زانو زده و کف دست ها را روی ران ها قرار دهید. زبان خود را به بیرون بچسبانید و با قدرت آن را به سمت پایین بکشید. تا جایی که می توانید آن را به بیرون بیاورید. این تمرین برای مبتدی ها بهتر است افراد ورزشکار مطابق تصویر این تمرین را انجام دهند.

 

2.اگر عاشق گرفتن عکس سلفی هستید ، قبلاً بر این تمرین صورت مسلط شده اید. چهره ماهی ماهیچه های گونه شما را کشیده و کش می دهد.

نحوه اجرا: گونه ها و لب های خود را درست مانند یک ماهی به سمت بیرون فشار دهید. مدتی به این حالت بمانید و سعی کنید لبخند بزنید. تمرین را در طول روز تکرار کنید تا نتایج سریع تری مشاهده کنید.

 

3.این تمرین برای تراشیدن صورت و شکل دادن به خط فک شما بسیار مناسب است.

داشتن صورت لاغر

نحوه اجرا: راحت روی زمین بنشینید و نوک زبان خود را در برابر دیواره بالای دهان قرار دهید. زبان خود را به دیوار فشار دهید تا کشش در گردن خود را احساس کنید. این تمرین را چهار تا پنج بار تکرار کنید.

 

4.اگر می خواهید گونه های جذاب داشته باشید و غبغب خود را کاهش دهید ، این تمرین عالی است.

نحوه اجرا:  راحت بنشینید و فک های خود را طوری حرکت دهید که انگار سعی می کنید با دهان بسته غذا بخورید. در حین انجام این کار از بینی خود نفس بکشید. آرام باشید و بعد از مدتی این کار را تکرار کنید.

 

5.این تمرین صورت شما را فرم داده و عضلات خط فک صورت را تقویت می کند.

لاغر کردن صورت

نحوه اجرا: در حالت نیلوفر آبی بنشینید و نفس عمیق بکشید. دستان خود را روی زانو قرار دهید ، شانه ها را بالا بیاورید و به جلو خم شوید. چانه خود را محکم به سینه خود بین استخوان های یقه بچسبانید. تا جایی که ممکن است نفس خود را نگه دارید. آرام باشید و سپس همین کار را تکرار کنید.

 

6.این تکنیک گونه های شما را تقویت می کند و به شما در خلاص شدن از شر غبغب کمک می کند.

نحوه انجام: دهان خود را با هوا پر کنید و هوا را از یک طرف دهان خود به طرف دیگر منتقل کنید ، درست مانند زمانی که دهان خود را با استفاده از دهانشویه تمیز می کنید. این کار را مدتی ادامه دهید ، استراحت کنید و تکرار کنید.

 

7.این روش موثرترین روش برای از دست دادن غبغب است. این تمرین همچنین عضلات چانه ، خط فک و گردن را کاهش می دهد.

نحوه اجرا: راحت روی زمین بنشینید و سرتان را رو به جلو بگیرید. سر خود را در راستای چانه به یک طرف خم کرده و سر خود را به صورت دورانی بچرخانید. هنگام انجام این کار ، ستون فقرات خود را صاف و شانه ها را پایین نگه دارید. این کار را در دو جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت تکرار کنید.

 

خط آخر:

استراتژی های فراوان می تواند به شما در از بین بردن چربی اضافی صورت کمک کنند.
تغییر رژیم غذایی ، افزودن ورزش به روال عادی و تعدیل برخی از عادات روزانه ، همگی راههای موثری برای افزایش چربی سوزی هستند که ممکن است به لاغری صورت شما کمک کند.
برای به دست آوردن بهترین نتایج ، مطمئن شوید که این نکات را با رژیم متعادل و ورزش منظم برای بهینه سازی چربی سوزی و سلامت کلی خود ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: چند قدم در روز میتواند باعث لاغری شود؟

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان ویتامین ث مورد نیاز بدن در روز چقدر است؟

میزان مصرف قرص ها و ویتامین ها از جمله ویتامین ث، دی، آ و… بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *