چگونه برای همسرمان جذاب باشیم | اصول جذابیت برای همسر

همه ما در زندگی مشترک دوست داریم که برای همسرمان جذاب باشیم. مخصوصا هر چقدر زمان بیشتری از زمان آشنایی اولیه می‌گذرد. البته که راهکارهایی برای جذابیت بیشتر وجود دارد. در این مقاله به بررسی پاسخ این سوال که چگونه برای همسرمان جذاب باشیم خواهیم پرداخت.

چگونه برای همسرمان جذاب باشیم

اول از هر چیزی‚ باید بدانید که جذابیت فقط در داشتن ظاهر خوب نیست. البته که نمی‌توان منکر شد معیارهای زیادی برای جذابیت ظاهری در خانم‌ها و آقایان وجود دارد. اما چیزی که در دراز مدت باعث جذابیت افراد می‌شود ظاهر فرد نیست. شاید برای شما پیش آمده باشد که در نگاه اول از ظاهر کسی خوشتان نیامده اما پس از مدتی به شدت جذب آن فرد شده‌اید. یا مثلا با وجود ظاهر خوب‚ از کسی خوشتان نیامده باشد. در ادامه این مقاله به برخی از فاکتورها جهت جذابیت برای همسر می‌پردازیم.

چگونه برای همسرمان جذاب باشیم
چگونه برای همسرمان جذاب باشیم

فروتنی و مهربانی

یکی از ویژگی‌هایی که همه ما ناخودآگاه از آن بدمان می‌آید خود پسندی افراد است. وقتی که کسی با دیگران رفتار تحقیر آمیز دارد برای هیچکسی نمی‌تواند جذاب باشد. یا حتی کسانی که دائما در حال قضاوت کردن دیگران و یا غیبت کردن هستند جذابیت خود را برای همسران خود از دست می‌دهند. این می‌تواند نشانه حسادت فرد نیز باشد. همه ما انسان‌ها ناخودآگاه به ویژگی‌های مثبت تمایل داریم. پس مهربانی و فروتنی جذابیت بیشتری در ما ایجاد خواهد کرد.

از وابستگی دوری کنید

یکی از ویژگی‌های مهم در جذابیت برای همسر عدم وابستگی است. این مورد متاسفانه از جانب هر دو نفر زیاد دیده می‌شود. اگر شما به همسرتان وابستگی داشته باشید در طولانی مدت حتما برای همسر شما اذیت کننده بوده و ممکن است موجب دلزدگی او شود. چون او ممکن است فکر کند که شما می‌خواهید او را محدود کنید.

علاوه بر این‚ وابسته بودن ممکن است از جانب همسر شما‚ عدم داشتن اعتماد به نفس در شما تلقی شود که این هم اصلا تبعات خوبی نخواهد داشت. سعی کنید همیشه هم برای خودتان و هم برای همسرتان فضای شخصی قائل شوید. ساعاتی که هر فرد بتواند با خودش خلوت کند و به علایق شخصی خود بپردازد. بسیاری از افراد در این تنهایی‌ها انرژی می‌گیرند و در نتیجه زندگی مشترک بهتری خواهند داشت. همیشه به یاد داشته باشید که داشتن استقلال از اصول بسیار مهم در جذابیت افراد به خصوص جذابیت برای همسر است.

رازهای جذابیت برای همسر
چگونه برای همسرمان جذاب باشیم

اعتماد به نفس داشته باشید

به یاد داشته باشید که داشتن اعتماد به نفس در افراد یک اصل بسیار مهم برای جذابیت است. معمولا افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند و از ارائه خود نمی‌ترسند در روابط عاطفی موفق‌تر هستند. داشتن آرامش و اعتماد به نفس می‌تواند شما را نه تنها در زندگی مشترک‚ بلکه در زندگی شخصی هم به موفقیت برساند. افرادی که اعتماد به نفس ندارند معمولا احساس بی کفایتی و ناامنی می‌کنند و در نتیجه نمی‌توانند برای همسرشان جذاب باشند.

هرگز داشتن اعتماد به نفس را با پر حرفی‚ بی احترامی به دیگران‚ خودشیفتگی و اعتماد به نفس کاذب اشتباه نگیرید و همیشه مرز بین آن‌ها را رعایت کنید. داشتن اعتماد به نفس کاذب نمی‌تواند رفتارهای درستی را از جانب فرد به همراه داشته باشد. در نتیجه به جذابیت افراد ختم نخواهد شد. چه بسا ممکن است موجب دلخوری دیگران و از بین رفتن احترام و جذابیت فرد شود.

شاد باشید

غمزدگی‚ ناراحتی‚ عصبانی بودن‚ دمغ بودن و… از مواردی هستند که هیچ کسی را جذاب نمی‌کند. البته این که می‌گوییم شاد باشید به این معنی نیست که ناراحتی‌های خود را انکار کنید. ناراحت بودن هم چیزی است که برای همه انسان‌ها به وجود می‌آید و کاملا طبیعی است. اما بهتر است که کمتر به مسائل ناراحت کننده فکر کنید. با این کار هم خودتان روحیه بهتری خواهید داشت و هم همسر و فرزندان شما شادتر خواهند بود. افرادی که همیشه حالت غم زده دارند‚ افرادی که دائم در حال غر زدن هستند و افراد منفی گرا جذابیتی نخواهند داشت.

آراسته باشید

آراستگی الزاما به پوشیدن لباس‌های گران قیمت نیست. شما نباید فقط در زمانی که می‌خواهید بیرون بروید ظاهر زیبا و مرتب برای خود بسازید. مهم‌ترین جایی که شما زمان خود را می‌گذرانید در خانه است. و مهم‌ترین فردی که باید آراستگی شما را ببیند همسر شماست. پس همیشه در خانه آراسته‚ مرتب‚ تمیز و خوشبو باشید. حتی می‌توانید با هزینه کمتر لباس‌های زیبا برای خانه تهیه کنید و در خانه هم مرتب و زیبا باشید. حتی وقتی که در خانه تنها هستید هم به فکر زیبایی ظاهر خود باشید. این کار در افزایش اعتماد به نفس شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. آراستگی یکی از مهم‌ترین موارد در جذابیت برای همسر می‌باشد.

چگونه برای همسرمان جذاب باشیم
چگونه برای همسرمان جذاب باشیم

از دیگر موارد جهت جذابیت برای همسر

  • خلاقیت داشته باشید.
  • درک متقابل داشته باشید.
  • باهوش باشید.
  • در زمینه‌های مختلف همسرتان را حمایت کنید.
  • به همسرتان احساس امنیت بدهید.
  • حرف‌های همسرتان را خوب بشنوید و برای او هم صحبت خوبی باشید.
  • شوخ طبع باشید و با هم بخندید.
  • مثبت اندیش باشید و به همسرتان احساس خوبی انتقال بدهید.
  • همسرتان را محدود نکنید.

به صورت کلی به یاد داشته باشید که معیارهای جذابیت در سنین مختلف برای افراد متفاوت است. سعی کنید همیشه به فکر توسعه شخصیت خود باشید و در کار خود حرفه‌ای شوید. داشتن شخصیت جذاب با توسعه فردی در طولانی مدت میسر می‌شود. پس برای جذابیت‚ کمتر به دنبال مد روز‚ جراحی‌های زیبایی و … باشید. مطالعه بیشتری داشته باشبد و سطح دانش و آگاهی خود را افزایش بدهید. این موردی است که موجب بوجود آمدن جذابیت در فرد شده و درک شما را در زندگی مشترک افزایش می‌دهد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

عوارض استفاده از کاندوم که تا بحال به شما نگفته اند!

عوارض استفاده از کاندوم که تا بحال به شما نگفته اند!

دز مقالات پیشین از وبسایت نیمه شب، به معرفی فواید کاندوم پرداختیم و حال امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *