با وام ازدواج 200 میلیونی چه می توان خرید؟ | وام ازدواج برای زوج های جوان

با توجه به تورم و افزایش قیمت بی سابقه در سال‌های اخیر‚ متاسفانه مساله ازدواج برای جوانان بسیار سخت شده است. فراهم کردن اقلام اولیه و ضروری برای شروع زندگی هزینه بسیار زیادی دارد و باعث شده که جوانان ازدواج خود را به علت شرایط اقتصادی به تاخیر بیاندازند و انگیزه خود را برای آینده از دست بدهند. همانطور که می‌دانید طبق گفته‌ی رییس مجلس شورای اسلامی وام ازدواج برای جوانان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. در این مقاله از وب سایت نیمه شب خواهیم دانست که با وام ازدواج 200 میلیونی چه می توان خرید .

چند روز پیش رییس مجلس شورای اسلامی صحبت‌هایی در رابطه با افزایش وام ازدواج داشتند. بخشی از صحبت‌های رییس مجلس در این جلسه از این قرار است: بخش مهمی از اعتبارات خرج وام دادن به نور چشمی‌ها و ابر بدهکاران بانکی می‌شد و نوبت مردم که می‌رسید می‌گفتند بودجه نداریم. مجلس با هدف سوق دادن منابع به سمت رفع نیاز‌های مردم و برای حمایت از خانواده وام ازدواج را به ۲۰۰ میلیون تومان برای زوج‌های جوان و ۱۴۰ میلیون تومان برای همه زوج‌ها افزایش داد.”

وام ازدواج 200 میلیونی
وام ازدواج 200 میلیونی برای زوج های جوان

وام ازدواج جوانان

اما با در نظر گرفتن نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها در چند سال اخیر اغلب جوانان رغبتی به ازدواج ندارند. مسکن‚ کالاهای اساسی و لوازم خانه مواردی بسیار مهمی هستند که برای آغاز زندگی مشترک ضروری هستند. اما متاسفانه در قیمت‌ها در کشور به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کنند. طبق آمار مرکز آمار ایران در سال ۹۸ نرخ تورم ۴۱/۲ درصد بوده است. وام ازدواج نیز در آن سال ابتدا ۶۰ میلیون و سپس در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد. در حالی که گرانی بیش از این ارقام بوده و هنوز هم تورم در حال افزایش است و باعث می‌شود که وام ازدواج نیز برای جوانان دلگرمی چندانی ایجاد نکند. نرخ تورم در فروردین سال ۹۹ نیر بر روی ۳۲ درصد و طبق آمار مرکز آمار ایران ۳ ماهه ابتدای سال ۹۹ گران‌ترین نیمه در سه دهه اخیر شناخته شد.

البته در نظر داشته باشید که وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که در آن داماد زیر ۲۵ سال و عروس زیر ۲۳ سال سن داشته باشند. در غیراین صورت وام ازدواج برای زوج جمعا ۱۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

بیشتر بدانید : شرایط وام ازدواج در سال 1400 چیست ؟

با وام ازدواج 200 میلیونی چه می توان خرید؟

خرید جهیزیه همیشه یکی از دغدغه‌های مهم برای زوج‌ها و خانواده‌های آن‌ها بوده است. در جدول زیر اقلام ضروری مورد نیاز برای آغاز زندگی را به همراه قیمت آن‌ها نام برده‌ایم. با توجه به همین جدول متوجه خواهید شد که می‌توان برای خرید اقلام ضروری با کیفیت نسبتا متوسط روی ۱۰۰ میلیون حساب کرد.

در نظر داشته باشید که قیمت خرید برخی اقلام کاملا بستگی به نیاز شما دارد. به عنوان مثال خرید اجاق گاز فر دار طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به اجاق گاز بدون فر دارد. این نکته برای یخچال نیز صادق است. قیمت های بالا در جدول زیر مربوط به نوعی است که دارای امکانات بیشتری می‌باشد. مانند یخچال ساید بای ساید و اجاق گاز فر دار. قیمت‌های پایین نیز مربوط به نوعی است که امکانات کمتری دارند مانند اجاق گاز بدون فر. همچنین نوع و اندازه فرش و تعداد پارچه‌های موجود در سرویس چینی‚ سرویس قابلمه و سرویس قاشق چنگال طبیعتا در قیمت آن تاثیر مستقیم دارد.

 

اقلام مورد نیاز 

حداقل قیمت حداکثر قیمت

یخچال

6 میلیون تومان 80 میلیون تومان به بالا

اجاق گاز

2 میلیون تومان

40 میلیون تومان

ماشین لباس شویی

6 میلیون تومان

30 میلیون تومان

جارو برقی 2 میلیون تومان

9 میلیون تومان

مبلمان

5 میلیون تومان

120 میلیون تومان

سرویس خواب

5 میلیون تومان

20 میلیون تومان

سرویس چینی

2 میلیون تومان

7 میلیون تومان

سرویس قاشق و چنگال

300 هزار تومان

11 میلیون تومان

سرویس قابلمه

2 میلیون تومان

18 میلیون تومان

فرش

7 میلیون تومان

120 میلیون تومان

اتو بخار

300 هزار تومان

6 میلیون تومان

تلوزیون

4 میلیون تومان

35 میلیون تومان

ماشین ظرفشویی 7 میلیون تومان 35 میلیون تومان
ماکروویو 3 میلیون تومان

16 میلیون تومان

چرخ گوشت 1 میلیون تومان

19 میلیون تومان

آبمیوه گیری 1 میلیون تومان

20 میلیون تومان

خرید اقلام ضروری

با توجه به قیمت‌های که در جدول به آن‌ها اشاره شد‚ می‌توان متوجه شد که با ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان اقلام مورد نیاز و ضروری برای شروع زندگی را تهیه کرد. البته که حتما نمی‌توان با وام ازدواج این وسایل خانگی با کیفیت بالا خرید. اما می‌توان با یک قیمت متوسط اقلامی را خریداری کرد که کیفیت قابل قبولی نیز دارند. برای زوج‌های جوانی که وام ازدواج 200 میلیونی را دریافت می‌کنند با خرید لوازم خانگی در سطح متوسط بخشی از این پول باقی می‌ماند. که می‌توان آن مبلغ را نیز برای سرمایه گذاری‚ سفر‚ بخشی از هزینه اجاره مسکن‚ بخشی از هزینه جشن عروسی و یا دیگر موارد این چنینی در نظر گرفت.

متاسفانه وام ازدواج برای زوج های جوان اصلا پاسخگوی خرید یا اجاره خانه نخواهد بود. هزینه‌های بالای خرید و یا رهن یا اجاره مسکن بالا است و شما با وام ازدواج 200 میلیونی می‌توانید فقط روی خرید لوازم خانه حساب کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

شخصیت رمزآلود مردان بتا که باید بدانید!

شخصیت هر فرد او را از دیگران متمایز می‌کند و به همین خاطر، تیپ‌های شخصیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *