لاغری با تمرینات ذهنی در سریع ترین زمان

لاغر شدن و تمرینات لاغری همواره یکی از طاقت فرسا‌ترین و طولانی‌ترین تمرینات بدنی می‌باشد. اما انسان همواره به طور غریزی به سراغ ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها می‌رویم تا سریع‌ترین زمان به وزن ایده آل خود برسیم. همانطور که می‌دانید برای لاغر شدن تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب لازم است که این دو کاملا بهم وابسته هستند و بدون دیگری فایده ای ندارند اما اصولا تمرینات ورزشی یا برنامه رژیم مناسب نیاز به یک مربی ورزشی حرفه ای است. این روش هزینه‌بر بوده و به کلاس ‌های زیادی لازم دارد که علاوه بر هزینه بر بودن آن مدت زمان آن هم طولانی است. در این مقاله ما با تمرینات ذهنی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در سریع‌ترین زمان به وزن ایده آل خود برسید. پس اگر قصد کم کردن وزن خود را دارید و می‌خواهید در کمترین زمان به هدف خود برسید تا انتها مقاله همراه ما باشید.

قدرت ذهن

قدرت ذهن

ذهن شما و افکاری که دارید مهم‌ترین عاملی است که به زندگیتان حاکم می‌باشد و به آن جهت می‌دهد. زیرا ما با همین ذهن تصمیمات مهم زندگیمان را میگیریم، افکار ما از قدرت بالایی برخوردار می‌باشند. برای مثال دانشمندان بزرگ دنیا که به اختراعات بزرگی دست زدند تنها از 1 درصد قدرت ذهن خود استفاده کرده اند تا حالا از خودتان پرسیده اید که با چند درصد از مغز خود استفاده می‌کنیم؟ یا چه کار‌هایی می‌توانیم با قدرت ذهن و افکار خود انجام دهیم؟ جوهر اصلی یک موفقعیت باور کردن است که یعنی ما باید به باور برسیم تا بتوانیم به هدفمان دستیابی داشته باشیم. لاغر کردن هم از این قائده مستثنا نیست.

مشکلات اضافه وزن

اضافه وزن

بعضی از افراد فکر می‌کنند که اضافه وزن یا چاقی ایرادی ندارد و مشکلی برایشان ایجاد نمی‌کند در حالی که این موضوع کاملا غلط است. چربی بالا در قلب و بدن بسیار مضر می‌باشد، زیرا باعث سکته‌های قلبی می‌شود. جالب است بدانید که چاقی پنجمین عامل مرگ و میر در جهان می‌باشد که حتی از لاغری هم بیشتر قربانی می‌گیرد.

 

لاغری با قدرت ذهن و تلقین

یکی از مهم‌ترین نیاز‌های اساسی هر انسان تغذیه سالم و تناسب اندام است. برای دستیابی به وزن ایده آل خود برسید، باید از این نکته آگاه شوید که لاغری هیچ اسرار خاصی ندارد. ذهن انسان برای هر کاری که می‌خواهد انجام دهد یک بهانه یا یک مانعی می‌گذارد، از این رو شما می‌توانید با کمک گرفتن از قدرت تلقین روی ضمیر ناخودآگاه خود تاثیر بگذارید و این موانع را از سر راه خود بردارید.

 

قدرت تلقین و به زبان آوردن جملات مثبت و انگیزشی باعث شرطی شدن ذهن می‌شود. به عنوان مثال بی شک بار‌ها از آن‌هایی که اضافه وزن دارند شنیده اید که می‌گویند من هیچوقت لاغر نمی‌شوم یا به هدف خود نمی‌رسم این افراد در نتیجه با گفتن این جملات منفی ذوق خود را کور کرده و تنبل می‌شوند و برای رسیدن به اهداف خود آنطور که باید تلاشی نمی‌کنند. در عوض شما باید بگویید که من لاغر می‌شوم و تمام تلاشم را می‌کنم به هر سختی که باشد.

 

با تلقین می‌توانید باورهایتان را نسبت به اضافه وزن تغییر دهید، این کار باعث گول خوردن ذهن می‌شود و باور جدیدی را در ذهن شما به وجود می‌آورد.این باور به مرور زمان ذهن شما را برای غذای سالم و تمرینات بدنی آماده کرده و تاثیر فوق‌العاده ای روی بافت‌های چربی می‌گذارید به طوری که از تاثیرات آن شگفت زده خواهید شد.

ذهن به دلیل آنکه نمی‌خواهد خود و جسم را در شرایط خاصی قرار دهد با گذشت زمان دوباره به باور‌های قبلی مانند من لاغر نمی‌شود و به هدفم نمی‌رسم باز می‌گردد ولی شما باید این افکار را از خود دور کنید و نگذارید این افکار روی شما و هدفتان تاثیر بگذارید.

تمرینات ذهنی لاغری

روش‌های تلقینی برای لاغری

– لاغری شکم من فوق العاده است.
– من وقتی غذا می‌خورم که بدنم به اون نیاز داره.
– وزن من همیشه ایده آله
– رژیم لاغری برای من لذت بخشه
– من عاشق رژیم‌های سالم هستم.
– من به راحتی به وزنی که می‌خوام می‌رسم
– من انگیزه زیادی برای رسیدن به وزنی که می‌خوام دارم
– لاغری شکم برای من راحت است.
– من خیلی راحت به رژیمم عمل می‌کنم.
– من عادات غذایی سالم و انجام میدم.
و…

لاغری با نیروی ذهن ناخودآگاه

لاغری ذهنی یا همان لاغری با نیروی ناخودآگاه می‌باشد. رفتار‌های انسان از انتقال اطلاعات بین نورون‌های عصبی در ناخودآگاه نشات می‌گیرد. ما برای تغییر باید مسیر جدیدی را در این ناخودآگاه ایجاد کنیم. برای مثال پرخوری یک رفتار غذایی بد است که باید با کمک از برنامه ریزی عصبی کلامی و تلقین آن را تغییر بدهیم.

اگر آمادگی ذهنی نداشته باشید رژیم گرفتن بسیار سخت می‌شود و مواردی حتی نتیجه بخش نخواهد بود زیرا باعث خستگی شما می‌شود، به عنوان مثال سر ساعت معین باید فلان تغذیه را داشته باشید یا فلان غذا را نخورید و سبزیجات نخورید این برنامه غذایی باعث کلافگی شما می‌شود. روش‌های لاغری با تمرینات ذهنی و تکنیک‌های ذهنی باعث آمادگی ذهن شما شده و مسیر شما را هموار‌تر می‌کند. همچنین جالب است بدانید این روش باعث افزایش اعتماد بنفس شما نیز می‌شود.

اثر تصویر سازی تمرینات ذهنی لاغری

تلقین

همانطور که در ابتدا گفتیم ذهن از قدرت زیادی برخوردار است. به همین دلیل تصویر‌سازی ذهنی و تمرکز روی اهداف هم یکی از تمرینات ذهنی لاغری می‌باشد که اهمیت زیادی دارد. به این صورت که در ذهن خود تصور کنید که به اندام ایده آل خود رسیده اید. یکی از روش‌های تصورات ذهنی روش شمارش اعداد است که در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که این روش چگونه انجام می‌شود.

برای اینکار اعداد 0 تا 50 را در نظر بگیرید و هر کدام از این اعداد را با رنگ و شکل خاصی تصور کنید. وقتی به عدد 0 رسیدید مکانی که دلتان می‌خواهد آنجا باشید را تصور کنید. در این محل، خودتان را با آن اندامی که دوست دارید تصور کرده و ببینید. اکنون فرض کنید که رو به روی شما میزی پر از غذا‌های مختلف چیده شده است که شما هیچ میلی به این غذا ها نداشته و زود سیر می‌شوید.

سپس از این افکار خارج شوید و با همین تصورات شما یکی از تمرینات ذهنی لاغری را انجام داده اید و می‌توانید با همین افکار وتلقین‌های مثبت به لاغر شدن خود کمک کنید.اگر تکنیک‌های گفته شده را درست انجام دهید، قادر به کم کردن 1 الی 2 کیلو در هفته خواهید بود.

روش‌های تجسم سازی برای تمرینات ذهنی لاغری

– تجسم کردن وزن ایده آل خود
– تجسم سازی حل مسائل عاطفی
– تجسم کاهش دادن استرس
– تصویر سازی برای کنترل ولع غذایی و ایجاد حس تنفر نسبت به آن‌ها

تمرینات ذهنی تصویر سازی حل مشکلات عاطفی

ذهن برای محافظت از افکار تدابیر امنیتی تشکیل می‌دهد که شما متوجه این تدابیر نمی‌شوید. مثلا اگر روزانه شما با شخصی ارتباط برقرار کنید که این شخص زود از کوره در می‌رود، ذهن شما به صورت ناخودآگاه تلاش می‌کند جسم را کمی درشتر جلوه دهد تا از آسیب رساندن طرف مقابل به شما جلوگیری کند. به این معناست که تمایلتان به ذخیره چربی بالاتر رفته و اضافه وزن می‌آورید.

اکنون با توجه به این تدابیر شما به وسیله تجسم و تصویر سازی به ذهن خود این اطمینان را می‌دهید که همه چیز امن و امان است و نیازی به بالا رفتن و درشت‌تر شدن هیکلتان ندارید. این تصویر‌سازی باعث می‌شود تا شما خودتان را متقاعد بکنید که چربی‌های بدن شروع به آب شدن بکند.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به ارائه لیست قله‌های طرح سیمرغ برای کوهنوردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *