دستور پخت 10 مدل غذای رژیمی و خوشمزه با سرخ کن های بدون روغن

نسل جدید سرخ کن های بدون روغن با استفاده از گردش گرمای بسیار داغ به اطراف مواد غذایی،  در زمان کمتری می تواند غذاها را سرخ کند. در واقع در این سرخ کن ها به جای استفاده از روغن فراوان که برای سلامتی مضر است از جریان هوای داغ برای سرخ کردن استفاده می شود.جای تعجب ندارد اگر بگوییم از این سرخ کن های بدون روغن می توانیم برای درست کردن دستور پختِ غذاهای رژیمی، اما با طمع لذیذ و خوشمزه استفاده کنیم. حالا با هم دستور پخت 10 مدل غذای رژیمی و خوشمزه با سرخ کن های بدون روغن را یاد می گیریم.

نخود سرخ شده و ترد

 


ابتدا سرخ کن را روی 180 درجه تنظیم کنید تا گرم شود.سپس نخود خیس شده یا کنسرو نخودِ آبکشی شده را روی دستمال ریخته تا خشک شود. نخودها را با پودر سیر، پودر فلفل قرمز، پودر زیره،پودر پیاز و نمک مخلوط کنید و آنها را در سبد سرخ کن بدون روغنِ از قبل گرم شده بریزید. 20 دقیقه زمان پخت لازم دارد که هر 5 دقیقه هم یک بار باید سبد را تکان دهید تا نخودها قهوه ای رنگ و ترد شوند. می توانید این نخود ها را به عنوان میان وعده ی رژیمی و خوشمزه استفاده کنید یا برای تزیین سالادها استفاده کنید.

چیپس پاستای رژیمی

شاید تعجب کنید اما پاستای سرخ شده با سرخ کن بدون روغن، یک غذای خوشمزه و در عین حال رژیمی است که می توانید بدون احساس گناه در ایام رژیم غذاییتان مصرف کنید! دستور تهیه آن ساده  و راحت است و در مدت حداکثر20 دقیقه آماده می شود. ابتدا یک بسته ماکارونی فرم دار (پیچی، پاپیونی و …) را طبق دستورالعمل روی پاکت در آب بجوشانید و سپس آبکشی کنید. به ماکارونی آبکش شده نمک، فلفل قرمز، پونه کوهی خشک، پودر سیر یا پودر پیاز ،یک قاشق روغن زیتون و کمی پنیر پارمزان اضافه کرده و در سرخ کن از قبل گرم شده در دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه سرخ کنید. هر چند دقیقه یکبار هم سبد سرخ کن را تکان دهید. چیپس پاستای قهوه ای و تردتان را می توانید با سس کچاپ سرو کنید.

میان وعده گل کلم


چند دقیقه زودتر سرخ کن را گرم کنید . یک سر گل کلم را به اندازه های مساوی تکه تکه کنید و با مقدار کمی روغن زیتون. نمک و پودر فلفل و زیره مخلوط کنید . داخل سبد سرخ کن بدون روغن بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه با دمای 180 درجه سرخ کنید،چند بار در مدت سرخ کردن سبد را تکان دهید . بعد از سرخ شدن می توانید با آبلیمو و جعفری خرد شده سرو کنید

کوکی تابه ای در سرخ کن


کوکی یکی از شیرینی هایی است که طرفداران زیادی دارد به خصوص اگر در سرخ کن بدون روغن پخته شود! دستور پخت ساده ای دارد و در مدت کمتر از 20 دقیقه آماده می شود.برای پخت کوکی ابتدا سبد سرخ کن را خارج کرده و سرخ کن بدون روغن را روی دمای 180 درجه برای 10 دقیقه گرم می کنیم.داخل سبد سرخ کن را با فویل می پوشانیم و اسپری روغن می پاشیم. برای تهیه خمیرکوکی، نصف پیمانه کره دمای اتاق را با 4/3 پیمانه از مخلوط شکر قهوه ای و شکر سفید را با همزن میزنیم تا پف کند. سپس یک عدد تخم مرغ و کمی وانیل را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.حالا یک پیمانه آرد و نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و کمی نمک را اضافه و مخلوط می کنیم.در نهایت شکلات چیپسی را اضافه و مخلوط می کنیم. خمیر آماده شده را درون سبد با فویل پوشانده شده پخش کنید و فشار دهید . به مدت 10 دقیقه در سرخ کن قرار دهید تا روی آن قهوه ای شود. می توانید این کوکی تابه ای را با بستنی سرو کنید.

سیب زمینی سرخ کرده رژیمی


سیب زمینی را به قطعات یکسان برش دهید چون اگر برش ها یکسان نباشد به طور متوازن سرخ نمی شوند. سیب زمینی های برش خورده را با کمی روغن زیتون یا حتی روغن بادام زمینی مخلوط کنید، به آنها نمک و فلفل و کمی پاپریکا بزنید و در مقدارهای کم به سبد سرخ کن اضافه کنید تا سرخ شوند. به این نکته توجه کنید که شلوغ بودن سبد از سیب زمینی باعث می شود سیب زمینی ها ترد نشوند.یادتان نرود که سرخ کن را با دمای 200 درجه چند دقیقه زودتر گرم کنید. این غذای رژیمی و خوشمزه را میتوانید با سس کچاپ میل کنید.

ماهی سالمون سرخ شده


هیچکس از فواید استفاده ماهی برای افراد رژیمی بی خبر نیست. اما سرخ کردن آن بدون روغن با طعم لذیذ و خوشمزه، حتما برای افراد رژیمی لذت بخش است. خیلی راحت یک کاغذ روغنی توی سبد سرخ کن بیاندازید و پشت و روی ماهی سالمون را با سیر تازه کوبیده شده و نمک و فلفل و کمی روغن زیتون و آبلیموی تازه آغشته کنید و در داخل سبد سرخ کن، طوری که قسمت پوست ماهی زیر قرار بگیرد، بگذارید. با دمای 140 درجه به مدت 7 تا 8 دقیقه بپزید

پیازداغ رژیمی با سرخ کن های بدون روغن


پیاز سرخ شده یا همان پیازداغ، شاید به تنهایی غذا محسوب نشود، اما کاربرد زیادی در تهیه انواع غذاها و حتی تزیین بعضی از غذاها مثل کشک بادمجان و انواع آش ها دارد. با توجه به این که در سرخ کردن پیاز به طور معمول روغن فراوان استفاده می شود، برای افراد رژیمی مناسب نیست! ناگفته نماند صرفِ وقت و دقت زیاد در داشتن پیازداغ طلایی و ترد،برای افراد شاغل کمی دردسر ساز است! بنابر این پیشنهاد می کنیم: سرخ کن بدون روغن را در دمای 130 درجه تنظیم کنید تا گرم شود .بعد از گرم شدن، سبد سرخ کن را با اسپری روغن چرب کنید. سپس پیازهای خرد شده و کمی چرب شده با روغن را به سبد اضافه کنید.هر 5 دقیقه یکبار پیازها را هم بزنید و به مدت 30 دقیقه آنهار ا سرخ کنید.

دونات رژیمی

دونات پخته شده در سرخ کن بدون روغن، سالمترین و خوشمزه ترین دونات برای افراد رژیمی است. آماده سازی آن بسیار آسان است. 4 قاشق شکر را با یک قاشق خمیر مایع فوری و کمی نمک و وانیل هم می زنیم و سپس حدود 4 پیمانه آرد را به آن اضافه و مخلوط می کنیم.1 لیوان شیر گرم شده و 4 قاشق کره ذوب شده و 2 عدد تخم مرغ را اضافه کرده و خوب مخلوط میکینم و سپس کمی ورز می دهیم . خمیر را به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم.سبد سرخ کن را کاغذ روغنی بیاندازید و کمی روغن اسپری کنید . خمیر را روی سطح صاف باز کنید و قالب بزنید . خمیر قالبی را داخل سبد سرخ کن بگزارید و در دمای 180 درجه حدود 7 دقیقه بپزید تا وقتی که طلایی شوند.

فلافل رژیمی

فلافل به خودی خود یک غذای گیاهی به حساب می آید. اما اگر با سرخ کن بدون روغن پخته شود یک غذای رژیمی و گیاهی در عین حال خوشمزه می شود. سه پیمانه نخود خیس خورده( حدود 24 ساعت خیس بخورد) را با دو عدد پیاز متوسط، دو عدد گوجه، نصف یک فلفل دلمه ای و چند حبه سیر، با غذاساز یا چرخ گوشت مخلوط می کنیم. به مخلوط به دست آمده، زرچوبه، نمک، فلفل و پودر زیره اضافه کرده و مخلوط می کنیم.سبد سرخ کن را با روغن اسپری می کنیم و فلافل ها را در آن می چینیم، وی فلافل ها را هم با روغن اسپری میکنیم و در دمای 200 درجه سرخ می کنیم . بعد از حدود 10 دقیقه فلافل ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آنه هم سرخ شود.

 

سیب شکم پر


4 عدد سیب زرد را بدون پوست کندن، از قسمت بالا قارچ کرده و وسط آنها را با قاشق خالی می کنیم . درون سیب ها ر ا با مخلوط گردوی خرد شده، شکر و دارچین پر می کنیم. سرخ کن بدون روغن را در دمای 180 درجه گرم می کنیم . سیب ها را درون سبد سرخ کن می چینیم و به مدت 20 تا 30 دقیقه می پزیم.

درباره‌ی شادی

همچنین ببینید

تالار عروسی هتل استقلال تهران

امکانات عروسی رویایی در تالار لوکس هتل استقلال تهران چیست؟

هتل لوکس و مجلل استقلال در تهران، مکانی ایده‌آل برای برگزاری عروسی رویایی شما است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *