ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب

ثبت نام در آموزشگاه زبان خوب راهی برای پیشرفت است و در غیر این صورت امکان دارد زبان آموزان ناراضی بوده و در نیمه راه دلسرد شده و ادامه ندهند. ویژگی های زیادی را باید برای خوب بودن یک موسسه زبان در نظر گرفت.

در این مقاله سعی ما بر این است که بتوانیم شما را در این مسیر راهنمایی کرده و راه را برای شما هموار سازیم‌. آموزشگاه زبان ملل با تکنیک ها و متدهای روز دنیا، موفقیت و پیشرفت زبان آموزان را تضمین می نماید. اساتید و کارشناسان ما یادگیری هر چه بهتر زبان آموزان را سر لوحه کارهای خود قرار می دهند.

هنگام انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه در کشور ایران و تقریبا در تمام شهرها و حتی شهرهای کوچک و روستاها آموزشگاه های زبان مشاهده می شود. اما باید برای آموزش زبان انگلیسی و رسیدن‌ به نتیجه مطلوب، موسسه ای را انتخاب کنید که شرایط اساسی و درست داشته باشد.

خوش نام بودن و اعتبار آموزشگاه زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد و باید به این نکته توجه داشت که مدیران و مشاوران چگونه در راستای مشتری مداری و احترام به زبان آموزان اقدام می نمایند. اساتیدی که قرار است با زبان آموزان در ارتباط مستقیم باشند باید از نظر دانش علمی و نحوه برخورد بسیار عالی بوده و باعث رشد و پیشرفت زبان آموزان شوند‌.

فضای آموزشگاه و سایر موارد باید به گونه ای باید که زبان آموزان جذب آن شده و در محیط آموزشگاه احساس راحتی داشته باشند. در این مقاله نکات بسیار مهم و کلیدی برای انتخاب آموزشگاه زبان خوب را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معتبر و خوش نام بودن آموزشگاه زبان انگلیسی

در هر شهری انواع موسسه های زبان وجود دارد که هر کدام شیوه تدریس منحصر به فرد دارند. اما در بین تمام آموزشگاه ها بدون تردید برخی خوش نام تر بوده و افراد بیشتری تمایل پیدا می کنند که در آن ثبت نام نمایند. اعتبار هر آموزشگاه بستگی به شیوه تدریس و به کار بردن تکنیک های به روز دارد‌. استاد ها نیز نشانه اعتبار هر آموزشگاه می باشند‌.

منابع آموزشی و سطح آموزش

اگر بخواهیم از ویژگی ها و خصوصیات بک آموزشگاه زبان خوب صحبت به میان آوریم، یکی از این عوامل استفاده از منابع آموزشی مناسب می باشد. همه می دانید که متابع آموزشی زیادی وجود دارد که هر کدام به سبک و سیاق خاصی فرایند آموزش را به پیش می برند. یکی از نکات مهم در مورد هر آموزشگاه زبان این است که کدام منابع را برای تدریس انتخاب نماید.

انتخاب منابع درست آموزشی استانداردهای هر آموزشگاه را بالاتر برده و سطح آموزش به میزان بسیار چشمگیری افزایش پیدا می کند. در هر صورت باید اولویت های آموزشی را رعایت نموده و با این کار آموزشگاه را در بالاترین سطح قرار داد.

کتاب ها باید به گونه ای باشند که تمام نکات مهم تدریس را در آن بازگو کرده باشند و اساتید با این راهکارها بهترین شیوه را به کار ببرند. تکنیک های آموزشی باید بر طبق استانداردهای جهانی باشد و اساتید هم باید از همان تکنیک ها برای آموزش زبان انگلیسی استفاده نمایند.

به عنوان مثال کتاب های Four corners از سری کتاب هایی هستند که تمام استانداردها را دارند و در کتاب راهنمایی اساتید تمام نکات مهم برای تدریس را عنوان نموده اند. پس با این توضیحات هر آموزشگاه زبان معتبر باید مسئله کتاب و منابع آموزشی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

مشتری مداری و اخلاق خوب کادر آموزشگاه

یکی از دلایل مهم برای این که بگوییم یک آموزشگاه زبان خوب چگونه باید باشد، مسئله مشتری مداری و اخلاق خوب تمام کارکنان و کادر آموزشگاه است‌. موسسه های زبان مکانی است که خانواده ها به دلایل مختلف در آن رفت و آمد می کنند و زبان آموزان نیز در طول هفته ساعت هایی را در آن سپری می کنند.

به همین دلیل باید مبنای کار خود را بر مشتری مداری قرار دهند. میزان توجه و اهمیت مدیران و مشاوران موسسه به زبان آموزان و خانواده های آن ها نشانه اعتبار و خوب بودن آن آموزشگاه می باشد. پرسنل هر موسسه آموزش زبان انگلیسی این است که خدمات دلسوزانه و همراه با اخلاق خوب به دانشجویان و والدین آن ها ارائه دهند.

از سوی دیگر استاد ها نیز باید با آگاهی و تسلط کامل به تدریس بپردازند و با این کار رضایت زبان آموزان و خانواده ها را جلب نمایند. با این توصیفات و رضایت زبان آموزان، آن ها با علاقه بیشتری به تحصیل و یادگیری زبان انگلیسی می پردازند و مطمئنا موفقیت بیشتری را کسب می نمایند. همین موفقیت و پیشرفت زبان آموزان، اعتبار موسسه را بالا تر برده و طرفداران بیشتری پیدا می کند.

اساتید خبره و با تجربه

اصولا یک آموزشگاه زبان خوب، برای این که بتواند اعتبار لازم را به دست بیاورد و همیشه سر پا بماند، باید روی اساتید خود سرمایه گذاری کند‌. در واقع استاد های برجسته و کاربلد و متخصص، سرمایه های ارزشمندی برای هر آموزشگاه محسوب می شوند.

میزان محبوبیت و رضایت زبان آموزان از عملکرد اساتید و مشاوران ذر آموزشگاه امری است که مدام باید از زبان آموزان پرسیده شود. برای این کار می توان برنامه هایی را طراحی نمود که از زبان آموزان نظر سنجی کرد. این نظر سنجی های دوره ای از زبان معیارهای سنجش و کارآمدی اساتید را بیشتر نشان می دهد.

از لحاظ سطح علمی و از جنبه مهارت تدریس و اخلاق می توان استادها را مورد سنجش قرار داد و همین امر سطح آموزشی هر موسسه زبان را بسیار بالا می برد. یکی از افتخارات آموزشگاه زبان ملل برخورداری از بهترین استادها بوده و بدون تردید یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت موسسه و زبان آموزان همین استادهای متخصص و کارآمد می باشد.

زبان آموزان هنگامی که با بهترین اساتید به آموزش زبان انگلیسی می پردازند، متوجه می شوند که او شیفته رشد و پیشرفت آن ها بوده و تمام تلاش خود را برای این کار می کند. بدون تردید استادهایی در این مسیر موفق می شوند که شغل خود را با دل و جان پذیرفته باشند و تمام مهارت و علم خود را در این راه به کار ببرند.

با وجود این گونه استادها، زبان آموزان تمام دغدغه ها و مشکلات خود را کنار گذاشته و شش دانگ حواس خود را به استاد، کلاس و موضوع درس می دهند. با این وجود است که آموزشگاه می تواند بالاترین اعتبار را کسب نماید.

کلاس استاندارد و امکانات آموزشی مناسب

این نکته را باید به یاد داشته باشیم که یادگیری مناسب در فضای آموزشی مناسب اتفاق می افتد و نتیجه بهتری به دست می آید. آرامش در فضای آموزشی نکته ای بسیار مهم و اساسی می باشد. یک آموزشگاه زبان خوب باید فضایی کاملا مناسب و دوستانه برای زبان آموزان‌ خود تدارک ببیند.

با این کار زبان آموزان در جوی دوستانه به آموزش می پردازند و استرس و نگرانی نخواهند داشت. در واقع زبان آموزان باید این حس را داشته باشند که از لحاظ آرامش در فضای خانه خود هستند. محیط آموزشی به هیچ عنوان نباید تنش زا و پر از استرس باشد. هیاهو های زیادی می تواند روند آموزش را در آن ها کند نماید.

نکته ای که مدیران این موسسه ها باید در نظر بگیرند، این است که فضای آموزشی و دکوراسیون کلاس ها نباید به صورت اداری باشد. حتی محوطه بیرون از کلاس ها باید بسیار گرم و آرامش بخش و جذاب باشد. در واقع زبان آموزان باید این مکان را محیطی مفرح بدانند و با خیال راحت ساعت هایی را در آن سپری نمایند.

نزدیکی موقعیت مکانی

اصولا بیشتر آموزشگاه ها تلاش می کنند که در چندین منطقه از شهر شعبه داشته باشند. بدون تردید مسئله رفت و آمد زبان آموزان اهمیت بسیار زیادی دارد. موقعیت مکانی موسسه باید به گونه ای باشد که زبان آموزان و خانواده ها بتوانند راحت تر این مسیر را طی نمایند. آموزشگاه زبان ملل در چندین نقطه از شهر تهران، شعبه دارد و زبان آموزان می توانند به نزدیک ترین شعبه مراجعه نمایند.

هزینه آموزش

امروزه شرایط اقتصادی برای بسیاری از خانواده ها به گونه ای سخت است. از این رو یک آموزشگاه زبان خوب باید این موضوع بسیار مهم را نیز در دستور کار خود قرار دهد. در صورتی که هزینه در آموزشگاه ها زیاد باشد، خانواده ها امکان دارد توانایی ثبت نام را نداشته باشند‌ و علیرغم علاقه فرزندان خود نتوانند این شرایط آموزشی را برای آن ها برقرار سازند. پس باید تمام جوانب را در نظر گرفت و هزینه ای بسیار معقول را برای ثبت نام از خانواده ها گرفت.

اتمسفر جذاب و دوستانه

یکی از نکات مهم آموزشی این است که جو مکان بسیار جذاب و دوستانه باشد. رابطه بین زبان آموزان و استادها باید به گونه ای باشد که هیچ گونه استرس و نگرانی جایی نداشته باشد و زبان آموزان در کمال آرامش به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند‌.

روابط دوستانه بین زبان آموزان و استادها، بین کادر آموزشی و زبان آموزان و خانواده ها، حتی روابط دوستانه بین استادها و کادر آموزشی مسئله ای بسیار مهم و کاربردی می باشد. یک آموزشگاه زبان خوب برای پیشرفت و کسب اعتبار باید به این شیوه برخورد نماید.

سخن پایانی

از آن جایی که امروزه تعداد زیادی از موسسه های آموزش زبان در سر تا سر کشور و در تمام شهر ها و حتی برخی از روستاها وجود دارد، باید در انتخاب یک آموزشگاه زبان خوب نهایت دقت را به کار برد. اما آگاهی برخی از زبان آموزان و خانواده ها در مورد شرایط این موسسه ها زیاد نیست. به همین منظور و برای ارتقای سطح آگاهی شما عزیزان، آموزشگاه زبان ملل با نگارش این مقاله، موضوعات و اطلاعات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. مطمئنا با مطالعه این مطالب می توانید در انتخاب موسسه آموزش زبان، تصمیم درستی بگیرید. اساتید برجسته در آموزشگاه ما بهترین و به روز ترین تکنیک ها را به کار برده و با این شیوه موفقیت و پیشرفت زبان آموزان تضمین خواهد شد.

درباره‌ی صبا رنجبر

همچنین ببینید

علل مشکلات جنسی زنان و درمان آن

مشکلات جنسی زنان یکی از مشکلات شایعی است که باید برای درمان آن اقدام‌های لازم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *