10 ترفند اساسی برای اینکه فردی جذاب باشیم

بسیاری از افراد درک صحیحی از جاذبه ندارند و تصور می‌کنند که جذابیت فرد عمدتا با ظاهر فیزیکی اندازه گیری می‌شود، اما در واقع این موضوع، امر کاملاً دقیقی نیست چرا که صدها میلیون عکس از افراد در اینترنت وجود دارد و بسیاری از این افراد از لحاظ جسمی و فیزیکی کاملاً عالی هستند ولی هرکس نمی‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند و آنها در اصل جاذبه ای ندارند. ویژگی های فرد جذاب موارد بسیار ساده ای است که در مقابل افراد بسیار جذاب به نظر میرسد.

مهم‌ترین عاملی که در مورد جاذبه باید درک کنیم این است که بتوانیم بر روی افراد و روند تفکرشان  تاثیر بگذاریم و آنها را به سوی خود جذب کنیم زیرا این ویژگی، نیروی محرکه اصلی جذابیت است.

برای جذابیت کارهای بسیاری صورت می‌گیرد به طور مثال بسیاری از افراد برای جذاب به نظر رسیدن به آخرین روند مد روز، مانند پوشیدن لباس رنگ قرمز، پناه می‌برند. یا استفاده از عطری با بوی خاص یا ایجاد تماس چشمی یا استفاده از کفش های مد روز یا استفاده از عینکی با مدل خاص در واقع همه این کارها نشانگر این است که افراد از دیرباز تاکنون همواره در فکر جذاب به نظر رسیدن بوده‌اند و ما برای راهنمایی بیشتر در این زمینه در ادامه مطلب با 10 ترفند اساسی برای اینکه فردی جذاب باشیم با شما خواهیم بود.

رازهای جذابیت

10 ترفند اساسی برای اینکه فردی جذاب باشیم

مواردی که بیان خواهیم کرد از معدود عواملی است که می‌تواند تاثیر بسیاری برای اینکه شما فرد جذابی باشید بگذارد.

1-گستردگی ارتباطات

بسیاری از افراد به سادگی غیرقابل دسترس و یا دور از دسترس هستند و این یک روش تضمینی برای عدم جذابیت خود برای افراد اطراف است بنابرین بسیار مهم است که خود را بخشی از یک رابطه واقعی قرار دهید و سپس مشاهده کنید که چگونه شرایطی ایجاد می‌شود که در معرض ارتباط و جذب اطرافیان و جذابیت قرار می‌گیرید. در اصل چه بخواهیم و چه نخواهیم، در این کره خاکی کاملاً تنها نیستیم و نیاز به ارتباطات گسترده داریم.

در این امر تنها چیزی که لازم است این است که خود را از نظر افراد اطراف خود ارزیابی کنید و وقتی این کار را انجام می‌دهید، بلافاصله برای افرادی که با آنها روبرو می‌شوید جذابیت بیشتری پیدا می‌کنید.

قدم گذاشتن در محیط اجتماع و برقراری رابطه با افراد دیگر، می‌تواند یک ممارست خوب باشد برای اینکه شخص با نشست و برخاست با افراد متفاوت چگونه رفتار کند و در عین اینکه بتواند شخصیت خود را حفظ کرده و دچار تزلزل شخصیتی  نشود.

2- تلقین جذابیت به خود فرد

تا زمانی که جذابیت خود را باور نکنید، هرگز موفق به جذابیت نخواهید شد. واقعیت این است که همه انسان ها از توانایی های بی‌نظیری برخوردارند و همه از زیبایی طبیعی برخوردارند. به همین دلیل است که وقتی فردی احساس می‌کند جذاب است، به همین ترتیب برای دیگران نیز ظاهر می‌شود.

مردم همیشه باید به یاد داشته باشند که عدم باور جذابیت، خود یک روش تضمین شده برای دور کردن مردم است و بنابراین بهتر است از آن اجتناب کرد.

بطور کلی زمانی که فرد بتواند با اعتقاد راسخ به جذاب بودن زندگی کند، در این صورت است که می‌تواند اطمینان داشته باشد که دیگران نیز همان عقیده را نسبت به او دارند.

3-از انتقاد و شکایت پرهیز کنید.

کافی است که یک روز فقط به مکالمه‌هایی که در اطراف شما در حال انجام است گوش دهید و خواهید دید که بسیاری از این مکالمات شامل شکایت است. در حقیقت، شکایت مانند یک ترمز است که احساس خالی شدن و راحتی موقت را فراهم می‌کند، بدون آنکه به شخص منفعت واقعی و پایدار بدهد اما در بلند مدت از جذابیت فرد می‌کاهد و دقیقاً همین عامل دلیل خوبی است که بتوانید هر کاری در توان دارید انجام دهید اما از انتقاد و شکایت دوری کنید.

طبق قانون جذب، کسانی که بی وقفه شکایت می‌‌کنند همچنان در موقعیت هایی قرار می‌گیرند که دلایل شکایت را برای آنها فراهم می کند. پس بهتر است که از بسیاری چیزهای خوب که در زندگی دارید سپاسگزار باشید تا علاوه بر جذب اتفاقات مثبت در زندگی، جذابیت خود را افزون کرده و در نهایت باعث افزایش جذابیت خود در نگاه اطرافیان خواهید شد.

رازهای جذاب به نظر رسیدن

4- تماس چشمی برقرار کنید.

برقراری تماس چشمی یک روش عالی است برای اینکه به افراد ثابت کنید که شما آنها را تأیید می‌کنید و همچنین یک روش خاص برای نشان دادن این که واقعاً به آنها اهمیت می‌دهید.

افراد وقتی به طور عادی با افراد دیگر ارتباط چشمی برقرار می‌کنند، به خود اعتماد به نفس می دهند و این امر منجر به ایجاد ارتباطات مطلوب و سازنده با افراد دیگر خواهد شد و در اصل به همین دلیل است که افراد باید از هر فرصتی برای تمرین برقراری ارتباط چشمی با مردم استفاده کنند.

برقراری ارتباط چشمی در برخوردهای اجتماعی بسیار با ارزش است. نیرو و انرژی که از نگاه فرد ساطع می شود در شیوه رفتار فرد مقابل یک حس ارتباط دو نفره دلچسب را ایجاد کرده و افراد را ترغیب به ایجاد ارتباطات بعدی می‌کند.

5-به وضعیت بدن خود توجه کنید.

امروزه بسیاری از مردم عادت دارند که سرشان را به سمت پایین نشان دهند که این حرکت هرگز روش صحیحی برای ایجاد تأثیر مثبت در دید ناظران نیست و به سادگی با تغییر در راه رفتن، یا بالا نگه داشتن سر و قدم برداشتن با افتخار و اعتماد به نفس، قابل اصلاح است و همین بالا نگه داشتن سر عاملی است بسیار مهم چرا که شما به کمک آن فرصتی مناسب برای مشاهده جهان پیرامون و زیبایی‌های آن می یابید و این تأثیر مثبت در کوتاه مدت در زندگی شما خواهد داشت که با گذشت زمان این مورد برای دیگران قابل مشاهده نیز خواهد بود.

6- لبخند بزنید.

لبخند زدن و خندیدن در جذابیت فردی بیشتر از سایر عوامل موثر هستند. لبخند زدن ارتباط فوری و مطلوبی با افراد اطراف ایجاد می‌کند که آمارها ثابت کرده اند که افرادی که به طور مداوم لبخند می‌زنند اغلب نیز افراد موفق‌تری نیز هستند. علاوه بر این‌ها، لبخند زدن عاملی است که می‌تواند مسری باشد و اکثر افراد نیز با لبخندهایشان به شما پاسخ خواهند داد .

با لبخند وارد شدن در اجتماعات، خصوصا مجری‌های تلویزیونی و یا کسانی که برنامه‌های زنده اجرا می‌کنند و یا شخصی که در سخنرانی‌ها  حاضر می‌شود، می‌تواند از نکات مهم در جذب مخاطب و تماشاگر باشد. حتی زمانیکه در زندگی شخصی خود در تنش هستید همین لبخند زدن اجباری حال درونی خودتان را هم خوب می‌کند.

ترفندهای جذابیت فردی

7-قدرت خندیدن

کتاب مقدسی وجود دارد که می گوید قلب شاد مانند دارو خوب کار می‌کند و مصداق این جمله سلامتی فرد بیماری بود که فقط در طی چهار روز بوسیله ی تماشای کمدی‌ها و خندیدن خود را شفا داده بود. بنابرین، خنده می تواند باعث شود که زیبایی درونی همانند زیبایی بیرونی افزایش یابد.

همه ما می‌دانیم که برخی افراد هستند که در خندیدن زیاده روی می‌کنند و یا شاید این امر را زیبا ندانیم، اما حقیقت امر این است که این کاری است بسیار مثبت و شکی نیست که احساس شوخ طبعی چیزی است که در جذابیت افراد تاثیر بالایی دارد و همه ی مردم ترجیح می‌دهند با افراد شاد تعامل داشته باشند.

8-بیشتر گوش دهید و کمتر صحبت کنید

بیشتر مردم همواره در حال صحبت کردن هستند تا گوش دادن و اکثر افراد به دنبال فردی هستند که بیشتر، آنها را بشنوند و درک کنند تا آنکه مدام برای آنها صحبت یا نصیحت کنند

بنابرین لازم است بدانید که افرادی که توانایی گوش دادن به دیگران را در خود پرورش داده اند از کیفیت مغناطیسی بسیار بالایی برخوردار هستند که هرگز در جذب دیگران به سمت خود کوتاهی نمی‌کنند. قدرت گوش دادن در ایجاد این حس در فرد که شما به او اهمیت می دهید و برای طرف مقابلتان ارزش قائل هستید بسیار پسندیده است و در شخص گفتگو کننده این میل ایجاد می‌شود که مشتاقانه با شما ارتباط برقرار کند، پس سعی کنید همیشه شنونده خوبی باشید.

فرد جذاب

9- ایجاد گفتگوهای هدفمند

صحبت‌های متفرقه و بی‌هدف تأثیر کمی بر روی کسانی که آنها را می‌شنوند دارند. با این حال، افرادی که گفتگویی هدفمند را آغاز می‌کنند همیشه برای افرادی که در محضر آنها هستند جذاب خواهند بود.

بسیاری از افراد بی وقفه و بدون اینکه چیزی با ارزش بگویند صحبت می‌کنند، اما همواره جذاب، افرادی هستند که هنگام بیان نظراتشان با اقتدار و هدف صحبت می‌کنند که این عاملی است مهم در جذب مخاطب.

آبراهام لینکلن: بهتر است دهان خود را بسته نگه دارید و یک احمق به حساب بیایید تا باز کنید و تمام شک‌ها و تردیدها را از بین ببرید.

10-به هویت خود پایبند باشید

میلیون‌ها نفر هستند که در پنهان کردن هویت خود متبحر شده اند و اکنون از دیگران تقلید می‌کنند. این یک رفتار فوق العاده مخرب است؛ زیرا چنین شخصی وجود واقعی خود را از دست می‌دهد و معدود روابطی که در آن درگیر است را بر اساس دروغ و فریب برقرار می‌کند.

و بالعکس افرادی هستند که احساس می‌کنند باید وانمود کنند که هیچ نقص و ضعفی ندارند و این امری است کاملا غیر واقعی، زیرا همه می‌دانند که هیچ کس کامل نیست و اطمینان خود را نسبت به آن فرد از دست می‌دهند و در نتیجه از او دورتر و دورتر می‌شوند و او را فردی کم جذبه یا بی جذبه تلقی می‌کنند پس بنابرین می‌توان نتیجه گیری کرد که افرادی که ریلکس هستند و صادقانه خود را نشان می‌دهند همیشه جذابیت بیشتری خواهند داشت.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد جذابیت امر مهمی است در ظاهر شدن موفق و موثر فرد در جوامع انسانی و در بالا بردن اعتماد به نفس فرد می‌تواند تاثیرگذار باشد.

با تمام مطالبی که گفته شد این جمع بندی صورت می‌گیرد که فردی که بخواهد جذابیت اجتماعی داشته باشد باید روی زبان بدن خود و همچنین شخصیت خود کار کند. هیچ فردی نمی‌تواند بدون داشتن موارد بالا و بسیار عوامل روانشناسی دیگری که در هوش اجتماعی آن تاثیر دارد جذابیت در رفتار خود داشته باشد. بنابراین یک شخص باید با تمرین‌های مکرر و تسلط بر رفتار خود به این امر مهم دست یابد.

 

 

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

ذهن پویا چیست؟ راه‌های رسیدن به آن

اکثر ما از قدرت ذهن بی‌خبر هستیم و کمتر برای پرورش آن وقت می‌گذاریم. ذهن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *