بهترین زمان برای ورزش کردن چه ساعاتی در طول روز است؟

در این مقاله از وبسایت نیمه شب ، به بررسی این موضوع که بهترین زمان برای ورزش کردن چه ساعاتی در طول روز است؟ خواهیم پرداخت. بنابرین اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید ، پیشنهاد می کنیم که در این مقاله ، همراه ما باشید.

در پاسخ به این سوال که بهترین ساعت برای تمرین چه ساعاتی است ، اکثر کارشناسان به شما این پاسخ را خواهند داد که «هر زمانی که واقعاً آن را انجام دهید». هر چند که تمرین کردن در هر زمان ، بهتر از ورزش نکردن است اما تحقیقات نشان می‌دهد که تمرینات صبحگاهی و شبانگاهی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه ، به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بهترین زمان برای ورزش کردن چه ساعاتی در طول روز است؟

بهترین زمان برای ورزش چه زمانی است؟

تنظیم زمان بندی تمرینات ورزشی با ریتم شبانه روزی افراد ، می تواند با افزایش هماهنگی، بهبود متابولیسم ، انرژی و خواب بهتر ، همراه باشد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر قبل از طلوع آفتاب ، برای ورزش از خواب بیدار شوید و معمولاً جز افرادی هستید که زود بیدار نمی شوند، ممکن است بدن شما در هنگام ورزش ، کمی احساس سستی کند و ضعیف تر از زمانی باشد که به طور مثال ، در ساعتی دیگر ، ورزش کنید.

با این تفاسیر، در نهایت، بهترین زمان برای ورزش به اولویت یا برنامه روزانه شما بستگی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند صبح ها ورزش کنند، در حالی که برخی دیگر بعد از کار ، به باشگاه می روند و همچنان از همان فواید بهره مند می شوند و انرژی لازم را دارا هستند.

فواید تمرینات صبحگاهی
مارک بریزبی، پزشک طب ورزشی کایروپراکتیک و صاحب اتاق تمرین سانتا باربارای کالیفرنیا، می گوید که تمرینات اولیه ، اغلب منجر به کاهش حواس پرتی و افزایش بهره وری در طول روز می شود.

نتایج مطالعه‌ای که بر روی 51 نوجوان سالم انجام شد ، نشان داد که افرادی که 30 دقیقه ورزش صبحگاهی دارند ، کیفیت خواب، خلق و خو و تمرکز آنها در طول روز بهبود می یابد و همچنین خواب‌آلودگی آنها نسبت به ورزش کنندگان دیگر ساعات روز ، کاهش می یابد.

نتایج تحقیقات ، همچنین نشان می دهد که تمرین صبحگاهی می تواند میزان اشتها را در طول روز کاهش دهد و کالری اضافه ای را در جبران کالری سوزانده شده در طول ورزش ، دریافت ننمود.

بهترین زمان برای ورزش کردن چه ساعاتی در طول روز است؟

معایب تمرینات صبحگاهی

در تمرینات صبحگاهی ؛ باید از ورزش های عضلانی ، پیشگیری نمود زیرا در ساعات اولیه روز ، میزان جریان خون ، در پایین ترین حد خود است که این موضوع با تمرینات عضلانی که جریان خون بالا را می طلبد در تضاد است.

پایبندی به یک برنامه ورزشی خاص ، از اصول مهم تمرینات ورزشی است که اگر شما اهل سحرخیزی نیستید بهتر است که تمرینات شبانگاهی را جایگزین کنید ، زیرا با انتخاب برنامه ورزش صبحگاهی ، بعد از مدتی ، نظم برنامه و عادت بدنی خود را دچار اختلال خواهید نمود.

در تمرینات خود ، بهتر است که یک همراه داشته باشید تا پا به پای شما نرمش کند و مشوقی برای شما باشد و به نظر می رسد که به دلیل خواب یا مشغله کاری افراد در ابتدای روز ، پیدا نمودن همراه برای تمرینات صبحگاهی ، مشکل باشد.

میزان کالری سوزی در تمرینات صبحگاهی ، کمتر از تمرینات شبانگاهی است ، زیرا افراد تا شب ، بر اثر مصرف انواع مواد غذایی ، کالری های بیشتری را دریافت کرده اند و در نتیجه ، کالری سوزی در شبانگاه ، بیشتر از صبحگاهان است.

از آنجا که در ساعات اولیه روز ، بدن گرم نشده و عضلات سفت هستند بنابرین ، امکان آسیب های ورزشی بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: گرفتگی عضلات بعد از ورزش را چگونه بهبود ببخشیم؟

فواید تمرینات شبانه
وقتی نوبت به تمرین های شبانگاهی می رسد، مهمترین مزیت ، این است که بیشتر افراد ، در این زمان ، زمان بیشتری را برای انجام تمرینات دارند. در واقع ، اگر در ساعات شب ، با دوستان خود ورزش می کنید یا در یک کلاس ورزشی شرکت می کنید، این عامل ، می تواند منجر به تمرکز بهتر، تمرینات طولانی تر و رعایت بهتر اصول ورزشی شود. تمرین شبانگاهی ، همچنین راهی است عالی برای کاهش استرس، افزایش اندورفین و رفع خستگی یک روز کاری سنگین.

برخلاف تصور رایج، تحقیقات جدید در مورد رابطه نرمش و خواب مردان نشان داد که اگر در اوایل شب ، نرمش انجام شود، بر اشتها تأثیری نخواهد گذاشت. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انجام تمرین های سبک شبانگاهی می‌تواند کیفیت خواب را در افراد مسن‌تر بهبود بخشد و حتی ممکن است راهی مفید ، برای استراحت بهتر و بدون دارو باشد. تمرینات شبانگاهی نیز ، می تواند به شما کمک کند تا عملکرد تمرینی خود را به حداکثر برسانید.

بهترین زمان برای ورزش کردن چه ساعاتی در طول روز است؟

معایب تمرینات شبانه
اگر برای داشتن یک خواب خوب مشکل دارید، تمرینات شدید ، درست قبل از خواب ممکن است مشکل ساز باشد. مطالعه‌ای در سال 2019 نشان داد که ورزش شدید کمتر از یک ساعت قبل از خواب می‌تواند برانگیختگی را افزایش دهد، خواب را به تاخیر بیاندازد و کیفیت خواب را مختل کند. برای جلوگیری از این واکنش، سعی کنید در اوایل عصر تمرین کنید تا به بدن خود ، زمان کافی برای استراحت قبل از خواب را بدهید.

به طور کلی، انتخاب ساعت مناسب ورزش ، به عملکرد ذهنی و فیزیکی شما بستگی دارد. اگر به طور طبیعی ، آدمی سحرخیز هستید، مجبور کردن خود به ورزش در شب و به تعویق انداختن زمان خواب ، ممکن است برای شما مفید نباشد ، اما اگر آدمی هستید که بر خلاف سحرخیز بودن ، برنامه شما به گونه ای است که در شبانگاهان باید تمرین کنید بنابراین تمرین کردن در این ساعت، خیلی بهتر از تمرین نکردن است. هر چند که تمرینات شبانگاهی دارای معایبی است، اما هر فعالیتی که به طور مداوم ، بتوانید آن را انجام دهید بهترین انتخاب برای شماست.

بیشتر بخوانید: قبل و حین و بعد از ورزش چه چیزهایی بخوریم؟

سخن پایانی
تمرینات صبحگاهی و شبانگاهی ، فواید بسیاری دارد و کارشناسان معتقدند هر زمانی که بتوانید ورزش کنید بهتر از ورزش نکردن است. برنامه صبحگاهی ممکن است مزایایی مانند کاهش حواس پرتی، افزایش بهره وری در طول روز را داشته باشد، اما اگر به دنبال بهبود عملکرد خود هستید، برنامه شبانگاهی ممکن است بهترین انتخاب شما باشد.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به ارائه لیست قله‌های طرح سیمرغ برای کوهنوردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *