ازدواج کنیم یا مجرد بمانیم | زندگی مجردی بهتر است یا متاهل شدن

بسیاری از افراد با نزدیک شدن به سنین جوانی به ازدواج فکر می‌کنند. احتمالا از جانب اجتماع و خانواده به سمت ازدواج سوق داده می‌شوند. اما جوانان بسیاری ذهنشان مشغول این است که اصلا ازدواج کنند یا مجرد بمانند. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به این سوال می‌پردازیم که ازدواج کنیم یا مجرد بمانیم.

اول از همه باید بدانید که فرمول کلی برای خوشبخت شدن همه افراد وجود ندارد. یعنی انسان‌ها با یکدیگر متفاوتند و نمی‌توان راهکار یکسانی برای خوشبختی آن‌ها داد. علاوه بر این ازدواج کردن الزاما منتهی به خوشبختی نیست. خوشبختی شما در زندگی مشترک کاملا بستگی به این دارد که چه کسی را انتخاب کرده‌اید. چه بسا که برخی افراد مجرد به خاطر داشتن اختیار در زندگی خود توانسته‌اند خوشبخت‌تر زندگی کنند. اما باید بدانید که بالاخره هر زندگی با سختی‌هایی همراه است. همچنین مجرد ماندن هم ممکن است خوشبختی به همراه نداشته باشد.

ازدواج کنیم یا مجرد بمانیم
ازدواج کنیم یا مجرد بمانیم

عوامل تجرد طولانی مدت

عوامل بسیاری وجود دارد که افراد را از رفتن به سمت ازدواج بازمی‌دارد. به عنوان مثال ممکن است پدر و مادر کسی از یکدیگر جدا شده باشند و این باعث شود که آن شخص در ازدواج کردن خود تردید داشته باشد. یا این که برخی افراد مشاغل سختی دارند و این شرایط را برای ازدواجشان سخت کند. به این معنی که شرایط سخت کاری مانند ساعات کاری زیاد‚ شب کاری و … موجب شود که هر کسی نتواند با شرایط کاری این شخص کنار بیاید. حتی در مواردی ازدواج خواهر یا برادر کوچک‌تر موجب تاخیر در ازدواج خواهر یا برادر بزرگ‌تر می‌شود.

متاسفانه نداشتن شغل مناسب یا نداشتن درآمد مناسب در این اوضاع سخت اقتصادی نیز به مشکلات ازدواج جوانان دامن می‌زند. بسیاری از جوانان به علت نداشتن شرایط مالی مناسب از ازدواج خودداری می‌کنند.

ازدواج بهتر است یا مجرد ماندن
ازدواج کنیم یا مجرد بمانیم

ازدواج کنیم یا مجرد بمانیم ؟

در بسیاری از مقالات و پژوهش‌ها بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده تجرد و یا تاهل را بهتر دانسته‌اند. اما باید بدانید که این نتایج در همه افراد صادق نیست.

در نظر داشته باشید که بیشتر افراد معمولا از شرایط خود رضایت ندارند. به عنوان مثال حتما بارها و بارها از افراد متاهل شنیده‌اید که می‌گویند: تا می‌تونی از دوران مجردیت لذت ببر ازدواج کنی دیگه نمی‌تونی. باید بدانید که بسیاری از افراد همیشه در زندگی حسرت گذشته را می‌خورند. از زمان حال خود لذت نمی‌برند و نمی‌توانند احساس رضایت کنند. اتفاقا بسیاری از کسانی که از زندگی متاهلی خود رضایت ندارند کسانی هستند که در دوران مجردی هم حسرت ازدواج کردن را داشته‌اند. پس اگر حرف‌های این چنینی را شنیدید هوشیار باشید و به یاد داشته باشید که شنونده باید عاقل باشد. هر دورانی خوشی‌ها و سختی‌های خودش را دارد. سعی کنید و با چشم و گوش باز برای آینده خود تصمیم بگیرید.

همه ما در زندگی شخصی خود حق انتخاب داریم. همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد‚ تجرد یا تاهل الزاما برای شما خوشبختی به همراه ندارد و این کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. باید بدانید که هر اتفاقی و هر تغییری اگر در زمان خودش اتفاق بیافتد بسیار نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. یکی از این تغییرات هم ازدواج است. زمان این تغییرات هم در زندگی همه افراد متفاوت است. پس با توجه به همه این موارد نمی‌توان نسخه کلی برای همه پیچید. همه چیز بستگی به شما دارد و این که با توجه ویژگی‌های خود چه تصمیمی برای آینده می‌گیرید.

ازدواج بهتر است یا مجرد ماندن
ازدواج کنیم یا مجرد بمانیم

درست تصمیم بگیرید

بسیاری از افرادی که تصمیم به ازدواج می‌گیرند متاسفانه دلیل درستی برای این کار ندارند. اغلب ما تصور غلطی از ازدواج داریم و فکر می‌کنیم که با ازدواج قطعا به خوشبختی می‌رسیم.

  • برخی تصور می‌کنند که مشکلات اخلاقی‚ ارتباطی و رفتاری افراد با ازدواج حل می‌شود. اما باید بدانید که شاید این مشکلات اخلاقی با ازدواج تشدید شوند. این باعث می‌شود که آن ازدواج به طلاق کشیده شده و یا افراد در آن زندگی احساس خوشبختی نداشته باشند. اما اگر دو نفر به از لحاظ اخلاقی و رفتاری بالغ شده باشند‚ بعد از ازدواج هم بیشتر شکوفا خواهند شد.
  • برخی افراد برای داشتن یک همدم و فرار از تنهایی به هر قیمتی ازدواج می‌کنند. اطمینان داشته باشید که تا زمانی که نتوانید از تنهایی خود لذت ببرید نمی‌توانید از زندگی مشترک خود نیز لذت ببرید. شما همیشه باید برای شاد و خوشبخت بودن تلاش کنید. رسیدن به خوشبختی الزاما در گرو ازدواج نیست.
  • به یاد داشته باشید که هرگز نباید به خاطر لجبازی و یا اثبات چیزی به اطرافیانتان تن به ازدواج بدهید. مثلا این که بخواهید به کسی ثابت کنید که قدرت تشکیل زندگی مشترک را دارید‚ یا به خاطر حرف مردم اصلا دلایل خوبی برای ازدواج نیست. این ازدواج ممکن است برای شما خوشبختی به همراه نداشته باشد.
  • به یاد داشته باشید که هر دو نفر برای داشتن یک زندگی مشترک خوب باید تلاش کنند. اگر هر دو دارای عقاید مشابه و اهداف بلند مدت در زندگی شخصی خود باشند‚ زندگی مشترک را هدفمندتر و با کیفیت‌تر می‌کند.
  • نگاه شما به ازدواج نباید به صورت یک اجبار باشد. هر کسی حق تصمیم گیری در زندگی خود را دارد. چه بسیار افرادی که زندگی مجردی خوبی دارند و تجرد را ترجیح می‌دهند. البته ممکن است چون فرد مناسب خود را هنوز پیدا نکرده‌اند تصمیم به ازدواج نگرفته‌اند. افراد بسیاری هم با وجود این که تصمیم به زندگی مجردی گرفته بودند پس از مدتی ازدواج کرده‌اند.
مجردی یا متاهلی
مجردی یا متاهلی

نکته مهم

به هر حال همه ما انسان‌ها برای زندگی در اجتماع آفریده شده‌ایم. اگر فرد درست و مناسبی را برای ازدواج انتخاب کنیم‚ قطعا احساس خوشبختی را در زندگی مشترک خواهیم داشت. بهترین کار این است که قبل از ازدواج شناخت خوبی از خودمان داشته باشیم تا بتوانیم انتخاب درستی بکنیم. ازدواج برای داشتن آرامش و ارضای نیازهای عاطفی و نیازهای جنسی بسیار مناسب است. اما باید پیش از ازدواج به دور از احساسات و با شناخت درست انتخاب خود را انجام دهیم. شریک زندگی شما می‌تواند برای شما انرژی بخش و مشوق باشد و با این کار تاثیر مثبتی در زندگی شما داشته باشد. همچنین شما هم باید برای او منبع آرامش و انگیزه و انرژی باشید. اما با وجود همه این‌ها فراموش نکنید که همه ما ایراداتی داریم. پس هرگز نباید فکر کنید که زندگی مشترک عاری از مشکلات است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

عوارض استفاده از کاندوم که تا بحال به شما نگفته اند!

عوارض استفاده از کاندوم که تا بحال به شما نگفته اند!

دز مقالات پیشین از وبسایت نیمه شب، به معرفی فواید کاندوم پرداختیم و حال امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *