چند ایده برای جذاب کردن بالکن های کوچک

فضای بیرونی خصوصی رویای اکثر افراد ساکن در آپارتمان های شهری است؛ حتی اگر فقط یک بالکن کوچک باشد. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که بالکن دارید، پس به خودتان و همه دوستان خود برای نهایت استفاده از آن بدهکار هستید. این به معنای انجام کارهایی بیشتر از قرار دادن صندلی در بالکن و نشستن در آن است. مهم نیست که چقدر کوچک باشد، بالکن شما از توانایی بالایی برای طراحی برخوردار است. در جستجوی ایده های بالکن هستید؟ ادامه مطلب را بخوانید تا بهترین ایده ها را پیدا کنید و ببینید چگونه می توانید فضای بیرون خود را از بالا تا پایین تغییر دهید.

1. یک میز کوچک اضافه کنید

تمام آنچه برای لذت بردن از قهوه صبحانه در بالکن خود نیاز دارید، میز کافه و صندلی است. یکی را انتخاب کنید که به راحتی جمع شود تا در صورت لزوم بتوانید آن را داخل خانه بگذارید.

بالکن

2. صندلی های داخلی را نصب کنید

با استفاده از صندلی های توکار داخلی متراژ خود را به حداکثر برسانید.

3. سرسبزی ایجاد کنید

بالکن خود را پر از گیاهان سرسبز کنید تا احساس حیاط پشتی خانه را که همیشه می خواستید، ایجاد کند. از گیاهانی که بوی خوبی دارند هم استفاده کنید تا وقتی وارد بالکن میشوید با آن بوی خوش روبه رو شوید.

4. بالشهای طبقه را انتخاب کنید

دیگر نیازی به هزینه های زیاد برای مبلمان فضای باز نیست مخصوصاً اگر خانه اجاره است. چند بالش رنگارنگ و راحت تهیه کنید و کف بالکن بگذارید که همان کار مبلمان را انجام خواهند داد، فقط با هزینه ی خیلی کمتر!

5. از فضای دیوار خود استفاده کنید

گلدان ها یا تابلوهای مقاوم در برابر آب و هوا را دربالکن آویزان کنید تا مانند یک بخش داخلی آپارتمانتان به نظر برسد.

6. از قالیچه هایی با طرح الگو استفاده کنید
بالکن خود را با یک قالیچه ی رنگارنگ یا دارای الگو بیارایید. حتما قالیچه ای انتخاب کنید که رنگش با بقیه ی عناصر در تضاد باشد.

بالکن

7. آن را روشن کنید

با نصب یک چراغ حفاظ دار، نور کافی برای پاتوق های آخر شب به خود بدهید. اگر خانه اجاره ای است، بهتر است سراغ چراغ های رشته ای یا فانوس های فضای باز بروید.

8- صندلی یا هاموک را آویزان کنید

ممکن است شهرنشین باشید، اما دلیل نمی شود بالکن شما نتواند احساس کند در تعطیلات هستید! صندلی معلق یا هاموک باعث ایجاد فضای آرامش بخشی می شود.

9. مبلمان تاشو را انتخاب کنید

اگر کمبود جا دارید، مبلی را نصب کنید که در صورت عدم استفاده می تواند جمع شود. مثلا میز تاشویی که مواقعی که به آن نیازی نیست ناپدید میشود تا فضای کف آزاد شود.

10. خود را با گل محاصره کنید

ممکن است در بالکن جایی برای یک مکان ناهار خوری (یا حتی یک صندلی) نداشته باشید، اما فضای گلها همیشه وجود دارد. گل ها را در امتداد نرده بالکن نصب کنید تا منظره را زیبا کرده و به جذابیت خانه بیفزاید.

11. به خودتان کمی حریم خصوصی بدهید

اگر بالکن شما در مقابل همسایه قرار دارد، گیاهان بلندی مانند بامبو اضافه کنید تا یک دیوار طبیعی ایجاد کند.خانه های ایرانی درگذشته قبل از اینکه به صورت آپارتمان ها دربیایند دارای بالکن های بزرگ و جذابی بودند که فضای مناسبی برای دورهمی ها در کنار بزرگانمان بود اما الان هم برای دیدار عزیزان بالکن های طراحی شده آپارتمان هم میتواند جای جذابی باشد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ایده دکوراسیون فرانسوی

ایده‌های خلاقانه برای سبک دکوراسیون فرانسوی در خانه

دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک‌های دکور مطرح اروپایی است که از شاخصه‌های لوکس و اشرافی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *