ورزش در دوران کرونا | در دوران کرونا چه ورزش هایی انجام دهیم؟

همانطور که می‌دانید در حال حاضر ویروس کرونا برای همه مردم جهان شرایطی را ساخته که همه کارهایی که پیش از آن به صورت کاملا عادی انجام می‌دادیم را ناممکن و یا سخت کرده است. با وجود محدودیت‌هایی که به خاطر ویروس کووید ۱۹ در جهان حاکم است شرایط رفتن به باشگاه‌ها برای ورزش کردن برای همه فراهم نیست. در این مقاله از وب سایت نیمه شب قصد داریم به موضوع ورزش در دوران کرونا بپردازیم و این که در دوران کرونا چه ورزش هایی انجام دهیم؟

ورزش در دوران کرونا

با وجود وضعیتی که ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده تمامی فعالیت‌های معمولی روزانه مانند رفتن به محل کار نیز برای همه سخت‌تر شده است. قرنطینه‚ فاصله گذاری اجتماعی‚ رعایت پروتکل‌های بهداشتی‚ شستشوی مداوم دست‌ها‚ ضد عفونی کردن سطوح و … از عواملی است که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا لازم است. رعایت این موارد روی تمام فعالیت‌های ما تاثیر داشته است. باشگاه رفتن و ورزش کردن از مواردی است که برای همه ما در این دوران تحت تاثیر قرار گرفت. علاوه بر این قرنطینه باعث شد که کم تحرکی‚ پرخوری و مصرف مواد غذایی ناسالم بیشتر شود. در نتیجه ما احساس نیاز بیشتری به ورزش و تحرک داریم.

باید بدانید که کم تحرکی ناشی از وجود کرونا و قرنطینه نه تنها به جسم و سلامت جسمانی ما آسیب می‌زند‚ بلکه پیامدهای منفی روحی بسیاری نیز برای ما خواهد داشت. همچنین برخی افراد ممکن است که پیش از این برنامه مرتب برای ورزش کردن نداشتند‚ اما به واسطه شغل و فعالیت‌های روزانه تحرک و فعالیت زیادی در طول روز داشته‌اند. در نتیجه پیامدهای منفی ناشی از کم تحرکی گریبان گیر این افراد نیز خواهد شد.

با وجود اهمیت ورزش و ضرورت داشتن برنامه ورزش مرتب به صورت روزانه و همچنین با در نظر گرفتن شرایط ویروس کرونا این سوال پیش می‌آید که در دوران کرونا چه ورزش هایی انجام دهیم؟

ورزش در دوران قرنطینه
در دوران کرونا چه ورزش هایی انجام دهیم؟

در دوران کرونا چه ورزش هایی انجام دهیم؟

در دوران کرونا ورزش کردن از ضرورت بیشتری برخوردار است. در این دوران به این علت که ما زمان بیشتری را در خانه به سر می‌بریم و کمتر در اجتماع هستیم‚ باید برای سلامت جسمانی و همچنین کاهش اضطراب و افسردگی و بهبود سطح ایمنی بدن ورزش کنیم. طبق تحقیقات ورزش و فعالیت‌های فیزیکی باعث ترشح هورمون‌ اندورفین می‌شود. هورمون اندروفین یک هورمون آرامش بخش است که می‌تواند وضعیت روحی را بهبود بخشد.

به یاد داشته باشید به این دلیل که در این دوران مجبورید در خانه و تنها ورزش کنید‚ احتمالا ورزش کردن برای شما خسته کننده شود. راه حلی که برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد این است که ورزش را برای خودتان جذاب کنید. به این صورت که مثلا محیط زیبایی را برای ورزش کردن در نظر بگیرید. سعی کنید اگر امکانش برای شما وجود دارد در فضای باز مانند حیاط‚ پشت بام یا پارک‌هایی که با دیگران فاصله زیادی دارید ورزش کنید. می‌توانید هنگام ورزش کردن آهنگ بگذارید تا از ورزش بیشتر لذت ببرید. یک راه دیگری که برای جذاب کردن ورزش وجود دارد‚ ورزش کردن به همراه خانواده است. این کار می‌تواند انگیزه شما برای ورزش کردن را نیز بیشتر کند.

می‌توان با چیدمان خوب وسایل ورزشی در خانه فضای مناسب و جذابی برای ورزش کردن فراهم کرد. البته باید بدانید که بدون داشتن وسایل ورزشی و هزینه برای خرید آن‌ها هم می‌توان ورزش کرد. مثلا یکی از راه‌هایی که برای ساخت دمبل وجود دارد این است که بطری آب را با سیمان پر کنیم. اما بعضی از وسایل ورزشی معمولا در هر خانه‌ای وجود دارد. مانند طناب‚ حلقه‚ بارفیکس و … که می‌توان برای ورزش کردن در خانه از آن‌ها بهره برد. البته که تهیه چند وسیله ورزشی جدید می‌تواند انگیزه شما را برای ورزش کردن بیشتر کند.

ورزش در دوران کرونا
ورزش در قرنطینه

درست ورزش کنید

نکته‌ای که برای ورزش کردن در خانه بسیار مهم است‚ درست ورزش کردن است. به این دلیل در این دوران در باشگاه ورزش نمی‌کنیم و از مشاوره مربیان باشگاه بی بهره هستیم. باید حتما درباره حرکاتی که انجام می‌دهیم تحقیق کنیم تا به سلامت جسمانی خود آسیب نزنیم. نکته مهم دیگری که برای درست ورزش کردن وجود دارد این است که هرگز قبل و بعد از انجام حرکات ورزشی گرم کردن و سرد کردن را فراموش نکنیم.

بهترین کار برای انجام درست حرکات ورزشی کمک گرفتن از مربیان است. مربی تمام شرایط جسمانی شما را در نظر گرفته و با توجه به هدف شما از ورزش کردن برنامه مناسبی برای شما طراحی می‌کند. برنامه‌های ورزشی آنلاین می‌تواند برای پیدا کردن مربی به شما کمک کند.

استفاده از ویدیوهای آموزش حرکات ورزشی که توسط مربیان در فضای مجازی وجود دارد نیز می‌تواند کمک کننده باشد. در فضای مجازی خیلی از افراد محتواهای خوب و مفیدی در این زمینه منتشر کرده‌اند. البته پیش از هر کاری حتما باید شرایط جسمانی خود را در نظر بگیرید و تحقیق کنید. همانطور که اشاره شد بهترین کار گرفتن برنامه ورزشی تحت نظر مربی است.

با توجه به این که ویروس کرونا ما را مجبور به استفاده از ماسک کرده‚ سعی کنید که فضاهایی را برای ورزش کردن انتخاب کنید که بتوانید ماسک نزنید. مثلا در پارک شلوغ ورزش نکنید چون فعالیت‌های فیزیکی همراه با ماسک باعث می‌شود که اکسیژن کافی به بدن نرسد. علاوه بر این استنشاق دوباره دی اکسید کربن موجود در فضای ماسک باعث افزایش سرعت تنفس می‌شود. تعریق بدن هنگام ورزش باعث می‌شود که فضای داخلی ماسک مرطوب شود. در نتیجه فضاهای سالم و بدون حضور دیگران را برای ورزش انتخاب کنید تا بتوانید از ماسک استفاده نکنید.

چه ورزش‌هایی انجام دهیم؟

به صورت کلی دو نوع ورزش را می‌توان در خانه انجام داد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  • ورزش‌های مبتنی بر وزن بدن: شما برای انجام این دسته از حرکات ورزشی نیازی به وسیله ورزشی خاصی نخواهید داشت. این دسته از حرکات یوگا‚ تمرینات کششی‚ شنا‚ دراز و نشست‚ بارفیکس‚ پیلاتس بدون وسیله و دیگر ورزش‌های این چنینی را شامل می‌شود.
  • ورزش‌های مبتنی بر وسایل ورزشی: برای این دسته از حرکات نیز شما به وسایل ورزشی خانگی نیاز دارید. این حرکات شامل دوچرخه سواری‚ تمرین با کش‌های ورزشی‚ دویدن روی تردمیل‚ طناب زدن‚ وزنه زدن‚ تمرین با انواع توپ‌ها و دیگر حرکات این چنینی می‌شود.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

لیست قله های طرح سیمرغ برای کوهنوردی + ارتفاع و شهر قله

در این مقاله از وبسایت نیمه شب، به ارائه لیست قله‌های طرح سیمرغ برای کوهنوردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *