علائم کرونا در کودکان و راهکارهایی برای پیشگیری و بهبود

در ابتدا تصور می شد که ویروس مرموز کرونا تنها بزرگسالان را درگیر می کند اما بروز علائم آن و همچنین تحقیقات گسترده ای که در زمینه آن صورت گرفت نشان داد این ویروس منحوس حتی به کودکان هم رحم نمی کند و آنها را نیز به بدترین شکل ممکن درگیر می کند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با علائم کرونا در کودکان و راهکارهایی برای پیشگیری و بهبود آن آشنا شوید.

دلیل قاطع برای این امر نتایج تحقیقاتی است که نشان می دهد که میزان بستری شدن کودکان به طور قابل توجهی کمتر از میزان بستری شدن در بزرگسالان است که متاسفانه بر خلاف این عامل ، کویید 19 با شدت بیشتری نسبت به بزرگسالان در بدن کودکان بروز می کند. پیشگیری از کرونا در کودکان

علائم کرونا در کودکان و راهکارهایی برای پیشگیری و بهبود

علائم اصلی ویروس کرونا عبارتند از:

دمای بالای بدن
سرفه مداوم جدید : منظور از سرفه زیاد ، سرفه هایی با بیش از یک ساعت یا 3 دوره سرفه بیشتر در 24 ساعت است
از دست دادن یا تغییر در حس بویایی یا چشایی : این بدان معنی است که افراد مبتلا نمی توانند چیزی را بو کنند یا بچشند ، یا به عبارتی برای آنها همه چیز بو یا مزه متفاوت از حالت طبیعی دارد.

علائم احتمالی ویروس کرونا :

تب یا لرز
گرفتگی بینی یا آبریزش بینی
سرفه کردن
گلو درد
تنگی نفس یا دشواری در تنفس
خستگی
سردرد
درد عضلانی یا بدن درد
حالت تهوع یا استفراغ
اسهال
تغذیه ضعیف یا اشتهای ضعیف
از بین رفتن چشایی یا بویایی جدید
شکم درد
چشم صورتی (ورم ملتحمه)

در صورت بروز علائم در کودکان چه باید کرد؟

اگر کودک شما علائم کرونا در کودکان را دارد ابتدا می بایست در سریع ترین زمان ممکن آزمایشی انجام دهید تا بررسی کنید که آیا ویروس کرونا  وجود دارد یا خیر که تا زمان مشخص شدن جواب آزمایش ، شما ، فرزندتان و هر کس دیگری که با او زندگی می کنید باید در خانه بماند و تا زمانی که نتیجه آزمایش را دریافت نکرده اید حتی نباید بازدید کننده داشته باشید و فقط برای انجام آزمایش می توانید از خانه خود خارج شوید.
و علاوه بر رعایت نمودن شما مبنی بر قرنطینه خانگی ، هر کسی که با شما یا کودکتان ، از زمان شروع علائم یا 48 ساعت قبل از شروع علائم ، تماس یا ارتباط نزدیک داشته باشد ، باید مراعات کند و در خانه بماند.

اگر حال کودک شما بسیار ناخوشایند به نظر می رسد چه کاری باید انجام دهید؟

کودکان و نوزادان هنوز به بیماری هایی مبتلا می شوند که می تواند به سرعت باعث ناراحتی آنها شود. در صورت نیاز ، کمک پزشکی مهم است.

توصیه فوری: اگر فرزندتان بسیار بد حال است و دارای شرایط زیر است می بایست سریع با اورژانس اضطراری تماس بگیرید زیرا می تواند از علائم کرونا در کودکان باشد:

1-زیر 3 ماه است و دمای 38 درجه سانتیگراد یا بالاتر دارد ، یا فکر می کنید تب دارد

2-سه تا شش ماهه است و دمای آن 39 درجه سانتیگراد یا بیشتر است ، یا فکر می کنید آنها تب دارند
3-علائم دیگری از بیماری دارد ، مانند بثورات ، و همچنین درجه حرارت بالا (تب)
4-دمای بالایی دارد که 5 روز یا بیشتر طول کشیده است
5-نمی خواهد غذا بخورد ، یا غذای وی در حد معمول آنها نیست و شما نگران هستید
6-دمای بالایی دارد که با پاراستامول پایین نمی آید
7-کمبود آب دارد – به عنوان مثال ، پوشک ها خشک یا دارای کمبود رطوبت و چشمان بسیار مرطوب ، فرو رفته و هنگام گریه اشک ندارند.
8-گردنش حالت سفتی دارد
9-دارای بثورات پوستی است که با فشار دادن یک لیوان بر روی آن محو نمی شود (از “آزمایش شیشه” Meningitis Now استفاده کنید)
10-با نور اذیت می شود
11-برای اولین بار تشنج دارد  (آنها نمی توانند لرزش را متوقف کنند)
12-دست و پاهایش غیرمعمول است
13-پوستی کم رنگ ، لکه دار ، آبی یا خاکستری دارد
14-یک گریه ضعیف و پرتحرک دارد که شبیه گریه معمول آنها نیست
15-خواب آلود است و بیدار شدن از آن سخت است
16-بسیار آشفته است (گریه را متوقف نمی کند) یا گیج است
17-نفس کشیدن وی سخت است و شکم یا زیر دنده های خود را می گیرد
18-روی سر آنها یک لکه نرم دارد که به سمت بیرون خم می شود
19-مثل معمول پاسخ نمی دهد یا علاقه ای به تغذیه یا فعالیت های معمول ندارد

چقدر احتمال دارد کودک به بیماری ویروس کرونا مبتلا شود (COVID-19)؟

در حالی که همه کودکان قادر به گرفتن ویروسی هستند که باعث COVID-19 می شود ، اما آنها به اندازه بزرگسالان بیمار نمی شوند و بیشتر کودکان علائم خفیف دارند و یا علائمی ندارند.

طبق آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان های کودکان ، در ایالات متحده کودکان حدود 13٪ از کل موارد COVID-19 را نشان می دهند. تحقیقات نشان می دهد كودكان كوچكتر از 10 تا 14 سال در مقایسه با افراد 20 سال به بالا كمتر به ویروس عامل COVID-19 آلوده می شوند.

با این حال ، برخی از کودکان به شدت با COVID-19 بیمار می شوند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، ممکن است لازم باشد که در بیمارستان بستری شوند ، در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار بگیرند یا روی دستگاه تنفس قرار بگیرند تا به آنها کمک کند تا نفس بکشند.

بعلاوه ، كودكان مبتلا به بیماریهای زمینه ای مانند چاقی ، دیابت و آسم در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی با COVID-19 قرار دارند. کودکانی که به بیماری مادرزادی قلب ، شرایط ژنتیکی یا شرایط موثر بر سیستم عصبی یا متابولیسم مبتلا هستند نیز با COVID-19 در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی قرار دارند.

علائم کرونا در کودکان و راهکارهایی برای پیشگیری و بهبود

آیا واکسن COVID-19 برای کودکان وجود دارد؟

در حال حاضر خیر ،واکسن Pfizer / BioNTech COVID-19 برای افراد 16 سال به بالا در دسترس است. چندین شرکت، ثبت نام کودکان در سنین 12 سالگی را در آزمایشات بالینی واکسن COVID-19 آغاز کرده اند که اخیرا مطالعات شامل کودکان خردسال نیز آغاز شده است.

علائم کرونا در کودکان و راهکارهایی برای پیشگیری و بهبود:

نکات پیشگیری از COVID-19 

اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ابتلای فرزندتان به ویروس عامل COVID-19 انجام دهید و در صورت بیمار بودن ، از انتشار آن به دیگران جلوگیری کنید. CDC و WHO به شما و خانواده تان موارد زیر را توصیه می کنند:

1- تمیز نگه داشتن دست ها

دستان خود را تمیز نگه دارید. دستان خود را حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید ، یا از ضد عفونی کننده دست مبتنی بر الکل استفاده کنید که حاوی حداقل 60٪ الکل باشد. هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال خود بپوشانید. دستمال استفاده شده را دور بریزید و دستان خود را بشویید.

از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خودداری کنید. از فرزندان خود بخواهید بلافاصله پس از بازگشت به خانه و همچنین پس از دستشویی رفتن و قبل از خوردن غذا یا تهیه غذا دست های خود را بشویند.

به كودكان كوچك نشان دهید كه چگونه صابون را بین انگشتان بیندازند و تا انتهای انگشتان خود ، از جمله شست و پشت دستان خود را شستشو دهند. و اگر فرزندانی دارید که تحمل وقت گذاشتن برای دست شستن را ندارند و می خواهند سریع شستشو را به اتمام برسانند آنها را تشویق کنید که شعری را مثلا کل شعر “تولدت مبارک” را دو بار (حدود 20 ثانیه) بخوانند تا آنها وقت لازم را برای تمیز کردن دست خود بگذرانند.

2- رعایت فاصله گذاری اجتماعی

فاصله گذاری اجتماعی را تمرین کنید. اطمینان حاصل کنید که فرزند و همه اعضای خانه شما از تماس نزدیک (در حدود 6 فوت یا 2 متر) با هر کسی که در خانه شما زندگی نمی کند اجتناب می کنند. از آنجا که افراد بدون علائم ممکن است ویروس را گسترش دهند ، اجتناب از حضور در بازی های حضوری کمترین خطر را دارد.

داشتن یک بازی غیر حضوری با همان خانواده یا دوستی که اقدامات پیشگیری را انجام می دهد ، خطر متوسطی را به همراه دارد. اگر به این نوع دوست بازی ها اجازه می دهید سعی کنید که روابط خود را تنها در بیرون نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که کودکان فاصله 2 کتری از یکدیگر را حفظ می کنند. شما می توانید این فاصله را با کودک خود به اندازه طول یک در یا دوچرخه بزرگسالان توصیف کنید.

برای کاهش خطر ابتلا به COVID-19 در کودک ، باید فعالیتهایی را که به تجهیزات مشترکی مانند بسکتبال نیاز دارند و یا اینکه  نمی توانند فاصله بدنی داشته باشند ،محدود نمایید.

همچنین برای پیشگیری از ابتلا ملاقات حضوری کودک خود را با بزرگترهای مسن به آینده موکول کنید یا آنها را به تماس تلفنی یا گفتگوی ویدیویی کودک جهت برقراری ارتباط با دوستان و عزیزان تشویق کنید.

سازماندهی وعده های غذایی خانوادگی  را نیز برای فرزند خود در نظر بگیرید.

راه های پیشگیری از کرونای کودکانه

3-بهداشت محیط

خانه خود را تمیز و ضد عفونی کنید. سطوح را هر روز در مکانهای مشترکی که مرتباً لمس می شوند نظیر میزها ، دستگیره درها ، صندلی های محکم ، کلیدهای روشنایی ، ریموت ها ، وسایل الکترونیکی ، دستگیره ها ، میز ، توالت و غرق ها تمیز کنید. همچنین قسمت هایی را که به راحتی کثیف می شوند مانند میز تعویض کودک و سطوحی که کودک شما اغلب لمس می کند مانند قاب تخت خواب ، میز کاردستی ، صندوقچه اسباب بازی و اسباب بازی ها را تمیز کنید.

برای تمیز کردن اسباب بازی هایی که کودک در دهان خود می گذارد از آب و صابون استفاده کنید. حتما صابون را بشویید و اسباب بازی ها را خشک کنید. ملافه و اسباب بازی های قابل شستشوی کودک خود را در صورت لزوم در گرمترین محیط ممکن بشویید. وسایل خشک را کاملاً خشک کنید.

دستان خود را پس از دست زدن به وسایل کودک بشویید. اگر از کودکی با COVID-19 مراقبت می کنید ، پس از تعویض پوشک یا دست زدن به تختخواب ، دستان خود را بشویید.

4- استفاده از ماسک

CDC توصیه می کند که از ماسک های پارچه ای در مکان های عمومی مانند فروشگاه مواد غذایی استفاده کنید ، جایی که جلوگیری از تماس نزدیک با دیگران دشوار است. اگر کودک شما 2 سال یا بیشتر است ، جهت جلوگیری از شیوع COVID-19  ، هنگام حضور در اماکن عمومی علاوه بر خود بر کودکتان حتما نیز ماسک بزنید.و برای کودک زیر 2 سال یا کودکی که هر گونه مشکل تنفسی دارد ، یا کودکی که شرایطی خاص دارد حتما از ماسک استفاده کنید.
علاوه بر این ، با ویزیت و واکسن های خوب کودک خود همراه باشید. این امر به ویژه برای نوزادان و کودکان خردسال زیر 2 سال بسیار مهم است. اجازه ندهید ترس از ابتلا به ویروسی که باعث COVID-19 می شود مانع از واکسن زدن فرزندتان برای جلوگیری از بیماری های جدی دیگر شود.

پیروی از دستورالعمل های جلوگیری از شیوع ویروس COVID-19 برای کودکان بسیار دشوار است و چنانچه صبور بمانید و الگوی خوبی باشید ، فرزند شما بیشتر پیروی از شما خواهد کرد.

راه های بهبود و درمان کرونا در کودکان :

1- استراحت زیاد

2- زیاد نوشیدن مایعات که برای جلوگیری از کم آبی بدن بهترین گزینه مایعات، آب می باشد که کودک باید به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست بدنش زرد روشن و شفاف باشد

3-در صورت احساس ناراحتی از ایبوپروفن کودکان استفاده نمایید.

اگر نگران ابتلا به ویروس کوید در دوران بارداری هستید این مطلب را مطالعه بفرمایید.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

از کجا دکتر خوب در شیراز پیدا کنیم؟

از کجا دکتر خوب در شیراز پیدا کنیم؟ شهر شیراز علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *