شکست عشقی | چگونه با شکست عشقی و تمام شدن رابطه عاطفی کنار بیاییم؟

موضوع پایان یافتن یک رابطه عاطفی برای هر کسی بسیار سخت است. شاید بسیاری از ما در زندگی خود یک یا چند بار این اتفاق را تجربه کرده باشیم. اما به هر حال سختی این اتفاق غیر قابل انکار است. دوره‌ای است که افراد در آن نمی‌خواهند یا نمی‌توانند اتفاق را باور کنند و به شدت اوضاع روحی بدی دارند. اما اگر این اتفاق در زندگی ما رخ داد چگونه می‌توانیم با آن کنار بیاییم. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به بررسی راهکارهایی می‌پردازیم که توسط آن‌ها بتوانیم با شکست عشقی و پایان یافتن رابطه عاشقانه کنار بیاییم.

چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم؟

همانطور که می‌دانید عشق یکی از احساسات بسیار هیجان انگیز و زیبایی است که هر فردی می‌تواند در طور زندگی خود آن را تجربه کند. انرژی ناشی از احساس عشق در افراد مولد اقدامات و اعمال بزرگی می‌باشد. شاید بسیاری از افراد به خاطر این که تجربه شکست عشقی را در اطرافیان خود دیده‌اند تصور می‌کنند که به علت سختی این حال نباید عشق را تجربه کرد. ولی این تصمیم درستی نیست. تجربه عشق بسیار لذت بخش است. البته که شکست عشقی غم انگیز است. ولی نباید به خاطر این موضوع و این که ممکن است رابطه عاطفی به جدایی بیانجامد‚ تجربه عشق را از خود دریغ کرد. البته که لازم است در عشق هم با احتیاط عمل کرد.

شکست عشقی
شکست عشقی

شکست عشقی اتفاقی است ممکن است برای بسیاری از ما اتفاق افتاده باشد. شاید در حال حاضر افراد بسیاری در این دوران به سر می‌برند. غم، اضطراب و خشم از جمله مواردی است که افرادی که دچار شکست عشقی می‌شوند آن‌ها را تجربه می‌کنند. ممکن است این اتفاق برای فرد تا مدت‌ها قابل پذیرش نباشد. اما افراد در این دوران چه کارهایی را انجام بدهند که بتوانند بهتر و سریع‌تر با ناراحتی‌های خود غلبه کنند و به زندگی عادی بازگردند؟ بدانید که از سر گذراندن این دوران بدون شک شما را قوی‌تر می‌کند و انسان قدرتمندتری از شما می‌سازد.

احساسات خود را ابراز کنید

یکی از اقدامات اولیه مهم پس از مواجه شدن با این اتفاق ابراز احساس ناراحتی است. شما باید به خودتان اجازه ناراحت شدن را بدهید. ممکن است در این دوران به هر دلیلی نخواهید ناراحتی خود را بروز دهید. ولی توصیه می‌کنیم که حتما زمانی را قرار دهید و به خودتان اجازه ناراحت شدن را بدهید. در غیر این صورت ممکن است این حس غم و ناراحتی تا مدت طولانی‌تری در شما بماند و روحیه شما را درگیر کند. باید بدانید که حتی شادترین افراد هم حق دارند مدتی ناراحت باشند. ناراحتی احساسی است که همه ما در زندگی خود آن را تجربه می‌کنیم. پس برای بروز این احساس نباید شرمگین باشید. با خودتان صادق باشید. در این دوران ناراحتی گریه کنید. گریه کردن به شدت در داشتن احساس بهتر به شما کمک می‌کند.

برای خود وقت بگذارید

به خودتان اهمیت بدهید و برای خود وقت بگذارید. تفریحاتی را انجام دهید و به مکان‌هایی بروید که از آن‌ها لذت می‌برید. بدانید که مهم‌ترین فردی که در زندگی شما وجود دارد خودتان هستید. فراموش کردن یک رابطه عاطفی نیاز به زمان دارد. شما برای دریافت حس بهتر باید برای خود و احساسات خود زمان بگذارید. فعالیت بدنی داشته باشید. ورزش کنی. کتاب بخوانید. تفریح کنید. پس از مدتی خود را در اجتماع قرار دهید. هرگز نمی‌توان سختی و غمناک بودن این دوران را انکار کرد. اما مواجه به آن و داشتن صداقت با خود در این دوران بهترین راهکاری است که پیش روی شماست. همانطور که گفته شد بعد از گذراندن این دوره شما بسیار قدرتمندتر خواهید بود.

توصیه جدی که وجود دارد این است که هرگز به خاطر رهایی از یک رابطه عاطفی‚ وارد رابطه عاطفی جدید نشوید. این مورد هرگز راهکار درستی نخواهد بود. با این کار شما با انتخاب فرد غلط اوضاع را بدتر می‌کنید. بدانید که این دوران را باید به تنهایی بگذرانید. ورود فرد دیگری به زندگی شما فقط شرایط را برای شما سخت‌تر می‌کند.

چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم
چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم

از آن فرد دور شوبد

دور شدن از فردی که به او علاقه دارید و خاطرات خوشی را با آن گذرانده‌اید کار سختی است. اما باعث می‌شود که این دوران برای شما بسیار سریع‌تر تمام شود. چه در اطراف خود و چه در شبکه‌های اجتماعی از آن فرد دور شوید. دیدن او شرایط شما را در این دوران سخت‌تر می‌کند. حتی چیزهایی که شما را به یاد او می‌اندازد را از خود دور کنید. به جاهایی که با او خاطره دارید نروید. حتی اشیائی که شما را به یاد او می‌اندازد را از خود دور کنید. سعی کنید کمتر به او و خاطراتی که با یکدیگر دارید فکر کنید و آن‌ها را تجزیه تحلیل نکنید.

امیدوار باشید

جدایی از فردی که شما به او علاقه داشته‌اید حتما کار سختی است. اما هرگز نمی‌توان گفت که حتما به ضرر شماست. شاید شما بارها شاهد این اتفاق در اطرافیان خود بوده‌اید و پس از مدتی متوجه شده‌اید که این جدایی به مراتب اتفاق بهتری بود. اطمینان داشته باشید که این جدایی برای شما هم سرآغاز اتفاقات خوش در آینده خواهد بود.

برای شکست عشقی از متخصص کمک بگیرید

در بیشتر موارد جدایی و پایان رابطه عاطفی توسط یکی از طرفین اتفاق می‌افتد. یعنی شاید دیگری اصلا با این موضوع موافق نباشد و جدا شدن برای او شکست عشقی سختی را رقم بزند. حتی ممکن است که این جدایی با احساساتی همانند طرد شدن یا حتی خیانت همراه باشد که شرایط را بسیار سخت‌تر کند. اگر شرایط ببرایتان از حد مشخصی وخیم‌تر شد سعی کنید حتما از متخصص کمک بگیرید. مشورت با یک دکتر روانشناس خوب و یا مشاور می‌تواند بسیار برای افرادی که با شکست عشقی مواجه شده‌اند مفید باشد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ذهن پویا چیست؟ راه‌های رسیدن به آن

اکثر ما از قدرت ذهن بی‌خبر هستیم و کمتر برای پرورش آن وقت می‌گذاریم. ذهن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *