بهترین مکان های گردشگری تفریحی دیدنی کرج

بیشتر ایرانی ها مخصوصا تهرانی ها حداقل برای چندبار هم که شده از شهر کرج گذر کرده اند. اما کرج را تا به حال به چشم مقصدی برای تنها گذر کردن نبینید! جاذبه های شهر کرج بسیار زیاد است و هر کسی که بخواهد از این شهر بازدید کند و جاذبه گردی کند واقعا برای این کار دستش باز است. ما امروزقصدداریم  تا مکان های گردشگری کرج را به اتفاق شما مورد بررسی قرار دهیم .

 

پس تا به انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

هفت چشمه زیباترین مکان های گردشگری کرج

یکی دیگر از مکان های دیدنی کرج که بسیار هم زیبا است هفت چشمه کرج است. پس از طی ۱۷ کیلومتر از شهر کرج و در امتداد جاده کرج – چالوس در نزدیکی روستای ارنگه منطقه سرسبز هفت چشمه قرار دارد.این منطقه یکی از زیباترین مناطق جاده چالوس می‌باشد، از کنار جاده چالوس تا آبشار اصلی بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد تمامی مسیر در امتداد رودخانه می‌باشد و قبل از آبشار با حدود ۹۰ متر ارتفاع که یکی از بزرگترین آبشار های ایران است، آبشارهای کوچکی وجود دارند که ارتفاع آن‌ها به ۵ متر می‌رسد و دلیل نام گذاری منطقه به هفت چشمه وجود این چشمه‌ها می‌باشد. بهترین فصل برای بازدید از آبشار، فصل بهار است که چشمه‌ها و آبشار پرآب می‌باشند.

دریاچه هفت چشمه

پارک پرندگان کرج

باغ پرندگان چهار باغ کرج بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه با دو هزار گونه پرنده نادر از۶۵کشور جهان است. نمایشگاه پرندگان چهارباغ با مساحتی بالغ بر۱۲هزار متر مربع دارای سالن های سر پوشیده –برکه وجزایر متعدد به عنوان یک مرکز علمی–آموزشی و تفریحی به منظور نگهداری از گونه های نادر و رو به انقراض این پارک پرندگان بسیار مورد توجه عموم است. و یکی از بهترین مکان های دیدنی کرج نیز است.

پارک پرندگان

بام کرج

یکی از بهترین جاهای دیدنی کرج بام کرج است . بام کرج به کوهپایه‌های عظیمیه کرج گفته می‌شود که همه روزه و در هر آب و هوایی میزبان شهروندان کرجی است. نماد این میدان است که نمادی از کوهنوردان بسیجی است. دیدن سراسر بلوار طالقانی و منطقه عظیمیه هم در روزهایی که هوا تمیز باشد، جالب توجه است. منظره‌ها هرچه بالاتر بروید زیباتر می‌شوند و هوا پاک‌تر! برخلاف بام تهران در انتهای پلکان بام کرج ، محوطه یا امکانات رفاهی ساخته نشده است و آخر این مسیر به کوه می‌رسد که ممکن است کم‌کم امکاناتی هم برای گردشگرها در نظر گرفته شود.
آدرس : البرز، کرج، انتهای بلوار طالقانی شمالی

بام کرج

پارک چمران

یکی از بزرگ ترین پارک‌های کرج که یکی از جاهای گشتنی کرج به شمار می‌رود، پارک چمران است و خود کرجی‌ها به خاطر خوش آب‌وهوا بودن و پر دار و درخت بودن این پارک، آخر هفته را در این مکان می‌گذرانند. رودخانه کرج در کنار پارک چمران قرار دارد که محیط اطراف آن را زیباتر کرده است. اگر به گل و گیاه و نوع نادر آن علاقه‌مند باشید، می‌توانید در این پارک بمانید. برای رفتن به این پارک باید به کرج، بعد از میدان امام حسین بروید.

پارک چمران

باغ فاتح دلنشین ترین مکان های گردشگری کرج

اگر به دنبال محیطی برای گشت‌وگذار می گردید و باغ‌های پر دار و درخت را به عنوان محیط اطراف‌تان دوست دارید، به باغ فاتح بروید. در این باغ می‌توانید پیاده‌روی کنید و از امکانات ورزشی استفاده کنید. باغ فاتح متعلق به محمد صادق فاتح یزدی بوده است و نام آن هم از این شخص گرفته شده است. باغ فاتح به پارک تنیس هم معروف است و برای بازی بچه‌ها هم فضای بزرگی در آن در نظر گرفته شده است که درختان پرهیبتش به زیبایی هرچه بیشتر محیط کمک کرده است. برای رفتن به این منطقه دیدنی کرج باید به جهانشهر، میدان سپاه، حاشیه بلوار جمهوری بروید.

 

باغ لاله گچسر

باغ لاله گچسر از جاهای دیدنی کرج در بهار بوده که در روستای گرماب در منطقه گچسر و در 52 کیلومتری جاده کرج به چالوس واقع شده‌است. سالانه گردشگران و مسافران بسیاری به این باغ آمده و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند. از دیگر جاذبه‌های گچسر می‌توان به چشمه آب معدنی در مجاورت این منطقه اشاره نمود که به منظور درمان بیماری‌های تنفسی و روماتیسم استفاده می‌شود.

 

پیست اسکی دیزین از مهیج ترین مکان های گردشگری کرج

پیست اسکی دیزین در ۷۴ کیلومتری کرج قرار گرفته است که معمولا از اواسط پاییز تا اوایل بهار گردشگران زیادی به این منطقه می‌روند تا تفریح کنند. باید پیست اسکی را قبل از غروب آفتاب بروید تا در روشنی روز به تفریحات خود بپردازید. برای رسیدن به پیست اسکی دیزین راه های زیادی وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنیم از مسیر جاده چالوس بروید چون راحت‌تر به پیست می رسید. از سمت جاده چالوس که رفتید، بعد از هتل گچسر باید وارد ورودی ولایت رود شوید و پس از طی مسافتی به دیزین می‌رسید.

پل دختر کرج

یکی از معمرف ترین جاذبه های شهر کرج پل دختر است که با نام پل سلیمانیه و پل شاه عباسی هم شناخته می ‌شود و از سازه ‌های دوره ی صفویه محسوب می شود و بر روی رودخانه کرج ساخته شده است. این پل بر بقایای پلی کهن ‌تر که در دوره ی سلجوقی ایجاد شده است و بازسازی آن در دوره صفوی به این سازه نمای پل‌های دوره صفوی را داده است، ساخته شده است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *