۱۰ دلیل رایج که ازدواج را سال اول به طلاق میکشاند

برخی افراد فکر میکنند سال اول ازدواج ماه عسل است و همه افراد با خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی میکنند. اما اینطور نیست. بسیاری از افراد در همان سالهای اولیه زندگی دچار مشکلات زیادی میشوند و یا حتی طلاق در سال های اول زندگی خود میشوند.

در این مقاله به مشکلات و مسائلی که ممکن است در سال اول ازدواج برای شما پیش بیایید اشاره میکنیم.

طلاق در سال اول زندگی

در مورد بچه دار شدن بحث نکرده اید

زوجین به طور منظم با هم اختلاف دارند ، زیرا یکی از آنها بچه می خواهد و دیگری نه.  بسیاری از مردم قبل از ازدواج در مورد این مسئله بحث نمی کنند. صحبت درباره تعداد کودک و یا بچه داشتن یا نداشتن باید در اوایل رابطه اتفاق بیفتد.

قبل از ازدواج نظرات او درباره بچه دار شدن یا نشدن را انکار میکنید.

در میان افرادی که درباره بچه ها بحث کرده اند ، هنوز هم ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. بسیاری افراد هنگام صحبت با یکدیگر درباره تعداد بچه ها و بچه دار شدن یا نشدن نیز صحبت میکنند اما پس از مدتی دچار مسائل جدی میشوند. زیرا حرف های یکدیگر را جدی نگرفته اند. سعی کنید زمانی که طرف مقابلتان نظراتی درباره تعداد بچه و …. میدهد سخنان او را باور کنید. و بداتید این نظر واقعی اوست.

زندگی با خانواده همسر

در بعضی از فرهنگ ها ، سنتی است که طبق آن زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند پس از ازدواج باید با خانواده همسرشان زندگی کنند. بسیاری دیگر به دلایل عملی یا اقتصادی پس از ازدواج تصمیم به زندگی با خانواده همسر خود می گیرند.

زندگی کردن و همنشینی با خانواده شخص دیگری می تواند یک شوک باشد ، به خصوص اگر والدین همسر شما ارزش ها یا عادت های متفاوتی نسبت به خانواده شما دارند ، این مسئله یا باعث تغییر پویایی بین شما و همسرتان می شود. درباره انجام این انتخاب با دقت فکر کنید و اگر نمی توانید از وقوع آن جلوگیری کنید ، با شریک زندگی خود چند قانون اساسی تنظیم کنید ، از جمله اینکه برای چه مدت می خواهید در کنار آنها بمانید.

شما در چگونگی ابراز عشق یکسان نیستید.

طلاق در سال اول زندگی

این مورد بیشتر برای زوج هایی پیش میایید که قبل از ازدواج زمان زیادی را با هم نبوده اند.

راه های متفاوتی برای ابراز علاقه وجود دارد کتاب “پنج زبان عاشقانه” گری چاپمن این موارد را به دسته هایی تقسیم می کند: کلمات ، زمان گذاشتن ، دریافت هدیه ، خدمت کردن و لمس فیزیکی. اگر کسی هستید که دوست دارید فرد مورد علاقه شما با گفتن “دوستت دارم” ابراز علاقه کند یا بغل های منظم بخواهد ، ممکن است تلاش کنید تا با شخصی که از طریق کارهای خدماتی ابراز عشق می کند ، مانند شستن لباس یا پختن شام سازگار شوید. داگت جونز می گوید: “فرهنگ های مختلف ممکن است گاهی بخواهند عشق را از یک راه ثابت کنند یا آن را از راه دیگری دریافت کنند.” زمان (و ارتباط خوب) به شما کمک می کند الگوهای یکدیگر را بشناسید و عشق را احساس کنید.

اعتیاد

در اغلب موارد اعتیاد به‌تنهایی برای زندگی مشترک مشکل‌ساز نیست، اما عوارض ویرانگر آن می‌تواند زندگی ر به‌عنوان مثال فرد معتاد (خواه الکل خواه مواد مخدر) ممکن است دروغگو باشد یا دزدی کند و بنابراین با قانون مشکل داشته باشد. این رفتارها سبب فشار عاطفی و روانی در همسران این افراد می‌شود. البته گاهی افراد این توانایی را دارند که در کنار همسر معتاد خود زندگی کنند و از نظر عاطفی او را حمایت کنند ولی اغلب افراد به خاطر سلامت روحی خودشان هم که شده طلاق می‌گیرند. تأثیر ویرانگر اعتیاد در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت به‌خوبی نشان داده شد. بر اساس این مطالعه آمار طلاق در افراد معتاد به الکل ۱۵,۵ درصد بود که آمار قابل توجهی است.

 

اختلاف سنی زیاد

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مربوط به ازدواج این است که آیا ازدواج دو نفر از دو نسل متفاوت عاقلانه است؟ پاسخ منفی است. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که بهترین اختلاف سنی در ازدواج این است که شوهر ۲ تا ۱۰ سال از همسرش بزرگ‌تر باشد. آمار طلاق در این حالت به مراتب کمتر از حالتی است که اختلاف سنی بیشتر از ۱۰ سال یا زن بزرگ‌تر از شوهر است. پس این مورد نیز یکی از عوامل طلاق در سال اول زندگی است.

سطح تحصیلات

تحصیلات برای پایداری و دوام زندگی مشترک کافی نیست، اما بر اساس تحقیقات انجام‌شده آمار طلاق در خانواده‌هایی که از لحاظ تحصیلات و آموزش در سطح بالاتری هستند، کمتر است. زوج‌هایی که بر اساس تحصیلات خود درآمد بیشتری کسب می‌کنند و استانداردهای بالاتری را در زندگی خود ایجاد می‌کنند، از ازدواج خود بیشتر لذت می‌برند. همچنین این مطالعه نشان داد زنان تحصیل‌کرده معمولا تمایل دارند شوهران خود را از میان افرادی انتخاب کنند که از نظر تحصیلات هم‌سطح یا بالاتر از‌ آنها باشند.

رسانه‌های اجتماعی

طلاق در سال اول زندگی

فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در طلاق ایفا می‌کنند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان داد که از هر ۷ مورد ، یک نفر به دلیل اعتیاد همسرش به رسانه‌های اجتماعی طلاق می‌گیرد. در این مطالعه از هر ۴ نفری که مورد ازمایش قرار گرفتند، حداقل یک نفر پاسخ ‌داد که تقریبا هفته‌ای یک‌‌بار جروبحث‌های خانوادگی‌شان به رسانه‌های اجتماعی مربوط می‌شود. اگرچه این دلیل به‌ندرت از عوامل اصلی طلاق به‌شمار می‌رود، با این حال جنگ و دعواهای بی‌پایان بر سر رسانه‌های اجتماعی می‌تواند زمینه را برای طلاق در سال اول زندگی فراهم کند.

 صحبت نکردن با یکدیگر

ازدواج و زندگی مشترک ممکن است سخت باشد. و اگر یک نفر در رابطه احساس کند که بار بیش از حد را به دوش می کشد ، می تواند منجر به اختلاف شود. این امر در صورت احساس نیاز به حرف نزدن و یا ساکت ماندن ، دو برابر می شود. جیمز می گوید: “اغلب اوقات ، وقتی طرف مقابل در مورد طرف دیگر خود  گلایه میکند ، پاسخ این است که” چرا به من نگفتی؟ “یا” اگر می دانستم کمک می کردم. ” “بنابراین ، با یکدیگر صحبت کنید. و اگر احساس می کنید دارید با طلاق گرفتن نزدیک میشوید ، چیزی بگویید. به شریک زندگی خود اطلاع دهید. ” جلوگیری از طلاق ارتباط زیادی با رسیدگی به موارد کوچک در هنگام وقوع دارد.”

مسائل جنسی

طلاق در سال اول زندگی

در بسیاری از موارد ناسازگاری جنسی عامل اصلی طلاق است و گاهی به‌صورت غیر مستقیم سبب طلاق می‌شود؛ به این‌صورت که ابتدا به دلیل ناسازگاری جنسی یکی از زوج‌ها خیانت می‌کند و سپس به دلیل این خیانت طلاق اتفاق می‌افتد. بسیاری از افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند، همین عامل را دلیل خیانت خود بیان می‌کنند. و مهم است که قبل از ازدواج به این مسئله هم توجه شود تا متوجه شوید بعد از آن جدایی صورت نمیگیرد. و یا هردوی شما هنگام رابطه چه چیزی میخواهید و چگونه راضی میشوید.

اثرات روانی طلاق چیست ؟ و چگونه میتوان آنها را مدیریت کرد؟ اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فرق وگان و وجترین چیست؟

فرق وگان و وجترین موضوع جذاب امروز مجله نیمه شب است. شاید برای شما هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *