صبحانه در کشورهای مختلف | مردم کشورهای مختلف در وعده صبحانه چه می‌خورند؟

صبحانه یک وعده غذای بسیار مهم در برنامه غذایی جهت سلامتی افراد است. این وعده غذایی مانند بسیاری از رسوم دیگر در کشورهای مختلف‚ متفاوت است. مردم کشورهای مختلف سبک زندگی متفاوت و همچنین آداب غذایی متفاوتی با یکدیگر دارند. علاوه بر این تنوع غذایی یکی از جاذبه‌های فرهنگی و محلی هر مکانی است. گردشگران بسیاری در سفرهای خود به جاهای مختلف هدف آشنایی با غذاها و آداب غذایی مردم مناطق مختلف را دارند. آشنایی با این بخش از زندگی مردم مختلف اتفاقا برای بسیاری از گردشگران جذاب و هیجان انگیز می‌باشد. در این مقاله از وب سایت نیمه شب قصد داریم شما را با صبحانه در کشورهای مختلف آشنا کنیم.

صبحانه در کشورهای مختلف

همانطور که می‌دانید تمامی پزشکان تغذیه مرتب اهمیت و ارزش وعده غذایی صبحانه به ما گوشزد می‌کنند. آن‌ها تاکید دارند که هرگز نباید این وعده مهم و با ارزش از زنجیره‌ی وعده‌های غذایی مردم حذف شود. متخصصان تغذیه با اشاره به فواید خوردن صبحانه مانند افزایش تمرکز‚ افزایش توانایی حل مسئله و افزایش خلاقیت در افراد سعی دارند که مردم را به سمت خوردن صبحانه علی الخصوص صبحانه‌های مفید و مغذی ترغیب کنند. در ادامه این مقاله با سبک صبحانه در کشورهای مختلف آشنا خواهیم شد.

صبحانه در کشورهای مختلف
صبحانه در کشورهای مختلف

چین

در کشور چین وعده صبحانه معمولا شامل رشته فرنگی، برنج، مرغ، سبزیجات سرخ شده، نان های بخار پز شده و سوپ های گرم مانند سوپ کانجی می‌باشد. علاوه بر این استیک‌های خمیری سرخ شده با نام tiao محبوبیت زیادی در چین دارند. این استیک‌ها در شیر گرم سویا غوطه ور می‌شوند و یکی دیگر از غذاهای محبوب برای وعده صبحانه در کشور چین است.

ترکیه

در زمان سفر به ترکیه و اقامت در هتل های ترکیه حتما میتوانید برای صبحانه سینی صبحانه ترکی را انتخاب کنید.این سینی سنتی ترین صبحانه در ترکیه میباشد که شامل پنیر، خیار، گوجه، انواع زیتون، مربا، عسل و… گاهی هم مربای خانگی، تخم مرغ آب پز را میتوانید در سینی ببینید.موارد دیگری هم وجود دارد که میتوانید به عنوان صبحانه میل کنید مانند بورک که یک جور شیرینی یا نان شکم پر است.و داخلش با انواع مواد غذایی مثل پنیر، سبزیحات و گوشت چرخ کرده پر می شود.

ژاپن

ماهی‌هایی مانند سالمون، سوپ میسو، ترشی سبزیجات و برنج معمولا غذاهایی هستند که در کشور ژاپن در وعده صبحانه مصرف می‌شوند. علاوه بر این موارد‚ نوعی رول املت به نام تاماگویاکی که از لایه‌های نازک تخم مرغ هستند و در یک تابه مستطیلی تهیه می‌شود‚ از دیگر غذاهای محبوب در ژاپن برای صبحانه است.

صبحانه در فرانسه

در کشور فرانسه برای وعده صبحانه معمولا از نان کروسان ساده و بادام خرد شده، کره، عسل، شکلات یا خامه استفاده می‌شود. علاوه بر این شکلات داغ، قهوه یا چای به همراه نان کروسانت به همراه عسل یا شکلات، بخش مهمی از صبحانه فرانسوی‌ها را تشکیل می‌دهد.  اما به صورت کلی می‌توان گفت که فرانسوی‌ها صبحانه‌های مفصل ندارند. شاید به این دلیل است که آن‌ها معمولا غذا‌های سنگین را که به عنوان مثال حاوی گوشت هستند را در وعده‌های ناهار و شام سرو می‌کنند.

روسیه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید خاویار یکی از غذاهای اصلی در وعده صبحانه برای مردم کشور روسیه محسوب می‌شود. خاویار سرخ یا سیاه از تاپینگ‌های محبوب برای پنکیک‌های بزرگ و پنکیک‌های کوچک و ضخیم در برانچ‌های آخر هفته در این کشور می‌باشد. البته معمولا روسی‌ها در روزهای کاری صبحانه‌های ساده‌تری را سرو می‌کنند. علاوه بر موارد گفته شده نوعی فرنی تشکیل شده از دانه‌های مختلف با نام کاشا‚ محبوبیت زیادی در کشور روسیه برای وعده صبحانه دارد. همچنین باتربوروتس که یک ساندویچ به همراه ژامبون است و تخم مرغ با نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا چای نیز برای وعده صبحانه در این کشور استفاده می‌شوند. البته افراد بسیاری در روسیه برای صبحانه نان تست به همراه پنیر و آبمیوه را مورد استفاده قرار می‌دهند.

صبحانه در کشورهای مختلف
صبحانه در کشورهای مختلف

کشور هندوستان

مناطق مختلف در کشور هندوستان صبحانه‎‌های مختلفی سرو می‌کنند. اما به صورت معمول صبحانه‌هایی که در هند جنوبی سرو می‌شوند شامل این موارد می‌شود: غذایی به نام idlis که شامل تخمیر برنج و عدس بخار پز شده برای تشکیل کیک نرم است. همچنین غذایی به نام دوزای که به پنکیک شباهت دارد اما حاوی خمیر تخمیر شده معمولاً با برنج یا gram سیاه است. علاوه بر این خورشت سبزیجاتی با نام سمبار نیز در وعده صبحانه در جنوب هند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در شمال کشور هند نیز صبحانه‌های محبوب شامل پاراتاهای مختلف، آلو پوره و … می‌شود.

صبحانه در برزیل

یکی از لذیذترین غذاهایی که در وعده صبحانه در کشور برزیل سرو می‌شود پائو دو کوئیجو نام دارد. این غذا یک نوع رولِ پنیر بسیار خوشمزه است که شهرت بسیاری هم دارد. علاوه بر این نان‌های متنوعی در کشور برزیل وجود دارد. به عنوان مثال بولو دو فوبا یک نان محبوب در این کشور است که حتی برای میان وعده عصر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نان بولو دو فوبا نوعی کیک مرطوب با بافتی کرمی است که از ترکیب پنیر پارمزان رنده شده و نارگیل خرد شده تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید : سفر به استانبول و هر انچه برای سفر جذابتان نیاز است بدانید!

صبحانه در کشور ایتالیا

مردم کشور ایتالیا هم معمولا برای وعده صبحانه غذاهای سنگین سرو نمی‌کنند. در این وعده در کشور ایتالیا معمولا اسپرسو و کاپوچینو به همراه شیرینی‌هایی مانند کورنِتو یا کروسان سرو می‌شود که حاوی نوتلا یا کاستارد هستند. علاوه بر این شیرینی دیگری با نام اِسفوگلیاتِله که یک شیرینی ترد و چند لایه است‚ و در خود پنیر ریکوتای شیرین دارد نیز از محبوبیت زیادی در وعده صبحانه‌ در کشور ایتالیا برخوردار است.

وعده صبحانه
وعده صبحانه در کشورهای مختلف

مکزیک‎‎

در کشور مکزیک وعده صبحانه یک وعده بسیار مهم است. در این کشور در وعده صبحانه غذاهایی مانند چیلاکیلاس سرو می‌شوند. این غذا حاوی تتتتورتیلا سرخ شده با سالسای سبز یا قرمز، لوبیای سوخاری و مرغ خرد شده است. علاوه بر این Huevos rancheros که تخم مرغ سنتی در کشور مکزیک است نیز از دیگر غذاهای محبوب برای وعده صبحانه در این کشور می‌باشد. ناچو، پنیر و لوبیا نیز از دیگر غذاهای خوشمزه و لذیذ و البته تند است که در مکزیک در وعده‌ی صبحانه سرو می‌شود.

صبحانه در آرژانتین

در کشور آرژانتین برای وعده صبحانه انواع شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر شیرینی‌ها خوراکی‌هایی مانند مِدیالونِس، نوعی نان شیرینی بریوش به شکل کروسان، دونات سرخ شده و چوروس نیز از محبوبیت زیادی برای وعده صبحانه برخوردار هستند. همچنین نان‌های شیرین مانند دلچه دو لچه  نیز از خوراکی‌های لذیذ صبحانه هستند.

صبحانه در کشور آلمان

در کشور آلمان هم معمولا وعده صبحانه شامل سوسیس آلمانی یا وورست به همراه پنیر محلی، نان تازه و قهوه سرو می‌شود. همچنین در کشور آلمان گوشت‚ کالباس سرد‚ انواع نان مانند پرِتزِل‚ میوه‌های تازه، تخم مرغ آب پز و انواع مرباهای خانگی در وعده صبحانه سرو می‌شوند.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ویزای توریستی انگلیس

شرایط ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی انگلیس موضوع مقاله امروز مجله نیمه شب است. همانطور که می دانید گردشگری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *