سبک هوگه چیست؟ دکوراسیون سبک هوگه

در مقالات پیشین از وبسایت نیمه شب به بررسی فنگ شویی پرداختیم و حال امروز با شما هستیم با سبک هوگه ، اما اینکه سبک هوگه چیست؟ دکوراسیون سبک هوگه چگونه است ، موضوعی است که در این مقاله به طور اختصاصی به آن خواهیم پرداخت.

سبک هوگه به عنوان بخش اصلی فرهنگ دانمارکی ، پدیده ای است که به اواخر قرن بیستم باز می گردد. هوگه یا Hygge یک کلمه دانمارکی و نروژی برای حالتی از آرامش و خوش‌نشینی راحت است همراه با احساس سلامتی و رضایت.

دکور هوگه (Hygge) یک سبک طراحی داخلی مینیمالیستی است که مظهر احساس رضایت است در عین لذت بردن از لذت های ساده زندگی.

داشتن کرسی در خانه های قدیمی ، اولین نمود سبک هوگه بود. اگر در منزل خود با یک بلوز شلوار راحتی نشسته اید و یک فنجان چای یا شکلات داغ در دست دارید و برای خود محیط نشیمنگاهی آرامش بخش را تهیه نموده اید در اصل شما خود را در محیطی با سبک هوگه احاطه نموده اید.

دکور Hygge دعوت کننده و دنج است و حول محور ایجاد فضایی در خانه شما می چرخد که با هم بودن و قدردانی از چیزهای خوب زندگی را تشویق می کند. گرایش‌های طراحی Hygge که با رنگ‌های خنثی آرامش‌بخش و مواد طبیعی مشخص شده‌اند، نشانه‌ای از سبک زندگی دانمارکی هستند.

انتشار کتاب 2017  Danish Secrets to Happy Living نوشته میک ویکینگ، بنیانگذار موسسه تحقیقات شادی کپنهاگ،سایر مردم جهان را با راز دانمارکی ها آشنا کرد. این کتاب به یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز تبدیل شد و از آن زمان ، مردم در سرتاسر جهان سعی نمودند از دانمارکی‌ها تقلید کنند و سبک های راحتی بیشتری را به خانه و زندگی خود دعوت کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش بافت پتو و شال مبل تریکو

ایده هایی از سبک هوگه

یکی از بهترین راه‌ها برای گنجاندن هوگه در سبک زندگی‌تان ، استفاده از دکوراسیون های مینیمالیستی در خانه است. در اینجا نکاتی در مورد طراحی خانه به سبک هوگه وجود دارد که به شما کمک می کند محیطی دنج و آرامش بخش را در فضای زندگی خود بپذیرید:

استفاده از منسوجات نرم: برای احاطه نمودن خود در یک پیله گرم در یک شب سرد زمستانی، منزل خود را با لوازمی مانند پتوهای گرم و نرم و لطیف (پتوهای ژله ای)، بالش های پرتابی، فرش های جنس خز مصنوعی، یا زیر اندازهایی از جنس و طرح پوست گاو و گوسفند تزئین کنید.

صندلی های راکر : صندلی های راکر که صندلی هایی متحرک هستند ، را می توانید در کنار پنجره های منزل خود و ترجیحا در قسمتی که ویویی زیبا دارد قرار دهید و با اضافه نمودن یک بالش برای تکیه گاه و پتویی نرم و لطیف ، اوقاتی لذت بخش را برای خود خلق نمایید.

در گذشته برخی افراد قدیمی ، بر روی این صندلی ها می نشستند و با بافتنی و یا خواندن کتاب ، خود را مشغول می نمودند.
طرح‌های رنگی خنثی: دیوارهای سفید یا رنگ‌های خنثی گرم، بومی آرامش‌بخش ایجاد می‌کنند. دکور هوگه بر پایه عناصر طبیعی مانند چوب، بامبو و گیاهان است  .
نورپردازی های رویایی : منزل خود را با چراغ های رشته ای پراکنده برای روشنایی تنظیم کنید. آنها را در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری یا اتاق خواب آویزان کنید. از چراغ های ریسه ای همچنین برای روشن کردن محیط دور شومینه، تزئین اطراف پنجره ها یا … استفاده کنید.
عطرهای آرامش بخش: بوهای خوش ، تاثیر شگرفی در آرامش و جذب نیروهای مثبت دارند و شاید دلیل آنکه مشاوران املاک ، پخت کوکی یا کیک های معطر را قبل از بازدید یک خانه پیشنهاد می کنند هم همان تاثیر مثبتی است که بوهای خوش در خاطر می گذارند و احتمال انجام معامله را بالا می برند. برای تولید بوهای خوش در منزل از شمع های معطر ، اسفند ، اسماج یا رایحه‌های گرم مانند جوشانده زنجبیل، وانیل، دارچین یا پرتقال و … که به ایجاد فضایی آرام کمک می‌کنند استفاده نمایید.
ایجاد گوشه مطالعه: سبک هوگه را با عشق خود به مطالعه انواع کتب تطبیق دهید. در کنجی از منزل خود ، فضایی آرامش بخش را با انداختن تشکچه ای نرم و چند بالش برای تکیه ایجاد کنید و در آنجا از مطالعه انواع کتب مورد علاقه خود همچون کتب شعر ، رمان ، روان شناسی و … لذت ببرید.

انواع دکوراسیون سبک هوگه

1- شمع های طبقه ای

اولین سبک زندگی هوگه ، استفاده از شمع هاست که یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن حس شادابی فضای منزل ، پر کردن آن با شمع‌های معطر دلپذیر است، همانطور که در تصویر مشاهده می‌شود شمع ها برای تجربه هوگه بسیار ضروری هستند و یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن گرما به یک فضای کوچک را ارائه می دهند. آنها را روی یک قفسه کتاب، یک میز قهوه یا اطراف حمام بچینید و یا شلفی چند طبقه را برای آنها در نظر بگیرید و بعد خواهید دریافت که دانمارکی ها چگونه از این فضا برای آرامش خود بهره می برند.

سبک هوگه چیست؟ دکوراسیون سبک هوگه

2- ایده فضای سبز

سبک هوگه چیست؟ دکوراسیون سبک هوگه

سبک زندگی هوگه با ایده فضای سبز ، می تواند در تمام طول سال مورد استفاده باشد. فضای سبز می تواند به طرز باورنکردنی آرامش بخش باشد، هوای منزل را تصفیه کند و به اتاق کمک کند زیبایی خود را چند برابر کنید.

3- کتابخانه های مینیمال

سبک هوگه چیست؟ دکوراسیون سبک هوگه

یک کتابخانه کوچک یکی از عناصر ضروری سبک زندگی هوگه است، و چه راهی بهتر از اختصاص یک گوشه مطالعه عالی برای تشویق لذت مطالعه روزانه؟ این عکس ، نشان می دهد که برای ایجاد یک منطقه مطالعه دنج به فضای زیادی نیاز ندارید. در واقع، یک کتابخانه خانگی زمانی که کوچک و جمع و جور باشد، جذاب تر و دنج تر است.

4- نورپردازی های ریسه ای

نورپردازی ریسه ای

پیشتر به ایده نورپردازی با شمع اشاره گردید و حال به معرفی سبکی دیگر از نورپردازی بنام نورپردازی ریسه ای یا رشته ای خواهیم پرداخت. به نور پردازی زیر توجه کنید ، آیا این نورپردازی عالی، شما را مشتاق نمی‌کند که در آن محیط سکونت داشته باشید و سرشار از آرامش شوید؟

برای جلوه بیشتر، چند چراغ رشته ای را به چارچوب تخت یا بالای صندلی مطالعه خود اضافه کنید. نورپردازی مناسب می تواند فوراً به فضا احساس گرمی و جذابیت بدهد و بهترین نکته آن ، این است که برای خلق آن ، نیاز به فضای اضافی نیاز ندارید.

5-گهواره های بزرگسال یا لندو (تخت خواب های آویز)

گهواره آویز

این ایده یکی از عناصر آرامش بخش دیگر در سبک هوگه است و کافی است که آن را در کنجی دنج و آرامش بخش در منزل خود ، نصب کنید و از آرامشی بی کران بهره مند شوید و در هنگام تهیه ، سعی کنید که از جنس هایی برزنتی و مقاوم استفاده کنید.

سخن پایانی

هوگه ، سبکی است اصولی که برای پیاده سازی آن به شیوه استاندارد نیز می توانید از مقاله فنگ شویی چیست؟ چه قوانین و کاربردهایی در دکوراسیون خانه دارد؟ بهره ببرید تا فضای خانه ای رویایی و آرامش بخش را برای خود و عزیزانتان ، فراهم آورید.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

شخصیت رمزآلود مردان بتا که باید بدانید!

شخصیت هر فرد او را از دیگران متمایز می‌کند و به همین خاطر، تیپ‌های شخصیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *