زیباترین سواحل بوشهر

شهر زیبای بوشهر از جمله شهرهای ساحلی خلیج فارس است. این شهر دارای اقامتگاه‌های بوم گردی، سواحل زیبا، نخلستان‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعددی است. بوشهر یک شهر ساحلی است و با وجود طبیعی زیبا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سواحل بوشهر محسوب می‌شود.

استان بوشهر طبیعتا در جنوب کشور واقع می‌باشد که مسافتی حدود 900 کیلومتر خط ساحلی دارد که این امر باعث می‌شود سالانه هزاران توریست و گردشگر خارجی و داخلی را به خود جذب ‌کند و از نظر مساحت، عنوان هفتمین استان ایران در حاشیه خلیج فارس می‌باشد. بندر بوشهر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی دارد و این امر باعث می‌شود که سالانه مسافران زیادی به این استان زیبا سفر نمایند. ما در این مقاله قصد داریم که شمارا با بهترین و زیباترین سواحل زیبای استان بوشهر آشنا سازیم و اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم.

بکرترین ساحل‌های بوشهر

ساحل ماسه ای بندر دیلم

ساحل بکر دیلم بوشهر

این ساحل یکی از مهم‌ترین سواحل بوشهر خلیج فارس است که گردشگران زیادی را بر خود جذب می‌کند. ازجمله تفریحاتی مانند اسب سواری در کنار دریا، قایق سواری، موتور سواری و… را به راحتی می‌توانید انجام داده و از آن‌ها لذت فراوان ببرید. همچنین بازارچه‌های کوچک و محلی در اطراف این ساحل قرار دارد و مقصد گردشگران این ساحل زیبا می‌باشد.

ساحل بندر امام حسن

عکس ساحل بندر امام حسنپارک ساحلی بندر امام حسناقامت در بندر امام حسن

ساحل بندر امام حسن در 30 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع شده است. این ساحل به دلیل صخره‌ای و ماسه‌ای بودن، سواحلی زیبا و مقصدی برای گردشگران می‌باشد. همچنین این ساحل بنام ساحل مریخی نیز معروف می‌باشد و یکی از سواحل بکر و دست نخورده استان بوشهر محسوب می‌شود.

پارک ساحلی ریشهر

بکرترین سواحل بوشهر - ریشهر

ساحل ریشهر یک مکان بسیار مناسب برای لذت بردن از منظره دریا است. موقعیت قرارگیری این ساحل به گونه ای است که از دریا بالاتر بوده و با پایین آمدن از پله‌های این پارک ساحلی، می‌توانید به ساحل ماسه ای آن بروید و پا در آب دریا بگذارید. همچنین امکانات شنا و آب تنی نیز در این ساحل مهیا شده است. این ساحل بوشهر (ریشهر) حدود ۸ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد.

ساحل بنود

سواحل دیدنی بوشهر _ بنود

بنود یکی از روستاها و سواحل بوشهر ر در جنوب شرقی آن است که دلیل شهرت آن به‌علت برخورداری از ساحل صخره‌ای و فاصله کم آن با دریا برمی‌گردد. یکی از دلایل علاقه گردشگران به این ساحل بکر و زیبا را می‌توان غارهایی دانست که دهانه‌ای رو به دریا و ساحل دارند.ساحل بن.د لوکیشن‌های اصلی فیلم محمد رسول الله(ص) نیز بوده است. می توانید در این ساحل بکر و زیبا زیر نور ماه کمپ بزنید و آتش روشن کنید و شب را همان جا سپری کنید. صبح با صدای دلنواز موج ها بیدار شوید و جزر و مد دریا را تماشا کنید.

پارک ساحلی شغاب

زیباترین سواحل بوشهر _ شغاب

پارک ساحلی شغاب یکی از زیباترین سواحل بوشهر است. بسیاری از گردشگرانی که به بوشهر سفر کرده اند، پیشنهاد می کنند برای یک بار هم که شده در تور بوشهر سری به ساحل شغاب بزنند. امکانات فلوق العاده، طراحی پارک ساحلی جذاب و شرایط خوب برای شنا و آب تنی در دریا می تواند انگیزه شما را برای سر زدن به یکی از بهترین سواحل بوشهر یعنی ساحل شغاب بیشتر کند.

پارک ساحلی آب شیرین کن

پارک ساحلی آب شیرین کن بوشهر

این پارک زیبا که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود و در استان بوشهر واقع شده است. به دلیل ماسه‌ای بودن این ساحل زیبا، مکانی مناسب برای پیاده روی و لذت بردن از دریای شیرین خلیج فارس را در اختیارمان قرار می‌دهد. همچنین به علت وجود آلاچیق‌های زیبا در این ساحل، امکان نشستن و خیره شدن به زیبایی دریا را برایمان فراهم می‌سازد.

دراطراف پارک ساحلی آب شیرین کن انواع رستوران و بوفه‌هایی با منظره شیرین و دیدنی وجود دارد و شما می‌توانید با خانواده خود غذایی دلچسب میل نمایید. همچنین چند مورد از بهترین هتل‌های استان بوشهر در نزدیکی این ساحل زیبا وجود دارد و اگر بخواهید در نزدیکی این ساحل اقامت کنید گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

بوستان مرجان بوشهر

ساحل های بوشهر _بوستان مرجان

پارک ساحلی بوستان مرجان در شمال غربی جاده ساحلی بوشهر قرار دارد و همچنین فرودگاه بوشهر در کنار این پارک واقع شده است و شما می‌توانید برخواست و نشست هواپیماها را تماشا و از آن لذت ببرید. بوستان مرجان یکی از بوستان‌هایی است که سازمان میراث فرهنگی بسیار تلاش کرده تا با ارائه امکانات خوب در کنار شهرداری، مکانی مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم سازد. بوستان مرجان یکی از بهترین سواحل استان بوشهر محسوب می‌شود.

بوستان صدف بوشهر

پارک ساحلی نزدیک به بوستان مرجان، بوستان صدف بوشهر است. این بوستان نیز در کنار جاده ساحلی و در غرب بوشهر واقع شده و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی را در دل خود جای داده است. آلاچیق، سرویس بهداشتی و امکانات دیگر احتمالا می تواند به شما برای خلق یک روز جذاب در سفر به بوشهر کمک کند. دسترسی به بوستان صدف هم از طریق جاده ساحلی و هم از طریق بوستان مرجان امکان پذیر است. حتی می توانید از بوستان مرجان دوچرخه کرایه کنید و به پارک ساحلی صدف بیاید.

زیباترین سواحل بوشهر- صدف

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *