رازهای یک قرار ملاقات عالی

آیا فکر به اولین قرار ملاقات باعث استرس و خجالت شما میشود؟
نگران نباشید، شما تنها نیستید؛ و مابرای شما خبرخوبی داریم!
خبر خوب این است که با یک استراتژی صحیح، می توانید از برخی مشکلات و اضطراب های شایع جلوگیری کنید.

1. کارها را بیش از حد پیچیده نکنید

اولین قرار ملاقات با کسی که چیز زیادی از او نمیدانید پر از عدم اطمینان است. با تلاش برای ترتیب دادن یک شام عاشقانه عالی، یا برنامه ریزی یک روز کامل، کارها را پیچیده تر نکنید. در عوض، سعی کنید کارها کوتاه و ساده انجام شوند. یک فنجان قهوه در یک مکان مرکزشهر باعث می شود که سریع بفهمید آیا دوست دارید با کسی که با او قرار گذاشته اید وقت بیشتری بگذرانید یا نه؛ و اگر اوضاع خوب پیش برود، قهوه می تواند به یک ناهار یا شام عالی تبدیل شود.

2. بی دلیل استرس نداشته باشید

در اولین قرار ملاقات کمی اضطراب طبیعی است. در واقع، نصف جذابیت قرار اول به همین استرس و اضطراب آن است! اما اگر می خواهید نوعی از استرس را که باعث خستگی و ناراحتی شما می شود از بین ببرید، به یاد داشته باشید که هرچه احساس آرامش بیشتری داشته باشید، قرار ملاقات شما راحت تر و بهتر برگزار خواهد شد. یک ترفند ساده این است که در زاویه مناسب با طرف مقابلتان بنشینید تا اینکه مستقیم روبروی او باشید. این کار تلاش برای پر کردن هر وقفه مکالمه را از بین می برد و به جای آن هر دو می توانید در این وقفه ها کمی مردم را تماشا کنید.

3- پیام دادن را قطع کنید و شخصاً او را ملاقات کنید

مکالمه ممکن است در یک برنامه یا وب سایت آغاز شده باشد، اما نباید مدت طولانی در آنجا بماند. پیام دادن مطمئناً می تواند حس فرد دیگری را به شما القا کند، اما برای شناختن واقعی یکدیگر، شما به چیزهایی بیشتر از پیام های موجود در چت نیاز دارید، مثل: حالات چهره، زبان بدن و تن صدا. بنابراین وقت خود را برای یک رابطه مجازی تلف نکنید. قرار بگذارید و با شخص واقعی پشت کلمات ملاقات کنید!

4- برخی از موضوعاتی که مناسب گفت و گو در قرار اول هستند را آماده کنید

شما بدون آماده سازی قبلی به مصاحبه شغلی نمی روید، پس چرا برای اولین قرار ملاقات آماده نمیشوید؟ درباره نوع سوالاتی که می توانید بپرسید و پاسخ های جالبی که میتوانید بدهید فکر کنید.

قرار ملاقات

5. خوب گوش دهید

همه ما دوست داریم در مورد خودمان صحبت کنیم اما انتظار نداشته باشید که صحبت کردن در مورد خودتان به همان اندازه که برای شما جالب است برای طرف مقابلتان هم جالب باشد. از طرف دیگر، این هم خوب نیست که کلا ساکت باشید و همه صحبت ها را با طرف مقابل بگذارید؛ این نیز یک دستورالعمل برای شکست است. ترفند این است که هوشمندانه گوش کنید و به درستی پاسخ دهید. و در حین گوش کردن، گاهی سوال های مناسب هم بپرسید مثلا : “پس شما سه ماه گذشته را خارج از کشور بوده اید، چطور بود؟”.

6. ایجاد اولین برداشت خوب

برداشت های اولی که از شما میشود بسیار مهم است. فقط چند ثانیه طول می کشد تا شخصی بر اساس ظاهر و رفتارتان در مورد شما نظر دهد. یک راه عالی برای ایجاد اولین برداشت مثبت، لبخند زدن است. لبخند زدن یکی از عادت های افراد دوست داشتنی است. با لبخند بیشتر، نه تنها احساس بهتری خواهید داشت، بلکه مقداری از آن انرژی مثبت را به اطرافیان خود نیز فرا می دهید.

7. با خودتان صادق باشید

قرار ملاقات در قرن بیست و یکم می تواند مانند یک رقابت احساس شود؛ شاید هم همیشه اینطور بوده است. اما اغلب اوقات ما ارزش خود را در مقابل کسانی که تصور می کنیم “برنده” هستند می سنجیم، در نتیجه سعی می کنیم به جای یافتن راه خود، آنچه دیگران انجام می دهند را تقلید کنیم.
اما قرار ملاقات نباید در مورد برندگان و بازندگان باشد. بلکه در مورد پیدا کردن کسی است که با او ارتباط برقرار می کنید و برای او مهم هستید. کسی که شما را خوشحال می کند و شماهم می توانید او را خوشحال کنید. این تنها درصورتی امکان پذیر است که به خود وفادار بمانید و اجازه دهید اصالت شما درخشان باشد.

8. اولین قرار ملاقات موفق خود را با پیگیری درست تکمیل کنید

خب، هردوی شما احساس کردید که ارتباط برقرار شده است، مکالمه جریان پیدا کرده و موارد مشترک زیادی با هم داشته اید. بسیار عالی. حالا چی؟ اولین قرار ملاقات فقط در صورتی موفق است که با پیگیری همراه باشد و این به معنای ترتیب جلسه دیگری است.
نظرتان راجع به ارسال پیامی برای گفتن اینکه چه اوقات خوبی را گذراندید و زمان و مکان پیشنهادی برای دیدار دوباره چیست؟ انتظار پاسخ فوری را نداشته باشید وگرنه ناامید به نظر می رسید. به یاد داشته باشید اگر با لبخند، کمی اعتماد به نفس و تمایل به گوش دادن به آنجا رفتید، احتمالاً قبلاً خود را از رقابت جدا کرده اید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

عوارض استفاده از کاندوم که تا بحال به شما نگفته اند!

عوارض استفاده از کاندوم که تا بحال به شما نگفته اند!

دز مقالات پیشین از وبسایت نیمه شب، به معرفی فواید کاندوم پرداختیم و حال امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *