تیپ رسمی مردانه بدون کت | استایل های شیک مردانه بدون کت

یکی از تیپ‌های محبوب مخصوصا در بین جوانان تیپ رسمی مردانه بدون کت است. افراد بسیاری علاقه‌ای به پوشیدن کت برای فعالیت‌های روزمره ندارند. یا این که در روز‌های گرم و یا کارهایی با فعالیت‌های بدنی زیاد و یا هر دلیل دیگری نمی‌خواهند از کت استفاده کنند. اما با این حال می‌خواهد لباس رسمی و شیک به تن داشته باشند. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به بررسی و معرفی چند تیپ رسمی مردانه بدون استفاده از کت می‌پردازیم.

تیپ رسمی مردانه بدون کت
تیپ رسمی مردانه بدون کت

تیپ رسمی مردانه بدون کت

اغلب افراد در عین پوشیدن لباس‌های شیک‚ علاقه‌ای به پوشیدن کت ندارند. استفاده از استایل‌های اسپرت طرفدارهای بیشتری در بین جوانان دارد. اما حالا که به فصل‌های گرم سال نزدیک می‌شویم‚ دوباره شاهد تیپ‌های رسمی خواهیم بود. اگر به هر دلیلی علاقه‌ای به پوشیدن کت ندارید نگران نباشید. برای داشتن یک تیپ رسمی مردانه الزامی به پوشیدن کت نیست. شما می‌توانید بدون استفاده از کت یک تیپ شیک و در عین حال رسمی داشته باشید. استایل رسمی مردانه بدون کت می‌تواند کمی استایل شما را به سبک اسپرت نیز نزدیک‌تر کند.

نکته‌ای که در رابطه با تیپ‌های مردانه وجود دارد این است که در طول تاریخ معمولا تیپ‌های مردانه از اصول و قوانین ثابتی تبعیت کرده است. این در حالی است که تیپ‌های زنانه به طرز قابل توجهی دسخوش تغییرات قرار می‌گیرند. می‌توان نتیجه گرفت که رعایت این نکات ثابت در تیپ‌های مردانه همیشه موجب جذابیت تیپ شما خواهد شد.

استایل رسمی مردانه بدون کت
استایل رسمی بدون کت

برخی اصول در انتخاب پیراهن

پیراهن مهم‌ترین بخش استایل شما را تشکیل می‌دهد. در رابطه با پیراهن باید بدانید که پیراهن‌های چهارخانه حالت اسپرت دارند. پس بهتر است که برای یک استایل رسمی از پیراهن‌های ساده استفاده کنید. البته باید در نظر بگیرید که پیراهن ساده‌ای که انتخاب کردید با فرم بدن شما سازگاری دارد یا خیر. ترکیب پیراهن دکمه دار ساده بدون بالا زدن آستین با شلوار پارچه‌ای یک ترکیب عالی برای یک استایل رسمی مردانه می‌باشد.

  • سعی کنید مدل پیراهنی که انتخاب می‌کنید حتما حالت کلاسیک داشته باشد.
  • بلندی پیراهن را طوری انتخاب کنید که وقتی دستتان را بالا می‌برید‚ پیراهن از شلوارتان بیرون نزند.
  • اندازه سرشانه نیز باید کاملا مناسب فرم بدنی شما باشد. یعنی سر شانه نه به اندازه‌ای بلند باشد که روی بازویتان بیافتد و نه به اندازه‌ای کوتاه باشد که به بالای شانه شما جمع شود.
  • برای یک تیپ رسمی معمولا از پیراهن‌هایی با یقه نسبتا پهن استفاده می‌شود. به طوری که بتوان دکمه را بست و گردن را پنهان کرد.
  • اندازه آستین نیز کاملا متناسب با اندازه دست شما باشد و کوتاه یا بلند نباشد. معمولا بلندی آستین باید تا مچ دست باشد. تنگی و گشادی آستین هم مورد بسیار مهمی است. آستین گشاد تیپ شما را شلخته نشان می‌دهد و آستین تنگ هم مانع از انجام درست کارها و در نتیجه موذب شدن شما می‌شود.

می‌توانید در استایل رسمی بدون کت‚ اگر دوست داشتید از جلیغه استفاده کنید. اما در این صورت باید از پیراهن ساده و شلوار پارچه‌ای استفاده کنید. جلیغه می‌تواند بافت ساده یا حتی چهارخانه نیز باشد.

اصول استایل رسمی بدون کت
اصول استایل رسمی بدون کت

انتخاب شلوار و کفش

در تیپ مردانه بدون کت الزامی وجود ندارد که حتما از شلوار پارچه‌ای استفاده شود. البته که شلوار پارچه‌ای بیشتر به استایل شما حالت رسمی می‌بخشد‚ اما می‌توانید از شلوارهای جین هم استفاده کنید. در انتخاب شلوار جین می‌توانید شلوارهای راسته یا اسلیم فیت را انتخاب کرده و با ترکیب آن با یک پیراهن ساده یک استایل رسمی زیبا داشته باشید.

در انتخاب کفش در استایل رسمی مردانه هم باید حتما از کفش‌های ساده استفاده کنید. یک کفش بنددار چرم ساده با رنگ مناسب با استایل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.بهتر است که در انتخاب کفش برای تیپ رسمی مردانه بدون کت هرگز از کفش‌های اسپرت استفاده نکنید. جون موجب کاهش رسمیت استایل شما می‌شود. البته زمانی که از شلوار جین استفاده می‌کنید کمی استثنا وجود دارد. در این صورت می‌توانید یک کتانی بسیار ساده و کاملا تمیز استفاده کنید.

اصول استایل رسمی بدون کت
اصول استایل رسمی مردانه بدون کت

برخی اصول برای تیپ رسمی مردانه

  • استفاده از ساعت مچی در یک تیپ رسمی شیک تاثیر بسیار خوبی می‌گذارد. استفاده از ساعت‌های ساده و مینیمال در استایل‌های رسمی مردانه بهتر است. به یاد داشته باشید که برای یک تیپ رسمی مردانه ساعت‌های بند فلزی و استیل انتخاب‌های بهتری هستند. اندازه ساعت را حتما متناسب با دست خود انتخاب کنید.
  • از پوشیدن لباس‌های تنگ دوری کنید. پیراهن و یا شلوارهای تنگ و بدن نما نه تنها برای موقعیت‌های اداری مناسب نیستند‚ بلکه شما در آن لباس احساس راحتی نداشته و معذب خواهید بود.
  • ریش‌های مرتب و مدل موی متناسب با فرم صورتتان موراد بسیار مهمی در تیپ رسمی مردانه می‌باشد.
  • بهتر است پیراهن را داخل شلوار قرار دهید و حتما از کمربند استفاده کنید. رنگ کمربند را با رنگ کفش ست کنید.
  • استفاده از عینک آفتابی استایل شما را شیک‌تر جلوه می‌دهد. همچنین استفاده از یک کلاه متناسب با استایل نیز می‌تواند به جذابیت شما بیافزاید.
  • از عطر خوشبو استفاده کنید. بوی خوش در جذابیت شما تاثیر گذار است.
  • تا زدن آستین تا آرنج برای استایل‌های رسمی مناسب نیست. اما می‌تواند حالت فانتزی به استایل شما دهد.
  • در تنوع و مقدار رنگ در تیپ رسمی مردانه هرگز نباید زیاده روی شود.
  • در فصول سرد سال استفاده از پلیورهای ساده انتخاب مناسبی است.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

ایده ست لباس شب یلدا

شب یلدا یکی از قدیمی ترین و زیباترین جشن های ایرانی است. که بیشتر خانواده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *