بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

در هر خانه‌ای قسمتی که چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت ویژه‌ای در بین سایر قسمت‌های خانه دارد قسمت پذیرایی و نشیمن خانه است و باید بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی را در مورد آن به‌کاربرد، چرا که قرار است بیشتر گپ و گفت‌ها، دورهمی‌ها و مهمانی‌ها در این قسمت قرارگیرد و معمولا وسایل گرمایشی و سرمایشی‌ هم در این قسمت از خانه قراردارد و بیشتر وقت تمام افراد خانواده در قسمت پذیرایی و نشیمن می‌گذرد. همین قضیه اهمیت این را نشان می‌دهد که چیدمان دکوراسیون داخلی منزل شما در قسمت پذیرایی و نشیمن می‌تواند تا چه حد حائز اهمیت باشد.

بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی با مبل راحتی گرد

بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی

در صورتی که شما سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده باشید و از مبل‌های راحتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کرده باشید، می‌توانید یک محیط خیلی مناسبی برای استراحت و رهایی از تنش‌های روزمره خود داشته باشید و اگر سبک کلاسیک یا سلطنتی را انتخاب کرده‌اید، خانه‌ی شما همیشه آماده‌ی برگزاری هر نوع مهمانی خواهدبود.

طراحی دکوراسیون پذیرایی در خانه‌های ایرانی همیشه با وسواسی صورت می‌گیرد. یکی از دلایل وسواس بیش از حد برای طراحی دکوراسیون پذیرایی نقش پررنگ و کلیدی اتاق پذیرایی در نما و ارزش دکوراسیون داخلی منزل است. در این مطلب چند دکوراسیون پذیرایی با نماهای زیبا و چیدمان ساده و قابلیت طراحی آسان برای همه ی طرفداران دکوراسیون و زیبایی آورده شده که با ایده گرفتن از آن‌ها می‌توانید چیدمانی زیبا و شیک برای اتاق پذیرایی خود طراحی کنید. امیدواریم از مشاهده طراحی‌های دکوراسیون اتاق پذیرایی نهایت استفاده را ببرید.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال طوسی و کتابخانه

بهترین طراحی دکوراسیون ویژه پذیرایی

یکی از نکاتی که قبل از خرید مبل ال باید مورد توجه قرار گیرد این است که کاربرد مبل ال طوسی را در منزل خود پیدا کنید و سپس اقدام به خرید آن کنید؛ بی‌شک مبل ‌ال طوسی همراه با دکوراسیون کتاب‌خانه ایده‌ای شیک برای اتاق پذیرایی شما است.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال مشکی و چرم

طراحی دکوراسیون داخلی

مبل ال مشکی و چرمی از نظر کیفیت دارای ارزش بالایی هستند. این مبل‌ها نه تنها زیبایی ظاهری دارند بلکه کیفیتی بی‌نظیر آن‌ها در اولویت اول  قرار گرفته‌است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، استفاده ازاین مبل‌ها در دکوراسیون پذیرایی، فضایی شیک به خانه شما می‌بخشد.

دکوراسیون پذیرایی با گل و گیاه

مدلهای دکوراسیون پذیرایی

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منزل شما بدون شک یکی از کم‌هزینه‌ترین ایده برای دیزاین داخلی به حساب می‌رود. استفاده از گل و گیاه در اتاق پذیرایی با توجه به سلیقه شما بر زیبایی خانه شما می‌افزاید. برای اینکه یک چیدمان خاص و متفاوت داشته باشید نیازی نیست هزینه‌های زیادی را به خود و خانواده‌تان تحمیل کنید.

دکوراسیون پذیرایی با رنگ صورتی و سفید

مدل طراحی دکوراسیون پذیرایی

صورتی از انواع رنگ‌های نرم، ظریف و صلح آمیز محسوب می‌شود. همچنین رنگ سفید هم نماد معصومیت دارد؛ ترکیب این دو رنگ، زیبایی دکوراسیون اتاق پذیرایی شما را جذاب و خاص تر می‌کند.

دکوراسیون پذیرایی با مبل ال چرم

طراحی دکوراسیون

مبل چرمی همواره طرفداران زیادی را دارد همچنین از جمله مبلمانی شامل می‌شود که هیچ گاه از مد نمی‌افتد.

 

در نظر داشته باشید که در کنار این موارد بهتر است که فضای نشیمن شما نور کافی و مناسبی داشته باشد و نوع چیدمان مبل‌های شما طوری باشد که نه فاصله آن‌ها به قدری زیاد باشد که افراد برای ارتباط با هم دچار مشکل شوند و نه فاصله آن قدر کم باشد که فضا شلوغ و به هم ریخته دیده شود.

نحوه قرارگیری مبل‌ها در دکوراسیون نشیمن اهمیت زیادی دارد و همچنین مهم است که شما از چه رنگ‌هایی در فضای اتاق نشیمن خود استفاده می‌کنید و مبل‌هایی که خریداری کرده‌اید و همچنین فرش‌ها و پرده‌ها به چه رنگی خریداری شده‌اند. زیرا برقراری‌ هارمونی در رنگ‌ها خانه را زیباتر می‌کند.

در کنار این وسیله‌های اصلی که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را رقم می‌زنند وسایل ‌تزیینی‌هم در فضا وجود دارد که تهیه صحیح آن‌ها می‌تواند این زیبایی را چند برابر کند و همچنین شما می‌توانید در قسمت سالن پذیرایی از پرده‌هایی استفاده کنید که زیبایی اتاق نشیمن شما را چندبرابر می‌کنند یا نواقص آن ‌را می‌پوشانند.

مدل طراحی داخلی

دکور پذیرایی کوچک با مبل ال

طراحی دکوراسیون داخلی مخصوص

کسانی که اتاق پذیرایی کوچکی دارند مبل ال بهترین گزینه است و بیشتر افراد از این نوع مبل‌ها در اتاق پذیرایی خود استفاده می‌کنند.

دکوراسیون پذیرایی با مبل چرم

مدل دکوراسیون پذیرایی

امروزه مبلمان در انواع مدل‌های گوناگونی طراحی می‌شوند که مدل مبل چرم از پرطرفدارترین انواع مبلمان می‌باشد.

دکور پذیرایی با مبل زرشکی

دکوراسیون پذیرایی

رنگ زرشکی رنگی است که به اتاق پذیرایی شما ویژگی ممتاز و متفاوتی از رنگ‌های معمول در خانه ها می‌بخشد؛ مبلمان زرشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های مبل شامل می‌شود. این رنگ در مبلمان مبل مدرن نیز گزینه‌ای عالی است.

دکوراسیون پذیرایی با رنگ گلبهی

رنگ گلبهی در دکوراسیون پذیرایی با سبک مدرن، جذابیت زیادی دارد. این رنگ جزو رنگ‌های شاد در دکوراسیون داخلی معروف است. یکی از خاصیت‌های جادویی رنگ گلبهی در دکوراسیون، سازگاری و انعطاف آن در برابر سایر رنگ‌ها است. استفاده از این رنگ شاید در لحظه ورود خیلی به چشم نیاید اما در خانه به طور جذابی باعث ایجاد نشاط وآرامش می‌شود.

دکور با مبل ال آبی

دکور پذیرایی با مبل ال آبی

اهمیت نورپردازی در دکور نشیمن و پذیرایی

همانطور که گفته شد علاوه براینکه خرید وسایل مناسب برای یک دکوراسیون زیبا اهمیت خیلی زیادی دارد داشتن نور مناسب و نورپردازی‌های اصولی در یک فضا می‌تواند این زیبایی را بیشتر به چشم مخاطبان آن بیاورد و اگر فضای خانه شما نورپردازی خوبی داشته باشد و بتوانید از پنجره‌هایی که اندازه‌های مختلفی دارند و یا از سقف‌های مختلف استفاده کنید تا نور پردازی‌های طبیعی‌هم داشته باشید این نور پردازی‌ها در دکوراسیون داخلی شما تاثیر مثبت زیادی خواهند داشت. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید تصاویر دکوراسیون‌های پذیرایی که در کنار آن‌ها از نور کار شده است را مشاهده نمایید.

مدل دکوراسیون داخلی

مدل طراحی داخلی

دکوراسیون پذیرایی و نشیمن در هر خانه‌ای می‌تواند تاثیر زیادی در انرژی و حال و هوای آن خانه داشته باشد و اگر کسی که وظیفه چیدمان دکوراسیون داخلی خانه را برعهده دارد نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری به خرج دهد و سعی کند تمام اصول و قواعد را در چیدمان دکوراسیون داخلی پذیرایی رعایت کند، قطعا فضای آن خانه نسبت به دیگر خانه‌ها، منحصربه فردتر و زیباتر خواهد بود. زیرا حتی با وسیله‌های خیلی ساده و ارزان قیمت می‌توان با رعایت اصول و قوانین، چیدمان دکوراسیون داخلی را رعایت کرده و یک نتیجه بسیار چشم نواز و مطلوب را به دست آورد.

همانطور که در خلال مطلب اشاره شد خرید درست وسایل با آگاهی کافی و همچنین انتخاب یک سبک مناسب، با توجه به فضای خانه و چینش صحیح وسایل در سر جای خود، می‌تواند چیدمان دکوراسیون داخلی خانه را به بهترین شکل ممکن تبدیل کند و برای اینکه دکوراسیون داخلی پذیرایی شما چشم گیر و موثر باشد می‌توانید در کنار مبلمان، میز جلو مبلی و میز تلویزیون و غیره از گلدان‌ها و وسایل تزئینی و دکوراتیو دیگر نیز استفاده کنید.

همچنین تابلوهای عکس هنری یا مجسمه‌ها و گلدان‌ها می‌توانند این فضا را جذاب‌تر کنند. توجه داشته باشید که وسایل دکوراسیو و تزئینی هم باید مطابق با سبک خانه شما خریداری شوند و وسایل تزیینی که در چیدمان دکوراسیون مدرن به کار می روند با وسایل تزئینی دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی و همچنین اشرافی شباهتی ندارند و باید به این نکته در طراحی و تزئین دقت کنید.

سوالات متداول

  1. بهترین نوع مبلمان برای قرارگیری در قسمت پذیرایی و نشیمن کدام است؟

انتخاب سبک مبل بستگی به سلیقه شخصی افراد و سبک دکوراسیون منزل شما دارد. اما به صورت کلی باید مبلی را برای این قسمت انتخاب کنید که از نظر استاندارد کاملا تایید شده باشد و برای نشست و برخاست روی آن و همچنین پذیرایی دچار مشکل نشوید و تعداد قطعات ست مبلمان را دقیقا متناسب با ابعاد فضا انتخاب کنید.

  1. بهترین نوع پرده پذیرایی کدام است؟

در انتخاب پرده پذیرایی باید علاوه بر زیبایی به کیفیت و هدف و جنس آن توجه کنید زیرا پرده‌ها قسمت قابل توجهی از طول دیوار را به خود اختصاص می‌دهند و اگر اتاق شما نور کمی دارد می‌توانید از پرده‌های تور یا حریر استفاده کنید تا نور وارد شود و یا اگر قسمت نشیمن شما آفتاب گیر است و می‌خواهید میزان نور ورودی را کنترل کنید می‌توانید از پرده‌های ضخیم‌تر استفاده نمایید.

  1. بهترین جا برای قرارگیری تلویزیون در قسمت پذیرایی و نشیمن کدام است؟

بهتر است تلویزیون‌ها را در جایی قرار دهید که جلوی رفت و آمد و تردد را اشغال نکنند و جز نقاط کانونی خانه باشد و نسبت به مبل‌هایی که در قسمت نشیمن قرار می‌گیرد در جایگاهی باشد که همه دید مرکزی نسبت به صفحه تلویزیون داشته باشند.

  1. نحوه چیدمان مبلمان در قسمت پذیرایی و نشیمن به چه صورت است؟

برای اینکه چیدمان مبل در قسمت پذیرایی به بهترین صورت انجام شود بهتر است کار را از بزرگترین قطعه شروع کنید و آن را در جایگاه مقابل نقطه کانونی قرار دهید و بقیه قسمت‌ها را با توجه به آن بچینید.

  1. چگونه می‌توان با کمترین هزینه به دکوراسیون قسمت پذیرایی تنوع داد؟

اگر از نظر مالی موقعیت تعویض مبلمان و سایر وسایل قسمت پذیرایی و نشیمن را ندارید، می‌توانید با تعویض روکش مبل‌ها تنوع چشمگیری به فضای نشیمن و پذیرایی خود بدهید و سعی کنید در انتخاب روکش مبل دقت زیادی داشته باشید.

  1. نحوه ثبت پروژه دکوراسیون پذیرایی به چه صورت می‌باشد؟

برای ثبت و شروع پروژه ابتدا درخواست کننده باید تعدادی عکس از فضاهای مختلف و با زاویه مناسب گرفته و به همراه نقشه ساختمان برای ما ارسال نماید، علاوه بر آن هر گونه اطلاعات جزئی و بیشتر، در اجرای هرچه بهتر پروژه تاثیر گذار خواهد بود.

  1. آیا تمامی مراحل اجرایی پروژه توسط تیم دکور پلاس انجام می شود؟

بله، از طراحی تا بازسازی و اجرای دکوراسیون تماما توسط تیم دکور پلاس اجرا می‌گردد .

  1. انجام هر پروژه طراحی دکوراسیون پذیرایی چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان انجام هر پروژه متفاوت بوده و به تعداد و ابعاد فضاها و نوع طراحی انتخابی شما بستگی دارد.

 

 

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

ایده دکوراسیون فرانسوی

ایده‌های خلاقانه برای سبک دکوراسیون فرانسوی در خانه

دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک‌های دکور مطرح اروپایی است که از شاخصه‌های لوکس و اشرافی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *