پیشگیری از کرونا انگلیسی

ویروس ها از طریق جهش به طور مداوم در حال تغییر هستند و انتظار می رود انواع مختلف ویروس با گذشت زمان مشاهده شود.
گاهی اوقات انواع جدیدی ظهور و ناپدید می شوند. و در مواقع دیگر، انواع جدید پدیدار می شوند و ادامه می یابند.
انواع مختلف ویروس که باعث کووید 19 می شود در جهان در طی این همه گیری ثبت شده است.

ویروس عامل کووید 19 نوعی ویروس کرونا است، یک خانواده بزرگ از ویروس ها. ویروس های کرونا به دلیل خوشه های تاج مانند روی سطح آنها نامگذاری شده اند. دانشمندان تغییرات ویروس از جمله تغییرات سنبله های سطح ویروس را کنترل می کنند.
این مطالعات، از جمله تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس، به دانشمندان کمک می کند تا درک کنند که تغییرات ویروس چگونه می تواند بر نحوه انتشار آن تأثیر بگذارد و چه اتفاقی برای افراد آلوده به آن می افتد.
یکی از جهش های ویروس کرونا کرونای انگلیسی است.

انگلستان گونه ای به نام B.1.1.7 را با تعداد زیادی جهش در پاییز سال 2020 شناسایی کرد.
این نوع راحت تر و سریعتر از انواع دیگر گسترش می یابد. در ژانویه 2021 ، کارشناسان در انگلیس گزارش دادند که این نوع ممکن است در مقایسه با سایر ویروس های دیگر با افزایش خطر مرگ همراه باشد، اما برای تأیید این یافته مطالعات بیشتری لازم است. این ویروس جهش یافته شدت سرایت بیشتری دارد و افراد در سنین پایین تر مانند کودک، نوجوان و جوان را بیشتر گرفتار می کند.
این نوع از کرونا موجب افزایش تعداد موارد مبتلا شده است، افزایش تعداد موارد باعث فشار بیشتر بر منابع مراقبت های بهداشتی، بستری شدن در بیمارستان ها و احتمالاً مرگ های بیشتر خواهد شد.
از آن زمان کرونای انگلیسی در بسیاری از کشورهای جهان کشف شده است.

مشاوران علمی دولت انگلستان می گویند نوع کووید 19 که در حال حاضر در کشور غالب است ممکن است تا 70٪ کشنده تر از انواع قبلی باشد، و این نگرانی در مورد چگونگی تغییر جهش در ویژگی های بیماری ها را نشان می دهد
تاکنون، مطالعات نشان می دهد که آنتی بادی های تولید شده از طریق واکسیناسیون با واکسن های مجاز فعلی میتواند افراد را، در برابر این نوع از کرونا مصون نگه دارد.

حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه از کرونای انگلیسی پیش گیری کنیم؟
کووید 19

برای جلوگیری از شیوع کرونا انگلیسی:
دستان خود را مرتبا بشویید . از آب و صابون یا از ژل دست با پایه الکل استفاده کنید.
از هر کسی که سرفه یا عطسه می کند فاصله مطمئنی داشته باشید.
وقتی فاصله فیزیکی امکان پذیر نیست از ماسک استفاده کنید.
چشم، بینی یا دهان خود را لمس نکنید.
هنگام سرفه یا عطسه بینی و دهان خود را با آرنج خم شده یا دستمال خود بپوشانید.
اگر حالتان بد است در خانه بمانید.
اگر تب، سرفه و دشواری در تنفس دارید، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.
از دو ماسک به روی صورت خود استفاده کنید.
کرونا می تواند تا 72 ساعت بر روی لباس ها زنده بماند.
دانشمندان دریاقتند که پارچه های پلی استر بیشترین خطر انتقال ویروس را دارند. به گونه ایی که ویروس عفونی پس از سه روز نیز بر روی این پارچه وجود داشته که میتواند به سایر سطوح نیز منتقل شود.

به محض اینکه یکی از اعضای خانواده دارای علائم مشکوک به بیماری بود بلافاصله برای تشخیص و درمان اقدام شود چراکه سرعت انتقال بیماری در ویروس جدید بسیار بالاست و پس از ابتلای یکی از اعضای خانواده، بلافاصله باقی اعضا مبتلا می شوند.
به یاد داشته باشید ماسک ها به تنهایی از کووید 19 محافظت نمی کنند و باید با فاصله فیزیکی و بهداشت دست ترکیب شوند.

در ماشین پنجره‌ها را پایین بکشید
اگر با شخصی خارج از خانه خود سوار ماشین هستید باید برای تقویت جریان هوا همه پنجره‌ها را پایین بکشید. ممکن است با توجه به سرمای هوا این توصیه برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نباشد، اما در چنین موقعیتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، ضروری است.

شاید بپرسید چرا باید از دو ماسک استفاده کنیم؟
دو ماسک کرونا
نتیجه ی تحقیقات سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان میدهد ترکیب پارچه ای و جراحی به طور چشمگیری خطر انتشار ویروس به دیگران یا قرار گرفتن در معرض ویروس را کم میکند.
بر اساس توصیه تازه سی دی سی از مردم خواسته می شود ماسکی را انتخاب کنند که سیم داشته باشد تا به درستی حالت بینی را به خود بگیرد و هوابندی شود.

همچنین توصیه می شود برای جلوگیری از عبور مستقیم (فیلتر نشده) هوا از لبه های ماسک، در صورت لزوم بندهای دور گوش گره زده شود و دو لبه کناری ماسک با دست صاف شود تا هوا از زیر آن رد نشود.
در صورت استفاده از ماسک های حرفه ایی ان 95 یا ماسک هایی با همین درجه حفاظت، دیگر نیازی به پوشیدن ماسک پارچه ایی روی آن نیست.
کارشناسان می گویند پوشاندن ماسک پارچه ای روی ماسک جراحی باعث میشود منفذ های اطراف ماسک که درست روی صورت نمی نشیند خیلی بهتر بسته شود.

واکسیناسیون در بسیاری از کشور ها به صورت گسترده آغاز شده امیدواریم با واکسیناسیون گسترده در آینده ای نزدیک شاهد کاهش ویروس کرونا در ایران و جهان باشیم.

همچنین ببینید

داروی درمان دیابت متفورمین

داروی درمان دیابت متفورمین

دیابت به عنوان یک بیماری مزمن، زمانی رخ می‌دهد که لوزالمعده دیگر قادر به ساخت …

2 نظر

  1. چقدر جالب واسم سوال بود چرا باید دوتا ماسک بزنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *